Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Skierniewice

Gmina Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, Reymonta
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 819 56 00, , fax. 46 819 56 01
  • Data zamieszczenia: 2018-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skierniewice
    Reymonta 23
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. 46 819 56 00, , fax. 46 819 56 01
    REGON: 75014849500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.skierniewice.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Skierniewice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Skierniewice. Przedmiot zadania należy wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie co najmniej odpowiednich poziomów recyklingu wymienionych w art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania co najmniej do wielkości wymienionych w art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), a także zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem lat 2023-2028 przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr XL/502/17 z dnia 20 czerwca 2017 roku oraz przepisami Uchwały Nr II/14/2018 Rady Gminy Skierniewice z dnia 30 listopada 2018r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skierniewice; Uchwały Nr II/15/2018 Rady Gminy Skierniewice z dnia 30 listopada w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi; Uchwały Nr XX/97/2012 Rady Gminy Skierniewice z dnia 30 listopada 2012r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Urządzenia do gromadzenia odpadów: pojemniki, kontenery oraz pojemniki lub worki do selektywnej zbiórki odpadów zapewnia Wykonawca. Powierzchnia Powierzchnia Gminy Skierniewice wynosi 13 129,6 ha. Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców Gminy Skierniewice wynosi 7554 w tym ok. 99% w zabudowie jednorodzinnej. Liczba mieszkańców Gminy Skierniewice zameldowanych na pobyt stały 7398; na pobyt czasowy 156 (stan na dzień 09.11.2018 r.). Na dzień 09.11.2018 r. 2238 właścicieli zamieszkałych nieruchomości złożyło deklarację, na których zamieszkuje 7095 osób (w tym 9 deklaracji na 13 osób dot. zbiórki odpadów nieselektywnych). Na dzień 09.11.2018 r. 121 właścicieli niezamieszkałych nieruchomości na których powstają odpady komunalne złożyło deklarację - zadeklarowali oni pojemniki na odpady komunalne o następujących objętościach (dane z deklaracji- poj. 120 l – 57 szt. [w tym 51szt. poj z odpadami selektywnymi], poj. 240 l – 31 szt. [w tym 31 szt. poj. z odpadami selektywnymi], poj.1100 l – 44 szt. [w tym 43 szt. poj. z odpadami selektywnymi]). Na dzień 09.11.2018 r. 10 właścicieli nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywanych jedynie przez część roku złożyło deklarację – zadeklarowali oni 10 domków letniskowych (odpady gromadzone selektywnie). Ilość odpadów odbieranych z Gminy Skierniewice w roku 2017r. L.p. kod odpadu waga odpadów / Mg / 1 20 03 01 zmieszane odpady komunalne 529,882 2 15 01 01 opakowania tekturowe 39,023 3 15 01 02 opakowania plastikowe 30,012 4 15 01 07 opakowania ze szkła 242,593 5 16 01 03 zużyte opony 29,140 6 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 18,480 7 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 275,633 8 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 0,220 9 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji 9,560 10 20 03 07 odpady wielkogabarytowe 102,02 11 15 01 04 opakowania z metali 10,508 12 20 01 40 metale 0,090 Razem 1287,161 Uwaga: Dane wymienione powyżej są orientacyjne (stan na dzień 09.11.2018 r.). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie (wzrosnąć lub zmaleć) i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. Zamawiający informuje Wykonawców, iż nie jest w stanie zapewnić że ilość punktów odbioru odpadów w ciągu okresu realizacji nie wzrośnie lub zmaleje, gdyż nie ma na to wpływu i jest to niewiadoma. Zamawiający informuje, że ilość punktów odbioru odpadów na przełomie ostatnich lat zmieniła się w następujący sposób: Od 31.12.2014 do 31.12.2015 – wzrost z 2160 pkt do 2229 punktów odbioru (więcej o 69 pkt) Od 31.12.2015 do 31.12.2016 – wzrost z 2229 pkt do 2276 punktów odbioru (więcej o 47 pkt) Od 31.12.2016 do 31.12.2017 - wzrost z 2276 pkt do 2317 punktów odbioru (więcej o 41 pkt) Od 31.12.2017 do 09.11.2018 - wzrost z 2317 pkt do 2369 punktów odbioru (więcej o 52 pkt) Zadanie nr 1 2.1. Przedmiotem Zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których, a powstają odpady komunalne z terenu gminy Skierniewice. Odpady będą odbierane z terenu zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy gminy zgodnie z załączonym wykazem nieruchomości. 2.2. Szczegółowy wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy łącznie z liczbą mieszkańców którzy złożyli deklaracje na dzień 09.11.2018 r. stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. 2.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 2.3.1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01. 2.3.2. Segregowanych odpadów komunalnych wymienionych w paragrafie 2 ust 1 regulaminu w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skierniewice (Uchwała Rady Gminy Skierniewice z dnia 30.11.2018r., Nr II/14/2018) 2.4. Odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach lub workach określonych w rozdziale 5 ww. regulaminu. 2.5. Odpady komunalne, będą odbierane z pojemników wyłącznie do tego celu przeznaczonych, o ujednoliconych kolorem oznaczeniach określonych w ww. regulaminie. 2.6. Dane przedstawione w Załączniku nr 9 do SIWZ nie są zależne od Zamawiającego. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności. Informacje podane w Załączniku nr 9 będą aktualizowane przez Zamawiającego jeden raz w tygodniu. 2.7. Odpady komunalne będą odbierane częstotliwością zgodną z regulaminem utrzymania czystości i porządku. 2.7.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować wszystkie rodzaje odpadów wymienionych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skierniewice (Uchwała Rady Gminy Skierniewice z dnia 30.11.2018r., Nr II/14/2018) Zadanie nr 2 2.8. Przedmiotem Zamówienia jest usługa polegająca na utworzeniu, prowadzeniu, wyposażeniu i obsłudze Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w nim gromadzonych. a) W PSZOK-u odbierane będą odpady wymienione w regulaminie. 2.9. Wykonawca wyposaży Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w pojemniki do gromadzenia odpadów wymienionych w regulaminie utrzymania czystości. 2.10. Odpady będą odbierane z częstotliwością wynikającą z potrzeb z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemnika. Zadanie nr 3 2.11. Przedmiotem Zamówienia jest zbiórka odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegająca na przejeździe i załadunku odpadów zgodnie z regulaminem. 2.12. Zadanie polega na: a) zebraniu wystawionych odpadów: b) załadunku na środek transportu c) zagospodarowaniu odebranych odpadów d) posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. 2.13. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 2.14. Odpady wielkogabarytowe w ramach zbiórki objazdowej będą odbierane z częstotliwością zgodną z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. 2.15. Termin odbioru odpadów wielkogabarytowych zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą na 45 dni przed planowaną zbiórką. 2.16. Wykonawca przedłoży harmonogram odbioru odpadów w terminie 30 dni przed rozpoczęciem zbiórki. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, oraz z zachowaniem należytej staranności. Prace związane z realizacją zamówienia powinny być wykonane przy użyciu sprzętu będącego w dyspozycji Wykonawcy. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy opisem przedmiotu zamówienia w niniejszej SIWZ a stanem faktycznym, Wykonawca winien zgłosić ten fakt Zamawiającemu przed terminem składania ofert. 3.Oferty częściowe – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4.Zamówienia uzupełniające – Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających. 5.Oferty wariantowe – Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 6.Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. 7.Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 8.Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie przewiduje aukcji elektronicznej. 9.Zamawiający wyraża zgodę na udział podwykonawców w realizacji zamówienia. Zaangażowanie podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 10.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców; Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę jakichkolwiek / kluczowych części zamówienia na roboty budowlane, dostawy czy usługi. 11. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 / 7. 12. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności trakcie realizacji zamówienia w zakresie: - kierowcy samochodów odbierających odpady (szczegółowe zapisy dot. przedmiotowego pkt zawarte we wzorze umowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku: BANK ZACHODNI WBK S.A. 1 oddział w Skierniewicach nr rachunku 44 1500 1689 1216 8000 9904 0000 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu RGK ZP 271.6.2018 na zad. pn.: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Skierniewice 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeżeli przedstawi: • wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454), • Aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (tzw. BDO) Zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21 i z 2017 r. poz. 2422) marszałkowie województw zobowiązani są do prowadzenia rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. • Aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwianiu odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r., poz. 1466 ze zm.) i ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy, przekaże zamawiającemu w oryginale oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. UWAGA! – Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust 5 pkt b i c: 9.1.składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 9.2. Dokumenty, o których mowa w ust. 9 pkt lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 9 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 9.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 9.2. stosuje się. 9.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach