Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na obszarze Miasta i Gminy Staszów w 2019 roku

Gmina Staszów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-200 Staszów, Opatowska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 642 014 , fax. 158 643 261
  • Data zamieszczenia: 2018-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Staszów
    Opatowska 31
    28-200 Staszów, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 642 014, fax. 158 643 261
    REGON: 83040974900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na obszarze Miasta i Gminy Staszów w 2019 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport do RIPOK regionu piątego stałych odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Staszów w 2019 roku. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy z terenu Miasta i Gminy Staszów, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 720 szt. (520szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych (o poj. 40 l) zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów. A. Ogólna charakterystyka Miasta i Gminy Staszów w kontekście odbioru odpadów. 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów wynosi (stan na 29-12-2017) – 26 066 (załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia) w tym: Miasto Staszów - 15 052; 35 Sołectw – 11 014; 2. Liczba nieruchomości zamieszkałych jednorodzinnych na terenie Miasta i Gminy Staszów to ok. 5000. 3. Liczba nieruchomości niezamieszkałych według złożonych deklaracji to ok. 600. 4. Na terenie Miasta i Gminy Staszów funkcjonuje 1 Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: w Staszowie na ul. Wojska Polskiego 3. 5. Powierzchnia gminy – 225,86 km 2. 6. Łączna długość tras, które muszą pokonać pojazdy odbierające odpady w celu jednokrotnego dotarcia do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy wynosi ok. 1533 km. 7. Roczna szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów to ok. 6300 Mg. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. a) Przedmiotem zamówienia jest ciągłe i nieprzerwane odbieranie i transport do RIPOK regionu piątego zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz odpadów komunalnych segregowanych z terenu Miasta i Gminy Staszów. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i nie zamieszkują mieszkańcy z terenu Miasta i Gminy Staszów, Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 720 szt. (520szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów. b) Wykonawca otrzyma w dniu podpisania umowy od Zamawiającego w formie papierowej lub elektronicznej wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z których odbierane będą stałe odpady komunalne, utworzony na podstawie złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Liczba obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z których należy odbierać odpady może ulegać zmianie w wyniku ruchów ludności, powstawania nowych budynków zamieszkałych oraz nowych punktów niezamieszkałych. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady również z nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. c) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. d) Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników/kontenerów niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników/ kontenerów, odebraniu worków. e) Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, f) Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania czytelnego i przejrzystego harmonogramu odbioru odpadów z terminami odbioru odpadów podanymi przez Zamawiającego (załącznik nr 5 do opisu przedmiotu zamówienia). Po zaakceptowaniu treści i „szaty graficznej” harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca wydrukuje i doręczy właścicielom nieruchomości harmonogram odbioru odpadów w ciągu 3 dni po podpisaniu umowy i zamieści na swojej stronie internetowej. g) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie do przeprowadzenia kampanii edukacyjnej dotyczącej systemu segregacji odpadów komunalnych obowiązującego na terenie Gminy Staszów. Kampania ma polegać na przeprowadzeniu szkolenia do dnia 31.03.2019r. Szkolenie ma być przeprowadzone zarówno dla mieszkańców z terenów wiejskich (35 miejscowości), jak i dla mieszkańców miasta Staszowa (6 Osiedli). Szkolenie ma być przeprowadzone dla każdego sołectwa i osiedla oddzielnie. Kampania w szczególności ma zapoznać mieszkańców z problematyką selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Harmonogram przeprowadzenia szkolenia na terenie miasta i gminy Staszów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji. Wykonawca najpóźniej na 7 dni przed planowanym przeprowadzeniem szkolenia poinformuje mieszkańców o terminie i miejscu szkolenia. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia przeprowadzenia szkolenia listę obecności wraz z dokumentacją fotograficzną z przeprowadzanego szkolenia. Dodatkowe szkolenia, wynikające z oferty Wykonawcy zostaną zrealizowane po zaakceptowaniu przez Zamawiającego harmonogramu szkoleń. Wykonawca będzie zobowiązany również do przeprowadzenia konkursu na selektywną zbiórkę odpadów komunalnych wśród uczniów szkół podstawowych z terenu miasta i gminy Staszów do dnia 31.05.2019r. Wykonawca w ramach przeprowadzonego konkursu w uzgodnieniu z Zamawiającym zakupi nagrody indywidualne dla dzieci za zajęcie I, II i III miejsca o łącznej wartości min. 2 000,00 zł. Wręczenie nagród odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Staszów w terminie ustalonym z Zamawiającym. W ramach kampanii Wykonawca przeprowadzi również akcję sprzątania gminy w terminie ustalonym z Zamawiającym. Akcja obejmować będzie zbiórkę zalegających odpadów z terenów rowów, dróg gminnych, placów zabaw i sołeckich miejsc spotkań. Wykonawca zapewni uczestnikom worki na odpady, rękawice foliowe oraz odpowiednie narzędzia. Wykonawca zapewni także odbiór zebranych odpadów. h) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest również do: • opracowania czytelnej i przejrzystej ulotki informacyjno – edukacyjnej zawierającej sposób segregowania odpadów obowiązujący na terenie Gminy Staszów w wersji papierowej i elektronicznej. • wydrukowania ulotki informacyjno – edukacyjnej w ilości ok. 6000 egzemplarzy; • dostarczenia ulotki w wersji papierowej do każdej nieruchomości na terenach zamieszkałych i niezamieszkałych w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Ulotka informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności: 1) Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady; 2) Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych; 3) Informację edukacyjną o szkodliwości zmieszanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania. Ulotka informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po uzyskaniu zgody Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ww. ulotkę w wersji elektronicznej Zamawiającemu w celu umieszczenia jej na stronie internetowej. i) informowanie (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, j) W zakresie transportu i odbioru odpadów komunalnych: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 3) odbieranie odpadów w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach umożliwiających dostarczenie odpadów do RIPOK- u w Rzędowie w dniu ich zbiórki, 4) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, 5) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem się w czasie transportu. k) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 7 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną (w postaci elektronicznej) i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. l) W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. ł) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres 3 lat po zakończeniu wykonywania zamówienia. m) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. n) Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny (na wymianę 1 za 1, lub zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców) w przeźroczyste o podwyższonej wytrzymałości (niebieski, zielone, żółte i brązowe) worki 120 l z folii LDPE w ilości około 150 000 szt. Worki muszą być oznaczone napisem Gmina Staszów oraz informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Czytelny opis umieszczony na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Koszty wykonania tego obowiązku należy wliczyć do ceny oferty. o) Wykonawca na własny koszt wyposaży na czas trwania umowy altany śmietnikowe oraz wyznaczone miejsca do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej (załącznik nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia) na terenie miasta Staszowa w pojemniki/kontenery do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. Wykonawca zobowiązany jest również do wyposażenia altan śmietnikowych oraz miejsc do gromadzenia odpadów w pojemniki/kontenery do selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2017r. poz. 19): • koloru zielonego – z przeznaczeniem do zbierania odpadów ze szkła oraz odpadów opakowaniowych ze szkła oznaczonych napisem „SZKŁO”; • koloru żółtego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, oraz opakowań wielomateriałowych oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”; • koloru niebieskiego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury, oznaczonych napisem „PAPIER”, w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. W przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia liczby pojemników/kontenerów, Wykonawca będzie zobowiązany je zapewnić. Pojemniki/ kontenery muszą posiadać informację o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Pojemniki do selektywnej zbiórki muszą posiadać informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów. Oznakowanie pojemników powinno być wykonane w sposób trwały np. poprzez naklejkę wykonaną z trwałej folii odpornej na warunki atmosferyczne. Format oznakowania pojemników/kontenerów powinien być wielkości co najmniej A3. W razie zniszczenia lub zerwania naklejki Wykonawca wymieni ją na nową. p) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników/kontenerów do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać pojemniki/kontenery w odpowiednim stanie sanitarnym, w tym zapewnić mycie i dezynfekcję na własny koszt. Mycie i dezynfekcja pojemników/kontenerów powinna być przeprowadzona co najmniej 6 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego o terminie mycia i dezynfekcji. r) Wykonawca zobowiązany jest również do przeprowadzenia dezynfekcji altan śmietnikowych/miejsc do gromadzenia odpadów na terenie miasta i gminy Staszów co najmniej 6 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego o terminie dezynfekcji altan. s) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego uprzątnięcia terenu wokół odbieranych pojemników/kontenerów z odpadami komunalnymi w altanach śmietnikowych i miejscach do gromadzenia odpadów a także uprzątnięcia i odbioru odpadów umieszczonych poza pojemnikiem/kontenerami w altanach śmietnikowych i miejscach gromadzenia odpadów, niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę czy przez użytkownika. W przypadku opóźnienia w wykonaniu usługi wykonawca będzie ponosił wszelkie dodatkowe koszty związane z usunięciem rozerwanych worków jak również uporządkowania terenu. t) Jeżeli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie z winy Wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników/kontenerów na odpady, Wykonawca dostarczy na własny koszt nowe pojemniki/kontenery właścicielom nieruchomości. u) Wykonawca zapewni odbiór odpadów z punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. v) W przypadku gdy właściciel nieruchomości zamieszkały w zabudowie jednorodzinnej oraz właściciel nieruchomości niezamieszkałej nie posiada pojemnika na odpady komunalne, Wykonawca umożliwi zainteresowanym właścicielom nieruchomości zakup pojemnika lub wyposaży w pojemniki na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę Staszów z tego tytułu żadnych kosztów. w) Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Staszów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. y) Każdorazowe dostarczanie (w formie papierowej) zestawienia ilości i rodzaju zebranych odpadów komunalnych segregowanych (wzór zestawienia - załącznik nr 3 do opisu przedmiotu zamówienia) po ich odbiorze od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zarówno w Staszowie (dotyczy zabudowy jednorodzinnej) jak i w poszczególnych miejscowościach zgodnie z obowiązującym harmonogramem. z) Każdorazowe dostarczanie (w formie papierowej) zestawienia ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych segregowanych jak i niesegregowanych (wzór zestawienia - załącznik nr 4 do opisu przedmiotu zamówienia) z nieruchomości niezamieszkałych, tj. budynków użyteczności publicznej (budynki urzędów, szkół, przedszkoli, obiekty służby zdrowia i pomocy społecznej), lokali rzemieślniczych produkcyjnych i nieprodukcyjnych, lokali gastronomicznych i handlowych, a także obiektów przemysłowych. Warunkiem odbioru odpadów jest złożenie przez upoważnioną osobę czytelnego podpisu – na załączniku nr 4, potwierdzającego faktyczną ilość odebranych odpadów. 2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Zgodnie z uchwałą Nr XXV/356/2016 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie uchwalenia aktualizacji „Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego” 2016 – 2022, oraz „Planem inwestycyjnym dla Wojewódzka Świętokrzyskiego” 2016-2022 wykonanie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami – uchwała nr XXV/357/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego” 2016-2022 – Gmina Staszów należy do 5 regionu gospodarki odpadami komunalnymi, dla którego Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych jest Zakład Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Rzędowie. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz odpady komunalne segregowane zebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Staszów Wykonawca zobowiązany będzie przekazać do RIPOK regionu piątego, lub w przypadku jej awarii do wskazanej w Planie instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu piątego. 3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych : 1) Zmieszane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: * na terenie miasta Staszowa - jeden raz w tygodniu; *na terenach wiejskich w okresie od 01 kwietnia do 31 października – dwa razy w miesiącu, w pozostałym okresie od 01 listopada do 31 marca – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt. c) z nieruchomości niezamieszkałych – nie rzadziej niż raz w miesiącu 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: * na terenie miasta Staszowa - jeden raz w miesiącu; * na terenach wiejskich – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt c) z nieruchomości niezamieszkałych – nie rzadziej niż raz w miesiącu Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości: zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 8 SIWZ. 4. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 8 SIWZ. 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 8 SIWZ. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 8 SIWZ. D. Wymagania techniczne. 1. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Staszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: 1) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 2) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, 3) miejsca do czasowego magazynowania oraz urządzenia selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, 4) legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, 5) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów do odbierania i transportu odpadów komunalnych oraz miejsce do mycia i dezynfekcji tych pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem tej bazy, 6) część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1-3 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2. Wykonawca musi zapewnić przez cały okres trwania umowy dostateczną ilość środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonywanie zakresu rzeczowego. 3. Wykonawca musi w całym okresie obowiązywania umowy posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie i transportowanie odpadów komunalnych, w tym zobowiązany jest do dysponowania co najmniej: • 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; • 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; • 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, • 1 pojazdem o ładowności do 3,5 t umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości trudno dostępnych, • urządzeniem do opróżniania pojemników typu „dzwon” i KP 7. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Samochody odbierające odpady komunalne z terenu Gminy Staszów muszą mieć zainstalowane 2 kamery, (jedna kamera zamontowana z przodu samochodu, druga kamera zamontowana na tyle samochodu). Kamery mają rejestrować m.in. przebieg trasy, załadunek, wyładunek w RIPOK. Kamery mają rejestrować nagrania w czasie rzeczywistym. Wykonawca ma obowiązek archiwizacji tych danych w postaci elektronicznej przez okres roku od momentu rejestracji. Wykonawca będzie przekazywał w wersji elektronicznej Zamawiającemu nagrany materiał z kamer z samochodów świadczących usługę na terenie Gminy Staszów do 5-go dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc oraz na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Wszystkie pojazdy, wyposażone być muszą w: 1) system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS), umożliwiający trwałe rejestrowanie (zapisywanie), przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, 2) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, który umożliwia weryfikację tych danych, 3) narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Konstrukcja techniczna poszczególnych kategorii pojazdów wykorzystywanych przez Wykonawcę winna umożliwiać odbiór odpadów z pojemników i kontenerów o pojemnościach wskazanych w punkcie C niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do danych z systemu GPS samochodów odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Staszów - lokalizacja i podgląd pojazdów w czasie rzeczywistym na mapie topograficznej lub ortofotomapie. System ma zapewniać ciągłe śledzenie pojazdów, od momentu wyjazdu z bazy do powrotu do bazy. Urządzenie musi również cały czas zapisywać położenie pojazdów i umożliwić weryfikację tych danych przez Zamawiającego (nr rejestracyjne samochodów, trasy, czas przejazdu samochodu, rozładunku itp.). System ten musi umożliwić przechowywanie i odczytywanie danych przez okres roku od dnia rejestracji zapisu. Odczyt danych archiwalnych powinien umożliwić ustalenie trasy, czasów przejazdów, postojów, wyładunków bez wykorzystywania oddzielnych programów, narzędzi. Powinien także umożliwić wykonywanie dziennych raportów danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju i wyładunku odpadów w RIPOK podczas wykonywania prac objętych zamówieniem zarówno w wersji papierowej i elektronicznej. Jakość zapisu musi być na poziomie umożliwiającym czytelny, wyrazisty odczyt. 4. Wszystkie pojazdy wykorzystywane przy realizacji zamówienia muszą posiadać aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia oraz muszą być sprawne technicznie oraz spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 5. Wskazana przez Wykonawcę baza magazynowo - transportowa stanowić będzie miejsce, z którego pojazdy świadczące usługę odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Staszów będą rozpoczynać i kończyć pracę w czasie realizacji przedmiotu umowy. Zmiana miejsca lokalizacji bazy magazynowo -transportowej na inną niż wskazana przez Wykonawcę wymagać będzie akceptacji Zamawiającego. 6. Samochody odbierające odpady muszą każdorazowo być opróżniane z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz muszą być parkowane na terenie bazy magazynowo – transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7. Osoby zatrudniane przez Wykonawcę zobowiązane są wykonywać swe prace w ubiorach roboczych z trwałymi elementami odblaskowymi i z wyraźnymi oznaczeniami nazwy Wykonawcy lub elementami identyfikującymi Wykonawcę, umieszczonymi np. w górnej części tylnych elementów takich ubiorów, przy czym ubiory te spełniać muszą równocześnie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy. oraz inne konieczne prace gwarantujące prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia, zgodnie z informacjami i wymogami wskazanymi w SIWZ w tym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik Nr 7 SIWZ oraz w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik Nr 8 SIWZ. 2. Usługi objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. Uwaga: Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.: - zezwolenie na transport odpadów - zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zmianami). Zgodnie z zapisami cyt. ustawy (art. 233 ust. 1), zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak, niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku, gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym. Zgodnie z art. 234 ust. 1 u.o. w związku z art. 238 ust. 1 u.o. rejestr powinien zostać utworzony najpóźniej do dnia 24 stycznia 2018 r., - wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Staszów, o którym mowa w art. 9b - 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r., poz. 1454), w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia (obejmujące następujące frakcje odpadów: zmieszane odpady komunalne, tworzywa sztuczne, szkło, papier, opakowania wielomateriałowe, metale, meble i odpady wielkogabarytowe, odpady ulegające biodegradacji);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). 3. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten winien określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ww. dokument należy dołączyć do oferty. 4. Jeżeli Wykonawca, zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt III.3), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę. 7. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. 9. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienie. Uwaga: - Zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. - Ww. oświadczenie złożone wraz z ofertą nie będzie brane pod uwagę. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne). 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt III.3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy oddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i ust. 5 ustawy Pzp (art. 24 ust. 5 w zakresie określonym przez zamawiającego), spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane jest łącznie. Składanie oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu następuje wg zasad określonych w pkt 12 SIWZ oraz w pkt III.3)- III.6). 6. Jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art.366 Kodeksu cywilnego. Dotyczy wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4). 7. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11. Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa. 1. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2. W tym celu informacje zawarte w ofercie, które Wykonawca zastrzegł, że nie mogą być udostępniane, muszą być oznaczone klauzulą: „Tajemnica przedsiębiorstwa” i dołączone do oferty, np. w osobnej wewnętrznej kopercie (odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie) - zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykłym zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla tych osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności działania w celu utrzymania ich poufności. Wykonawca zastrzegając tajemnice przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie w którym winien wykazać, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przywołanych powyżej przepisów, tj.: że zastrzeżona informacja: -ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub jest inną informacją posiadającą wartość gospodarczą, -nie została ujawniona do wiadomości publicznej, -podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności. Zaleca się, aby uzasadnienie, o którym mowa powyżej było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikom postępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia. Zgodnie z art.8 ust.3 ustawy Pzp nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach