Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Lesko

Gmina Lesko ogłasza przetarg

  • Adres: 38600 Lesko, ul. Parkowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4698001, 4698158 , fax. 0-13 4696458
  • Data zamieszczenia: 2018-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lesko
    ul. Parkowa 1
    38600 Lesko, woj. podkarpackie
    tel. 013 4698001, 4698158, fax. 0-13 4696458
    REGON: 37044003400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lesko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Lesko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, zwanych dalej „nieruchomościami”, położonych na obszarze Gminy Lesko. W zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzą opłaty związane z zagospodarowaniem odpadów. Ogólna charakterystyka gminy (dane służące szacowaniu wartości oferty): Gmina Lesko jest gminą miejsko – wiejską o powierzchni 112 km2, składającą się z miasta i 14 sołectw. Gmina Lesko liczy ok. 11637 mieszkańców stałych, w tym ok. 2750 w zabudowie wielorodzinnej i ok. 8900 w zabudowie jednorodzinnej. Łączna ilość budynków jednorodzinnych ok. 1860, Łączna liczba budynków wielorodzinnych ok. 50. W 2017 r. zebrano następujące ilości odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych (Mg): Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 1572,360 Papier i tektura 43,037 Tworzywa sztuczne i metale 116,126 Szkło 134,842 Odpady budowlane i rozbiórkowe 7,550 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 54,020 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 15,021 Opony 8,244 Wielkogabarytowe Wielkogabarytowe Długość trasy jaką będzie musiał pokonać Wykonawca w celu jednokrotnego zebrania odpadów to: - ok 200 km dla terenu wiejskiego gminy Lesko, - ok 50 km dla miasta Lesko. 3.3. Zakres przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 3.3.1. świadczenie usług polegających na odbiorze i transporcie odpadów powstałych na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Lesko, w całym okresie realizacji zamówienia, według rodzajów: 1) zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, gromadzonych w workach, pojemnikach o poj. 120 l, 240 l – przy nieruchomościach indywidualnych, oznaczonych kodem kreskowym identyfikującym właściciela nieruchomości oraz w kontenerach o poj. 1100 l wolnostojących lub usytuowanych w wiatach śmietnikowych - przy budynkach wielorodzinnych; 2) segregowanych odpadów gromadzonych w sposób selektywny, w workach lub pojemnikach j.w. – przy nieruchomościach indywidualnych, oznaczonych kodem kreskowym identyfikującym właściciela nieruchomości lub gromadzonych w kontenerach o poj. 1100 l, 240 l, pojemnikach typu IGLOO, kontenerach siatkowych – ustawionych przy budynkach wielorodzinnych, wg rodzaju: a) papier i tektura (kod 20 01 01, 15 01 01), b) opakowania z tworzyw sztucznych i opakowania wielomateriałowe, metale (kody 15 01 04, 20 01 40, 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05, 15 01 06), c) opakowania szklane bezbarwne (kod 20 01 02, 15 01 07), d) opakowania szklane kolorowe (kod 20 01 02, 15 01 07), e) popioły paleniskowe (10 01 01 , 20 01 99ex) UWAGA: Zamawiający zastrzega możliwość odbioru z nieruchomości zamieszkałych w okresie objętym zamówieniem, kuchennych odpadów biodegradowalnych o kodzie: 20 01 08, w momencie zapewnienia ich odbioru przez posiadacza odpadów prowadzącego działalność w zakresie zbierania ww. odpadów lub zagospodarowania przez instalację prowadzącą proces mech.-biol. przetwarzania tych odpadów. Przewidywany termin uruchomienia odbioru ww. odpadów – po 01.01.2019 r. 3) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (20 03 07), 4) kompletnego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), 5) zużytych opon (16 01 03), 6) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (wyłącznie czysty gruz budowlany, betonowy lub ceglany), pochodzących z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie przez właściciela nieruchomości, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do organu administracji budowlano – architektonicznej (17 01 01, 17 01 02, 17 01 07). 3.3.2. przeprowadzenie sezonowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, tzw. „elektrośmieci” wg kodów: 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 21*, 20 03 07), organizowanej przez Zamawiającego 2-krotnie w ciągu roku – według wskazań Zamawiającego (w okresie objętym zamówieniem organizowana będzie jeden raz sezonowa zbiórka na terenie gminy), 3.3.3. transport odpadów do miejsc ich zagospodarowania lub przetworzenia, ewentualnie do siedziby posiadacza odpadów, któremu przekazywany będzie obowiązek ich dalszego transportu lub zagospodarowania, 3.3.4. wyposażanie nieruchomości objętych systemem gminnym w worki do selektywnej zbiórki odpadów i ich dostarczanie właścicielom nieruchomości zamieszkałych – według wskazań Zamawiającego. 4. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia. 4.1. Wykonawca na własny koszt wyposaża właścicieli nieruchomości w worki, którzy zadeklarowali selektywne gromadzenie odpadów (dotyczy zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej) przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów, w ilości odpowiadającej zapotrzebowaniu, oznakowanych w sposób potwierdzający przynależność do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Przewidywane zapotrzebowanie miesięczne na worki: - zielone - 1000 szt; - białe – 800 szt; - żółte – 3 200 szt; - niebieskie – 700 szt. - brązowe – 1000 szt. (w przypadku uruchomienia odbioru od mieszkańców kuchennych odpadów biodegradowalnych) 4.2. Worki dostarczane mieszkańcom do selektywnej zbiórki odpadów muszą być dostosowane do wymogów rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2016 r., poz. 19). 4.3. Worki na odpady segregowane przeznaczone dla nieruchomości zamieszkałych, powinny być oznaczone napisem GMINA LESKO oraz dodatkowo wg wskazań: a) koloru zielonego oznaczone napisem „Szkło kolorowe”, o poj. 80 litrów przeznaczone na odpady ze szkła kolorowego, w tym odpady opakowaniowe ze szkła o kodzie 15 01 07, worki powinny mieć grubość folii 0,07 mm oraz powinny być wykonane z folii o niskiej zawartości barwnika, aby umożliwić kontrolę zawartości bez otwierania worka; b) koloru białego oznaczone napisem „Szkło bezbarwne”, o poj. 80 litrów przeznaczone na odpady ze szkła bezbarwnego, w tym odpady opakowaniowe ze szkła o kodzie 15 01 07, worki powinny mieć grubość folii 0,07 mm oraz powinny być wykonane z folii o niskiej zawartości barwnika, aby umożliwić kontrolę zawartości bez otwierania worka; c) koloru żółtego oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” o poj. 120 litrów przeznaczone na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe o kodzie 20 01 99 ex, worki powinny mieć grubość nie niższą niż 0,05 mm oraz powinny być wykonane z folii o niskiej zawartości barwnika (przeźroczyste), aby umożliwić kontrolę zawartości bez otwierania worka; d) koloru niebieskiego oznaczone napisem „Papier” o poj. 120 litrów przeznaczone na odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury o kodzie 20 01 01, worki powinny mieć grubość nie niższą niż 0,06 mm oraz powinny być wykonane z folii o niskiej zawartości barwnika (przeźroczyste), aby umożliwić kontrolę zawartości bez otwierania worka. e) koloru brązowego oznaczone napisem „BIO - kuchenne” o poj. 80 litrów przeznaczone na kuchenne odpady biodegradowalne o kodzie: 20 01 08, tj. resztki pożywienia, pozostałości kuchenne, worki powinny mieć grubość nie niższą niż 0,07 mm oraz powinny być wykonane z folii o niskiej zawartości barwnika (przeźroczyste), aby umożliwić kontrolę zawartości bez otwierania worka. 4.4. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu na koniec każdego kwartału – wykaz ilości, rodzajów zakupionych na potrzeby realizacji przedmiotowego zadania, worków na odpady segregowane. 4.5. Dostarczenie worków nastąpi od pierwszego pełnego miesiąca, od rozstrzygnięcia przetargu oraz każdorazowo wymiennie za oddany pełny worek. Wykonawca dostarczy również worki do miejsc wskazanych przez Zamawiającego po każdorazowym zgłoszeniu przez Zamawiającego. 4.6. Odbieranie odpadów przez Wykonawcę odbywać się będzie na granicy posesji, poprzez odczytanie kodu kreskowego i załadunek na odpowiedni środek transportu. W przypadku braku kodu kreskowego na worku, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, w terminie do 7 dni od momentu stwierdzenia nieprawidłowości, podając lokalizację (adres) oraz ilość i rodzaj worków nieopatrzonych kodem. Pomimo braku kodów Wykonawca dokonuje odbioru worków z odpadami. 4.7. Szczegółowy wykaz nieruchomości, które powinny zostać wyposażone w worki do segregacji odpadów, Zamawiający dostarczy Wykonawcy przed zawarciem umowy. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy informacje o zmianach w wykazie, w formie pisemnej do dnia 5-go każdego m-ca. 4.8. Przed wykonaniem usługi odbioru odpadów z nieruchomości, których właściciele zadeklarowali segregowanie odpadów, Wykonawca jest zobowiązany do kontroli rodzaju odbieranych odpadów i ich zgodności z przeznaczeniem pojemnika lub worka. W przypadku stwierdzenia w pojemnikach lub workach, odpadów niezgodnych z ich przeznaczeniem, Wykonawca powiadamia właściciela nieruchomości poprzez umieszczenie na pojemniku lub worku w widocznym miejscu informacji w kolorze czerwonym - o niestarannej lub niezgodnej z obowiązującymi zasadami - segregacji odpadów. Wykonawca pozostawia pojemnik lub worek z jego zawartością, w celu dokonania przez właściciela nieruchomości należytej ich segregacji i umieszczenia w worku lub pojemniku, odpadów zgodnie z ich przeznaczeniem. 4.9. Wykonawca ma obowiązek każdorazowego informowania Zamawiającego pisemnie, o stwierdzonych nieprawidłowościach, w przypadku niestarannego lub niewłaściwego segregowania odpadów oraz dokumentowania zaistniałych nieprawidłowości, poprzez wykonywanie zdjęć lub zapisów wideo, w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości. Stwierdzone w powyższym zakresie nieprawidłowości Wykonawca ma obowiązek przesłać do 7 dni do Zamawiającego od chwili ich zaistnienia. 4.10. Przeprowadzenie sezonowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych i elektrośmieci: a) obsługa polega na odbiorze odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, z wyznaczonych punktów na terenie miasta Lesko oraz na terenie każdej miejscowości i przetransportowanie tzw. „elektrośmieci” do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Lesku, ul. Przemysłowa 7, natomiast odpadów wielkogabarytowych do stacji segregacji odpadów komunalnych w Brzegach Dolnych. b) sezonowa zbiórka ww. odpadów organizowana jest przez Zamawiającego dwa razy w roku (w okresie objętym zamówieniem Zamawiający przewiduje jeden raz przeprowadzić taką zbiórkę), wg wykazu miejsc w poszczególnych miejscowościach dostarczonego przez Zamawiającego co najmniej na 2 tygodnie przed planowaną zbiórką. c) termin przeprowadzenia zbiorki sezonowej odpadów, o której mowa w pkt. 4.10 Zamawiający uzgadnia z Wykonawcą. Zamawiający podaje termin zbiórki do publicznej wiadomości. d) w terminie do 7 dni po przeprowadzeniu zbiórki, Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu informację o rodzajach i ilościach zebranych podczas sezonowej zbiórki odpadów. 4.11. Usługa transportu odpadów obejmuje: 4.11.1. transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta i gminy Lesko do miejsc ich zagospodarowania lub do kolejnego posiadacza odpadów, zgodnie z zasadami hierarchii postępowania z odpadami określonymi w ustawie o odpadach, wg wskazań Zamawiającego. 4.11.2. wskazania Zamawiającego co do miejsc transportowania odpadów: a) zmieszane odpady komunalne należy transportować do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowego zgodnie z Uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego Nr XXXI/551/17 z dnia 5 stycznia 2017r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego - Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie, Sortownia odpadów komunalnych zmieszanych i z selektywnej zbiórki, ul. Białobrzeska, 38-400 Krosno, Zamawiający uzyskał zapewnienie zagospodarowania odpadów zmieszanych przez wskazaną instalację od MPGK Krosno Sp. z o.o. w Krośnie, harmonogramy odbioru odpadów zmieszanych z terenu gminy dostosowane zostały do godzin pracy RIPOK, b) opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe, metale oraz odpady wielkogabarytowe należy transportować do sortowni odpadów komunalnych w Ustrzykach Dolnych, ul. Przemysłowa 16, 38-700 Ustrzyki Dolne. c) odpady typu: szkło, papier i makulaturę, tzw. „elektrośmieci”, opony, popioły oraz odpady remontowe i budowlane, należy transportować do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Lesku, ul. Przemysłowa 7. d) kuchenne odpady biodegradowalne – Zamawiający zastrzega prawo wskazania w czasie trwania umowy, instalacji zapewniającej zagospodarowanie przedmiotowych odpadów; wg wskazań MPGK Krosno Sp. z o.o. obsługującego RIPOK MBP w Krośnie przewidywany termin zakończenia modernizacji instalacji biol.-mech. przetwarzania odpadów planowany jest na koniec 2018 r., po terminie tym istnieje realna możliwość uruchomienia odbioru tych odpadów. 4.12. Wykonawca zobowiązany jest odbierać od właścicieli nieruchomości odpady według opracowanych przez Zamawiającego harmonogramów odbioru, stanowiących załącznik nr 9 od a-e SIWZ, z następującą częstotliwością odbioru: 1) z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej, w części miejskiej : a) odpady zmieszane – co dwa tygodnie; b) zbierane selektywnie: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale – raz w miesiącu; c) odpady ulegające biodegradacji, z wyłączeniem zielonych: - w okresie letnim IV-IX – raz w tygodniu, - w okresie zimowym X-III – raz na dwa tygodnie, 2) z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej, w części wiejskiej: a) odpady zmieszane – co dwa tygodnie; b) zbierane selektywnie: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale – raz w miesiącu; c) odpady ulegające biodegradacji, z wyłączeniem zielonych: - w okresie letnim IV-IX – raz na dwa tygodnie, - w okresie zimowym X-III – raz w miesiącu, 3) z obszarów zabudowy wielorodzinnej: a) odpady zmieszane – codziennie (6 dni w tygodniu) z wyłączeniem niedziel i świąt; b) zbierane selektywnie: papier i tektura (codziennie), szkło (raz na tydzień), tworzywa sztuczne opakowania wielomateriałowe – co drugi dzień, c) odpady ulegające biodegradacji, z wyłączeniem zielonych – raz w tygodniu; UWAGA: Harmonogramy odbioru odpadów typu: odpady kuchenne ulegające biodegradacji zostaną Wykonawcy udostępnione z chwilą uruchomienia odbioru tych odpadów z nieruchomości 4.13. Odpady wielkogabarytowe, tzw. „elektrośmieci”, opony, gruz budowlany Wykonawca nie będzie odbierał z nieruchomości zamieszkałych w sposób cykliczny wynikający z harmonogramów odbioru odpadów (jak ma to miejsce w przypadku pozostałych odpadów opisanych w pkt. 3.3.1 pkt 1 i 2), jedynie na wypadek niewłaściwych zdarzeń, w przypadku porzucenia tego typu odpadów przez mieszkańca w sposób niezgodny z przyjętymi na terenie gminy zasadami, np. przy wiatach śmietnikowych na terenie miasta; odpady wielkogabarytowe oraz „elektrośmieci” będą odbierane przez Wykonawcę również podczas sezonowej zbiórki, o której mowa w pkt. 4.10 SIWZ 4.14. Opróżnianie pojemników/kontenerów o poj. 1100 l, 240 l oraz typu IGLOO zlokalizowanych przy budynkach wielorodzinnych w wiatach śmietnikowych lub wolnostojących, następować będzie zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 9 – e SIWZ, z częstotliwością: - raz dziennie - zmieszane i segregowane, typu papier, - co drugi dzień: tworzywa sztuczne - raz na tydzień – szkło - zgodnie z zapotrzebowaniem – popioły (dotyczy szczególnie okresu zimowego) 4.15. Obowiązkiem Wykonawcy przy odbieraniu odpadów z zabudowy wielorodzinnej na terenie miasta, będzie również uprzątnięcie miejsc gromadzenia odpadów (wiat śmietnikowych), poprzez zebranie rozrzuconych odpadów rozsypanych podczas realizacji usługi odbioru i załadunku odpadów, uprzątnięcie odpadów zgromadzonych w bezpośrednim sąsiedztwie wiat lub kontenerów oraz przestrzeganie zamykania na klucz wiat i kontenerów objętych tym obowiązkiem (według załącznika nr 8 do SIWZ). 4.16.Wykonawca zobowiązany jest wydrukować harmonogramy odbioru odpadów i dostarczyć je wszystkim właścicielom nieruchomości na terenie miasta i gminy Lesko (ok. 6000 szt.) w terminie do 7 dni od rozpoczęcia realizacji zadania. W przypadku zmian harmonogramu dostarczenie nowych egzemplarzy następuje do 14 dni od zaistnienia zmiany. 4.17. Na Wykonawcy spoczywa również obowiązek rozprowadzenia ulotek edukacyjnych dostarczonych przez Zamawiającego wśród wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie miasta i gminy Lesko - 2 razy w roku, ogłoszeń dot. gospodarowania odpadami na tablicach i słupach ogłoszeniowych na terenie wsi, umieszczenia harmonogramów odbioru odpadów i innych ważnych ogłoszeń na stronie internetowej Wykonawcy. 4.18. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do: a) każdorazowego ważenia samochodu przed zbiórką i po zbiórce wszystkich rodzajów odpadów komunalnych odbieranych w danym dniu i ewidencjonowania wydruków wagowych z danego m-ca. Punktem wagowym jest Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Lesku ul. Przemysłowa 7, czynny w godz. 7.00 do 15.15. W przypadku konieczności dokonania ważenia po godz. 15.15, Wykonawca telefonicznie uzgodni z prowadzącym PSZOK, termin udostępnienia wagi. b) ważenia odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie oraz sortowni odpadów w Ustrzykach Dolnych i ewidencjonowania wydruków wagowych z danego m-ca. c) uzyskania u uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu miasta gminy Lesko na karcie przekazania odpadów, d) przestrzegania zasad każdorazowego zamykania na klucz wiat śmietnikowych i kontenerów na odpady zmieszane, które zostały objęte tym obowiązkiem, wykazanych w załączniku nr 8 do SIWZ, przekazanie po 1 komplecie kluczy do ww. wiat i pojemników dla Wykonawcy nastąpi po podpisaniu umowy. e) odczytania kodów kreskowych w standardzie EAN-13 znajdujących się na workach i pojemnikach i przekazania ich w wersji elektronicznej w formacie .txt do 5-go dnia kolejnego miesiąca, za m-c poprzedni, na maila odpady@lesko.pl. Plik z odczytanymi danymi, o którym mowa powyżej musi zawierać informacje: numery odczytanych kodów, datę i godzinę dokonania odczytu, koordynatę współrzędnych GPS, f) terminowego zbierania i wywożenia odpadów zgodnie z załączonymi harmonogramami odbioru odpadów, g) monitorowania prawidłowości prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości i bieżącego informowania Zamawiającego o stwierdzonych nieprawidłowościach, h) rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów i danych, wyszczególnionych w pkt 4.20 SIWZ, i) utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy, j) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż. w trakcie realizacji zamówienia, k) usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia z winy Wykonawcy, w szczególności uszkodzeń dróg, chodników, ogrodzeń, altan śmietnikowych, pojemników na odpady. l) zapewnienia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia dostatecznej ilości sprzętu, środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie usług będących przedmiotem zamówienia, m) zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, dotyczących w szczególności danych handlowych, danych osobowych mieszkańców objętych przedmiotem zamówienia jak i Zamawiającego, n) prowadzenie przez okres trwania umowy, telefonicznego punktu obsługi klienta, zapewniającego co najmniej 1 stanowisko z obsługą telefonu w godz. 7.30 – 15.30 w dni robocze, na potrzeby zapytań telefonicznych mieszkańców obsługiwanych nieruchomości lub wyjaśnień ewentualnych reklamacji. 4.19. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe odbieranie odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie zbierania, przetwarzania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, przekazując każdorazowo potwierdzenie ich dostarczenia do Zamawiającego. 4.20. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację lub inne wymagane dane z realizacji przedmiotu zamówienia, w wersji papierowej i elektronicznej, na którą składają się następujące dokumenty: 1) przekazywane w sposób ciągły: a) wskazanie nieruchomości (wraz z dokumentacją fotograficzną, itp.), których właściciele gromadzą odpady komunalne w sposób niezgodny z obowiązującymi w tym zakresie zasadami na terenie gminy, w szczególności nie przyklejają kodów kreskowych na workach lub pojemnikach, nienależycie segregują odpady (obowiązek opisany szerzej w pkt 4.6, 4.8 i 4.9 SIWZ) - do 7 dni od chwili stwierdzenia nieprawidłowości, 2) przekazywane w cyklu miesięcznym do 5-go następnego miesiąca: a) przekazywanie odczytanych kodów kreskowych znajdujących się na workach i pojemnikach (obowiązek opisany w pkt. 4.18 ppkt e), drogą elektroniczną na adres: odpady@lesko.pl, b) miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych: zmieszanych i segregowanych, c) miesięczne zestawienie raportów wagowych z każdego ważenia odebranych odpadów komunalnych – na poszczególnych instalacjach (RIPOK w Krośnie, sortownia –Ustrzyki D. oraz PSZOK w Lesku), d) karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, e) wydruki z monitoringu pojazdów wykorzystywanych do odbioru odpadów, umożliwiające odczytanie danych z trasy przejazdu pojazdów i miejsc wyładunku odpadów (Zamawiający dopuszcza zwolnienie z tego obowiązku w przypadku umożliwienia dostępu do aplikacji gps sprzężonej z pojazdami, z wykorzystaniem których realizowany będzie odbiór odpadów, zainstalowanej bezpłatnie na stanowisku komputerowym wskazanym przez Zamawiającego na okres realizacji usługi objętej zamówieniem) 3) pozostałe dokumenty: a) półroczne sprawozdania z prowadzonej działalności, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289) w terminach wskazanych w ustawie, zgodnie z obowiązującymi wzorami, b) zestawienie ilości odebranych segregowanych odpadów komunalnych pochodzących z sezonowej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych – do 7 dni od dnia zakończenia zbiorki, c) wszelkie informacje niezbędne do sporządzenia przez Zamawiającego sprawozdania rocznego z gospodarowania odpadami komunalnymi. Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazania Zamawiającemu innych informacji wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia, jeśli w trakcie realizacji zamówienia, na Zamawiającego zostanie nałożony obowiązek sporządzenia innych wykazów, rejestrów, sprawozdań, itp. z zakresu gospodarki odpadami. 4.21. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie będzie możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą, może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawcy nie zostanie naliczona kara za niedotrzymanie warunków umowy, pod warunkiem, że zgłosi powstałe w odbiorze utrudnienia Zamawiającemu i Zamawiający będzie miał możliwość kontroli przyczyny utrudnienia odbioru odpadów. 4.22. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać : 1) bazę magazynowo-transportową do której posiada tytuł prawny, położoną w Gminie Lesko lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy; wyposażoną łącznie w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, e) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, pojemników na odpady – o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej, f) w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 23 sierpnia 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r., poz. 1566), 2) dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w pojemnikach, wskazanych w SIWZ, tj.: a) minimum dwoma pojazdami typu śmieciarka przystosowanymi do odbioru odpadów zmieszanych gromadzonych w workach, pojemnikach lub kontenerach 1100 l, b) minimum dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów segregowanych, (o po. 1100l i typu IGLOO) zabezpieczonymi przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, c) samochodem przystosowanym do odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz elektronicznych i elektrycznych, d) w tym co najmniej jednym samochodem - umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, do których prowadzą wąskie lub strome drogi. 3) pojazdy wyszczególnione w pkt 2) muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów – umożliwiający weryfikację tych danych. 4.23. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usług: a) wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i transportu odpadów komunalnych, b) realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z niniejszą SIWZ i umową, c) znajomości gminnego systemu gospodarowania odpadami, obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Lesko, uchwał wykonawczych do ww. regulaminu, itp. 4.24. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany lokalizacji punktów odbioru odpadów w zabudowie wielorodzinnej lub wyznaczenia nowych miejsc gromadzenia odpadów, jeżeli zajdzie taka potrzeba. 4.25. Wykonawca w celu należytego wykonania usługi winien zapoznać się z topografią miasta i gminy Lesko oraz dysponować osobami i sprzętem do odbioru odpadów w każdych warunkach terenowych i pogodowych (biorąc pod uwagę szczególnie odległe i trudno dostępne lokalizacje). 4.26. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100 PLN). 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014r., poz. 1804 ze zm.) 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku Oddział Lesko Nr konta 798642 1012 2003 1205 7175 0003 z dopiskiem: Wadium dotyczące odbioru i transportu odpadów z terenu Gminy Lesko. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną ,,za zgodność z oryginałem" należy dołączyć do oferty. 4 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz oryginały dokumentów, należy złożyć razem z ofertą w osobnej kopercie. 5 Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 5.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 5.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 6 Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110) będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 6.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 6.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), b) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) w związku art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. - Dz. U. z 2018 r., poz. 992), c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany przez Zamawiającego do dostarczenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej i zdolności technicznej lub zawodowej, określonych w pkt. 5.1: 1. jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), 2. posiada zezwolenie na transport odpadów komunalnych wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) w związku art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. - Dz. U. z 2018 r., poz. 992), 3. posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688); Zamawiający dopuszcza przedłożenie wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny wraz z numerem rejestrowym nadawanym przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zgodnie z treścią ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688), który na mocy przepisu art. 234 ust. 3 ustawy o odpadach zachowuje ważność, 4. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg załącznika nr 4 do SIWZ, 5. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – wg wzoru na załączniku nr 5 do SIWZ. 3. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w sekcji 6.1 lub dokumentów, o których mowa w sekcji 6.2.1 – 6.2.5 lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 4. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.2.1 – 6.2.5, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. - Dz. U. z 2017r. poz. 570). 5. W tym celu zaleca się, aby Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przesłane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu Zamawiającego lub złożył w jaki sposób są one dostępne dla Zamawiającego i potwierdził ich aktualność – w celu umożliwienia ich identyfikacji. 6. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.1 w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ. Dokumenty wskazane w sekcji 6.2.1 – 6.2.5 powinny być aktualne na dzień ich złożenia. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Oświadczenie wskazane w sekcji 6.1 składa się w formie oryginału. 9. Dokumenty wskazane w sekcji 6.2.1 – 6.2.5 składa się w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 10. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach