Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lubycza Królewska w okresie do 31.12.2019 r.

Gmina Lubycza Królewska ogłasza przetarg

  • Adres: 22680 Lubycza Królewska, ul. Kolejowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 617 002 , fax. 846 617 412
  • Data zamieszczenia: 2018-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubycza Królewska
    ul. Kolejowa 1
    22680 Lubycza Królewska, woj. lubelskie
    tel. 846 617 002, fax. 846 617 412
    REGON: 95036894800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubycza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lubycza Królewska w okresie do 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych w Gminie Lubycza Królewska. 2. Wykonawca ma obowiązek doposażenia i prowadzenia na potrzeby realizacji zamówienia dwóch punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w wyznaczonych miejscach w Lubyczy Królewskiej i Machnowie Nowym. Ponadto Wykonawca utworzy Mobilne Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (MPSZOK), które będą odbierać ze wszystkich miejscowości poprzez wystawkę odpady z pasa drogi publicznej przyległej do nieruchomości minimum 1 raz w roku zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego. Harmonogram będzie podany do informacji właścicielom/zarządcom posesji oraz dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego. Punkty zbiórki odpadów będą odbierać m.in. meble i odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót, zużyte opony, leki i chemikalia. 3. ZABUDOWA JEDNORODZINNA I ZAGRODOWA 1) Pojemniki na zmieszane odpady komunalne w zabudowie jednorodzinnej zapewnia właściciel nieruchomości w formie zakupu we własnym zakresie lub dzierżawy od Wykonawcy. 2) Wykonawca zapewnia worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3) Wykonawca jest zobowiązany do posprzątania miejsca wokół wystawionych na dzień odbioru pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba. 4) Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system mieszany workowo – pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. 5) Minimalna pojemność pojemników ustawionych na nieruchomości zamieszkałej na obszarze o zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, jeżeli z takiego pojemnika korzysta winna być zgodna z zaktualizowanym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubycza Królewska na rok 2019. 6) Zmieszane odpady komunalne i frakcja mokra (resztki spożywcze, zanieczyszczone odpady opakowaniowe) gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki te, na dzień odbioru wystawiane będą w pasie drogowym drogi publicznej. 7) Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych i frakcji mokrej – raz w miesiącu zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu w godzinach 7:00 – 18:00. 8) Harmonogram będzie podany do informacji właścicielom posesji oraz dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego. 9) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie odbywać się w systemie workowym. Worki z selektywnie zebranymi odpadami na dzień odbioru wystawiane będą w pasie drogowym drogi publicznej. 10) Wprowadza się następujące rodzaje worków: a) niebieski – papier i tektura, b) żółty – tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe (odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe), c) zielony – szkło białe i kolorowe, d) brązowy– odpady ulegające biodegradacji , e) czarny – odpady zmieszane 11) Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów segregowanych – raz w miesiącu zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu w godzinach 7:00 – 18:00 4. ZABUDOWA WIELORODZINNA 1) Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywał będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. 2) Minimalna pojemność pojemników ustawionych na nieruchomości zamieszkałej na obszarze o zabudowie wielorodzinnej, jeżeli z takiego pojemnika korzysta winna być zgodna z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubycza Królewska. 3) Pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach do tego przeznaczonych. Zarządcy posesji zabudowy wielorodzinnej muszą przygotować miejsca do usytuowania pojemników na odpady. 4) Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych i frakcji mokrej – dwa razy w miesiącu zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu w godzinach 7:00 – 18:00. 5) Harmonogram będzie podany do informacji zarządcom posesji oraz dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego. 6) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do pojemników, które zarządcy posesji otrzymają od Wykonawcy. 7) Wprowadza się następujące rodzaje pojemników: a) niebieski – papier i tektura, b) żółty – tworzywa sztucznie i opakowania wielomateriałowe (odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzysz sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe), c) zielony – szkło białe i kolorowe, d) brązowy – odpady ulegające biodegradacji, e) czarny – odpady zmieszane 8) Częstotliwość załadunku i wywozu przez wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie: – dwa razy w miesiącu w godzinach 7:00-18:00, Charakterystyka worków foliowych na frakcję suchą odpadów komunalnych: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, b) pojemność – 120 dm3, c) kolor – niebieski, żółty, zielony, brązowy , czarny d) grubość – co najmniej 60 mikronów, 5. Charakterystyka pojemników do zbiórki odpadów komunalnych – zgodnie z Rozdziałem 3 Regulaminu o utrzymaniu czystości i porządku na terenie Gminy Lubycza Królewska. 6. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Powierzchnia Gminy Lubycza Królewska wynosi ok. 21 000,00 ha. W skład Gminy Lubycza Królewska wchodzą 23 sołectwa. Liczba zameldowanych osób w Gminie Lubycza Królewska wynosi 6 449 (stan na dzień 05.12.2018 r. natomiast można przyjąć iż ok. 1/4 wszystkich osób zameldowanych zamieszkuje poza granicami Gminy Lubycza Królewska. Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych wynosi 1 615 (w tym 1 610 zabudowań jednorodzinnych – ok. 4 388 osób i 5 zabudowań wielorodzinnych (2 lokale i więcej) – ok. 290 osób ). Powyższe dane mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności oraz zamieszkania nowych budynków bądź wyludnienia. 7.Na podstawie dotychczas złożonych deklaracji szacuje się, iż mieszkańcy Gminy Lubycza Królewska (zabudowa jednorodzinna) w ilości ok. 90 % będą segregować odpady. 8.W latach poprzednich z terenu gminy odebrano następujące ilości odpadów: 9. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z poszczególnych nieruchomości zgodnie z przygotowanym przez siebie i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca obowiązany jest do przedstawienia harmonogramu wywozu w terminie 14 dni od daty podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 10. Pozostałe wymagania: 1) Wykonawca jest obowiązany do realizacji "reklamacji" (np. polegające na nieodebraniu z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e- mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e- mailem na adres Zamawiającego biuropodawcze@lubycza.pl 2) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 3) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji z ważenia Zamawiającemu. 4) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni od daty odbioru. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości przekazującej odpady zbierane nieselektywnie z rejestracją daty i godziny. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywną zbiórkę odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy. 5) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w "Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami, przyjętym uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego nr XXIV/349/2016 z dnia 02 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2022”, do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992). 6) Wykonawca musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), w zakresie: a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego, b) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów, d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo- transportowej. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli spełniania w/w wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w terminie nie wcześniej niż 5 dni przed ustaloną datą podpisania umowy. Z dokonanych czynności zostanie sporządzony protokół. W przypadku nie spełniania wymogów, umowa nie zostanie podpisana z wyłonionym w wyniku niniejszego przetargu Wykonawcą. 8) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągać poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 9) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 10) Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Burmistrzowi Lubyczy Królewskiej w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy oraz dołącza dokumenty wymagane ustawą. 11) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami (np. Wykonawca nie osiąga parametrów określonych w punktach 8 i 9 lub nie załącza dokumentów określonych w punktach 3 i 5), Zamawiający może odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. Jednocześnie Wykonawca zapłaci wszelkie kary nałożone na Gminę Lubycza Królewska przez stosowne organy. 12) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Lubycza Królewska. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 13) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa. 14) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp przy usłudze związanej z przedmiotem zamówienia wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę minimum 2 pracowników wykonujących czynności związane z odbiorem odpadów komunalnych bądź obsługą Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Wykonawca przedstawia Zamawiającemu najpóźniej 2 dni przed podpisaniem umowy oświadczenie, iż w trakcie realizacji niniejszej umowy będzie zatrudniał na podstawie umowy o pracę minimum 2 pracowników wykonujących czynności związane z odbiorem odpadów komunalnych bądź obsługą Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - jeżeli realizacja tych czynności polegać będzie w przypadku danego wykonawcy na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016r., poz. 359): 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Lubyczy Królewskiej Nr 38 9617 0005 0000 0071 2000 0010 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz (art. 45 ust.6 pkt 2-5 ustawy PZP) winno być złożone w formie oryginału. 7. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 7.1. Gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych, 7.2. Okres ważności gwarancji nie będzie krótszy niż okres związania ofertą określony w SIWZ. 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym w rozdziale III SIWZ, oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust 1 i ust. 5 ustawy Pzp. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca winien posiadać: a) aktualne zezwolenie na zbieranie i transportowanie odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018r. , poz. 992 t.j.), b) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów komunalnych lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, c) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Lubycza Królewska zezwalający także na możliwość odbioru przez wykonawcę baterii, akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1454 t.j).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach