Przetargi.pl
Odbiór drobnych odpadów stałych z kontenerów o poj. 7m3, odpadów wstępnie segregowanych z pojemnika o poj. 1100 l, odpadów z pojemników o poj. 240 l z miejsc użyteczności publicznej z terenu Gminy Gózd oraz wywóz i utylizacja osadu z gminnych oczyszczalni ścieków w miejscowościach: Gózd i Klwatka Królewska

Gmina Gózd ogłasza przetarg

  • Adres: 26634 Gózd, ul. Radomska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 483 202 097 , fax. 483 202 097
  • Data zamieszczenia: 2018-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gózd
    ul. Radomska 7
    26634 Gózd, woj. mazowieckie
    tel. 483 202 097, fax. 483 202 097
    REGON: 53199600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gozd.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór drobnych odpadów stałych z kontenerów o poj. 7m3, odpadów wstępnie segregowanych z pojemnika o poj. 1100 l, odpadów z pojemników o poj. 240 l z miejsc użyteczności publicznej z terenu Gminy Gózd oraz wywóz i utylizacja osadu z gminnych oczyszczalni ścieków w miejscowościach: Gózd i Klwatka Królewska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa: „Odbiór drobnych odpadów stałych z kontenerów o poj. 7m3, odpadów wstępnie segregowanych z pojemnika o poj. 1100 l, odpadów z pojemników o poj. 240 l z miejsc użyteczności publicznej z terenu Gminy Gózd oraz wywóz i utylizacja osadu z gminnych oczyszczalni ścieków w miejscowościach Gózd i Klwatka Królewska” Podstawa prawna: - Ustawa Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 1986 ze zm.) - CPV: 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 90513800-4 Usługi obróbki osadów 90513700-3 Usługi transportu osadów Szczegółowy przedmiot zamówienia: - odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych z kontenerów o poj. 7 m3, - odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 240 l, - odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów wstępnie segregowanych z pojemnika o pojemności 1100 l, - wywóz i utylizacja osadu z gminnych oczyszczalni ścieków. Odbiór i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z gminnych oczyszczalni ścieków z częstotliwością wywozów zgłaszanych telefonicznie. Odbiór i zagospodarowanie drobnych odpadów stałych z miejsc użyteczności publicznej z częstotliwością wywozów zgłaszanych telefonicznie. Szacunkowe dane dotyczące usług: Odpady komunalne z miejsc użyteczności publicznej : - kontener o poj. 7 m3 - ok. 30 szt. - pojemnik o poj. 240 l – ok. 60 szt. - pojemnik o poj. 1100 l – ok. 15 szt. Przewidywana ilość osadów ściekowych wyniesie ok. 450 t. Dane o ilości i rodzaju odebranych odpadów zostały sporządzone w oparciu o faktury podmiotu odbierającego odpady komunalne i osady ściekowe w poszczególnych latach: Rok 2017 • kontener KP7 – 19 szt. • pojemnik 240 l – 21 szt. • pojemnik 1100 l – 4 szt. • osady ściekowe – 166,96 t Rok 2018 • kontener KP7 – 8 szt. (do września) • pojemnik 240 l – 30 szt. (do września) • pojemnik 1100 l – 8 szt. (do września) • osady ściekowe – 138,02 t (do września) Uwaga: • Przewiduje się, że rzeczywista ilość osadów ściekowych objętych przedmiotem zamówienia wyniesie ok 450 ton. • Przewiduje się odbiór skratek ściekowych w ilości ok. 12 ton. Odzysk lub unieszkodliwianie osadów może odbywać się metodami przewidzianymi w załączniku nr 1 i nr 2 do ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 992 ze zm.). W związku z tym, że ilość osadu objęta przedmiotem zamówienia została określona szacunkowo na podstawie ilości osadów wytworzonych w poprzednim roku, to rzeczywisty zakres zamówienia może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznej ilości wywiezionego i zagospodarowanego osadu. Za transport i zagospodarowanie osadów odebranych z oczyszczalni ścieków odpowiada Wykonawca. Osady winny być załadowane sprzętem wykonawcy. Odbiór i transport osadów odbywał się będzie przy użyciu przystosowanego do tego rodzaju ładunku sprzętu wykonawcy. Przy załadunku, transporcie i wyładunku osadów będących przedmiotem zamówienia wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości i stanu nawierzchni dróg zakładowych i publicznych. Osady ściekowe z oczyszczalni ścieków w Klwatce Królewskiej wykonawca odbierał będzie w workach. Potwierdzenie przyjęcia osadów ściekowych odbywać się będzie każdorazowo na podstawie „Karty przekazania odpadu” potwierdzonej pod względem ilościowym przez zamawiającego oraz przez Odbiorcę. W przypadku zagospodarowania rolniczego osadów ściekowych wykonawca winien skalkulować w ofercie przetargowej badania gruntów, na których mają być stosowane osady. Częstotliwość badań powinna być zgodna z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 roku w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015., poz. 257). Osady oraz grunty, na których mają być one stosowane winny odpowiadać warunkom określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015r., poz. 257). Osady ściekowe przeznaczone do zagospodarowania są tymczasowo składowane na terenie oczyszczalni ścieków. W przypadku odzysku zgodnego z art. 96 ust. 1 z zachowaniem wymogów art. 96 ust. 12 oraz art. 20 ust. 3-5 ustawy o odpadach (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 992 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych. Wykonawca: a) zobowiązuje się wywozić osady tylko na te działki, na których w okresie ostatnich 3 lat nie były stosowane komunalne osady ściekowe, b) udziela na 8 dni przed każdym wywozem osadu ściekowego z terenu zamawiającego, pisemnej informacji o wyborze działki oraz pisemnej deklaracji, że proces ten będzie zgodny z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska, c) zobowiązany jest do wykonywania badania gruntów każdorazowo przed zastosowaniem osadów, na których będą stosowane komunalne osady ściekowe oraz przedłożenie wyników z badania gruntów, d) ustala dawkę osadu, której wyliczenie akceptuje zamawiający, jaką można zastosować na poszczególnych gruntach. Wykonawca ustala dawkę na podstawie aktualnych badań komunalnych osadów ściekowych odebranych od zamawiającego oraz badań gruntu wykonanych przez Wykonawcę, e) zobowiązuje się do niestosowania odebranych od zamawiającemu osadów łącznie z osadami innych oczyszczalni na gruntach oferowanych zamawiającemu i przez niego zaakceptowanych. Do obowiązków Wykonawcy należy: a) załadunek, wywóz i zagospodarowanie osadów zgodne z wymaganiami obowiązujących przepisów, b) załadunek i transport osadów środkiem transportu wykonawcy spełniającym wymogi przewozu odpadów mazistych, c) systematyczny odbiór i wywóz osadów również w okresie zimowym, d) zagospodarowanie osadów w miejscu zgodnym z art. 20 ustawy o odpadach (tj. Dz.U. z 2018r., poz. 992 ze zm.), e) solidność i niezawodność wykonywanej usługi, f) transport odpadów komunalnych do Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami, g) transport odpadów selektywnie zebranych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania, o której mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., h) zagospodarowanie odebranych odpadów tj. odzysk lub unieszkodliwienie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. W zakresie wykonywania transportu odpadów komunalnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, wykonawca powinien posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych oraz zapewnić jego odpowiedni stan techniczny, utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych, spełniać wymagania techniczne dotyczące wyposażenia pojazdów do odbierania komunalnych osadów ściekowych, zapewnić odpowiednie usytuowanie i wyposażenie bazy magazynowo - transportowej. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach, zaś w przypadku komunalnych osadów ściekowych zgodnie z zachowaniem wymogów określonych obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to min. załadunku, transportu, uregulowania spraw związanych z bazą magazynowo - sprzętową zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wszelkich spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania zamawiającemu sprawozdań półrocznych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi z zachowaniem wymogów określonych przepisami: - Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz.1454) - Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.) - Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie komunalnych osadów ściekowych z dnia 6 lutego 2015 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 257) - Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 799 ze zm. ) Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę 1) Wykonawca potwierdza, że przy realizacji przedmiotu umowy, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, osoby wykonujące niesamodzielne (tj. osoby nie będące kierownikiem budowy, kierownikiem robót itp.) czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określonego w przedmiarach robót, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez wykonawcę – a także przez podwykonawców, w przypadku gdy zakres prac byłby powierzony podwykonawcom – na podstawie umowy o pracę. 2) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu wykazu osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia oraz dokumentów potwierdzających zatrudnienie ww. osób, a także oświadczenie ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 3) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności dotyczące realizacji zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenia podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynność, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna być zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. W uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, możliwe jest zastąpienie osoby lub osób inną osobą lub osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Sposób udokumentowania zatrudnienia ww. osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę powyższych wymagań, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy - załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi aktualne zezwolenia, zgody, decyzje właściwych organów na prowadzenie działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w szczególności na transport, zbieranie i przetwarzanie poprzez odzysk komunalnych osadów ściekowych (o kodzie 19 08 05).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach