Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bełżec

Wójt Gminy Bełżec ogłasza przetarg

  • Adres: 22670 Bełżec, ul. Lwowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 652 445 , fax. 846 652 337
  • Data zamieszczenia: 2016-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Bełżec
    ul. Lwowska 5
    22670 Bełżec, woj. lubelskie
    tel. 846 652 445, fax. 846 652 337
    REGON: 95001435700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bełżec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bełżec. Dane dotyczące Gminy Bełżec, istotne z punktu widzenia zamówienia: Obszar Gminy Bełżec wynosi 33,53 km2, w skład Gminy Bełżec wchodzi 5 miejscowości tj: Bełżec, Chyże, Brzeziny, Żyłka, Szalenik-Kolonia. Na terenie Gminy Bełżec zameldowanych jest 3450 osób (stan na dzień 31.10.2016 r.), szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych wynosi 872 (w tym 6 budynków wielorodzinnych – 61 lokali mieszkalnych). Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości z terenu gminu Bełżec w skali roku: 1) papier i tektura – ok. 0,05 Mg, 2) metale – ok. 2 Mg, 3) tworzywa sztuczne i wielomateriałowe – ok. 54 Mg, 4) szkło opakowaniowe bezbarwne i kolorowe – ok. 79 Mg, 5) przeterminowane leki i chemikalia – wg potrzeb 6) meble i odpady wielkogabarytowe – 20 Mg 7) zużyte baterie i akumulatory – wg potrzeb 8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – ok. 5 Mg, 9) zużyte opony – ok. 10 Mg, 10) odpady wielkogabarytowe – ok. 5 Mg, 10) odpady budowlane i rozbiórkowe – wg potrzeb, 11) odpady ulegające biodegradacji – 2 Mg 12) nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne – ok. 280 Mg. Na podstawie zebranych deklaracji szacuje się, że mieszkańcy w ilości około 95% będą segregować odpady w sposób selektywny. Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia. Do 23 grudnia 2016 roku Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny wykaz nieruchomości zamieszkałych z liczbą zamieszkałych osób oraz informację czy osoby zamieszkałe na danej nieruchomości zadeklarowały segregowanie odpadów komunalnych. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości pojemników i worków na odpady komunalne. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych- niezależnie od ich ilości (za wyjątkiem odpadów zawierających azbest) oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), w tym: a) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów b) odpadów komunalnych segregowanych tj: - papier i tektura - tworzywa sztuczne - opakowania wielomateriałowe - odpady ulegające biodegradacji - szkło - metal - odpady niebezpieczne - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - odpady wielkogabarytowe - odpady budowlane, remontowe, rozbiórkowe - zużyte opony - zużyte baterie i akumulatory - popiół 3. Wykonawca zobowiązany jest na czas realizacji zadania wyposażyć posesje: a) w pojemniki na odpady zmieszane: - w zabudowie jednorodzinnej w pojemniki o pojemności min. 0,11 m3 na jedną posesję, - w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych w urządzenia o objętości min. 0,11m3 na rodzinę, (dopuszcza się ustawienie pojemników o pojemności 1,1 m3 - 2,5 m3) oraz utrzymać pojemniki w odpowiednim stanie porządkowym i technicznym. b) worki z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (tj. co najmniej 60 mikronów) na odpady zbierane w sposób selektywny o ujednoliconych kolorach i pojemnościach uwzględniających następujące normy: - niebieski, z przeznaczeniem na makulaturę o poj. 60-120 l, - żółty, z przeznaczeniem na plastik, puszki, drobny złom o poj. 120 l, - biały, z przeznaczeniem na szkło białe o poj. 80 l, - zielony, z przeznaczeniem na szkło kolorowe o poj. 80 l, - czarny, z przeznaczeniem na odpady zielone ulegające biodegradacji o poj. 120 l. c) w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych dopuszcza się ustawienie pojemników na odpady zbierane w sposób selektywny o pojemności 0,4 m3 - 2,5 m3 Worki powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Dostawę pojemników i worków zapewni Wykonawca na własny koszt. Po każdorazowym odbiorze tych odpadów pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. 4. Ustala się minimalną częstotliwość odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę w terminach: a) 1 raz na dwa tygodnie odpady zmieszane i segregowane – od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej, b) 1 raz w miesiącu odpady zmieszane i segregowane – od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej, c) jeden raz na kwartał – przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, poprzez utworzony ruchomy punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w formie wystawki d) w okresie zimowym jeden raz w miesiącu - popioły wystawione w workach przez mieszkańców nieruchomości . Wykonawca zobowiązany jest do wywozu odpadów budowlanych i remontowych jeżeli właściciel danej posesji zgłosi konieczność ich odbioru w innym terminie niż wskazany w harmonogramie odbioru odpadów oraz zobowiązany jest do podstawienia odpowiedniego kontenera do zbierania tego typu odpadów w uzgodnionym wspólnie terminie. 5. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków ze zmieszanymi oraz z segregowanymi odpadami komunalnymi. Miejscem odbioru pełnego oraz odstawienia opróżnionego pojemnika i worków jest granica nieruchomości. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów na 2017 r. do 29 grudnia 2016 roku. Harmonogram powinien zawierać informacje na temat sposobu segregacji odpadów. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 7. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00. 8. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 9. Wykonawca jest obowiązany do realizacji "reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. 10. Wykonawca po zgłoszeniu przez Zamawiającego faktu zamieszkania nowej nieruchomości wyposaży tę nieruchomość w pojemnik i worki do segregacji odpadów w terminie do 3 dni od zgłoszenia. 11. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 12. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w odległości nie większej niż 10 km od granicy Gminy Bełżec, na terenie do którego posiada tytuł prawny (odległość liczona w linii prostej od granic gminy), w którym właściciele nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bełżec w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mogą zostawić wytwarzane przez siebie, selektywnie zebrane odpady komunalne. W PSZOK mieszkańcy Gminy Bełżec będą mogli bezpłatnie zostawić zebrane odpady poszczególnych frakcji tj: a) przeterminowane leki i chemikalia b) zużyte baterie i akumulatory c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny d) meble i inne odpady wielkogabarytowe; e) zużyte opony f) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiąc e odpady komunalne g) odpady zielone h) papier i tekturę c) szkło bezbarwne i kolorowe d) tworzywa sztuczne e) opakowania wielomateriałowe f) metale PSZOK będzie funkcjonował od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00 ( za wyjątkiem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy). 13. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 14. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości przekazującej odpady zbierane nieselektywnie z rejestracją daty i godziny. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do 23 grudnia 2016 roku. 15. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania: a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań o jakich mowa w art. 9n oraz art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami dokumentów. Powyższe sprawozdania Wykonawca przekaże Wójtowi Gminy Bełżec w terminie o którym mowa w art. 9n ust. 2 oraz art. 9na ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) b) w celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający; c) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu Kart Przekazania Odpadu do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r. poz. 1973), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych danych o odpadach (Dz. U. z 2014r., poz. 1973); d) Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia protokołu z wykonania usługi. Protokół powinien zawierać informację o ilości poszczególnych rodzajów odebranych odpadów oraz liczbie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady. Ilość poszczególnych rodzajów odpadów wykazanych na Kartach Przekazywania Odpadów powinna odpowiadać ilości wynikającej z protokołu wykonania usługi za odpowiedni okres. Protokół powinien być dostarczany z fakturą za wykonaną usługę. 16. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Bełżec, na terenie do którego posiada tytuł prawny (odległość liczona w linii prostej od granic gminy). 17. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 18. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Bełżec, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla regionu lubelskiego, co oznacza, że zebrane na terenie gminy Bełżec odpady komunalne muszą trafić do wskazanej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź instalacji zastępczej. 19. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzyski innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 20. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 21. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Bełżec. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 22. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach