Przetargi.pl
Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy

Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-006 Bydgoszcz, Gdańska 20
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523393050
  • Data zamieszczenia: 2023-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy
    Gdańska 20
    85-006 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523393050
    REGON: 092559075
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.galeriabwa.bydgoszcz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w rozumieniu art. 7 pkt 28 Pzp, polegająca na całodobowej ochronie mienia, dozorze wszystkich ekspozycji oraz ochronie posesji wokół budynków Galerii, w zakres i na warunki wykonania zamówienia, szczegółowo określono w projektowanych postanowieniach Umowy, zawartych we wzorze Umowy z załącznikami, stanowiącym załącznik Nr 1 do SWZ.Całodobowa ochrona fizyczna i elektroniczna obejmuje ochronę mienia znajdującego się w Bydgoszczy przy ulicy Gdańskiej 20 — Galeria Miejska bwa wraz z jej zapleczem — nieruchomości jak i mienie ruchome znajdujące się w obiekcie wraz z prezentowanymi działami sztuki (sale wystawowe- parter, pierwsze i drugie piętro, zaplecza sal wystawowych, hole, pomieszczenie magazynowe oraz trzypiętrowy biurowiec z piwnicami i teren przynależny do budynków Galerii) oraz ochrona Galerii przy ul. Gdańskiej 3 realizowana poprzez monitoring radiowy oraz ochrona magazynu Galerii przy ul. Gdańskiej 5/Drukarskiej realizowana poprzez monitoring radiowy.Ochrona obejmuje:1) budynek wystawowy wraz z zapleczem Galerii Miejskiej bwa przy ul. Gdańska 20, w skład którego wchodzą:a) pomieszczenia poziomu zerowego (parter) - hol, sala wystawowa wraz z pomieszczeniem magazynowym,b) pomieszczenia piwniczne wraz z sanitariatami pod poziomem holu,c) sale wystawowe pierwszego i drugiego poziomu,d) zaplecza sal wystawowych pierwszego i drugiego poziomu,2) biurowiec Galerii Miejskiej bwa przy ul. Gdańska 20, w skład którego wchodzą:a) pomieszczenia biurowe poziomu zerowego (parter),b) pomieszczenia poziomu pierwszego, drugiego i trzeciego,c) klatka schodowa łącząca w/w poziomy wraz z przejściami do sal wystawowych budynku wystawowego Galerii,d) pomieszczenia piwniczne wraz z sanitariatami,3) teren przynależny do budynków Galerii wskazany na mapce - załącznik Nr 1do Umowy,a) teren działki monitorowany jest przez 3 kamery przemysłowe,b) teren działki na którym znajduje się budynek wystawowy i biurowiec nie jest ogrodzony,4) Galeria Miejska bwa - Galeria przy ul. Gdańskiej 3,5) Galeria Miejska bwa - magazyn przy ul. Gdańskiej 5/Drukarskiej.5. Zakres ochrony obejmuje:1) kontrolę ruchu osobowego i materiałowego,2) dokonywanie obchodów po chronionym terenie z częstotliwością zapewniającą bezpieczny stan obiektów i mienia nie rzadziej niż raz na godzinę,3) ochronę znajdujących się w salach wystawowych, na zapleczach, pomieszczeniach magazynowych, w biurach i innych pomieszczeniach Galerii, wszystkich dzieł sztuki oraz innego mienia ruchomego,4) wydawanie oraz ewidencję wydawania i zdawania kluczy,5) ochronę ekspozycji w salach wystawowych, w godzinach udostępniania jej zwiedzającym,6) ochronę infrastruktury znajdującej się na terenie przynależnym do Galerii,7) zamykanie i otwieranie wjazdu na teren Galerii,8) ochronę pojazdów znajdujących się na terenie Galerii,9) włączanie i kontrolę systemu alarmowego,10) kontrolę systemu alarmowego napadowego oraz jego używanie w razie konieczności,11) dojazd grupy interwencyjnej w sytuacji odebrania sygnału alarmowego z obiektu chronionego winien zmieścić się w czasie zadeklarowanym w Ofercie Wykonawcy, tj.:– w godzinach 8.00-18.00 – w czasie wybranym z trzech wymaganych przez Zamawiającego czasów, tj.: min. do 10 minut lub do 15 minut lub max. do 20 minut,– w godzinach 18.00-8.00 – w czasie wybranym z trzech wymaganych przez Zamawiającego czasów, tj.: min. do 8 minut lub do 11 minut lub max. do 15 minut,12) kontrolę ochrony i stanu urządzeń alarmowych poprzez ich monitoring,13) odśnieżanie terenu Galerii przy ul. Gdańskiej 20 (350 m2). Zamawiający wskaże miejsce składowania śniegu. Wywóz śniegu leży po stronie Zamawiającego. Środki i sprzęt do wykonywania prac zapewnia Zamawiający.Wykonawca całość prac będzie wykonywać przy użyciu własnych środków (w tym środków ochrony osobistej dla pracowników ochrony) i sprzętu.Osoby pełniące służbę na posterunku muszą być ubrane w sposób reprezentacyjny.Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do zapewnienia na własny koszt stosownego ubioru osobom wykonującym czynności ochrony.Pracownicy ochrony pełniący służbę w obiektach Zamawiającego muszą być przeszkoleni z obsługi zainstalowanych tam urządzeń alarmowych i reagowania w przypadku alarmu. Pierwsze szkolenie pracowników ochrony zostanie zorganizowane przez Zamawiającego. Kolejne szkolenia wykonawca organizuje swoim kosztem i staraniem.Ochrona wykonywana będzie pojedynczo przez osoby zatrudnione u wykonawcy. Osoby wykonujące zadania w ramach niniejszego zamówienia muszą być wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia. Zamawiający wymaga, by pracownicy wykonawcy uczestniczący w wykonaniu zamówienia nie figurowali w Krajowym Rejestrze Karnym. Na żądanie Zamawiającego wykonawca przedłoży informację z KRK dotyczącą osób bezpośrednio wykonujących czynności ochrony.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo za osoby przebywające na urlopach, zwolnieniach, bądź niemogących świadczyć usług z innych przyczyn.Wykonawca w dniu podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały usługi ochrony mienia wraz z potwierdzonymi przez Wykonawcę kserokopiami zaświadczeń o wpisie tych osób na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Wykaz ten będzie załącznikiem do umowy. Każda zmiana osoby wykonującej usługę musi być zgłoszona na piśmie Zamawiającemu i wymaga jego akceptacji.Zamówienie realizowane będzie przez 36 miesięcy od dnia przekazania obiektów stanowiących przedmiot ochrony w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2026 r. Data rozpoczęcia realizacji zamówienia wyznaczona na dzień 01.01.2024 r. może ulec zmianie jedynie w przypadku przedłużającej się procedury wyboru wykonawcy.Zamawiający określa minimalną wielkość świadczenia stron na poziomie nie mniej niż 24 miesiące świadczenia usługi.Zamawiający nie stawia bezwzględnego wymogu przeprowadzania wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 Pzp, ale sugeruje przeprowadzenie jej w interesie Wykonawcy bez udziału Zamawiającego.Nie zastrzega się obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w oświadczeniu spełnianiu warunków udziału i braku podstaw wykluczenie (art.125 ust.1 Pzp) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców, o ile są już znane. Brak oświadczenia wykonawcy w tym zakresie oznaczać będzie, że wykonawca zamierza samodzielnie realizować całość zamówienia. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy – wzorze Umowy z załącznikami stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wykonawca odpowiada za działania, zaniechania i uchybienia lub zaniedbania podwykonawcy, jak za swoje działania. Zamawiający wymaga, aby podwykonawca biorący udział w realizacji zamówienia nie podlegał wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.Zamawiający wymaga, aby podwykonawca posiadał ważną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej, stałej ochrony fizycznej; (podstawa: art. 15 ust. 1 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia, t.j. Dz.U. 2021 poz. 1995).Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15) Pzp. Powody niedokonania podziału na części:Przedmiot zamówienia jest niepodzielny na części, bowiem usługi realizowane są w obiektach Zamawiającego, które ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzą nierozerwalną całość. Podział zamówienia na części podniósłby koszty wykonania zamówienia. Zawarcie odrębnych umów na każdą z części wymagałby zatrudnienia przez poszczególnych wykonawców innych osób do realizacji usługi. Brak podziału na części nie ogranicza dostępu do zamówienia wykonawcom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w punkcie XVI. i XVII. SWZ.W celu oceny zdolności wykonawcy do realizacji zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 112 Pzp określa poniżej minimalne poziomy zdolności wykonania zamówienia poprzez wskazanie i opisanie warunków udziału w postępowaniu dotyczących:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają, jeżeli co najmniej jeden z tych wykonawców posiada wymagane uprawnienia, tj. koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia, i zrealizuje usługi ochrony osób i mienia.2) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia wykonawcyWykonawca musi wykazać się wykonaniem lub wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu dozoru fizycznego i ochrony budynków użyteczności publicznej.Każda wykazana usługa referencyjna musi spełniać łącznie następujące warunki:1. dozór fizyczny i ochrona budynku użyteczności publicznej, przy czym pod pojęciem budynku użyteczności publicznej należy rozumieć obiekt zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,2. wartość usługi minimum 300.000,00 zł brutto (jeśli usługa jest nadal wykonywana, to podana wartość odnosi się do już wykonanej części),3. okres wykonywania w sposób ciągły co najmniej 12 miesięcy (lub od co najmniej 12 miesięcy),4. usługa wykonana lub wykonywana należycie.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają, jeżeli co najmniej jeden z nich dysponuje doświadczeniu w zakresie określonym powyżej, z tym że wymóg ten dotyczy wykonawcy, który bezpośrednio wykona usługi ochrony, do realizacji których te zdolności są wymagane.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 Pzp (poleganie na zasobach innych podmiotów nie dotyczy uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej). Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach