Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych

Gmina Majdan Królewski ogłasza przetarg

  • Adres: 36110 Majdan Królewski, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8471073, 8471074 , fax. 158 471 890
  • Data zamieszczenia: 2018-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Majdan Królewski
    ul. Rynek
    36110 Majdan Królewski, woj. podkarpackie
    tel. 15 8471073, 8471074, fax. 158 471 890
    REGON: 83040969500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.majdankrolewski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych w latach 2019-2020 A. Ogólna charakterystyka Gminy Majdan Królewski w kontekście odbioru i za-gospodarowania odpadów. a) Liczba mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Majdan Królewski wynosi: około 6750 osób ( w związku z migracją ludności liczba ta może ulec zmianie ). b) Na terenie Gminy Majdan Królewski jest około 2250 nieruchomości zamieszkanych. c) Powierzchnia gminy 15 300 ha, obejmuje miejscowości: Majdan Królewski, Huta Komorowska, Brzostowa Góra, Krzątka, Rusinów, Wola Rusinowska, Komorów. d) W gminie Majdan Królewski w 2017 roku odebrano i zagospodarowano z nierucho-mości zamieszkanych oraz PSZOK - 465,14 Mg odpadów komunalnych w tym:  Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury – 12,38 Mg  Kod odpadu 150102 – opakowania z tworzyw sztucznych - 78,56 Mg  Kod odpadu 150107 – opakowania ze szkła – 114,94 Mg  Kod odpadu 150105 – opakowania wielomateriałowe - 0,20 Mg  Kod odpadu 150110* - opakowania zawierające pozostałości substancji nie-bezpiecznych lub nimi zanieczyszczone – 0,20 Mg  Kod odpadu 200135* – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki – 0,60 Mg  Kod odpadu 200136 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135 – 4,80 Mg  Kod odpadu 200301 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 174,54 Mg  Kod odpadu 200307 – odpady wielkogabarytowe – 39,02 Mg  Kod odpadu 170107 – odpady budowlane, gruz, materiały izolacyjne – 5,44 Mg  Kod odpadu 160103 – opony – 34,46 Mg B. W ramach niniejszego zamówienia od 01.01.2019 roku do 31.12.2020 roku Wy-konawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych w podanych szacunkowych ilościach : 1. Odbiór i zagospodarowani odpadów: a) Kod odpadu 200301 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – szacun-kowa ilość – 400 Mg b) Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury – szacunkowa ilość – 40 Mg c) Kod odpadu 150102 – opakowania z tworzyw sztucznych – szacunkowa ilość – 150 Mg d) Kod odpadu 150104, 200140 – opakowania z metali, metale – szacunkowa ilość – 2 Mg e) Kod odpadu 150107 – opakowania ze szkła - szacunkowa ilość – 200 Mg f) Kod odpadu 200135, 200136, 200123 – zużyte urządzenia elektryczne i elektro-niczne – szacunkowa ilość – 10 Mg g) Kod odpadu 160103 – zużyte opony – szacunkowa ilość – 50 Mg h) Kod odpadu 150105 – opakowania wielomateriałowe – szacunkowa ilość – 4 Mg i) Kod odpadu 200307 – odpady wielkogabarytowe – szacunkowa ilość – 70 Mg j) kod odpadu 200133, 200134 – baterie i akumulatory – szacunkowa ilość – 0,01 Mg k) kod odpadu 200108, 200201 – odpady ulegające biodegradacji – szacunkowa ilość – 10Mg l) kod odpadu 200127, 200128 – farby, tusze, farby drukarskie, kleje – szacunkowa ilość – 0,02Mg m) kod odpadu 200113 – rozpuszczalniki – szacunkowa ilość – 0,02 Mg n) kod odpadu 170101, 170102, 170103, 170604 – drobne odpady budowlane i roz-biórkowe – szacunkowa ilość – 10 Mg o) kod odpadu 200199 – popiół z gospodarstw domowych – szacunkowa ilość – 2,00 Mg. p) kod odpadu 200132 – przeterminowane leki – szacunkowa ilość – 0,001 Mg Odpady wymienione w punkcie: a) należy odbierać tylko z posesji mieszkańców. Odpady wymienione w punktach: b), c), d), e), f), g), h), i), k) należy odbierać z po-sesji i z PSZOK. Odpady wymienione w punktach: j), l), m), n), o), p) należy odbierać z PSZOK. Podane powyżej ilości odpadów należy traktować jako szacunkowe i Wyko-nawcy nie przysługują dopłaty i upusty. 2. Wyposażenie w pojemniki i worki: a) Zamawiający wyposażył nieruchomości w pojemniki 120 l na odpady niese-gregowane. b) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdą nieruchomość w 4 worki po jednym z każdego koloru (niebieski oznaczony napisem „Papier”, żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, zielony oznaczony napisem „Szkło”, brą-zowy oznaczony napisem „Bio”). Wykonawca przez cały czas trwania umowy zobowiązany jest do wyposażania nieruchomości w worki w ilości oddanych worków zebranych selektywnie odpadów lub zgodnie z rzeczywistymi potrzeba-mi mieszkańców. c) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 31 grudnia 2018 r. do wyposaże-nia w odpowiednie kontenery i pojemniki - Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Rusinowie na działce nr ewid 157 na terenie oczysz-czalni ścieków. W PSZOK będą zbierane odpady segregowane wymienione w dziale II punk B dostarczone przez mieszkańców. C. Szczegółowy opis realizacji przedmiotu zamówienia a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do wymiany uszko-dzonego pojemnika na własny koszt, jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy Wykonawcy. b) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów zebranych w PSZOK nie rzadziej jak raz na kwartał. Obsługę i funkcjonowanie PSZOK zapewnia Zamawiający. c) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich pozio-mów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazy-wanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. d) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wy-kaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. e) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właści-cielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opi-sanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nierucho-mości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – pro-tokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, ja-kiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia. g) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów ko-munalnych na legalizowanej wadze własnej lub w punkcie w miejscu odbioru odpa-dów. h) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla Regionu Zachodniego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. i) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. j) W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w obowiązujących przepisach. k) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieru-chomości w odpowiednie worki przeznaczone na surowce wtórne zgodnie ze zgłosze-niem Zamawiającego. Zamawiający na bieżąco będzie informował Wykonawcę o nowych nieruchomościach, jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. l) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie od-bioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. m) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. n) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogra-mu odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości. Wy-konawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. o) Wykonawca jest obowiązany do realizacji "reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segrego-wane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od zama-wiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres zamawiającego. p) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Majdan Królewski. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorga-nizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów od wszystkich miesz-kańców. q) Przedmiot przetargu nie obejmuje odbioru odpadów powstających w wyniku prowa-dzenia działalności gospodarczej. r) Częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych i odbieranych selektyw-nie: Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) od-padów komunalnych ( kod 200301)  Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) od-padów komunalnych – jeden raz na miesiąc.  Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytych urządzeń elektrycznych i elektro-nicznych, opon – dwa razy w roku.  Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę odpadów segregowanych :  worek koloru niebieskiego – papier , w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru, i odpady opakowaniowe z tektury (kod 150101) – jeden raz na kwartał,  worek koloru zielonego – szkło w tym odpady opakowaniowe ze szkła (kod 150107) – jeden raz na kwartał,  worek koloru żółtego – metale, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kod 150102, 150104, 150105, 200140) – jeden raz na dwa miesiące,  worek koloru brązowego – odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów w tym odpady zielone (kod 200108, 200201) – dwa razy w roku w okresie od 1 kwietnia do 31 października.  Częstotliwość odbierania przez Wykonawcę odpadów segregowanych zgromadzonych w PSZOK - nie rzadziej jak raz na kwartał. g) Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są przychodem Wykonawcy, który powinien być uwzględniony w kalkulacji ceny oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 15 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a. jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Majda Królewski w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) b. posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów stanowiących przedmiot zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a. Oferta na formularzu wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ (wymagana forma dokumentu – oryginał). b. Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza). c. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza). d. Wykaz na załączniku nr 4 do SIWZ , że: będzie dysponował na czas realizacji zadania:  1) co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych;  2) co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie ze-branych odpadów komunalnych;  3) bazą magazynowo – transportową: - usytuowaną w gminie Majdan Królewski, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, - usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny, - wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - wyposażaną w miejsce i urządzenia do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, - wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, - wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - na terenie, której znajduje się punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów – o ile czynności te nie będą wyko-nywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Uwaga: załączenie do oferty wypełnionego wykazu narzędzi i sprzętu jest konieczne w celu oceny ofert i jest zgodne z zapisem art.26 ustp.2 f Ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach