Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Secemin w okresie od 1 lipca 2013 r do 31 grudnia 2014 roku.

Gmina Secemin ogłasza przetarg

  • Adres: 29-145 Secemin, ul. Struga 2
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 0-34 35 56 017 , fax. 0-34 35 56 017
  • Data zamieszczenia: 2013-05-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Secemin
    ul. Struga 2 2
    29-145 Secemin, woj. świętokrzyskie
    tel. 0-34 35 56 017, fax. 0-34 35 56 017
    REGON: 15139899400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Secemin w okresie od 1 lipca 2013 r do 31 grudnia 2014 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Secemin z sołectw: Bichniów, Brzozowa, Celiny Czaryż, Dąbie, Kluczyce, Kuczków, Krzepice, Krzepin, Marchocice, Międzylesie, Psary Kolonia, Psary Wieś, Secemin, Wola Czarska, Wałkonowy Dolne, Wałkonowy Górne, Wola Kuczkowska, Zwlecza, Żelisławice, Żelisławiczki gromadzonych w sposób selektywny jak i zmieszany. 2.Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykonywania następującego zakresu obowiązków:ustalenia i uzgodnienia z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonywania usługi według pkt. 8 niniejszego rozdziału - SIWZ, na cały czas trwania usługi, harmonogramy należy uzgodnić najpóźniej do dnia podpisania umowy;powiadamiania wszystkich właścicieli nieruchomości o ww harmonogramach, na okresy 6 miesięczne z 1 miesięcznym wyprzedzeniem; terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości według ustalonych harmonogramów;niezwłocznie informowanie Zamawiającego i właścicieli nieruchomości o zmianach harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania;odbioru wystawionych w pojemnikach lub workach przed nieruchomości odpadów, wywozu i ich zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Czynności te należy wykonywać w dni powszednie od poniedziałku do soboty w godzinach pracy Wykonawcy z zastrzeżeniami:nie wolno z nieruchomości do jednego samochodu zbierać jednocześnie odpadów zmieszanych lub pozostałości z sortowania, przeznaczonych do składowania i surowców wtórnych; jeżeli odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych następuje w tym samym czasie Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi w napisy surowce wtórne i odpady komunalne; kontrolowanie rodzaju odpadów i zgodności ich przeznaczenia pojemnika worka, w przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości który złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów nie wykonuje obowiązku Wykonawca zawiadamia Zamawiającego; po opróżnieniu pojemniki ustawić na właściwe miejsce i dokonać sprzątnięcia w przypadku rozsypania odpadów; zawarcia umów i okazania ich Zamawiającemu w zakresie przekazania wszystkich odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale Nr XXI.361.12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego2012-2018 jako instalacji regionalnej dla gminy Secemin oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania surowców wtórnych; terminowe i właściwe przygotowywanie sprawozdań wymaganych przepisami prawa i przekazywanie ich Zamawiającemu; naprawiać lub ponosić koszty naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Secemin uszkodzenia chodników, ulic, obiektów małej architektury, pojemników itp.; za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania odpadów zebranych na terenie gminy Secemin z odpadami zebranymi z terenu innych gmin. 3. Wyposażenia w ramach zamówienia nieruchomości zamieszkałych w odpowiednią i właściwą ilość pojemników na odpady komunalne zmieszane dzierżawa lub użyczenie, oraz worki na odpady segregowane, a w przypadku budynków wielorodzinnych również pojemniki na odpady segregowane, plastik, szkło, papier, metal, odpady wielomateriałowe jak również wyposażenie w pojemniki na zbiórkę leków w aptekach. Właściciele nieruchomości gromadzić będą odpady w następujących rodzajach pojemników: worki o pojemności od 60l do 120l; pojemniki o pojemności 120l, 240l i 1100l; kontenery KP-7 o pojemności 6500 - 7000l; kosze uliczne o pojemności 10l do 30l. Kolorystyka pojemników do selektywnej zbiórki worków i pojemników będzie następująca: kolor niebieski - papier i tektura; kolor żółty - dla metalu, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych; kolor biały - dla szkła bezbarwnego; kolor zielony - dla szkła kolorowego; kolor brązowy - dla ulegających biodegradacji w tym odpadów zielonych; kolor szary lub czarny - dla pozostałych w tym niesegregownych-popiół; 4.Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia: a.orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne stanowi zestawienie Nr 1 do SIWZ, b.orientacyjna liczba pojemników, w które powinny być wyposażone nieruchomości, stanowi zestawienie Nr 2 do SIWZ, w przeliczeniu na jeden rodzaj odpadu komunalnego zmieszanego, c.orientacyjna ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania od właścicieli nieruchomości w czasie realizacji zamówienia określona jest w zestawieniu Nr 3 do SIWZ, d.inne dane charakteryzujące uwarunkowania zamówienia podaje zestawienie Nr 4 do SIWZ, e.Szacunkowa ilość koszy ulicznych i ich rozmieszczenie określa zestawienie Nr 5 do SIWZ. 5.Wykonawcy wraz z zawarciem umowy zostanie przekazana szczegółowa dokumentacja według zestawień wymienionych pkt.4, ppkt. a i b do SIWZ, którą należy uznać za dokumentację wyjściową do stworzenia bazy właścicieli nieruchomości. W trakcie realizacji zadania baza ta będzie podlegała modyfikacjom ze względu na zmianę właścicieli nieruchomości, wielkości wytwarzanych odpadów czy też powstawania nowych obiektów na nieruchomościach, gdzie będą wytwarzane odpady komunalne lub ich likwidacji. 6.Ilość wytwarzanych odpadów jak i inne dane wymienione w zestawieniach z pkt. 4 nie są zależne od Zamawiającego. Ustalone ilości orientacyjne będą ulegały zmianom stosownie do rzeczywistej ilości nieruchomości, ilości mieszkańców, ilości i rodzaju odpadów wytworzonych przez właścicieli nieruchomości. 7.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowywania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości gromadzonych w sposób selektywny oraz odpadów zmieszanych. 8.Wykonawca jest zobowiązany realizować usługę odbioru i zagospodarowywania odpadów komunalnych według niżej określonych warunków: A.Częstotliwość i sposób odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości ; 1 Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w systemie pojemnikowo - workowym i odbywać się będzie niejednorodnie, zależnie od rodzaju odpadu: a.niesegregowane zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120l, 240l lub 1100 l oraz kontenery 6500 - 7000 l i dodatkowo w workach o pojemności 60l lub 120l. Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 1 raz w miesiącu. b.segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120l lub 240l lub w workach o pojemności 60l lub 120l. Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 1 raz na dwa miesiace. c. odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prac niewymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę: bezpośrednio od właścicieli nieruchomości, zgromadzone w kontenerze dostarczonym przez Wykonawcę na żądanie lub właściciel odpadu dostarcza go do punktu selektywnej zbiórki zlokalizowanego na placu po byłej RSP w Seceminie przy ulicy Kościuszki w godzinach funkcjonowania punktu - odbierane z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na zgłoszenie zarządcy; d.odpady niebezpieczne detergenty gromadzone w workach o pojemności 60l lub 120l oraz meble i odpady wielkogabarytowe, przekazywane będą przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów skąd będą odbierane na zgłoszenie zarządcy, a ponadto poprzez odbieranie wystawionych ww odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami. Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 2 razy w roku; e.z koszy ulicznych o pojemności 10l - 30l Częstotliwość odbioru z nieruchomości - według potrzeb nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, f.leki z aptek na terenie gminy w których wyznaczone są selektywne punkty zbiórki Częstotliwość odbioru - 2 razy w roku Wykaz aptek Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 2 Wykonawca w celu realizacji zamówienia jest zobowiązany stworzyć i przedstawić do akceptacji szczegółowe harmonogramy odbioru odpadów według wymogów pkt A ppkt 1 najpóźniej do dnia podpisania umowy, które stanowiły będą załączniki do umowy. Zamawiający dopuszcza w trakcie trwania zamówienia zmiany w harmonogramach z przyczyn uzasadnionych z zachowaniem terminów w rozdziale V pkt.2 tiret 2. 3 Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii oraz zużytych opon nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie na podstawie odrębnie przeprowadzonej procedury. 4 Gospodarka odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi w sytuacjach, gdzie jest wymagane pozwolenie na budowę lub zgłoszenie oraz wywóz odpadów z nieruchomości nie zamieszkałych, cmentarzy nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o odrębne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy właścicielami nieruchomości, a podmiotami uprawnionymi do odbioru i zagospodarowania odpadów. B.Wymagania wynikające z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t. j. Dz. U. z 2012 roku poz. 391 ze zm. 1.Wymagania dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych - art. 6d ust.4 pkt. 1. 1 Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale Nr XXI.361.12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018 jako instalacji regionalnej dla Gminy Secemin oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania surowców wtórnych. 2 Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować wszystkie odebrane odpady zebrane selektywnie według powszechnie obowiązujących przepisów prawa i zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. 2. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt. 2. 1 W sposób selektywny na nieruchomościach gromadzone będą i odbierane następujące odpady komunalne: papier, tektura kod odpadu 20 01 01; szkło kod odpadu 20 01 02; tworzywa sztuczne kod odpadu 20 01 39; metal kod odpadu 20 01 40; odpady ulegające biodegradacji kod odpadu 20 01 08; detergenty kod odpadu 20 01 29,20 01 30; akumulatory kod odpadu 200134 ; odpady wielkogabarytowe kod odpadu 20 03 07;odpady budowlane i rozbiórkowe kod odpadu 20 03 39; odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach kod odpadu 20 03 99; eki kod odpadu 20 01 31,20 01 32; 2 Odpady komunalne niesegregowane powstałe na nieruchomościach oznacza się kodem odpadu 20 03 01. 3.Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem - art. 6d ust. 4 pkt. 4. 1 Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, odzwierciedleniem, której będą kwartalne sprawozdania. 2 Sprawozdanie należy przekazać na obowiązującym druku w formie elektronicznej na adres: gmina@secemin.pl oraz w wersji papierowej na adres Urząd Gminy Secemin ul. Struga 2, 29-145 Secemin w ustawowym terminie. 3 Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptację osoby reprezentującej Wykonawcę. 4 W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt Gminy Secemin może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 5 W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy Secemin wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia lub poprawienia w terminie 14 dni. 4.Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt 5. 1.Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest obowiązany: a posiadać bazę magazynowo - transportową, do której ma tytuł prawny, usytuowaną w gminie Secemin lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic, która jest wyposażona: w miejsca do parkowania pojazdów; w pomieszczenia socjalne dla pracowników; w miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów; w legalizowaną samochodową wagę najazdową; w punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów; w miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów. Zamawiający dopuszcza zlecanie usług mycia i dezynfekcji pojazdów przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. b zabezpieczyć teren bazy materiałowo - transportowej przed wstępem osób nieupoważnionych; c zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; d zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed działaniem czynników atmosferycznych - a także utrzymywać we właściwym stanie sanitarno - technicznym; e wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki przemysłowe wg ustawy prawo wodne t.j. Dz. U. z 2012 r. poz.145 ze zm.; f posiadać co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów, a także co najmniej 2 pojazdy do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, które to wszystkie pojazdy są oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu Wykonawcy zamówienia; g po zakończeniu pracy parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy; h zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań: pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów;pojazdy muszą być wyposażone w monitoring na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju;pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów; pojazdy muszą posiadać narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników; dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów; i zarejestrować i zapewnić dopuszczenie do ruchu pojazdy oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym. 2.Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiedniego oznakowania samochodów nazwą firmy i danymi do kontaktu ; umieszczenia napisów adekwatnych do przeznaczenia odpady komunalne dla odpadów zmieszanych lub pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania; surowce wtórne dla odbioru odpadów segregowanych. 3.Szczegółowe warunki stawiane wykonawcom w zakresie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w specyfikacji są oparte na rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku Dz. U. 2013, poz.122.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wniesieniem wadium w wysokości 10 000,00 PLN, słownie: dziesięć tysięcy złotych. 2.Wnosząc lub wpłacając wadium przetargowe należy je oznaczyć tytułem: Wadium w przetargu nieograniczonym - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Secemin 3.Wadium powinno być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert tj.do dnia 23 maja 2013 roku do godz. 10:00. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymagającej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 4.Wykonawca wnosi wadium w jednej z poniżej podanych form: a pieniądzu na konto Gminy Secemin - 70 8276 1026 2102 0000 0303 0001; b poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym ; d gwarancjach bankowych ; e gwarancjach ubezpieczeniowych; f poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art.6b, ust.5, pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości j. t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm. 5.Wadium wniesione w pieniądzu musi być potwierdzone w ofercie kserokopią wpłaty. 6.O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 7.Wadium wniesione w formie ustalonej w pkt. 4b do 4f musi być zdeponowane w oryginale w Kasie Urzędu Gminy Secemin najpóźniej przed terminem składania ofert, a potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 8.Wadium dla grupy Wykonawców występujących wspólnie konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 9.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że to wynika z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn po stronie Wykonawcy; 13.W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.secemin.eobip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach