Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia Sądu Rejonowego w Będzinie

SĄD REJONOWY W BĘDZINIE ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. Jana Sączewskiego 23
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3688160
  • Data zamieszczenia: 2024-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: SĄD REJONOWY W BĘDZINIE
    ul. Jana Sączewskiego 23
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 32 3688160
    REGON: 000322005
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.sr.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia Sądu Rejonowego w Będzinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie ochrony osób i mienia na terenie Sądu Rejonowego w Będzinie, w obiektach:1.1OBIEKT NR 1 (POŁĄCZONY KOMPLEKS BUDYNKÓW) przy ul. Jana Sączewskiego 23, 25, 27,1.2OBIEKT NR 2 przy ul. Królowej Jadwigi 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 9.000,00 zł.2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a)pieniądzu;b)gwarancjach bankowych;c)gwarancjach ubezpieczeniowych;d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2023 r. poz. 462).4.Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Gospodarstwa Krajowego nr rachunku: 40 1130 1017 0021 1000 7490 0004 z dopiskiem „Wadium SG.261.1.2024”.UWAGA: Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4 tego Rozdziału SWZ, przed upływem dniai godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert.5.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt b)- d) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione do wystawienia dokumentu gwarancji lub poręczenia. Wykonawca powinien przekazać wadium poprzez dołączenie go do oferty.6.Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt b)- d), winny one zawierać w szczególności: określenie przetargu (jego nazwę i numer), nazwę Wykonawcy, nazwę Zamawiającego – jako beneficjenta, wysokość gwarantowanej kwoty wadium, termin ważności gwarancji (obejmujący okres związania ofertą z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).7.Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt b)- d) będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą PZP przesłanki jego zatrzymania, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP, tj.:a)jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;b)jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;c)jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.8.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadiumw przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp).9.Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, w ofercie należy podać nazwę banku oraz numer konta na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie definiuje warunku udziału w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów poprzez wykazanie, że Wykonawca posiada ważną koncesję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia(Dz.U. 2021, poz. 1995).3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej poprzez wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł, dla jednej i wszystkich szkód oraz zakresem ubezpieczenia obejmującym przedmiot działalności Wykonawcy.4) Zdolności zawodowej poprzez wykazanie, że Wykonawca:a) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonywał (lub wykonuje) co najmniej dwie usługi całodobowej ochrony osób i mienia. Każda wykazana usługa musi być wykonana/wykonywana należycie i spełniać łącznie następujące warunki:- ochrona dotyczyła/czy budynku użyteczności publicznej (przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny),- wartość usługi minimum 600.000,00 zł brutto za okres 12 miesięcy (jeśli usługa jest nadal wykonywana, to podana wartość odnosi się do już wykonanej części),- okres wykonywania co najmniej 12 miesięcy (lub od co najmniej 12 miesięcy),- każda wykazana usługa świadczona na podstawie odrębnej umowy,b) dysponuje co najmniej 6 (sześcioma) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Każda wykazana osoba musi spełniać łącznie następujące warunki: posiada kwalifikacje zawodowe – jest kwalifikowanym pracownikiem ochrony fizycznej, wpisanym na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia, jest zatrudniona w oparciu o umowę o pracę.c) dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą - kwalifikowanym pracownikiem ochrony uprawnionym do wykonywania czynności opisanych w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, posiadającym kwalifikacje określone w §5 ust.1 pkt 1 i 2 dla urządzeń wskazanychw Załączniku nr 1 Grupa 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 01 lipca2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. 2022, poz. 1392),d) dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą – pracownikiem posiadającymi kwalifikacje do usuwania usterek w systemach alarmowych, w tym posiadają kwalifikacje określone w §5 ust.1 pkt 1 dla urządzeń wskazanych w Załączniku nr 1 Grupa 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 01 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. 2022, poz. 1392).5. Zdolności technicznej, poprzez wykazanie, że Wykonawca dysponuje:a) co najmniej jednym centrum monitorowania sygnałów elektronicznych (alarmowych, antynapadowych) poprzez przesyłanie i odbiór sygnałów przekazywanych za pośrednictwem operatorów publicznych,b) co najmniej dwoma oznakowanymi samochodami patrolowymi; oznaczenia wskazujące przedsiębiorcę i charakter działalności – ochrona,c) co najmniej 5 (pięcioma) urządzeniami (osobistymi) do prowadzenia bezpośredniej i stałej łączności na wydzielonej częstotliwości oraz ważnym zezwoleniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie przydziału częstotliwości i zezwolenie na używanie urządzeń radiokomunikacyjnych, wydane na podstawie art. 145 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2024, poz. 34).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach