Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Siemień oraz PSZOK-u w 2017 i 2018 r.

Gmina Siemień ogłasza przetarg

  • Adres: 21220 Siemień, Ul. Stawowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. (083) 354 70 01 , fax. (083) 354 70 01
  • Data zamieszczenia: 2016-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siemień
    Ul. Stawowa
    21220 Siemień, woj. lubelskie
    tel. (083) 354 70 01, fax. (083) 354 70 01
    REGON: 3023769300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Siemień oraz PSZOK-u w 2017 i 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i transport stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Siemień. 2. Powierzchnia Gminy Siemień wynosi 110,93 km2. 3. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Siemień na koniec 2013 roku wynosiła 4875 osób. 4. Orientacyjna liczba nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne szacuje się na 1300 sztuk, w tym nieruchomości objęte selektywną zbiórką odpadów 800. 5. Szacunkowa liczba osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Siemień – 4100. 6. Na terenie Gminy Siemień znajduje się trzy punkty selektywnego zbierania odpadów w Siemieniu /ul. Stawowa 1B/ – punkt zbierania metalu, popiołów oraz odpadów niebezpiecznych, w Siemieniu /oczyszczalnia ścieków/ - punkt zbieranie szkła oraz papieru i tektury, w Siemieniu /parking ul. Stawowa/ - punkt zbierania zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon. 7. Szacunkowa ilość odpadów planowanych do odbioru i zagospodarowania wynosi 600Mg. Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminy Siemień odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podaną wyżej ilość odpadów należy traktować jako orientacyjną i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2.07.2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1829 z późn. zm.), ustawa z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz. 21), ustawa z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016r. poz. 250 z późn. zm.), ustawa z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.), ustawa z dnia 18.07.2001r. Prawo wodne (Dz.U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16.07.2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. 2009r. nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1973), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2014 r. poz. 1923 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2012r. poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17.06.2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2016 r., poz. 934), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r. poz. 676), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r. poz. 122), Uchwały Nr XIII/76/2016 Rady Gminy Siemień z dnia 23.16.2016 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Siemień” i uchwała Nr XV/92/2016 Rady Gminy Siemień z dnia 28.10.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami. 9. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 11. Wykonawca wraz z Zamawiającym opracuje zgodnie z regulaminem utrzymania czystości harmonogram odbioru odpadów. Wykonawca przy współpracy z Zamawiającym zobowiązany będzie dostarczyć harmonogram mieszkańcom w ciągu 14 dni od podpisania umowy. 12. Harmonogram należy tak opracować by odbiór odpadów następował poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i święta), przy czym odbiór odpadów powinien odbywać się dla danej nieruchomości zawsze w ten sam dzień tygodnia (np. poniedziałek). W przypadku, gdy wyznaczony dzień tygodnia lub miesiąca przypada na dzień wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w następnym dniu, następującym po dniu wolnym. 13. Harmonogram powinien być tak skonstruowany by odbiór odpadów był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawianie odpadów do odbioru. 14. Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż 3 dni przed wyznaczonym zgodnie z harmonogramem dniem odbioru zaktualizowany wykaz nieruchomości na których gromadzone będą odpady w sposób segregowany oraz nieruchomości z których oddawane będą odpady zmieszane. 15. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 110 l. przeznaczone do gromadzenia odpadów zmieszanych należy wyłącznie do właściciela danej nieruchomości. 16. Wyposażenie nieruchomości w worki o pojemności nie mniejszej niż 110 l. przeznaczone do gromadzenia odpadów segregowanych leży po stronie Wykonawcy. 17. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z zadeklarowanego w deklaracji obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację potwierdzającą zaistniałą sytuację. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, jakiej nie prawidłowości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 18. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów do instalacji regionalnej lub zastępczej w przypadku braku regionalnej lub awarii regionalnej instalacji. 1. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych zostały określone uchwałą Nr XV/92/2016 Rady Gminy Siemień z dnia 28.10.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami. 2. . Odbiór odpadów zmieszanych odbywać się będzie co najmniej 1 raz w miesiącu, selektywnie zebrane odpady – co najmniej 1 raz na dwa miesiące, odpady wielkogabarytowe i rozbiórkowe – 2 razy w roku. Odbiór odpadów z punktu zbiórki selektywnej w Siemieniu w miarę potrzeb. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z pojemników i worków o pojemności nie mniejszej niż 110 L, które zostaną wystawione przed posesję w dniu odbioru. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywanie dokumentacji z ważenia Zamawiającemu kwartalnie przez okres wykonywania zamówienia. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu w sposób ciągły z wykorzystaniem transmisji danych poprzez technologię GPRS ewidencjonowanych danych dotyczących realizowanych odbiorów w formie elektronicznej z informacjami o dacie i godzinie realizacji odbioru odpadów, rodzaju odbieranych odpadów, rzeczywistego przebiegu trasy pojazdu, czasie i miejscu przekazania odebranych odpadów. 6. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia spełniając odpowiednie standardy sanitarne dotyczące wykonania zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz. 21), rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, uchwały Nr XIII/76/2016 Rady Gminy Siemień z dnia 23.16.2016 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Siemień” 7. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17.06.2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 8. Zamawiający zastrzega możliwość żądania innych dokumentów od Wykonawcy monitorujących gospodarkę odpadami na terenie gminy 9. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1973), 10. Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w SIWZ. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie – Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach