Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Raniżów w 2019 roku.

Gmina Raniżów ogłasza przetarg

  • Adres: 36130 Raniżów, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2285034, 2285048 , fax. 172 285 365
  • Data zamieszczenia: 2018-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Raniżów
    Rynek 6
    36130 Raniżów, woj. podkarpackie
    tel. 017 2285034, 2285048, fax. 172 285 365
    REGON: 54407100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ranizow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Raniżów w 2019 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu wszystkich nieruchomości położonych na terenie Gminy Raniżów, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie przez Gminę Raniżów odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w okresie od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.A. Ogólna charakterystyka Gminy Raniżów w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. a) Liczba mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Raniżów około 7212 osób (zameldowanych wg. stanu na dzień 31.12.2017 r.) - w związku z migracją ludności liczba ta może ulec zmianie. b) Na terenie Gminy Raniżów jest około 1569 nieruchomości zamieszkanych (budynki jednorodzinne). c) Powierzchnia Gminy Raniżów wynosi 96,77 km², Gmina Raniżów obejmuje następujące miejscowości: Raniżów, Wola Raniżowska, Staniszewskie, Zielonka, Posuchy, Mazury, Korczowiska, Poręby Wolskie. d) W Gminie Raniżów w 2017 r. odebrano i zagospodarowano z nieruchomości zamieszkanych oraz PSZOK - 784,98 Mg odpadów komunalnych w tym: Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury, 200101 – papier i tektura -23,77 Mg,  Kod odpadu 150102– opakowania z tworzyw sztucznych, 200139 – tworzywa sztuczne 58,16 Mg,  Kod odpadu 150102 – opakowania z metali, metale, 200140 – metale – 49,93 Mg,  Kod odpadu 150107 – opakowania ze szkła, 200102 – szkło – 128,87 Mg,  Kod odpadu 200135 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki – 3,93 Mg,  Kod odpadu 200136 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135 – 1,19 Mg,  Kod odpadu 200307, 200399 – odpady wielkogabarytowe – 30,12 Mg,  Kod odpadu 170101, 170107, 170604 – odpady budowlane, gruz, materiały izolacyjne – 0,2 Mg,  Kod odpadu 160103 – zużyte opony – 6,84 Mg,  Kod odpadu 200134 – baterie 0,015 Mg,  Kod odpadu 200108 - odpady kuchenne ulegające biodegradacji , 200201 – odpady ulegające biodegradacji – 0, 98 Mg,  Kod odpadu 200301 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 480,98 Mg, B. W ramach niniejszego zamówienia od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r. Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych w podanych szacunkowych ilościach 1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów: a) Kod odpadu 200301 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – szacunkowa ilość 550,00 Mg, b) Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury , 200101 – papier i tektura -– szacunkowa ilość 25,00 Mg, c) Kod odpadu 200199 – opakowania z tworzyw sztucznych , tworzywa sztuczne, opakowania z metali, metale – szacunkowa ilość 110,00 Mg, d) Kod odpadu 150107 – opakowania ze szkła, 200102 – szkło – szacunkowa ilość 130,00 Mg, e) Kod odpadu 200135 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki – szacunkowa ilość 4,00 Mg, f) Kod odpadu 200136 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135 – szacunkowa ilość 2,00 Mg, g) Kod odpadu 200307 – odpady wielkogabarytowe (stoły, krzesła, szafy, tapczany, łózka, fotele, dywany, materace, pierzyny, rowery, zabawki dużych rozmiarów ) – szacunkowa ilość 36,00 Mg, h) Kod odpadu 170101, 170107, 170604 – odpady budowlane, gruz, materiały izolacyjne – szacunkowa ilość 0,5 Mg, i) Kod odpadu 160103 – zużyte opony – szacunkowa ilość 15,00 Mg, j) Kod odpadu 200110 –odzież - szacunkowa ilość 0,10 Mg, k) Kod odpadu 200180 – środki ochrony roślin inne niż wymienione w 200119 – szacunkowa ilość 0,10 Mg, l) Kod odpadu 200108 - odpady kuchenne ulegające biodegradacji, 200201 – odpady ulegające biodegradacji – szacunkowa ilość 0,99 Mg, m) Kod odpadu 200133, 200134 – baterie i akumulatory – szacunkowa ilość 0,08 Mg, n) Kod odpadu 200127, 200128 – farby, tusze, farby drukarskie, kleje – szacunkowa ilość 0,02 Mg, o) Kod odpadu 200113 – rozpuszczalniki – szacunkowa ilość 0,01 Mg, p) Kod odpadu 200199 – popiół z gospodarstw domowych – szacunkowa ilość 0,5 Mg. Odpady wymienione w punkcie: a) należy odbierać tylko z posesji mieszkańców. Odpady wymienione w punktach: b), c), d), e), f), g), h), i), q), p) należy odbierać z posesji mieszkańców i z PSZOK. Odpady wymienione w punktach: j), k), l), m), n), o) , należy odbierać z PSZOK. Podane powyżej ilości odpadów należy traktować jako szacunkowe i Wykonawcy nie przysługują dopłaty i upusty. 2. Wyposażenie w pojemniki i worki: a) Zamawiający wyposażył nieruchomości w pojemniki 120 l na odpady niesegregowane. b) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdą nieruchomość w 5 worków po jednym z każdego koloru (żółty, zielony, niebieski, szary, brązowy ). Wykonawca przez cały czas trwania umowy zobowiązany jest do wyposażania nieruchomości w worki w ilości odpowiadającej ilości oddanych worków zebranych selektywnie odpadów lub zgodnie z rzeczywistymi potrzebami mieszkańców. c) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 31 stycznia 2019 r. do wyposażenia w odpowiednie kontenery i pojemniki - Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Raniżowie, zlokalizowanego na działce nr ewid. 192/2 na terenie oczyszczalni ścieków. W PSZOK będą zbierane odpady segregowane, wymienione w Rozdziale II punkt B, dostarczone przez mieszkańców. B. Szczegółowy opis realizacji przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt, jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy Wykonawcy. b) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów zebranych w PSZOK nie rzadziej niż raz na kwartał. Obsługę i funkcjonowanie PSZOK zapewnia Zamawiający. c) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. d) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. e) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Ze wskazanej powyżej dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej nieruchomości dotyczy ww. zdarzenie i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia. g) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze własnej lub w punkcie w miejscu odbioru odpadów. h) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. i) Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Raniżów Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w obowiązujących przepisach. j) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie worki przeznaczone na surowce wtórne zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Zamawiający na bieżąco będzie informował Wykonawcę o nowych nieruchomościach, jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. k) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. l) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. m) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami, o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. n) Wykonawca jest obowiązany do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu ……………. godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub faksem od zamawiającego. Maksymalny czas realizacji „reklamacji” ustala się na 48 godzin. o) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Raniżów. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów od wszystkich mieszkańców. p) Przedmiot przetargu nie obejmuje odbioru odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. q) Wykonawca na zgłoszenie Zamawiającego zobligowany jest do realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości, przy czym dotyczy to sytuacji określonych w art. 29 ust. 5 uPzp. r) Częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych i odpadów odbieranych selektywnie: Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod 200301).  Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – jeden raz na miesiąc.  Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, opon – dwa razy w roku.  Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę odpadów segregowanych:  worek koloru niebieskiego – papier i tektura (kod 150101, 200101), opakowania wielomateriałowe – (kod 150105) – jeden raz na miesiąc,  worek koloru żółtego – metale ( kod 150104, 200140), tworzywa sztuczne (kod 150102– jeden raz na miesiąc,  worek koloru zielonego – szkło ( kod 150107, 200102) – jeden raz na miesiąc,  worek koloru szarego – drobny gruz, zimny popiół ( kod 170101, 170102, 170103, 170604, 200199 ) – jeden raz na miesiąc,  worek koloru brązowego – odpady biodegradowalne, zielone ( kod 200108, 200201) –– jeden raz na miesiąc.  Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę odpadów segregowanych zgromadzonych w PSZOK - nie rzadziej niż raz na kwartał. Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są przychodem Wykonawcy, który powinien być uwzględniony w kalkulacji ceny oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raniżów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. - Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.), b) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. - Dz. U. z 2018 r., poz. 922 ze zm.), w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów; c) jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Pozostałe dokumenty: a) oferta na formularzu wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do s.i.w.z. (wymagana forma dokumentu – oryginał ). b) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza). c) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza). d) oświadczenie RODO wg. wzoru określonego w załączniku nr 7 do s.i.w.z 2) wypełniony załącznik nr 4 do s.i.w.z. zawierający wykaz urządzeń technicznych, którymi Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania, tj.:  co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;  co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;  bazą magazynowo – transportową: a) usytuowaną w Gminie Raniżów , lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Raniżów, b) usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny, c) teren bazy magazynowo - transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; d) wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, e) wyposażaną w miejsce i urządzenia do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, f) wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, g) wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, h) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych i) legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. j) na terenie, której znajduje się punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. poz.122). 2) oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu na załączniku nr 3 do SIWZ (wymagana forma dokumentu – oryginał). Uwaga : Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 Wykonawca składa po otwarciu ofert, w terminie 3 dni od daty zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej i informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach