Przetargi.pl
Odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych oraz odbieranie i zagospodarowanie pozostałych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Miejsce Piastowe

Gmina Miejsce Piastowe ogłasza przetarg

  • Adres: 38430 Miejsce Piastowe, ul. Dukielska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 4353012 w. 122 , fax. 134 309 799
  • Data zamieszczenia: 2018-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejsce Piastowe
    ul. Dukielska 14
    38430 Miejsce Piastowe, woj. podkarpackie
    tel. 13 4353012 w. 122, fax. 134 309 799
    REGON: 37044058300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.miejscepiastowe.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych oraz odbieranie i zagospodarowanie pozostałych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Miejsce Piastowe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn.: „Odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych oraz odbieranie i zagospodarowanie pozostałych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Miejsce Piastowe”. Kody CPV: 90.51.31.00-7 – usługi wywozu odpadów z gospodarstw domowych 90.51.40.00-3 – usługi recyklingu odpadów 90.50.00.00-2 – usługi związane z odpadami 90.51.10.00-2 – usługi wywozu odpadów 90.51.20.00-9 – usługi transportu odpadów 90.53.30.00-2 – usługi gospodarki odpadami 3.2. Zakres zadania obejmuje: 1) Odbieranie odpadów komunalnych, określonych poniżej, wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe: a) pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach: - zmieszanych odpadów komunalnych, - zbieranych w sposób selektywny odpadów zielonych. b) odpadów zielonych przyjętych przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowany na terenie Gminy Miejsce Piastowe w miejscowości Targowiska, na działce nr ewid. 1096/1. 2) Odbieranie i zagospodarowanie następujących odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe, pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach i zbieranych w sposób selektywny: metal, tworzywa sztuczne, papier, odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady z wyłączeniem odpadów zielonych, popiół. 3) Odbieranie i zagospodarowanie następujących odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe, pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w ramach tzw. mobilnej zbiórki odpadów: przeterminowane leki i chemikalia, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe, budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, zużyte opony, szło gromadzone w pojemnikach do selektywnej zbiórki, należących do zamawiającego. 4) Odbieranie i zagospodarowanie następujących selektywnie zebranych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Miejsce Piastowe w miejscowości Targowiska, na działce nr ewid. 1096/1: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki i chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, tworzywa sztuczne, szkło, metal, papier, odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady z wyłączeniem odpadów zielonych. 5) Osiąganie określonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, osiąganie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a także ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z dyspozycją art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ucpg. 6) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. m.in. przedkładanie Zamawiającemu sprawozdań półrocznych, zgodnie z dyspozycją art. 9n ucpg. 7) Kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe. 8) Dostarczenie pojemników do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, o których mowa w § 7 pkt 1-2 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe, na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości (telefoniczne lub pisemne), a następnie Wykonawca zobowiązany jest do odebrania tych odpadów. Koszt dostarczenia w/w pojemników obciąża właściciela nieruchomości i nie mieści się w uiszczanej przez niego opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zamawiający nie będzie brał udziału w rozliczeniach finansowych pomiędzy Wykonawcą odbierającym te odpady, a właścicielem nieruchomości w zakresie dostarczenia pojemników. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji nieruchomości (adres nieruchomości, rodzaj odpadów i ilość odpadów), z których będą odbierane w/w odpady. Zakres zamówienia jest zgodny z: - uchwałą Nr XLIV/291/2017 Rady Gminy Miejsce Piastowe z dnia 26 października 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2017 r. poz. 3638); - uchwałą Nr XLIV/293/2017 Rady Gminy Miejsce Piastowe z dnia 26 października 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2017 r. poz. 3640); - uchwałą Nr XII/84/2015 Rady Gminy Miejsce Piastowe z dnia 13 października 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miejsce Piastowe (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2015 r. poz. 2993) zmienionej uchwałą Nr XLIV/292/2017 Rady Gminy Miejsce Piastowe z dnia 26 października 2017 r. o zmianie uchwały w sprawie szczegółowego sposobu świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miejsce (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2017 r. poz. 3639) - stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ 3.3. Charakterystyka Gminy Miejsce Piastowe 1) Gmina Miejsce Piastowe jest gminą wiejską, o zabudowie jednorodzinnej, zwartej. Gmina graniczy z gminami Krościenko Wyżne, Haczów, Rymanów, Iwonicz Zdrój, Dukla, Chorkówka oraz Miasto Krosno. Powierzchnia Gminy wynosi 51,32 km2. W skład gminy wchodzi 9 sołectw: Miejsce Piastowe, Głowienka, Łężany, Niżna Łąka, Rogi, Widacz, Wrocanka, Targowiska, Zalesie. Gmina posiada dobre warunki komunikacyjne. W Miejscu Piastowym krzyżują się dwie drogi krajowe:  droga krajowa nr 28 relacji: Wadowice – Nowy Sącz – Jasło – Krosno – Sanok – Przemyśl  droga krajowa nr 19 relacji: Radom – Rzeszów – Domaradz – Miejsce Piastowe – Barwinek. Ponadto Gmina Miejsce Piastowe posiada rozbudowaną sieć dróg gminnych i powiatowych. Łączna długość dróg na obszarze gminy wynosi 86,5 km, w tym:  10,8 km drogi krajowe,  29,4 km drogi powiatowe,  46,3 km drogi gminne o utwardzonej nawierzchni. Pozostałą sieć dróg stanowią drogi wewnętrzne, stanowiące własność Gminy (bądź będące we władaniu Gminy) oraz drogi będące prywatną własnością. Mapa Gminy Miejsce Piastowe z naniesionym przebiegiem dróg publicznych stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy wynosi według stanu na dzień 31.10.2018 r. – 13732 osób. Liczba deklaracji złożonych przez mieszkańców Gminy wynosi 3468. Lp. Sołectwo Liczba mieszkańców wynikająca ze złożonych deklaracji Liczba Złożonych deklaracji 1. Miejsce Piastowe 1553 508 2. Głowienka 1858 589 3. Rogi 2024 624 4. Targowiska 1719 552 5. Łężany 1457 472 6. Wrocanka 930 324 7. Widacz 566 183 8. Niżna Łąka 237 86 9. Zalesie 418 130 RAZEM 10762 3468 2) Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejsce Piastowe w latach 2016, 2017, I półrocze 2018, wg sprawozdań przedsiębiorców odbierających odpady komunalne: Rodzaj odpadu Masa odpadów w Mg/rok 2016 2017 I pół. 2018 Papier i tektura 10,74 13,36 6,30 Tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal 235,63 266,64 133,73 Szkło 193,69 219,72 116,22 Odpady wielkogabarytowe 142,54 268,77 132,35 Odpady remontowo – budowlane 110,91 113,44 76,42 Zużyte opony 16,76 37,16 7,26 Odpady biodegradowalne i zielone 149,61 113,85 59,70 Przeterminowane leki i chemikalia 6,78 8,596 4,42 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 15,60 16,29 14,87 Popioły 145,82 208,82 140,88 Zmieszane odpady komunalne 733,22 785,17 411,24 3) Zamawiający zastrzega, że podane w SIWZ ilości wytwarzanych odpadów mogą ulec zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego, uwzględniając rzeczywistą ilość wytworzonych odpadów. Zamawiający zastrzega także prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Zamawiający zastrzega jednak, że w/w zmiany w zakresie ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów oraz w zakresie liczby obsługiwanych nieruchomości nie wpływają na zmianę maksymalnej kwoty określonej w ofercie i zawartej umowie. Zamawiający zastrzega również, że w przypadku, gdy do dnia 31 grudnia 2019 r. wykonawca odbierze i zagospodaruje ilość odpadów za kwotę mniejszą niż kwota maksymalna, która określona jest w ofercie i zawartej umowie, wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktyczną ilość odebranych i zagospodarowanych odpadów i z tego tytułu wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze. 3.4. Szczegółowy zakres zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania całej masy wskazanych odpadów komunalnych wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach: a) zmieszanych odpadów komunalnych – w workach koloru czarnego; b) zebranych w sposób selektywny odpadów zielonych – w workach koloru brązowego. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania całej masy wskazanych odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Miejsce Piastowe i pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gromadzonych w workach, zebranych w sposób selektywny: a) papier – w workach koloru niebieskiego; b) tworzywa sztuczne i metale – w workach koloru żółtego; c) odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady, z wyłączeniem odpadów zielonych – w workach koloru brązowego; d) popiół – w workach koloru szarego; Odbiór odpadów będzie odbywał się z miejsc określonych w § 16 ust. 3 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe, który stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ oraz w terminach określonych w rozdziale III pkt 3.5 ppkt 1 SIWZ. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania wskazanych odpadów komunalnych: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) zużyte baterie i akumulatory, c) przeterminowane leki i chemikalia, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) zużyte opony, f) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, g) tworzywa sztuczne, h) szkło, i) metal, j) papier, k) odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady z wyłączeniem odpadów zielonych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Miejsce Piastowe w miejscowości Targowiska, na działce nr ewid. 1096/1, w terminach określonych w rozdziale III pkt 3.5 ppkt 3 SIWZ. 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania całej masy odpadów zielonych przyjętych przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Gminy Miejsce Piastowe w miejscowości Targowiska, na działce nr ewid. 1096/1. 5) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania wskazanych odpadów komunalnych: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) akumulatory, c) chemikalia, d) meble i inne odpady wielkogabarytowe, e) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalny, f) zużyte opony, g) szło gromadzone w pojemnikach do selektywnej zbiórki, należących do zamawiającego, w ramach tzw. mobilnej zbiórki, w terminach określonych w rozdziale III pkt 3.5 ppkt 2 SIWZ. 6) Wykonawca zobowiązany jest również do odbioru i zagospodarowania zużytych baterii, które będą zbierane w wyznaczonych przez zamawiającego szkołach i w Urzędzie Gminy Miejsce Piastowe. Odebranie odpadów będzie następowało w zależności od zapełnienia pojemników po zgłoszeniu potrzeby odbioru przez zamawiającego, w ramach tzw. mobilnej zbiórki, w terminach określonych w rozdziale III pkt 3.5 ppkt 2 SIWZ. 7) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania przeterminowanych leków z wyznaczonych przez zamawiającego ośrodków zdrowia, w których zostaną umieszczone pojemniki do gromadzenia tego rodzaju odpadów. Pojemniki zostaną ustawione w ośrodkach zdrowia znajdujących się w miejscowościach na terenie Gminy Miejsce Piastowe. Odebranie odpadów będzie następowało w zależności od zapełnienia pojemników po zgłoszeniu potrzeby odbioru przez zamawiającego, w ramach tzw. mobilnej zbiórki, w terminach określonych w rozdziale III pkt 3.5 ppkt 2 SIWZ. 3.5. Wymagana częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Zabudowa jednorodzinna. Na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie obowiązywał system workowy zbiórki odpadów komunalnych: a) odpady komunalne zbierane selektywnie tj. papier, tworzywa sztuczne, metal, odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady i odpady zielone, popiół, gromadzone będą przez właścicieli nieruchomości w workach foliowych o pojemności od 60 l do 120 l. W worki foliowe nieruchomość wyposaża właściciel nieruchomości. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zbieranych selektywnie:  metal, tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady z wyłączeniem odpadów zielonych – dwa razy w miesiącu,  papier – jeden raz na trzy miesiące,  zielone – jeden raz na trzy miesiące w okresie od 1 maja do 30 listopada,  popiół – jeden raz w miesiącu. Harmonogram wraz z trasami przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne zbierane selektywnie ustala wykonawca i dostarcza zamawiającemu w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy w celu akceptacji. Odbiór odpadów zielonych nie może odbywać się w dniach odbioru odpadów ulegających biodegradacji, w tym bioodpadów. b) odpady komunalne zmieszane będą gromadzone przez właścicieli nieruchomości w workach foliowych o pojemności od 60 l do 120 l. W worki foliowe nieruchomość wyposaża właściciel nieruchomości. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zmieszanych - co dwa tygodnie. Harmonogram wraz z trasami przejazdu samochodów odbierających zmieszane odpady komunalne ustala wykonawca i dostarcza zamawiającemu w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy w celu akceptacji. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych nie może odbywać się w dniach odbioru odpadów komunalnych zbieranych selektywnie. 2) Mobilna zbiórka odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować jeden raz w roku odbiór wszystkich powstających w gospodarstwach domowych odpadów tj.: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, akumulatory, chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony w ramach tzw. mobilnych zbiórek odpadów. Zbiórka mobilna będzie w tym przypadku polegała na odbiorze odpadów z miejsca położonego w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości. Szczegółowy termin i sposób przeprowadzenia zbiórek zostanie uzgodniony z zamawiającym; b) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przeterminowanych leków i zużytych baterii w ramach tzw. mobilnych zbiórek odpadów z miejsc, o których mowa w rozdziale III pkt 3.4 ppkt 6 i 7 SIWZ, w terminie do 5 dni roboczych od zgłoszenia potrzeby odbioru przez zamawiającego; c) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne jeden raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem, na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości; d) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru szła gromadzonego w pojemnikach do selektywnej zbiórki, należących do zamawiającego i zlokalizowanych na terenie Gminy w miejscach przez niego wskazanych. Odebranie odpadów będzie następowało 2 razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem. Zamawiający posiada aktualnie własne pojemniki typu igloo w następującej ilości: - pojemniki na szkło: 90 sztuk. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji pojemników będących jego własnością. Wykonawca w takim przypadku jest zobowiązany do przeniesienia pojemnika we wskazane przez Zamawiającego miejsce. 3) Punkt selektywnego zbierania odpadów: Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki i chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, opony, odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, tworzywa sztuczne, szkło, metal, papier, odpady ulegające biodegradacji, w tym bioodpady i odpady zielone przyjęte przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Targowiskach – w terminie do 3 dni od zgłoszenia potrzeby odbioru przez zamawiającego. 3.6. Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca jest zobowiązany odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i zbieranych w sposób selektywny; 2) W celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy wykonawca jest zobowiązany posiadać czytniki kodów kreskowych; 3) Wykonawca będzie prowadził sczytywanie kodów kreskowych przyklejanych przez właścicieli nieruchomości na workach z odpadami komunalnymi, a kopię danych w formie elektronicznej będzie przekazywał zamawiającemu – do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; 4) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczenia usług; 5) Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów; 6) Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne; 7) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, oraz zapisami SIWZ i postanowieniami umowy; 8) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za szkody spowodowane w majątku zamawiającego lub osób trzecich oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób trzecich, a powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia; 9) Odbiór odpadów będzie wykonywany od poniedziałku do soboty, w godzinach od 7:00 do 18:00, zgodnie z harmonogramem. Wykonawca do 7 dni od daty podpisania umowy przedłoży zamawiającemu projekt harmonogramu wraz z trasami przejazdu samochodów odbierających odpady zmieszane i odpady zbierane selektywnie z terenu Gminy (dotyczących zarówno odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, jak i w ramach tzw. mobilnej zbiórki), w celu akceptacji przez Zamawiającego. Po zaakceptowaniu harmonogramu i tras przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne przez Zamawiającego stają się one obowiązującymi do stosowania; 10) Harmonogram odbioru odpadów i trasy przejazdów mogą być zmienione na pisemny wniosek każdej ze stron pod warunkiem, że zmiana jest uzasadniona. Zmiana taka może nastąpić z miesięcznym wyprzedzeniem przed jej wejściem do stosowania z uwagi na konieczność poinformowania mieszkańców o planowanej zmianie. W przypadku dokonania zmian harmonogramu lub trasy przejazdu samochodu odbierającego odpady, wykonawca ma obowiązek poinformować o zmianach właścicieli nieruchomości zamieszkałych co najmniej z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Harmonogram zostanie także umieszczony na stronie internetowej www.miejscepiastowe.pl; 11) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg po których odbywał się będzie odbiór; 12) Wykonawca ma obowiązek kontrolowania spełniania przez właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny i od których odbiera odpady, czy realizują obowiązek segregacji zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe. Jednocześnie wykonawca ma obowiązek informowania zamawiającego o każdym przypadku nieprzestrzegania powyższego obowiązku. W przypadku stwierdzenia niewykonywania obowiązku segregacji przez właściciela nieruchomości, wykonawca odbierający odpady ma obowiązek przejąć je jako odpady zmieszane i natychmiast powiadomić Gminę. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 13) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy wykonawcy pojemników stanowiących własność Zamawiającego lub dostarczanych przez wykonawcę, wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia nowych pojemników na swój koszt; 14) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj. Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie przy ul. Białobrzeskiej 108, wynikającej z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, wskazanej w uchwale Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. poz. 222 z późn. zm.) – Gmina Miejsce Piastowe należy do Regionu Południowego. W przypadku zaistnienia przesłanek wskazanych w art. 9l ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2018 r. poz. 1454) tj. w przypadku wystąpienia awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub w innych przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, uniemożliwiających przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych lub odpadów zielonych od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości odpady te przekazuje się do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. W takim przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający informuje, iż ma zawarte Porozumienie międzygminne Nr GK.033.1.9.2017.L z dnia 27 stycznia 2017 r. pomiędzy Gminą Krosno a Gminą Miejsce Piastowe w sprawie powierzenia Gminie Miasto Krosno wybranego zakresu zadania utrzymania czystości i porządku w gminie, na mocy którego zamawiający dostarcza do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów w Krośnie – ZUO w Krośnie zmieszane odpady komunalne i odpady zielone z terenu Gminy Miejsce Piastowe – Porozumienie międzygminne stanowi załącznik nr 10 do SIWZ; 15) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do instalacji, o której mowa w pkt 14 w dniu ich odbioru; 16) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ, instalacji, w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywał wszystkie odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, z wyłączeniem odpadów zielonych zgodnie z art. 6d ust. 4 pkt 5 ucpg; 17) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów zbieranych w sposób selektywny, z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz z przeprowadzonych na terenie Gminy mobilnych zbiórek do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.); 18) Wykonawca jest zobowiązany odebrać od właścicieli nieruchomości każdą ilość zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i zbieranych w sposób selektywny; 19) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ucpg, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), uchwałą Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. poz. 222 z późn. zm.). Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem Zamawiającego z tytułu nie osiągnięcia w/w poziomów, polegająca w szczególności na tym, iż w przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa powyżej, Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów wraz z ewentualnymi odsetkami; 20) Wykonawca obowiązany jest do utrzymania czystości wokół pojemników w momencie odbioru odpadów, w tym zabrania odpadów znajdujących się obok pojemników oraz ich utrzymania w dobrym stanie sanitarnym i technicznym. Wykonawca obowiązany jest ponadto do mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników przez niego dostarczanych oraz stanowiących własność zamawiającego, co najmniej jeden raz w roku; 21) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia; 22) W odniesieniu do odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni wykonawca sporządzi i dostarczy zamawiającemu raport: z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów – oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów – w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 23) W odniesieniu do odpadów odebranych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w Targowiskach, działka nr 1096/1 do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni wykonawca sporządzi i dostarczy zamawiającemu raport z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów – oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów – w celu potwierdzenia wykonania usługi. Karty przekazania odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu zgodnie z obowiązującymi wzorami, określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 24) Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał zamawiającemu sprawozdanie zgodnie z art. 9n ucpg, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; 25) W celu umożliwienia sporządzenia przez zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ucpg, wykonawca zobowiązany będzie przekazać zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie wykonawca, a nie zamawiający; 26) Wykonawca ma obowiązek transportować odebrane od właścicieli odpady komunalne w taki sposób, aby zapobiegać mieszaniu odpadów odebranych w sposób selektywny z odpadami komunalnymi zmieszanymi, a także mieszaniu ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejsce Piastowe; 27) Odbieranie w wyjątkowych sytuacjach na zgłoszenie zamawiającego odpadów zgromadzonych na nieruchomościach, poza ustalonym harmonogramem, w terminie do 2 dni roboczych od daty zgłoszenia; 28) Wykonawca, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, ma obowiązek spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 29) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia tj. kierowców i osoby obsługujące samochody odbierające odpady komunalne; a) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 29 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. a) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 29 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. c) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 29 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 29 czynności. d) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 30) Pozostałe obowiązki wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do: a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Miejsce Piastowe do niezbędnego minimum, b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym, c) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, d) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, e) okazanie na żądanie zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, f) Wykonawca nie może zbywać ani przenosić na rzecz osób trzecich praw i wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy, bez uzyskania pisemnej zgody zamawiającego, g) Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, Przepisami BHP, zapisami SIWZ i postanowieniami umowy. 3.7. Prawa i obowiązki zamawiającego: 1) zagospodarowanie zebranych odpadów określonych w pkt 3.2 ppkt 1 odbywa się na koszt zamawiającego; 2) przekazanie wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy wykazu nieruchomości i gospodarstw znajdujących się na tych nieruchomościach, z których odbierane będą odpady komunalne, w tym odpady selektywnie zbierane. Wykaz nieruchomości będzie aktualizowany przez zamawiającego w miarę potrzeb wynikających ze składanych przez właścicieli nieruchomości deklaracji; 3) wskazania w terminie 14 dni od podpisania umowy miejsc z podaniem adresu, w których zlokalizowane będą pojemniki na zużyte baterie, szkło oraz przeterminowane leki; 4) zamawiający ma prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług – na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego skierowania swojego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji przedmiotu umowy; 5) zamawiający ma prawo do dokonania zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa. O terminie wprowadzenia przewidywanej zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, zamawiający poinformuje wykonawcę co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem zmiany; 6) zamawiający ma prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne. 3.8. Inne informacje 1) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do 10% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług jak opisane w SIWZ może zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług. 2) Dynamiczny system zakupów i aukcja elektroniczna Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz zastosowania aukcji elektronicznej. 3) Zaliczki na poczet wykonania zamówienia Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 4) Udział podwykonawców w realizacji zamówienia 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2) Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców zgodnie z art. 36b ustawy – wg Rozdziału III załącznika nr 3 do SIWZ. 3) Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, pola nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie usługi. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zadaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 4) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługę następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że podwykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznika nr 2 i nr 3 do SIWZ, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 6) Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7) Obowiązek wynikający z pkt 5 i 6 stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 8) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 9) Wymagania zamawiającego dotyczące podwykonawstwa zawarte są w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Rozpatrywane będą oferty, w których wykonawca oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania oraz wykaże, ze posiada: 1) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów objętych niniejszym zezwoleniem, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.) oraz 2) wpis do rejestru działalności regulowanej polegającej na odbiorze odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejsce Piastowe prowadzonego przez Wójta Gminy Miejsce Piastowe obejmującego wszystkie rodzaje odpadów objętych niniejszym zamówieniem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa (art.26 ust.3) wykonawcę którzy nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa (art.26 ust.3a) do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może (art.26 ust.2f) na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach