Przetargi.pl
„Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew”

GMINA ROZDRAŻEW ogłasza przetarg

  • Adres: 63-708 Rozdrażew, ul. Rynek 3
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627221305 , fax. 627221370
  • Data zamieszczenia: 2023-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ROZDRAŻEW
    ul. Rynek 3
    63-708 Rozdrażew, woj. wielkopolskie
    tel. 627221305, fax. 627221370
    REGON: 250855185
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rozdrazew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew. W ramach zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazania ich do Wielkopolskiego Centrum Recyklingu – Spółka z o.o. w Jarocinie, Witaszyczki, ul. Mariusza Małynicza 1, 63-200 Jarocin. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbieranie i transport niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Rozdrażew z następujących miejscowości: Wolenice, Dębowiec, Wygoda, Dzielice, Henryków, Chwałki, Dąbrowa, Rozdrażewek, Maciejew, Nowa Wieś, Budy, Wyki, Trzemeszno, Grębów, Rozdrażew 2) odbieranie i transport odpadów komunalnych z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, 3) odbieranie i transport zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych podczas jednorazowej objazdowej zbiórki tych odpadów, 4) odbieranie i transport odpadów komunalnych z aptek (przeterminowane leki) oraz z placówek oświatowych i siedziby Urzędu Gminy (baterie i akumulatorki). 3. Lokalizację ulic na terenie Gminy Rozdrażew oraz lokalizację miejscowości na obszarze gminy przedstawiono na mapach stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do SWZ. 4. Zestawienie miejscowości z wykazem ilości nieruchomości i gospodarstw domowych zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący załącznik nr 3 do SWZ. 5. Zakres przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Rozdrażew. Opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SWZ pn.: „Opis Przedmiotu Zamówienia” jak również projekt umowy. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w: 1) uchwale nr XXXII/239/2021 Rady Gminy Rozdrażew z dnia 18 października 2021 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze zmianami - załącznik nr 4 do SWZ, 2) uchwale nr XXXII/238/2021 Rady Gminy Rozdrażew z dnia 18 października 2021r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rozdrażew ze zmianami - załącznik nr 5 do SWZ 6. Szacunkowa ilość odpadów w okresie trwania umowy: 1) ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych określa się wg obliczeń szacunkowych na 362,00 Mg 2) ilość odpadów zebranych w sposób selektywny odebranych bezpośrednio od mieszkańców oraz odpadów pochodzących z jednorazowej zbiórki objazdowej odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu RTV/AGD – 922 Mg3) ilość odpadów zbieranych w sposób selektywny na PSZOK-u - 166,70 Mg, co przekłada się na szacunkową ilość 80 szt. kontenerów i pojemników do odbioru i transportu do wskazanej przez Zamawiającego instalacji. 7. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) w przypadku nieruchomości zamieszkałych zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na miesiąc, b) odpady selektywnie zbierane:- metale, w tym opakowania z metali, tworzywa sztuczne, w tym opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe - raz na miesiąc- szkło – raz na miesiąc wg następujących zasad: ▪ szkło kolorowe, w tym opakowania ze szkła kolorowego – w miesiącach parzystych, ▪ szkło bezbarwne, w tym opakowania ze szkła bezbarwnego – w miesiącach nieparzystych -papier i tektura, w tym opakowania z papieru i tektury – raz na kwartał,c) odpady ulegające biodegradacji: - od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie, - od listopada do marca – raz na miesiąc, d) odpady popiołu i żużlu z palenisk domowych: - od września do kwietnia - raz na miesiąc, - od maja do sierpnia – raz na dwa miesiące, 2) w przypadku nieruchomości zamieszkałych zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielolokalowymi:a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na dwa tygodnie, b) odpady selektywnie zbierane:-metale, w tym opakowania z metali, tworzywa sztuczne, w tym opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe - raz na miesiąc-szkło – raz na miesiąc wg następujących zasad: ▪ szkło kolorowe, w tym opakowania ze szkła kolorowego – w miesiącach parzystych, ▪ szkło bezbarwne, w tym opakowania ze szkła bezbarwnego – w miesiącach nieparzystych, -papier i tektura, w tym opakowania z papieru i tektury – raz na kwartał,c) odpady ulegające biodegradacji: - od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie, - od listopada do marca – raz na miesiąc, d) odpady popiołu i żużlu z palenisk domowych: - od września do kwietnia - raz na miesiąc, - od maja do sierpnia – raz na dwa miesiące, 3) odbiór odpadów z PSZOK w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia przez Zamawiającego (prognozowana częstotliwość określona jest w formularzu ofertowym) 4) odbiór przeterminowanych leków z aptek – raz na dwa miesiące 5) odbiór zużytych baterii i akumulatorów z placówek oświatowych i siedziby Urzędu Gminy - raz na pół roku 6) odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych podczas objazdowej zbiórki ww. odpadów - raz w okresie trwania umowy. 8. Harmonogram wywozu odpadów przedłożony przez Wykonawcę Zamawiającemu w ciągu 3 dni od powiadomienia o rozstrzygnięciu przetargu, po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, stanowi załącznik do umowy. 9. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje odpadów powstających w nieruchomościach niezamieszkałych (podmioty gospodarcze, placówki oświatowe, sklepy, banki, cmentarze itp. 10.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie, gdzie mają być prowadzone usługi objęte przedmiotem zamówienia.Uwaga : Szczegółowe zasady realizacji przedmiotu zamówienia, oszacowanie ilości odpadów w rozbiciu na poszczególne frakcje oraz szczegółowe zasady ustalenia harmonogramu odbioru odpadów określa Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiący załącznik nr 3 do SWZ 11.Wykonawca będzie rozliczał się z Zamawiającym miesięcznie w oparciu o: 1) raport, 2) karty przekazania odpadów, wygenerowane z systemu BDO, dostarczone Zamawiającemu przez Wykonawcę do 15 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, 3) ewidencję jakościową i ilościową odpadów, prowadzoną zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 12.W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do : 1) bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 2) sporządzania rocznego sprawozdania, o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.). Sprawozdanie sporządzone w sposób wymagany przez przepisy prawa Wykonawca przekazuje Wójtowi Gminy Rozdrażew.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 15.000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100).Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. do dnia 29 listopada 2023 roku do godz. 11:00.2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Urząd Gminy Rozdrażew Bank Spółdzielczy Dobrzyca O/Rozdrażew numer konta: 78 8409 0001 0200 0215 2000 0001Na poleceniu przelewu należy wpisać „Wadium - Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew.”. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – „Wadium - Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u z terenu gminy Rozdrażew.”. Oznaczenie sprawy: GK.271.10.2023.M.W6. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.7. Zgodnie z art. 96 ust. 6 Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.8. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe,nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp,9. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwotywadium na poczet zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) spełniają warunki, o których mowa w art. 112 ust.2 pkt 1-4 ustawy PZP:a) dotyczące kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. posiadają:− wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.) co najmniej w zakresie transportu odpadów:Kategoria odpadu Kod odpaduNiesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01Szkło, w tym opakowania ze szkła 15 01 07, 20 01 02Papier, w tym tektura, opakowania z papierui tektury 15 01 01, 20 01 01Metale, w tym opakowania z metali 15 01 04, 15 01 06, 20 01 40Tworzywa sztuczne, w tym opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02, 15 01 06, 20 01 39Opakowania wielomateriałowe 15 01 05, 15 01 06Odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów 20 02 01, 20 01 08Przeterminowane leki i chemikalia 20 01 31*, 20 01 32,15 01 10*, 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 0119*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80,Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33*, 20 01 34Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 16 02 16Meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 09 04Zużyte opony 16 01 03Styropian 15 01 02, 17 06 04Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny ex 20 01 99 (popiół)Niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki ex 20 01 99Odpady niebezpieczne 20 01 21*Transport odpadów musi odbywać się zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. 2016 poz. 1742)− wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.) prowadzonego przez właściwy organ oraz w art. 51 ust. 1 pkt 6 ustawy z dn. 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), obejmujący co najmniej rodzaje i kody odpadów komunalnych, wymienionych w powyższej tabeli,b) dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.:- są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych),- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż50.000 zł, ( słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych)c) dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:- w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali co najmniej jedną usługę, odpowiadającą przedmiotowi niniejszego zamówienia, polegającą w szczególności na odbieraniu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz zbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych o liczbie powyżej 1000 nieruchomości zamieszkałych o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych),- dysponują lub będą dysponować: samochodami specjalistycznymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczegółowymi, w ilości: co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania niesegregowanych(zmieszanych) odpadów komunalnych z funkcją kompaktującą co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych co najmniej jeden pojazd bez funkcji kompaktującej umożliwiający odbiór kontenerów wykazanych w formularzu ofertowymPojazdy do zbiórki odpadów komunalnych muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122).- posiadają lub będą posiadać odpowiednią do przedmiotu zamówienia, bazę magazynowo – transportową zgodną z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć w dniu podpisania umowy Zamawiającemu dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do terenu, na którym znajduje się baza.2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach