Przetargi.pl
Ochrona obiektów 6 urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego

Izba Skarbowa we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 53-333 Wrocław, ul. Powstańców Śląskich 24,26
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 36 52 403 , fax. 71 36 52 781
  • Data zamieszczenia: 2015-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Izba Skarbowa we Wrocławiu
    ul. Powstańców Śląskich 24,26
    53-333 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 36 52 403, fax. 71 36 52 781
    REGON: 00102086100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wroclaw.apodatkowa.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona obiektów 6 urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest ochrona osób i mienia w nw. 6 obiektach jednostek skarbowych województwa dolnośląskiego wykonywana przez Wykonawcę, który uzyskał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia - zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1099 z późn. zm.): 1) Urząd Skarbowy w Głogowie ul. Mickiewicza 53, 67-200 Głogów 2) Urząd Skarbowy w Górze ul. Poznańska 4, 56-200 Góra 3) Urząd Skarbowy w Legnicy ul. Wrocławska 37, 59-203 Legnica 4) Urząd Skarbowy w Lubinie ul. M. C. Skłodowskiej 94, 59-300 Lubin 5) Urząd Skarbowy w Polkowicach ul. Zachodnia 10, 59-100 Polkowice 6) Urząd Skarbowy w Złotoryi Rynek 42, 59-500 Złotoryja. Ww. obiekty nie podlegają obowiązkowej ochronie. 2. Użyte w SIWZ określenia oznaczają: 1) ochrona osób - działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej; 2) ochrona mienia - działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także przeciwdziałające powstawaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń oraz niedopuszczające do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony; 3) pracownik ochrony - osobę wpisaną na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej i wykonującą zadania ochrony na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia. 3. Ochrona osób i mienia realizowana będzie w formie: 1) bezpośredniej ochrony fizycznej: a) stałej lub doraźnej, b) polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych; 2) zabezpieczenia technicznego, polegającego na: a) montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji w miejscach ich zainstalowania, b) montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji i awaryjnym otwieraniu w miejscach zainstalowania. 4. Szczegółowy opis realizacji ochrony 6 obiektów, o których mowa w pkt 1 przedstawia się następująco: Ad. 1. Urząd Skarbowy w Głogowie: 1) Adresy ochranianych obiektów Urzędu: a) ul. Mickiewicza 53, 67-200 Głogów, b) ul. Mickiewicza 55, 67-200 Głogów (Sala Obsługi Podatnika). 2) Sposób ochrony: ochrona fizyczna oraz za pomocą środków dozoru elektronicznego (systemy bezpieczeństwa zainstalowane w obiekcie Urzędu) oraz monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej. 3) Czas ochrony: a) ochrona fizyczna - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 6.30 do godz. 19.00, b) monitoring - całodobowo, 7 dni w tygodniu z interwencją Grupy Interwencyjnej. 4) Liczba pracowników ochrony: 1. 5) Dodatkowe informacje: Wykonawca zapewni nadajniki przekazywania sygnałów dla monitoringu oraz zapewni trzy przyciski sygnalizacji napadu współpracujące z systemem sygnalizacji włamania i napadu Urzędu. W Urzędzie zamontowany jest system SSWiN ROKONET ORBIT PRO 296, który Wykonawca podłączy do stacji monitorowania alarmów. Ad. 2. Urząd Skarbowy w Górze: 1) Adres ochranianego obiektu Urzędu: ul. Poznańska 4, 56-200 Góra. 2) Sposób ochrony: ochrona fizyczna oraz za pomocą środków dozoru elektronicznego (systemy bezpieczeństwa zainstalowane w obiekcie Urzędu) oraz monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej. 3) Czas ochrony: a) ochrona fizyczna - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 6.30 do godz. 8.30 i od godz. 15.00 do godz. 19.00, b) monitoring w pozostałe dni i godziny z interwencją Grupy Interwencyjnej. 4) Liczba pracowników ochrony: 1. 5) Dodatkowe informacje: Wykonawca zapewni nadajniki przekazywania sygnałów dla monitoringu z systemu sygnalizacji włamania i napadu Urzędu. W Urzędzie zamontowany jest system SSWiN SATEL CA 64, radiolinia napadowa ELMES 100H z telefonem Wykonawcy. Ad. 3. Urząd Skarbowy w Legnicy: 1) Adres ochranianego obiektu Urzędu: ul. Wrocławska 37, 59-203 Legnica; 2) Sposób ochrony: ochrona fizyczna oraz za pomocą środków dozoru elektronicznego (systemy bezpieczeństwa zainstalowane w obiekcie Urzędu) oraz monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej; 3) Czas ochrony: a) ochrona fizyczna - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 6.30 do godz. 18.30, b) monitoring w dni robocze w godz. 18.30 do 6.30, w soboty, niedziele i święta - całodobowo z interwencją Grupy Interwencyjnej. 4) Liczba pracowników ochrony: 1. 5) Dodatkowe informacje: Wykonawca zapewni nadajniki przekazywania sygnałów dla monitoringu z systemu sygnalizacji włamania i napadu Urzędu. W Urzędzie zamontowany jest system SSWiN INTEGRA 128. Ad. 4. Urząd Skarbowy w Lubinie: 1) Adres ochranianego obiektu Urzędu: ul. M. C. Skłodowskiej 94, 59-300 Lubin. 2) Sposób ochrony: ochrona fizyczna oraz za pomocą środków dozoru elektronicznego (systemy bezpieczeństwa zainstalowane w obiekcie Urzędu) oraz monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej; 3) Czas ochrony: a) ochrona fizyczna - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 15.00 do godz. 7.30 oraz całodobowo w dniach wolnych od pracy, b) monitoring - całodobowo, 7 dni w tygodniu z interwencją Grupy Interwencyjnej. 4) Liczba pracowników ochrony: 1. 5) Dodatkowe informacje: Wykonawca zapewni nadajniki przekazywania sygnałów dla monitoringu z systemu sygnalizacji włamania i napadu Urzędu. W Urzędzie zamontowany jest system SSWiN GALAXY 520. Ad. 5. Urząd Skarbowy w Polkowicach: 1) Adres ochranianego obiektu Urzędu: ul. Zachodnia 10, 59-100 Polkowice. 2) Sposób ochrony: ochrona fizyczna oraz za pomocą środków dozoru elektronicznego (systemy bezpieczeństwa zainstalowane w obiekcie Urzędu) oraz monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej; 3) Czas ochrony: a) ochrona fizyczna - poniedziałek od godz. 6.45 do godz. 8.00 oraz od godz. 17.45 do godz. 19.00, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 6.45 do godz. 8.00 oraz od godz. 15.15 do godz. 19.00, b) monitoring w dni robocze w godz. 19.00 do 6.45, w soboty, niedziele i święta - całodobowo z interwencją Grupy Interwencyjnej. 4) Liczba pracowników ochrony: 1. 5) Dodatkowe informacje: Wykonawca zapewni nadajniki przekazywania sygnałów dla monitoringu z systemu sygnalizacji włamania i napadu Urzędu. W Urzędzie zamontowany jest system SSWiN: 1) DSC PC 5020, 2) SATEL CA 64. Ad. 6. Urząd Skarbowy w Złotoryi: 1) Adresy ochranianych obiektów Urzędu: a) ul. Rynek 42, 59-500 Złotoryja, b) ul. Stroma 6, 59-500 Złotoryja, c) pl. Lotników Polskich 3B, 59-500 Złotoryja. 2) Sposób ochrony: a) Rynek 42, 59-500 Złotoryja - ochrona fizyczna oraz za pomocą środków dozoru elektronicznego (systemy bezpieczeństwa zainstalowane w obiekcie Urzędu) oraz monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej, b) ul. Stroma 6, 59-500 Złotoryja - całodobowy monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej, c) pl. Lotników Polskich 3B, 59-500 Złotoryja - całodobowy monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej. 3) Czas ochrony: a) Rynek 42, 59-500 Złotoryja - ochrona fizyczna - poniedziałek od godz. 6.45 do godz. 18.45, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 6.45 do godz. 15.45, w pozostałych dniach i godzinach monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej, b) ul. Stroma 6, 59-500 - całodobowy monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej, c) pl. Lotników Polskich 3B, 59-500 Złotoryja - całodobowy monitoring z interwencją Grupy Interwencyjnej. 4) Liczba pracowników ochrony: ul. Rynek 42, 59-500 Złotoryja - 1. 5) Dodatkowe informacje: Wykonawca zapewni nadajniki przekazywania sygnałów dla monitoringu z systemu sygnalizacji włamania i napadu 2 obiektów Urzędu które zainstalowano w obiektach Rynek 42 (PC 5020) oraz pl. Lotników Polskich 3B (DSC1000) do stacji monitorowania alarmów. Ponadto Wykonawca zapewni we własnym zakresie, najpóźniej w pierwszym dniu ochrony, sprzęt w niezbędnej ilości do monitorowania usługi (alarm włamaniowy) przy ul. Stromej 6. Nie jest wymagane wykonywanie projektu instalacji. Wszelkie koszty związane z instalacją i obsługą systemu ponosi Wykonawca. Po upływie okresu, na który zostanie zawarta umowa bądź w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy, Wykonawca demontuje urządzenia służące do monitoringu. Termin zamontowania monitoringu najpóźniej w pierwszym dniu ochrony. OBJAŚNIENIA: 1) przez liczbę pracowników ochrony rozumie się liczbę pracowników ochrony na zmianie lub w określonych godzinach; 2) obiekty Urzędów podanych w pkt. 1 - 6 podlegają ochronie wraz z terenami w granicach tych posesji, nieruchomości; 5. Pracownik ochrony fizycznej ma prawo: 2) legitymować osoby znajdujące się na terenie obiektu; 3) ustalać uprawnienia osób do przebywania w chronionym obiekcie; 4) wzywać osoby do opuszczenia obiektu w przypadku stwierdzenia, że osoby te nie posiadają uprawnień do przebywania na terenie chronionego obiektu lub zakłócają porządek; 5) dokonać ujęcia osoby stwarzającej w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia, w celu oddania tych osób do dyspozycji Policji; 6) kontrolować pod względem bezpieczeństwa wszystkie dostępne miejsca w chronionym obiekcie. 6. Pracownik ochrony podczas wykonywania zadań ochrony osób i mienia jest obowiązany: 1) posiadać przy sobie legitymację pracownika kwalifikowanego ochrony fizycznej oraz okazywać ją na żądanie osoby, której czynności dotyczą w taki sposób, aby zainteresowany miał możliwość odczytać i zanotować imię i nazwisko pracownika ochrony, nr legitymacji, dane podmiotu wystawiającego; 2) wykonywać polecenia osób działających w imieniu Zamawiającego. 7. Wymagania dotyczące pracowników ochrony: 1) pracownicy ochrony muszą być przeszkoleni w zakresie BHP, ochrony ppoż.; 2) pracownicy ochrony muszą być jednolicie umundurowani i posiadać imienny identyfikator przypięty do ubrania w widocznym miejscu; 3) pracownicy ochrony muszą być wyposażeni w służbowy telefon komórkowy; 4) grupa interwencyjna musi dysponować pojazdem umożliwiającym natychmiastową interwencję; 5) grupa interwencyjna prowadzi zewnętrzne dwukrotne kontrole nocne ochranianego obiektu, zgłaszając fakt kontroli do stacji monitorowania. 8. Do zadań Wykonawcy należeć będzie w szczególności: 1) sprawdzenie stanu zabezpieczenia obiektu i pomieszczeń; 2) ochrona obiektu przed włamaniem i kradzieżą mienia lub innymi działaniami mającymi na celu wyrządzenie szkody; 3) zapewnienie spokoju i porządku na terenie chronionych obiektów; 4) informowanie wyznaczonego pracownika Urzędu o brakach w zabezpieczeniu mienia i naruszeniu przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia przez pracowników chronionego Urzędu, w tym niedoboru kluczy, braku załączenia systemu sygnalizacji włamania i napadu itp.; 5) w stosunku do osób trzecich stwarzających zagrożenie, dokonujących kradzieży lub dewastacji mienia, podjęcie wszelkich możliwych oraz zgodnych z prawem działań w celu opuszczenia przez taką osobę obiektu lub ujęcia jej i przekazania w ręce Policji oraz niezwłoczne powiadomienie o tym fakcie osoby upoważnionej ze strony Urzędu; 6) zabezpieczenie śladów i dowodów przestępstw przeciwko mieniu dokonanych na terenie obiektu oraz niezwłoczne powiadomienie osoby upoważnionej ze strony Urzędu, oraz w uzgodnieniu z osobą upoważnioną ze strony Urzędu, organów ścigania; 7) zarządzanie kluczami do pomieszczeń według zasad ustalonych przez Urząd; 8) dokonywanie obchodów obiektów; podczas obchodu należy dokonać sprawdzenia zabezpieczenia pomieszczeń, istnienia wycieków wody z urządzeń grzewczych i sanitariatów, zamknięcia okien, wygaszenia świateł itp.; 9) przed opuszczeniem obiektu sprawdzenie zamknięcia okien i drzwi zewnętrznych; 10) wzywanie osób do opuszczenia obiektu, w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie dozorowanym lub w przypadku stwierdzenia zakłócania porządku; 11) udzielanie wstępnych informacji interesantom; 12) prowadzenie obowiązującej dokumentacji pracownika ochrony; 13) prowadzenie stałego dozoru sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych w obiekcie; 14) w przypadku uzyskania sygnału o istniejącym zagrożeniu wysyłanie grupy interwencyjnej; czas przyjazdu grupy interwencyjnej do obiektu od chwili odebrania sygnału nie może być dłuższy niż 15 minut; 15) przeciwdziałanie handlowi obnośnemu w chronionym obiekcie. 9. Wykonawca zaktualizuje w ścisłym porozumieniu z poszczególnym Urzędem Plan ochrony obiektu - Instrukcję pełnienia służby w terminie do dnia rozpoczęcia realizacji umowy. 10. W przypadku wystąpieniu awarii lub uszkodzeniu toru transmisji sygnałów alarmowych, bez względu na przyczynę, a tym samym braku możliwości monitorowania systemu sygnalizacji włamania i napadu w chronionym obiekcie Wykonawca zobowiązany jest poinformować niezwłocznie osobę upoważnioną ze strony Urzędu, oraz zapewnić na czas niesprawności ochronę fizyczną. 11. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przepisów w zakresie: 1) ochrony osób i mienia; 2) ochrony informacji niejawnych; 3) ochrony danych osobowych; 4) ochrony tajemnicy skarbowej; 5) ochrony przeciwpożarowej; 6) bezpieczeństwa i higieny pracy. 12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, w tym również za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków przez pracowników ochrony, jak również za straty powstałe na skutek włamań, kradzieży bądź zniszczenia mienia przez nieznanych sprawców podczas pełnienia ochrony przez swoich pracowników. 13. Zamawiający ma prawo do przeprowadzania kontroli dotyczących należytego wykonania zamówienia. Kontrole będą wykonywane przez osoby upoważnione przez Zamawiającego. 14. Wykonawca zobowiązany jest w zależności od żądania Zamawiającego do udzielania ustnych lub pisemnych wyjaśnień dotyczących realizacji zadania. Zamawiający każdorazowo określi Wykonawcy termin w jakim wyjaśnienia mają zostać udzielone. 15. Pracownikom Wykonawcy świadczącym usługi stanowiące przedmiot umowy kategorycznie zabrania się w czasie pracy: 1) spożywania alkoholu lub środków odurzających; 2) przystępowania do pracy po spożyciu alkoholu lub środków odurzających; 3) spania w czasie pracy; 4) informowania osób nieuprawnionych o przebiegu służby i o zaistniałych zdarzeniach. 16. Wykonawca wykonywać będzie czynności ochronne w ramach uprawnień posiadanych przez pracowników ochrony. 17. Pracownicy ochrony zobowiązani są do: 1) pełnienia służby w wyznaczonym czasie i miejscu; 2) wykonywania czynności z należytą starannością; 3) działania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 18. W razie zaistnienia szczególnych okoliczności, niosących zagrożenia w realizacji przedmiotu umowy pracownicy ochrony powiadomią o ich wystąpieniu natychmiast, wszelkimi dostępnymi środkami osoby upoważnione ze strony Urzędu oraz właściwie do sytuacji inne służby tj. policję, pogotowie ratunkowe, straż pożarną, pogotowie sieci gazowej, sieci elektrycznej, sieci wodociągowej itp. 19. Zamawiającemu, w przypadku uzasadnionych potrzeb, przysługuje prawo opcji stosownie do art. 34 ust. 5 ustawy, tj. prawo do podjęcia decyzji o realizacji przedmiotu zamówienia w szerszym zakresie niż wskazanym w pkt 4 (ad. 1 do ad. 6). Łączny wymiar godzin objętych prawem opcji wynosi 600 roboczogodzin. 20. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. Realizacja zamówienia objętego opcją jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego. 21. Warunkiem uruchomiania prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego odbędzie się na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego złożonego Wykonawcy, na 2 dni przed dniem, w którym zamówienie objęte prawem opcji ma zostać zrealizowane, oraz określeniem wielkości tego zamówienia, objętego prawem opcji. 22. Zamawiający wprowadza warunek szczegółowy dotyczący zatrudnienia na umowę o pracę. Zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 9 w związku z art. 29 ust. 4 pkt 4) ustawy, Wykonawca przyjmując do realizacji zamówienie zapewnia, że osoby, którym zostanie powierzona realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej (pracownicy ochrony) zatrudnione zostaną osoby na umowę o pracę, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy z dnia 22 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). 23. Zamawiający ma prawo w każdym czasie (w okresie realizacji zamówienia) zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji potwierdzającej zatrudnienie pracowników ochrony fizycznej. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu ww. dokumentację w terminie 5 dni od daty wezwania. 24. W przypadku niewypełnienia warunku, o którym mowa w pkt 22 i 23 Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej określonej w projekcie umowy. 25. Zamawiający w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 36a ust. 1 ustawy dopuszcza podwykonawstwo. 26. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia w uzasadnionych przypadkach i za zgodą Zamawiającego tylko w zakresie wskazanym przez Wykonawcę w Formularzu oferty stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 27. Wykonawca zobowiązuje się udzielić Zamawiającemu wszelkich informacji dotyczących podwykonawcy, w terminie do trzech dni od zawarcia umowy. 28. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez podwykonawców. 29. Zamawiający w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 36a ust. 2 ustawy zastrzega obowiązek osobistego wykonywania zamówienia przez Wykonawcę w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej lub doraźnej. Postępowanie jest prowadzone na podstawie art. 39 w związku z art. 5 ustawy Pzp
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie pobierał wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wroclaw.apodatkowa.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach