Przetargi.pl
„Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno”

Gmina Kolno ogłasza przetarg

  • Adres: 11311 Kolno, Kolno
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 163 226 , fax. 897 163 226
  • Data zamieszczenia: 2018-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kolno
    Kolno 33
    11311 Kolno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 163 226, fax. 897 163 226
    REGON: 51074317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.kolno-gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Dane dotyczące Gminy Kolno, istotne z punktu widzenia zamówienia. 1) Obszar Gminy Kolno wynosi 17,800 ha (178,36 km2). W skład Gminy wchodzą 22 miejscowości (z czego 18 jest zamieszkałych). W Gminie jest 16 sołectw, zabudowanych około 599 budynkami mieszkalnymi, z których około 520 to budynki zamieszkałe. Na terenie gminy znajdują się ok. 856 lokale mieszkalne – zamieszkałe w budynkach jedno i wielorodzinnych z czego 663 z selektywną zbiórką, a 193 ze zmieszaną (dane z deklaracji). Nieruchomości niezamieszkałych wg szacowanych ilości do odbioru jest 34, natomiast terenów przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zlokalizowane głównie w miejscowości Lutry jest ok 25. Szczegółowe rozmieszczenie nieruchomości na mapie dostępne jest na stronie: http://kolno_olsztynski.e-mapa.net/ (zał. nr 7 do SIWZ). 2) Według danych z Ewidencji Ludności na dzień 16.11.2018 r. na terenie gminy zameldowanych było 3159 osoby. Z deklaracji złożonych przez mieszkańców do dnia 16.11.2018 r., w których właściciele nieruchomości podają liczbę osób faktycznie zamieszkałych wynika, że do zbiórki odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych zgłoszonych jest 2245 osoby, z czego ok 84% zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów. Liczba osób i liczba nieruchomości będzie ulegała zmianie w trakcie realizacji zamówienia w związku z migracją mieszkańców w nieruchomościach zamieszkałych jak również w okresie letnim użytkowaniem terenów przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. Wykonawca musi mieć na względzie, że liczba osób faktycznie zamieszkałych może zmienić się i zbliżyć się do liczby zameldowanych na terenie gminy. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę ceny określonej w ofercie. 3) Zamawiający szacuje, że ilość odebranych odpadów komunalnych powstających w na terenie Gminy Kolno w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wynosić będzie 650 Mg w tym: a) odpadów komunalnych zmieszanych – 475 Mg b) odpadów komunalnych selektywnie zebranych –175 Mg Powyższa ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego i została wyliczona w oparciu o sprawozdania oraz raporty przekazywane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne z terenu Gminy Kolno. 4) Ilość odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kolno przedstawia się następująco: a) w 2014 r. odebrano 570,00 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane - 459,11 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 110,89 Mg b) w 2015 r. od stycznia do października odebrano 432,238 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane – 347,66 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 84,578 Mg c) w 2016 r. od stycznia do października łącznie odebrano z terenu gminy 617,37 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane – 502,03 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 115,34 Mg d) od października 2017r. do października 2018r. łącznie odebrano z terenu gminy 600,84 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane – 473,620 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 127,22 Mg 5) Szacunkowa ilości worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wynosić będzie odpowiednio: a) żółte – ok. 15960 szt. b) niebieskie – ok. 6470 szt. c) zielone – ok. 2590szt. d)brązowe – ok. 200 szt. e) szare – ok. 14000 szt. - łącznie 39220 szt. jest to szacunkowa ilość, która może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Może zwiększyć się lub zmniejszyć w zależności od potrzeb mieszkańców. Worki zapewnia Wykonawca. 6) Szacowane ilości pojemników na odpady zmieszane oraz selektywnie zbierane w zabudowie wielorodzinnej (1100 l) niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi – ok. 90 szt. Szacowane ilości pojemników na odpady mogą ulec zmianie do 10% w zależności od potrzeb mieszkańców. Pojemniki zapewnia Wykonawca. 7) Dodatkowo Gmina Kolno posiada 3 sztuki pojemników (1100 l) przeznaczone do selektywnej zbiórki opadów, które Zamawiający przekaże do dyspozycji Wykonawcy przez cały okres trwania umowy. Wykonawca będzie dbał o ich stan sanitarny i techniczny oraz ustawi je w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego. 2. Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno”. Usługa polega na odbiorze odpadów komunalnych z terenu całej Gminy Kolno i transporcie ich do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o. w Olsztynie przy ul. Lubelskiej w Olsztynie celem ich zagospodarowania. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych (wymaga się również odbioru odpadów zgromadzonych przy pojemniku) oraz odbiór odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny „u źródła” tj. bezpośrednio od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Kolno obejmujący: a) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania metalowe oraz opakowania wielomateriałowe; b) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury; c) szkło bezbarwne i kolorowe, opakowania szklane; d) odpady ulegające biodegradacji i zielone; e) odpady wielkogabarytowe; f) zużyte opony; g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; h) odpady niebezpieczne (w tym: leki i chemikalia, baterie i akumulatory, świetlówki itp.); i) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, j) popioły i żużle – odpady paleniskowe; k) odpady komunalne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454). 2) Odpady komunalne zbierane i gromadzone będą w następujący sposób: a) zmieszane odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o pojemności od 110 l – 1100 l. b) selektywnie zbierane odpady (tj.: papier i tektura, opakowania z papieru i tektury; tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania metalowe i opakowania wielomateriałowe; szkło, opakowania szklane; odpady ulegające biodegradacji i zielone, popioły i żużle): c) w zabudowie wielorodzinnej – pojemniki o pojemności 1100 l. d) w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej – worki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami oraz opisane w sposób widoczny i czytelny w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o pojemności od 60 l do 240 l, w tym worki o pojemności nie większej niż 30 l przeznaczone do selektywnej zbiórki popiołu i żużlu; e) Selektywnie zbierane odpady należy gromadzić odpowiednio w workach oraz pojemnikach oznaczonych kolorem i widocznym napisem (PAPIER, PLASTIK, SZKŁO, ZIELONE, POPIÓŁ): niebieski z przeznaczeniem na papier i tekturę; żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe; zielony z przeznaczeniem na szkło (białe i kolorowe); brązowy na odpady ulegające biodegradacji i zielone; szary do zbiórki zimnego popiołu i żużlu. f) Selektywnie zebrane odpady paleniskowe w zabudowie wielorodzinnej tj. popioły i żużle zbierane będą w oddzielnych pojemnikach (które zapewni Wykonawca) o pojemności 1100 l zlokalizowanych w zabudowie wielorodzinnej w sezonie grzewczym od października do kwietnia. Nie przewiduje się gromadzenia popiołów i żużli w workach. Po sezonie grzewczym Wykonawca pozostawi część pojemników na popioły w miejscach wskazanych przez zamawiającego w związku z dogrzewaniem wody w sezonie letnim. g) Odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady niebezpieczne (w tym: leki i chemikalia, baterie i akumulatory, świetlówki itp.) oraz odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe będą odbierane z miejsc posadowienia pojemników na odpady komunalne (w pojemnikach lub kontenerach o pojemności od 1,1 do 7 m 3, „big-bag”). Wyselekcjonowane odpady , będą odbierane po wcześniejszym zgłoszeniu przedsiębiorcy odbierającemu; h) W miejscach publicznych (np. chodniki, przystanki autobusowe, itp.) drobne odpady komunalne będą gromadzone w koszach o minimalnej pojemności 30 l – 80 l. i) Właściciele lub użytkownicy budynków użyteczności publicznej zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb dostosowując je do dwutygodniowego cyklu odbioru. j) Dla każdej nieruchomości w odniesieniu do domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe musi być co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na każdą nieruchomość. k) Dla cmentarzy – 1100 l, przy czym w okresie od 15 października do 15 listopada ilość pojemników należy dostosować do zapotrzebowania. 3) Dostarczanie oraz sukcesywne uzupełnianie w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej oraz w zabudowie wielorodzinnej liczącej nie więcej niż 4 lokale mieszkalne, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oznaczonych kolorem i widocznym napisem (PAPIER, PLASTIK, SZKŁO, ZIELONE, POPIÓŁ): a) niebieski z przeznaczeniem na papier i tekturę; b) żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe; c) zielony z przeznaczeniem na szkło (białe i kolorowe); d) brązowy na odpady ulegające biodegradacji i zielone; e) szary do zbiórki zimnego popiołu i żużlu. Pierwszy komplet worków Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości po podpisaniu umowy z Zamawiającym i przed rozpoczęciem realizacji odbioru odpadów wynikającego z harmonogramu wraz z aktualnym harmonogramem. 4) W trakcie odbioru worków do selektywnej zbiórki z terenu nieruchomości, Wykonawca będzie zostawiał właścicielowi nieruchomości w zamian taką ilość worków i w takich kolorach w jakich zostały wystawione lub większą ilość na prośbę właściciela nieruchomości. 5) Wyposażenie nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej (co najmniej 5 lokali mieszkalnych bądź zespół takich budynków) w ramach umowy w pojemniki do zbiórki i gromadzenia odpadów komunalnych selektywnie zbieranych (w tym również do zbiórki odpadów paleniskowych tj. popiołów i żużli) oraz zmieszanych. Ilość i pojemność pojemników ma być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców, harmonogramu częstotliwości ich opróżniania, przy uwzględnieniu średniej ilości odpadów wytwarzanych przez jednego mieszkańca w ciągu jednego miesiąca, pojemniki stanowią własność Wykonawcy i będą naprawiane, myte i dezynfekowane oraz wymieniane na jego koszt. 6) Zorganizowanie, utworzenie i utrzymanie na własny koszt prowadzenia zbiórki selektywnego zbierania odpadów na terenie gminy Kolno na czas obowiązywania umowy tj. w ramach umowy Wykonawca postawi pojemniki na: papier, szkło, tworzywa sztuczne, popiół oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Dwa główne punkty zostaną utworzone w miejscowościach: Kolno (nr działki: 135/3), Lutry (nr działki: 113), a w razie potrzeby na prośbę Zamawiającego również w innych miejscowościach. 7) Transport i przekazanie odpadów zmieszanych, odpadów zielonych i pochodzących z selektywnej zbiórki do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, właściwej dla regionu centralnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego zgodnie z Uchwałą NR XXIII/524/16 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami dla województwa na lata 2016-2022 tj. do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o. w Olsztynie - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych przy ul. Lubelskiej w Olsztynie celem ich zagospodarowania zgodnie z hierarchią postępowania o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.). 4. Częstotliwość odbioru i harmonogram: 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z miejsc wyodrębnionych (widocznych, na wyrównanej powierzchni, dostępnych dla podmiotu wywożącego bez konieczności wchodzenia na teren nieruchomości lub gdy takiej możliwości nie ma, z chodnika lub ulicy przed wejściem na teren nieruchomości) z terenu gminy Kolno w sposób systematyczny z częstotliwością: 1) Z nieruchomości zamieszkałych: a) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej; b) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej; c) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone nie rzadziej niż raz w miesiącu w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej; d) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło, odpady ulegające biodegradacji i zielone oraz popioły i żużle – odpady paleniskowe w zabudowie wielorodzinnej nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w przypadku zaistniałej potrzeby w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z pojemników zlokalizowanych w zabudowie wielorodzinnej; e) popioły i żużle – odpady paleniskowe w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej nie rzadziej niż raz w miesiącu w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z worków odpowiednio oznaczonych, a poza sezonem zgodnie z harmonogramem. 2) Z nieruchomości nie zamieszkałych: a) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z nieruchomości, na których znajdują się pensjonaty, hotele, ośrodki wypoczynkowe, itp.; b) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z nieruchomości, na których powstają odpady komunalne w tym domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe; c) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone nie rzadziej niż raz w miesiącu z nieruchomości, na których powstają odpady komunalne w tym domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe; d) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło, odpady ulegające biodegradacji i zielone oraz popioły i żużle – odpady paleniskowe nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w przypadku zaistniałej potrzeby w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z pojemników zlokalizowanych w nieruchomościach, na których znajdują się pensjonaty, hotele, ośrodki wypoczynkowe, itp.; e) popioły i żużle – odpady paleniskowe w nieruchomości niezamieszkałych, nie rzadziej niż raz w miesiącu w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z pojemników odpowiednio oznaczonych. 2. Odbieranie odpadów z terenów przeznaczonych do użytku publicznego: 1) raz na dwa tygodnie; 2) niezależnie od częstotliwości opróżniania koszy ulicznych określonej wyżej, zarządzający obszarem mają obowiązek nie dopuścić do przepełnienia koszy ulicznych i wysypywania odpadów na ziemię; 3) usuwanie odpadów komunalnych z cmentarzy odbywa się co dwa tygodnie lub według potrzeb. Nie można dopuszczać do przepełnienia się pojemników na odpady; 3. Odbieranie przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie następowało od właścicieli nieruchomości nie rzadziej niż dwa razy w roku zgodnie z harmonogramem oraz na bieżąco w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych; 4. Wymienione w ust. 3 niniejszego paragrafu odpady zbierane będą tylko sprzed nieruchomości za pomocą mobilnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, tj. odpowiednio przystosowanych samochodów; 5. Odbieranie odpadów budowlanych - remontowych i rozbiórkowych powstałych w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty będzie następowało od właścicieli nieruchomości zamieszkałych - raz w roku zgodnie z harmonogramem. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów zebranych selektywnie z utworzonych miejsc selektywnego zbierania odpadów na terenie gminy Kolno (papier, szkło, tworzywa sztuczne, popiół oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone) nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w przypadku zaistniałej potrzeby w celu opróżnienia pojemników. 7. Wykaz nieruchomości z podziałem na sposób postępowania z odpadami komunalnymi (odpady zbierane w sposób selektywny oraz odpady zbierane jako odpady zmieszane) Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 8. Harmonogram zostanie tak sporządzony, aby dni odbioru nie były dniami wolnymi od pracy, będzie on jasno określał jaka będzie częstotliwość odbioru danej frakcji odpadów w odniesieniu do rodzaju zabudowy i częstotliwości opróżniania ich pojemników oraz odbierania worków tak aby nie ulegały przepełnieniu i zbytniemu nagromadzeniu. 9. W przypadku zmiany harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu zaktualizowany harmonogram nie później niż 14 dni przed dniem mającej nastąpić zmiany, celem zatwierdzenia. 10. Harmonogram oraz jego zmiana podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia przedłożenia przez Wykonawcę. Harmonogram nie powinien zawierać żadnych innych treści, poza informacjami związanymi z wykonywaniem usługi. 11. Harmonogram oraz jego zmiany Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć skutecznie właścicielom nieruchomości niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni od jego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 12. Otrzymany od Wykonawcy harmonogram zostanie umieszczony na stronie internetowej BIP Zamawiającego: http://bip.kolno-gmina.pl/ – w zakładce ochrona środowiska oraz na portalu informacyjnym Gminy Kolno http://kolno-gmina.pl 13. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest również do dystrybucji innych materiałów informacyjnych przekazanych przez Zamawiającego dotyczących gospodarki odpadami (np. regulamin utrzymania czystości i porządku, ulotki informacyjne, materiały edukacyjne itp.) o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. Uwaga!!! Niezależnie od sposobu gromadzenia odpadów cała gmina objęta jest zbiórką popiołu i żużlu powstającego po spalaniu paliw stałych. 5. Wykonawcę obowiązują następujące zasady w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych: 1. Zakaz mieszania zmieszanych odpadów komunalnych z selektywnie zebranymi odpadami odbieranymi z terenu gminy. 2. Zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 3. Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości od poniedziałku do piątku w godzinach 600–1800, jeżeli odbiór odpadów zgodnie z harmonogramem przypada w dniu świątecznym, będącym dniem wolnym od pracy to odbiór odpadów winien nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu - w sposób nie zakłócający ruchu drogowego. 4. Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych, również w przypadkach utrudnionego dojazdu do nieruchomości np. remontu dróg, remontu dojazdów, roztopów, intensywnych opadów, itp. w takich przypadkach nie przysługują Wykonawcy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 5. Dokonywanie odbioru odpadów zgromadzonych również przy pojemniku. 6. Odstawianie opróżnionych pojemników na odpady w miejsca ich posadowienia. 7. Pozostawianie worków do selektywnej zbiórki odpadów w ilościach i kolorach jakie zostały odebrane lub w większej ilości zgodnie z żądaniem właściciela nieruchomości. 8. Porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, niezwłocznie po odbiorze odpadów. 7. Wykonawca w okresie realizacji zamówienia zobowiązany jest do: 1. Umożliwienia właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy udostępnienia pojemników do zbierania odpadów komunalnych i w tym celu zawarcia odrębnej umowy z właścicielem nieruchomości. 2. Informowania Zamawiającego w formie pisemnej o innych nieprawidłowościach związanych z postępowaniem z odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, np. brakiem wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady, brakiem utrzymania pojemników na odpady we właściwym stanie sanitarnym i technicznym. 3. Sprawdzania właścicieli nieruchomości w zakresie obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z wykazem przedstawionym przez Zamawiającego, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady jako zmieszane odpady komunalne i pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest załączyć protokół ze zdarzenia i dokumentację fotograficzną (na elektronicznym nośniku danych). Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 4. Informowania w formie pisemnej Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych poza terminami zbiórki tych odpadów. 5. Informowania w formie pisemnej o nieruchomościach, z których odpady nie zostały odebrane z winy nie leżącej po stronie Wykonawcy wraz z opisem przyczyny. 6. Informacje o których mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zaistnienia zdarzenia. 7. Przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających ilości zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów. 8. Naprawy na własny koszt uszkodzonych podczas opróżniania pojemników będących własnością właścicieli nieruchomości. 9. Naprawy na własny koszt uszkodzeń (ogrodzenia, chodnika, osłony śmietnikowej, itp.) powstałych w trakcie wykonywania usługi na terenie gminy z winy Wykonawcy. 10. Odebrać odpady z uwzględnieniem zmian wynikających ze zgłoszenia przez Zamawiającego. W przypadku złożenia przez właściciela nieruchomości nowej deklaracji w zakresie istotnej zmiany dla Wykonawcy, Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia złożenia ww. deklaracji. 11. Posiadania pojazdów dostosowanych do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości, zamieszkałych na koloniach gdzie dojazd dużym samochodem okresowo może być utrudniony. 12. Utrzymania w czystości pojemników, gwarantując ich pełną estetykę, poprzez: 1)mycie i dezynfekcję pojemników na wniosek właściciela nieruchomości 1 raz na kwartał odpłatnie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości, 2)bieżącą konserwację i naprawy pojemników na wniosek właściciela w miarę potrzeb odpłatnie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości. 13. Przestrzegania poufności co do informacji lub danych pozyskanych w związku lub w wyniku realizacji umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Informacje i dane nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę w celu innym niż do potrzeb realizacji postanowień umowy, w szczególności informacje i dane nie mogą zostać wykorzystane w celach marketingowych i reklamowych. 14. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:  administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kolno z siedzibą w KIolno 33, 11-311 Kolno;  w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: viola.osielsko@wp.pl  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego p.n „Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno” odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn.zm.), dalej „ustawa Pzp”;  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata lub został na Zamawiającego nałożony obowiązek przechowywania dokumentacji powyżej 4 lat okres przechowywania obejmuje cały wyznaczony okres;  obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;  w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;  posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;  nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 15. Utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868). 7. Sprawozdawczość: 1. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odpadów komunalnych na zalegalizowanej wadze oraz bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów potwierdzonych wydrukami wagowymi i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 2. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu: 1) miesięcznych raportów zawierających informacje o ilościach odebranych odpadów komunalnych w tym: a) ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], b) ilości odebranych odpadów szkła, opakowań ze szkła [Mg], c) ilości odebranych odpadów papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury [Mg], d) ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych [Mg], e) ilości odebranych odpadów metali, opakowań metalowych [Mg], f) ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych [Mg], g) ilości odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg], h) ilości odebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych [Mg], i) ilości odebranych zużytych opon [Mg], j) ilości odebranych odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych [Mg], k) ilości odebranych przeterminowanych leków i chemikaliów [Mg], l) ilości odebranych zużytych baterii i akumulatorów[Mg], m) ilości odebranych odpadów paleniskowych tj. popiołów i żużli [Mg]. 2) wykazów nieruchomości, z których nie zostały odebrane w/w odpady komunalne. 3) informacji z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów odbioru odpadów z posesji i wyładunku odpadów w formie plików PDF i Excel chyba, że Wykonawca udostępni Zamawiającemu aplikację/oprogramowanie niezbędne do monitorowania ruchu pojazdów i wykonywania przedmiotu umowy – wówczas jedynie na odrębne żądanie Zamawiającego. a) wyposażenia w niezbędny sprzęt do uruchomienia monitoringu pozycjonowania satelitarnego na 1 stanowisku komputerowym Zamawiającego w terminie do dnia 07.01.2019r. i zapewnienia przeszkolenia pracownika Zamawiającego z zakresu korzystania z ww. systemu. b) archiwizowania zapisów o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz o miejscach wyładunku odpadów uzyskanych z czujników GPS przez okres 12 miesięcy dla każdego pojazdu. 3. Dokumentacje i informacje o których mowa w ust. 1 i 2 „Sprawozdawczość” muszą być przekazane przez Wykonawcę Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą. 4. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania oraz przekazywania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej półrocznych sprawozdań o których mowa w art. 9 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, przygotowanych wg wzorów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. 2016 poz. 934). 8. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): CPV 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów CPV 90512000-9 - Usługi transportu odpadów CPV 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych CPV 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł brutto (słownie: pięć tysięcy, 00/100 złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego tj. 53 8838 1031 2006 0300 0895 0006. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: ”Odbiór i transport odpadów – gmina Kolno”. W pozostałych przypadkach wymagane jest dostarczenie do dnia upływu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 7. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa art. 46 ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kolno, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), b) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia składane wraz z ofertą: 1. Zamawiający żąda złożenia, wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert Oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu, 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca składa w formie dokumentu, którego wzór zawiera Zał. Nr 2 do SIWZ . 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy pzp Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (wzór – Zał. Nr 3 do SIWZ). Nie dołączenie do oferty powyższego załącznika Zamawiający potraktuje jako decyzję Wykonawcy odnośnie nie powierzania wykonania zamówienia z udziałem podwykonawców. 6. Wykonawca przedkłada pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy pzp 7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów: 1) potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, 2) potwierdzających brak podstaw wykluczenia. 8. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 9. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących dokumentów (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – niżej wymienione dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie; W przypadku innego podmiotu, na którego zdolnościach Wykonawca polega, niżej wymienione dokumenty składane są w odniesieniu do każdego z tych podmiotów): 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, 10. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Zał. nr 5 do SIWZ. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp. 11. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 12. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b pkt.1) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów komunalnych, niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne wydane przez odpowiedni organ na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.), 2) dokument potwierdzający wpis do prowadzonego przez Wójta Gminy Kolno rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), 13. W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 b pkt. 2) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 14. W celu spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa, w art. 22 ust 1b pkt. 3) ustawy Pzp, należy na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wykaz potwierdzający, że Wykonawca posiada lub dysponuje odpowiednimi zdolnościami technicznymi wg Zał. nr 4 do SIWZ. 15. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: a) w ust. 9 – składa wyciąg z innego odpowiedniego rejestru lub, w przypadku braku takiego rejestru w państwie, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, innego równoważnego dokumentu wydanego przez właściwy organ sądowy lub administracyjny państwa, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie określonym w art. 24 ust. 5 pkt. 1. 16. Dokumenty, o których mowa w ust. 15 pkt a powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 17. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 15, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Ust. 16 stosuje się. 18. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126), zwanego dalej „rozporządzeniem ws dokumentów”. Oświadczenie składane po otwarciu ofert 19. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór – Zał. Nr 5 do SIWZ). Forma dokumentów 20. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu ws dokumentów dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 21. Dokumenty, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 20, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 22. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 23. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 24. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w niniejszym dokumencie i rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 25. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 26. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. Informacje ogólne 27. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium zgodnie z postanowieniami SIWZ. 28. Zgodnie z art. 91 ust. 3a ustawy pzp jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Brak ww. informacji od Wykonawcy Zamawiający potraktuje jako deklarację, że wybór oferty Wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. 29. Powyżej przedstawione sposoby i terminy składania dokumentów nie mają wpływu na kierowanie do Wykonawcy innych wezwań, w szczególności na podstawie art. 26 ust. 2f i ust. 3 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach