Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Susiec

Gmina Susiec ogłasza przetarg

  • Adres: 22672 Susiec, ul. Tomaszowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 654 868 , fax. 846 654 893
  • Data zamieszczenia: 2018-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Susiec
    ul. Tomaszowska 2
    22672 Susiec, woj. lubelskie
    tel. 846 654 868, fax. 846 654 893
    REGON: 95036897700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug.susiec.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Susiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Postanowienia ogólne. 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Susiec na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 1289 z późn.zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 2 grudnia 2016 r. Nr XXIV/349/2016 w sprawie uchwalenia ,,Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022” z późniejszymi zmianami i załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susiec, uchwalonym Uchwałą Nr XXVIII/174/2017 Rady Gminy Susiec z dnia 20 czerwca 2017 r. Charakterystyka gminy Susiec: 1. Powierzchnia gminy Susiec – 190,52 km. 2 2. Liczba miejscowości – 19 3. Liczba sołectw - 21 4. Liczba mieszkańców stałych na dzień 31 grudnia 2017 r. – 7 706 mieszkańców zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej. Średnia gęstość zaludnienia gminy wynosi ok. 41 osoby/km2. 5. Zestawienie liczby mieszkańców i gospodarstw w poszczególnych miejscowościach: Lp. Miejscowość Liczba gospodarstw z których odbierane są odpady komunalne. Liczba mieszkańców 1. Ciotusza Nowa 114 481 2. Ciotusza Stara 74 302 3. Grabowica 126 491 4. Huta Szumy 55 183 5. Kunki 108 412 6. Łasochy 22 96 7. Łosiniec 159 574 8. Łuszczacz 98 437 9. Majdan Sopocki Pierwszy 135 504 10. Majdan Sopocki Drugi 151 583 11. Maziły 50 213 12. Nowiny 64 275 13. Oseredek 133 520 14. Paary 146 517 15. Róża 41 157 16. Rybnica 72 231 17. Susiec 372 1264 18. Wólka Łosiniecka 91 349 19. Zawadki 28 117 Razem: 2 039 7706 3.2 Dane dotyczące przedmiotu zamówienia. 6. Liczba nieruchomości od których odbierane są odpady komunalne ogółem: – 2 114 w tym: 1) nieruchomości zamieszkałych – 2 039 2) nieruchomości niezamieszkałe na których powstają odpady komunalne – 75 7. Orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki w skali miesiąca - ok. 420 km. 8. Na terenie gminy Susiec obowiązywać będzie system mieszany workowo-pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) będą gromadzone w pojemnikach 80l ,120 l i 1100l. Pojemniki zabezpiecza Wykonawca na własny koszt i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości. 9. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych: 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów. 2) Odpady, których nie udało się podać odzyskowi powinny być tak unieszkodliwiane aby składowane były wyłącznie te, których unieszkodliwienie w inny sposób było niemożliwe z przyczyn technologicznych lub nieuzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych. 3) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych jedynie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. 4) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 5) Wykonawca odbierający odpady komunalne, w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Gminę. 9. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości z terenu gminu Susiec w skali roku (stan na 31 grudnia 2017 r.): 1) papier i tektura – 10,5 Mg, 2) metale – ok. 15,5 Mg, 3) tworzywa sztuczne – 46,9 Mg, 4) opakowania wielomateriałowe – 5,2 Mg, 5) szkło opakowaniowe bezbarwne i kolorowe – 60,8 Mg, 6) przeterminowane leki i chemikalia – wg potrzeb 7) meble i odpady wielkogabarytowe – wg potrzeb 8) zużyte baterie i akumulatory – wg potrzeb 9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – ok. 25,6 Mg, 9) zużyte opony – ok. 24,9 Mg, 10) odpady wielkogabarytowe – ok. 41,1 Mg, 10) odpady budowlane i rozbiórkowe – 0,5 Mg, 11) odpady ulegające biodegradacji – 27,8 Mg, 12) nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne – 536,1 Mg. 10. Charakterystyka worków do selektywnej zbiorki odpadów: 1) materiał: folia polietylenowa LDPE, 2) pojemność: -120 l i 240 l. 3) kolor: żółty, niebieski, zielony. 4) grubość: min 0,06 mm. 11. Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów: 1) pojemniki o pojemności 80 l. – max. 230 szt. 2) pojemniki o pojemności 120 l. – max. 1 820 szt. 3) pojemniki o pojemności 660 l. – max. 5 szt. 4) pojemniki o pojemności 1100 l. – max. 60 szt. 12. Rodzaje odpadów komunalnych, w tym rodzaje selektywnie odbieranych odpadów komunalnych oraz częstotliwość i sposób odbierania odpadów komunalnych. Ustala się częstość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych, z obszarów zabudowy wielorodzinnej, obiektów użyteczności publicznej oraz pozostałych nieruchomości niezamieszkałych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Susiec, uchwalonym Uchwałą Nr XXVIII/174/2017 Rady Gminy Susiec z dnia 20 czerwca 2017 r. a) odpady zmieszane – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło bezbarwne i kolorowe, metale – w miarę potrzeb nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące a w miesiącach od czerwca do września – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. c) tworzywa sztuczne i wielomateriałowe – w miarę potrzeb nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące a w miesiącach od czerwca do września – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. d) baterie i przeterminowane leki – w miarę potrzeb, nie rzadziej niż jeden raz w kwartale, f) pozostałe segregowane odpady komunalne (opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe i inne) – w miarę potrzeb, nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące, g) zebrane w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Majdanie Sopockim i Suścu oraz z terenów i obiektów użyteczności publicznej t j: 1) Oczyszczalnia Susiec – 8 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 2) Oczyszczalnia Majdan Sopocki - 8 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 3) Szkoła Susiec - 4 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 4) Szkoła Majdan Sopocki - 4 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 5) Szkoła Grabowica - 4 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 6) Szkoła Łosiniec - 4 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 7) Cmentarz Susiec (odbiór odpadów komunalnych zebranych w boksach -16 m3 w skali 1 roku) – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, 8) Cmentarz Majdan Sopocki Susiec (odbiór odpadów komunalnych zebranych w boksach – ok.12 m3 w skali 1 roku) – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, 9) Cmentarz Łosiniec - (odbiór odpadów komunalnych zebranych w boksach – ok.12 m3 w skali 1 roku) – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, 10) Parking nad Zalewem w Majdanie Sopockim - 4 poj. 1100 l. – co najmniej 1 raz w miesiącu, w miesiącach: czerwiec-wrzesień, w miarę potrzeb), 11) Parking nad Tanwią w Hucie Szumy - 4 poj. 1100 l. - 4 poj. 1100 l. – co najmniej 1 raz w miesiącu, w miesiącach: czerwiec-wrzesień, w miarę potrzeb), 12) Baza Spółdzielni Socjalnej ,,ARKA” - 4 poj. 1100l. + worki – odbiór w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 13) Obóz harcerski w Hucie Szumy – 3 poj. 1100l + worki (sezonowo: w miesiącach lipiec - sierpień) oraz w miarę potrzeb, 14) Obóz harcerski w Majdanie Sopockim – 3 poj. 1100l + worki, (sezonowo: w miesiącach lipiec-sierpień) – 3 poj. 1100l + worki, oraz w miarę potrzeb, 15) Obóz harcerski w Nowinach – 3 poj. 1100l + worki, (sezonowo: w miesiącach lipiec-sierpień) oraz w miarę potrzeb, 16) Obóz harcerski w Suścu) – 3 poj. 1100l + worki (sezonowo w miesiącach lipiec-sierpień) oraz w miarę potrzeb, 17) Budynek Urzędu Gminy Susiec – 1 pojemnik 1100 l + worki – jeden raz w miesiącu oraz w miarę potrzeb. 18) Budynek Ośrodka Zdrowia w Suścu – 2 pojemniki poj. 1100 l + worki – jeden raz w miesiącu oraz w miarę potrzeb. 19) Budynek Ośrodka Zdrowia w Majdanie Sopockim Pierwszym – 1 pojemnik o poj. 1100l + worki – jeden raz w miesiącu oraz w miarę potrzeb. 12. Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów: 1) żółte z napisem ,,Metale „ lub ,,Tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe” – ok. 20 000 szt. 2) niebieskie z napisem ,,Papier i tektura” - ok. 10 000 szt. 3) zielone napisem ,,Szkło” - ok. 10 000 szt. 13. Zaopatrzeniem w pojemniki do odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz w odpowiednie worki do zbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zajmie się na własny koszt Wykonawca usługi „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Susiec” wyłoniony przez Gminę w drodze niniejszego postepowania. Zaopatrzenie w pojemniki i worki może nastąpić poprzez: 1) Wydzierżawienie przez wykonawcę usługi; 2) Użyczenie przez wykonawcę usługi. Ilość wytwarzanych odpadów komunalnych na terenie gminy Susiec nie jest zależna od Zamawiającego. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu z 1 rok wynosi ok. 750 Mg co wynika ze sprawozdań za 2017 rok. W/w ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb. 14. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 1) Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu raz na kwartał sprawozdanie z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W terminie składania pierwszego sprawozdania Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz wszystkich posesji od których zostały odebrane odpady komunalne, wraz ze wskazaniem ilości pojemników. 2) Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania osiąganych poziomów recyklingu w szczególności następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz osiąganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 3) Wykonawca jeden raz w kwartale przekazuje Zamawiającemu informację o ilości zebranych na terenie gminy Susiec odpadów komunalnych zbieranych selektywnie oraz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. 4) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie dowodów dostarczenia odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 5) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Susiec, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla regionu lubelskiego, co oznacza, że zebrane na terenie gminy Susiec odpady komunalne muszą trafić do wskazanej Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź instalacji zastępczej. 15. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości: 1) Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122) między innymi: a) posiadać bazę magazynowo transportową usytuowaną na terenie gminy Susiec lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Susiec, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: - teren bazy magazynowo – transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisja zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1121). b) baza magazynowo - transportowa powinna być wyposażona w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na ternie bazy następuje magazynowanie odpadów. c) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinny znajdować się także: - punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, - miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów. d) na terenie bazy magazynowo - transportowej muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 2) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy muszą spełniać następujące warunki: a) posiadać trwałe i czytelne oznakowanie w widocznym miejscu nazwą firmy oraz z danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, b) być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, c) być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, d) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostawaniem na zewnątrz odpadów podczas magazynowania, przeładunku a także transportu oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 16. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: Wykonawca obowiązany jest utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń poprzez wykonywanie następujących czynności: 1) mycie i dezynfekcję z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 2) opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie na koniec każdego dnia roboczego wyłącznie na terenie bazy magazynowo- transportowej, 3) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów komunalnych. 17. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi zebranymi z terenu gminy Susiec. 18. Wykonawca ma obowiązek na własny koszt wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w pojemniki i worki niezbędne do gromadzenia odpadów segregowanych przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. 19. Wykonawca ma obowiązek odbioru wszystkich odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Ilość niesegregowanych (zmieszanych)odpadów komunalnych szacuje się na około 540 Mg w skali roku. 20. Wykonawca przed podpisaniem umowy wskaże Zamawiającemu nazwę, rodzaj i adres instalacji do której będą dostarczane odebrane z terenu gminy Susiec odpady komunalne. 21. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania osiąganych poziomów recyklingu w szczególności następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz osiąganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 000,00 zl
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: – warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, prowadzonego przez Wójta Gminy Susiec, b) zezwolenie na transport odpadów bądź zaświadczenie o wpisie do rejestru prowadzących transport odpadów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty dotyczą grup kapitałowych (art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy pzp)., Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art.24 ust. 1 pkt. 23 pzp)- wg załącznika Nr 7. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzi do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach