Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dzwola w roku 2019.

Gmina Dzwola ogłasza przetarg

  • Adres: 23304 Dzwola, Dzwola
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 15 875 22 15 , fax. 15 875 22 15
  • Data zamieszczenia: 2018-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dzwola
    Dzwola 168
    23304 Dzwola, woj. lubelskie
    tel. 15 875 22 15, fax. 15 875 22 15
    REGON: 53519000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://dzwola.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dzwola w roku 2019.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z posesji zamieszkanych, położonych na terenie Gminy Dzwola oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), który znajduje się na terenie Janowa Lubelskiego, do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów określonej dla południowego regionu gospodarowania odpadami w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego. Odbiór odpadów komunalnych będzie realizowany od dnia 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. Usługa obejmuje również zaopatrzenie nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 2.2. W skład Gminy wchodzi 17 miejscowości: Branew Ordynacka, Branew Szlachecka, Branewka, Branewka –Kolonia, Dzwola, Flisy, Kapronie, Kocudza Druga, Kocudza Górna, Kocudza Pierwsza, Kocudza Trzecia, Konstantów, Krzemień Drugi, Krzemień Pierwszy, Władysławów, Zdzisławice, Zofianka Dolna. Powierzchnia Gminy Dzwola wynosi 203,1 km2. 2.3.Odpady komunalne gromadzone będą z podziałem na frakcję: zmieszane odpady komunalne; odpady ulegające biodegradacji; papier i tektura oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury; szkło bezbarwne i kolorowe oraz odpady opakowaniowe ze szkła; metale oraz odpady opakowaniowe z metali, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady wielomateriałowe. Szczegółowa klasyfikacja rodzajów odpadów wchodzących w skład poszczególnych frakcji znajduje się w pkt 2.18. 2.4.Poszczególne frakcje odpadów winny być gromadzone w pojemnikach oraz workach w odpowiednich kolorach: 1) niebieskim – oznaczone napisem PAPIER, przeznaczone na odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury, 2) zielonym – oznaczone napisem SZKŁO, przeznaczone na odpady ze szkła bezbarwnego i kolorowego oraz odpady opakowaniowe ze szkła, 3) żółtym – oznaczone napisem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, przeznaczone na odpady z metali oraz odpady opakowaniowe z metali, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady wielomateriałowe, 4) brązowym – oznaczone napisem BIO, przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. 5) czarnym lub zielonym lub metalowym – z przeznaczeniem na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. 2.5.Worki do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych zapewni Wykonawca i dostarczy je do miejsc wskazanych przez Zamawiającego. Szczegółowe dane dotyczące ilości gospodarstw w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej, ilość worków do selektywnej zbiórki odpadów przedstawiono w pkt 2.16. i 2.17. 2.6.Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości: 2.6.1. dla zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów ulegających biodegradacji (w okresie od stycznia do grudnia): 1 raz w miesiącu, 2.6.2. dla selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, tj.: papieru, szkła, metali i tworzyw sztucznych (w okresie od stycznia do grudnia): 1 raz w miesiącu, 2.7.Szczegółowe dane dotyczące terminu odbioru w poszczególnych miejscowościach zostaną zawarte w harmonogramie, który Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia w dniu podpisania umowy Zamawiającemu. W harmonogramie należy również określić termin odbierania odpadów wielkogabarytowych, odpadów elektrycznych i elektronicznych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon. 2.8. - 2.9. Wykonawca zobowiązany jest również do odbioru odpadów zgromadzonych w PSZOK, który będzie działał na terenie Janowa Lubelskiego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz Planem Gospodarki Odpadami dla województwa lubelskiego. 2.10.Na terenie Gminy Dzwola znajdują się następujące rodzaje pojemników do zbierania odpadów komunalnych: Pojemniki o pojemności 60 litrów, 110 litrów, 120 litrów, 240 litrów. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, (obowiązek zaopatrzenia nieruchomości w pojemnik spoczywa na właścicielu posesji). 2.11. – 2.12.Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów winna być zgodna z określonymi w odpowiednich przepisach prawa, wymaganiami w zakresie standardu sanitarnego oraz ochrony środowiska. 2.13.Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów winna być w sposób szczegółowy dokumentowana. Informacje na temat wymagań w zakresie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem zawarte są w pkt 2.24. 2.14.Określa się następujący sposób odbioru odpadów, w zależności od rodzaju zabudowy: 2.14.1. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie zbiórka odpadów komunalnych w systemie mieszanym pojemnikowo – workowym. a) Zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01), odpady ulegające biodegradacji Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 60 litrów, 110 litrów, 120 litrów lub 240 litrów z nieruchomości zamieszkanych. Właściciel nieruchomości zapewni w/w pojemniki na odpady zmieszane i oznaczy go numerem nieruchomości, z której odpady pochodzą. Bioodpady odbierane będą w workach o kolorze brązowym, które zapewnia każdorazowo Wykonawca w ilości odpowiadającej liczbie wystawionych worków z odpadami. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych i bioodpadów kuchennych: w okresie na terenie wiejskim – 1 raz w miesiącu, w godzinach od 7:00 do 22:00 w dniach od poniedziałku do piątku. b) Odpady komunalne zbierane selektywnie Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie odbywać się w systemie workowym. Poszczególne rodzaje odpadów poddawane segregacji winny być gromadzone w workach w kolorze niebieskim, zielonym i żółtym. Worki w odpowiednich kolorach zapewnia każdorazowo Wykonawca w ilości odpowiadającej liczbie wystawionych worków z odpadami. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów selektywnie zbieranych – 1 raz w miesiącu, w godzinach od 7:00 do 22:00 w dniach od poniedziałku do piątku. 2.15.Charakterystyka pojemników i worków przeznaczonych do zbiórki odpadów komunalnych: 1) Charakterystyka worków: a) kolor: niebieski na papier; zielony na szkło; żółty na metale i tworzywa sztuczne, brązowy na odpady ulegające biodegradacji, b) materiał – folia polietylenowa LDPE lub HDPE, c) grubość – zapewniająca wytrzymałość, co najmniej 60 mikronów, d) pojemność – 120 dm3, e) nadruk – jednostronny, kolor nadruku kontrastujący z kolorem worka z nazwą Wykonawcy i napisem Gmina Dzwola. 2) Charakterystyka pojemników występujących na terenie gminy: - materiał – tworzywo PE-HD (polietylen), blacha stalowa, - pojemność 60 l, 110 l, 120 l, 240 l, 2.16.Szacowana ilość worków i pojemników a) worki o pojemności 120 litrów w kolorze niebieskim, zielonym, żółtym i brązowym – łącznie ok. 80 000 szt. (w okresie od 01.01.2019r. do 31.12.2019r.) b) pojemniki na odpady zmieszane – ok. 1 473 szt. (zapewniają właściciele posesji) 2.17.Szacunkowe dane dotyczące ilości gospodarstw w zabudowie jednorodzinnej, ilości miejsc do gromadzenia odpadów (miejsca ustawienia pojemników). Liczba gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej na wsi – 1 473 2.18.Klasyfikacja rodzajów odpadów dla poszczególnej frakcji: 1) odpady zmieszane (kod 20 03 01), 2) papier i tektura (20 01 01), opakowania z papieru i tektury (15 01 01), 3) szkło (20 01 02), opakowania ze szkła (15 01 07), 4) tworzywa sztuczne (20 01 39), opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02), metale (20 01 40), opakowania z metali (15 01 04), opakowania wielomateriałowe (15 01 05), (20 01 99); 5) odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08), odpady ulegające biodegradacji (20 02 01) 2.19. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) prowadzony przez gminę Dzwola, znajduje się na terenie Janowa Lubelskiego W ramach Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych gromadzone są następujące rodzaje odpadów komunalnych: Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08), Rozpuszczalniki (20 01 13*), Kwasy (20 01 14*), Alkalia (20 01 15*), Odczynniki fotograficzne (20 01 17*), Środki ochrony roślin (20 01 19*), Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (20 01 21*), Urządzenia zawierające freony (20 01 23*), Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 (20 01 26*), Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne (20 01 27*), Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 (20 01 28), Detergenty zawierające substancje niebezpieczne (20 01 29*), Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 (20 01 30), Leki cytotoksyczne i cytostatyczne (20 01 31*), Leki inne niż wymienione w 20 01 31 (20 01 32), Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi z 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie (20 01 33*), Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 (20 01 34), Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki5) (20 01 35*), Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 (20 01 38), Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 (20 01 80), Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (20 01 99), Odpady ulegające biodegradacji (20 02 01), Odpady wielkogabarytowe (20 03 07), Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nim zanieczyszczone (15 01 10*), Zużyte opony (16 01 03), Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów (17 01 01), Gruz ceglany (17 01 02), Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia (17 01 03), popiół (kod ex 20 01 99 - Popioły z gospodarstw domowych), 15 01 06 - zmieszane odpady wielomateriałowe. 2.20.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów zgromadzonych w PSZOK do instalacji przetwarzania odpadów, po zgłoszeniu Zamawiającego. Pojemniki na gromadzenie odpadów oraz infrastrukturę związaną z działalnością PSZOK zapewnia Zamawiający. 2.21.1.Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą należy odebrać w terminie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. to około 650 Mg. Szacowana ilość odnosi się łącznie do odpadów pochodzących z nieruchomości zamieszkanych i odpadów przekazanych do PSZOK oraz w ramach tzw. wystawki. Szacunkowa ilość worków do gromadzenia odpadów, które należy dostarczyć w terminie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. to około 80 000 szt. – łącznie worki niebieskie, zielone, żółte i brązowe. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Podane ilości worków należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia za osiągnięcie innych wielkości. 2.21.1.Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą należy odebrać w terminie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. to około 650 Mg. Szacowana ilość odnosi się łącznie do odpadów pochodzących z nieruchomości zamieszkanych i odpadów przekazanych do PSZOK oraz w ramach tzw. wystawki. Szacunkowa ilość worków do gromadzenia odpadów, które należy dostarczyć w terminie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. to około 80 000 szt. – łącznie worki niebieskie, zielone, żółte i brązowe. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Podane ilości worków należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia za osiągnięcie innych wielkości. 2.21.2.Odebrane ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych) w 2017 r. (01.01.2017 - 31.12.2017) Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] odpady odebrane z terenu nieruchomości 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 341,420 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 0,580 15 01 07 Opakowania ze szkła 35,600 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 20,690 15 01 04 Opakowania z metali 1,420 16 01 03 Zużyte opony 20,620 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 19,140 30 01 39 Tworzywa sztuczne 0,030 20 01 02 szkło 0,06 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 81,860 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 0,052 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 0,672 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 , 20 01 23 i 20 01 35 0,419 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 11,280 razem 533,48 2.22.Wykonawca będzie dysponował sprzętem zapewniającym prawidłowe wykonanie zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 2.23.Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie trwania realizacji zamówienia: 1) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia nieruchomości w niezbędne worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych najpóźniej na 7 dni przed pierwszym odbiorem odpadów, w ilości po jednym worku każdego koloru dla każdej nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej. Wraz z workami należy dostarczyć harmonogram odbioru. W trakcie odbioru odpadów Wykonawca będzie cyklicznie wyposażał w nowe worki właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w ilości adekwatnej do ilości worków odebranych z odpadami, chyba że właściciel nieruchomości uzasadni potrzebę większej ilości worków, wówczas Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia potrzebnej ilości worków. 2) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o ilości i rodzaju odebranych odpadów i dostarczonych worków w terminie do 15 – tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy raport. 3) Wykonawca odpowiada za informowanie o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów i dystrybucję innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dzwola, o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. 4) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia mieszkańców w formie sprzedaży lub dzierżawy, na ich wniosek, w pojemnik na odpady zmieszane. Koszt wyposażenia w pojemnik ponosi wnioskodawca, a sposób udostępniania takich pojemników, ilość oraz pojemność określona zostanie w umowie zawartej pomiędzy wnioskodawcą (właścicielem nieruchomości) a Wykonawcą. 5) Wykonawca zobowiązuje się do zabrania dostawionych na pojemnikach worków z odpadami komunalnymi zmieszanymi. 6) W przypadku zgłoszenia nieodebrania odpadów komunalnych w terminie wskazanym w harmonogramie bądź innego przypadku niewykonania obowiązków wynikających z umowy, w szczególności niedostarczenia worków lub nie zapewnienia właściwego stanu sanitarnego i porządkowego miejsc zbierania odpadów, strony zgodnie ustalają, że przypadki te zostaną rozpatrzone w ramach postępowania reklamacyjnego. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji, nie później jednak, niż w ciągu 24 godzin od otrzymania od Zamawiającego zawiadomienia telefonicznie, faksem lub drogą mailową. Informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji należy niezwłocznie przekazać Zamawiającemu faksem na numer 15/8752215 lub adres e-mail Zamawiającego – ugdzwola@mbnet.pl 7) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dzwola. W okresach gdy panują niekorzystne warunki atmosferyczne, w szczególności w sezonie zimowym gdy odbiór odpadów zgodnie z harmonogramem jest niemożliwy Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie odebrać odpady, nie później niż w następnym dniu roboczym, w którym droga stała się przejezdna. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego. Usługa obejmuje również zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów komunalnych z punktów adresowych o trudnej lokalizacji. 8) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów, odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 9) Wszystkie odpady objęte zamówieniem z terenu gminy Dzwola Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego. 10) Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania poprawności prowadzonej segregacji. W przypadku gdy osoba, która zadeklarowała, iż będzie prowadziła segregację a gromadzi odpady w sposób zmieszany lub prowadzi segregację w sposób niezgodny z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dzwola, Wykonawca jednokrotnie informuje w/w osobę, jakie odpady powinny znajdować się w wyznaczonym worku lub pojemniku oraz sporządza dokumentację fotograficzną, stanowiącą materiał do prowadzonego w następstwie stwierdzenia niedopełnienia obowiązku segregacji postępowania administracyjnego, a także wprowadza informację o tej osobie (imię, nazwisko, adres zamieszkania) na stosowną listę, którą niezwłocznie przedkłada, wraz z dokumentacją Zamawiającemu. 2.24.Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia szczegółowej dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej, związanej z działalnością objętą zamówieniem i przekazywanie jej Zamawiającemu w systemie miesięcznym, w terminie do 15 – tego dnia miesiąca następującego po miesiącu objętym sprawozdaniem. Dokumentacja obejmuje: a) ilość, rodzaj i wielkość pojemników odbieranych z danej nieruchomości, b) wskazanie osób, które zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem i złożonymi do Zamawiającego deklaracjami (w tym nie zbierają selektywnie odpadów) w odniesieniu do danych udostępnianych cyklicznie przez Zamawiającego, c) przekazanie kart przekazania odpadów oraz ewidencji odpadów odebranych w danym miesiącu i przekazanych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów oraz innych dokumentów potwierdzających ilość odebranych odpadów komunalnych oraz tras przejazdu. d) przekazanie kart i ewidencji odpadów odebranych z PSZOK-u. 2) Wykonawca zainstaluje w terminie czternastu dni od podpisania umowy na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym, oprogramowanie pozwalające na bieżący odczyt monitoringu z GPS oraz dostęp do archiwalnych danych. 3)Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2018 r. poz. 1454). 4)Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasad poufności co do informacji pozyskanych w związku z realizacją Umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym należytego zabezpieczenia i ochrony tych danych. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż do wykonywania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub marketingowych. 2.25.Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, 2.26.Wykonawcę obowiązuje: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zapewnienia odpowiedniego stanu sanitarnego (mycie i dezynfekcja) pojazdów używanych do realizacji zamówienia, 3) Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach nie spełniających parametrów dróg publicznych, 4) Wykonawcę obowiązuje poddanie się doraźnej kontroli Zamawiającego, również poprzez ważenie środka transportu przeznaczonego do odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Dzwola przed rozpoczęciem zbiórki odpadów na terenie gminy oraz po jej zakończeniu przed przekazaniem odpadów do instalacji do przetwarzania odpadów. 5) Wykonawcę obowiązuje poddanie się doraźnej kontroli Zamawiającego, również poprzez ważenie środka transportu przeznaczonego do odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Dzwola przed rozpoczęciem zbiórki odpadów na terenie gminy oraz po jej zakończeniu przed przekazaniem odpadów do instalacji do przetwarzania odpadów. 2.27.Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ. 2.28.Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgodnione będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 2.29.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 2.30.Zaleca się dokonanie wizji lokalnej i zapoznanie z trasami objazdów samochodów do zbierania odpadów komunalnych celem uzyskania pełnych informacji umożliwiających prawidłowe obliczenie ceny oferty (nie jest to warunek uczestnictwa w postępowaniu). 2.31.Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (Kod CPV ) dla przedmiotowego zadania: 90500000-2 – Usługi związane z odpadami 90511000-2 – Usługi wywozu odpadów 90512000-9 – Usługi transportu odpadów 90533000-2 – Usługi gospodarki odpadami 90514000-3 – Usługi recyklingu odpadów 2.32.Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 2.32.1. Jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2.32.2.W przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług przedmiotu zamówienia. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.32.3.Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.33. Zamawiający na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.): a) czynności załadunku pojemników, worków do pojazdów specjalistycznych przystosowanych do odbioru odpadów, b) kierowanie pojazdami specjalistycznymi służącymi do wykonania zamówienia. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samo zatrudnienia jako podwykonawcy). 2.34. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2.33. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.35. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2.33. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.36. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody (wszystkie lub wybrane przez Zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 2.33.czynności w trakcie realizacji zamówienia tj. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych(tj. w szczególności* bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. * Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. 2.36. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu: 4.1.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca potwierdza spełnianie warunku jeżeli wykaże i udokumentuje, że posiada:  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Dzwola, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.);  zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów wydane przez właściwy organ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.) w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem.  wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466, z późn. zm.), w związku z art. 49 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2012 o odpadach (tj. Dz. U. 2018 r., 992).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Rozdziale 4, oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wszyscy wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 5.1.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wstępne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2, Nr 2A do SIWZ, 5.1.2. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, 5.1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1, 5.1.4.Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszczał informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wstępnym. 5.1.5. Dokumenty, z którego będzie wynikało zobowiązanie podmiotu trzeciego, do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia zgodnie z pkt 4.4.3. SIWZ – o ile wykonawca polega na zasobach lub sytuacji innego podmiotu. 5.2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. 8.15. Oferta musi zawierać: 8.15.1.Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, 8.15.2. Pełnomocnictwo – o ile dotyczy, 8.15.3.Oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1. SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznika Nr 2 i Nr 2A do SIWZ, 8.15.4.Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.4.1.- 4.4.3. SIWZ - o ile dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach