Przetargi.pl
Obsługa prawna Gminy Miasto Świnoujście w latach 2021-2023

Gmina Miasto Świnoujście ogłasza przetarg

  • Adres: 72-600 Świnoujście, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 3213193, , fax. 91 3215995
  • Data zamieszczenia: 2020-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Świnoujście
    ul. Wojska Polskiego 1/5
    72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 3213193, , fax. 91 3215995
    REGON: 81168429000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.swinoujscie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa prawna Gminy Miasto Świnoujście w latach 2021-2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie zostało podzielone na dwie części: Część 1: Przedmiotem umowy jest świadczenie przez Wykonawcę usług prawniczych na rzecz Zamawiającego, polegających na obsłudze prawnej Gminy Miasto Świnoujście, Skarbu Państwa – Prezydenta Miasta Świnoujście oraz Prezydenta Miasta jako organu administracyjnego, organu podatkowego i zarządcy dróg publicznych, w ramach zadań Zamawiającego realizowanych przez następujące komórki organizacyjne Urzędu Miasta Świnoujście: 1) Biuro Geodety Miasta BGM 2) Wydział Edukacji WE 3) Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej WIZ 4) Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa WOS 5) Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych WPF 6) Wydział Rozwoju Gospodarczego i Obsługi Inwestorów WRG 7) Wydział Urbanistyki i Architektury WUA 8) Wydział Inwestycji Miejskich WIM 9) Wydział Podatków i Opłat Lokalnych WPO 2. W przypadku, gdy w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Świnoujście nastąpi zmiana, na podstawie której poszczególne zadania realizowane przez komórki organizacyjne wymienione w ust. 1 zostaną przekazane (wydzielone) do realizacji nowo utworzonym komórkom organizacyjnym Urzędu Miasta Świnoujście Wykonawca, na pisemną dyspozycję Zamawiającego w ramach umówionego wynagrodzenia, zobowiązany będzie świadczyć obsługę prawną na rzecz tych komórek. 3. W ramach obsługi prawnej komórek organizacyjnych Wykonawca świadczyć będzie czynności polegające w szczególności na: 1) stałym doradztwie prawnym, udzielaniu opinii prawnych i konsultacji prawnych, wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów prawa; 2) sporządzaniu pisemnych i ustnych opinii prawnych na polecenie oraz w terminach wskazanych przez Zamawiającego; każda pisemna opinia prawna powinna zawierać co najmniej: analizę stanu prawnego, wnioski wskazujące prawidłowe i najbardziej korzystne rozwiązanie problemu, 3) bieżącym prowadzenia rejestru wydawanych opinii prawnych; 4) opiniowaniu i konsultowaniu projektów statutów, regulaminów, zarządzeń i innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komórek organizacyjnych Urzędu; 5) opiniowanie i konsultowanie projektów uchwał Rady Miasta, w tym projektów aktów prawa miejscowego oraz udział w sesjach Rady Miasta i posiedzeniach komisji Rady Miasta; 6) opiniowaniu i konsultowaniu projektów aktów prawnych, umów oraz innych dokumentów związanych z zaciąganiem przez Zamawiającego zobowiązań i nabywaniem praw; w razie potrzeby udział w negocjacjach związanych z zawarciem umowy, aneksów do umów; 7) opiniowaniu projektów udzielanych pełnomocnictw i upoważnień; 8) opiniowaniu czynności związanych z dochodzeniem odszkodowań, naliczaniem kar umownych, przewidzianych w umowach zawartych przez Zamawiającego; 9) świadczeniu pomocy prawnej w zakresie badania zasadności oraz sposobu załatwiania skarg i wniosków; 10) opiniowaniu lub przygotowywaniu wraz z właściwą merytorycznie komórką Urzędu projektów umów; 11) opiniowaniu projektów innych pism związanych z wykonywaniem zadań w ramach danej komórki organizacyjnej Urzędu, w tym pism dotyczących roszczeń wynikających z realizacji umów; 12) opiniowaniu i doradztwie przy czynnościach związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Gminy i Skarbu Państwa; 13 ) sygnalizacji istotnych zmian w przepisach regulujących funkcjonowanie samorządu; 14) udział w ramach pełnomocnictw uzyskanych od Zamawiającego w spotkaniach i naradach z organami administracji publicznej oraz innymi podmiotami, w tym podmiotami gospodarczymi; 15) opiniowaniu oświadczeń woli Prezydenta Miasta; 16) w zakresie komórek wskazanych w ust. 1 zastępstwie prawnym i procesowym we wszystkich przekazanych do prowadzenia sprawach (także rozpoczętych) związanych z działalnością Gminy Miasto Świnoujście, Skarbu Państwa - Prezydenta Miasta Świnoujście oraz Prezydenta Miasta jako organu administracyjnego, organu podatkowego; w tym zastępstwie przed wszystkimi sądami powszechnymi, administracyjnymi, polubownymi, ogólnymi i szczególnymi organami administracji państwowej i samorządowej, w szczególności przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym (SKO), RIO, NIK, 17) opracowywaniu projektów pism sądowych, projektów pism do organów ścigania oraz innych instytucji w związku z toczącymi się postępowaniami cywilnymi, gospodarczymi, karnymi, administracyjnymi, finansowymi i podatkowymi; 18) w zakresie komórek wskazanych w ust. 1 doradztwo oraz prowadzenie spraw dotyczących funkcji sprawowanych przez Zamawiającego w innych podmiotach (związki międzygminne, spółki, stowarzyszenia i inne osoby prawne), w tym opiniowanie i parafowanie uchwał ww. podmiotów; 19) wykonywaniu innych czynności wchodzących w zakres pomocy prawnej stosownie do potrzeb zgłoszonych przez Zamawiającego; 20) niezwłoczne informowanie Sekretarza Miasta oraz osób kierujących komórkami organizacyjnymi o uchybieniach w działalności Urzędu Miasta w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień. 4. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zwarte jest we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6a do INSTRUKCJI DLA WYKONAWCY. Część 2: 1. Przedmiotem umowy jest świadczenie przez Wykonawcę kompleksowej obsługi prawnej na rzecz Zamawiającego, obejmującej doradztwo prawne na etapie przygotowania i udzielania zamówień publicznych przez Gminę Miasto Świnoujście, Skarb Państwa - Prezydenta Miasta Świnoujście oraz Prezydenta Miasta Świnoujście jako zarządcy dróg publicznych, a także - z zastrzeżeniem przepisów szczególnych - na etapie realizacji i wzajemnego rozliczania umów, które zostały zawarte przez ww. podmioty w trybie ustawy z Prawo zamówień publicznych, w szczególności w zakresie inwestycji. W ramach obsługi prawnej Wykonawca zapewnia obsługę wszystkich komórek organizacyjnych (Wydziałów, Biur oraz Samodzielnych Stanowisk ) Urzędu Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem .: 1) Wydział Edukacji WE 2) Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej WIZ 3) Wydział Inwestycji Miejskich WIM 4) Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa WOS 5) Wydział Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami WEN 6) Wydział Organizacyjny WO 7) Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych WPF 2. W zakresie obsługi mieszczą się wszelkie sprawy związane z zawieraniem umów i szeroko rozumianą realizacją i rozliczeniem roszczeń wynikających z umów zawartych w trybie ustawy z prawo zamówień publicznych, w tym związane z gospodarką nieruchomościami, infrastrukturą, a także procesem projektowania i wykonawstwa, finansowaniem inwestycji, relacjami z kontrahentami Zamawiającego działającymi na podstawie już zawartych umów (zakończonych oraz będących w toku ) oraz umów, które będą zawarte w przyszłości, relacjami z organami administracji itp., dochodzeniem roszczeń przez strony umów. 3. W ramach kompleksowej obsługi prawnej, o której mowa w pkt 1 Wykonawca świadczyć będzie czynności polegające w szczególności na: 1) doradztwie prawnym na etapie przygotowania i przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówień publicznych (dotyczy postępowań przyszłych, zakończonych jak również postępowań w toku) polegającego w szczególności na: a) stałym doradztwie prawnym, udzielaniu opinii prawnych i konsultacji prawnych, wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów prawa w zakresie związanym z udzielaniem zamówień publicznych ; b) doradztwie prawnym w zakresie wyboru trybu postępowania oraz przy zawieraniu umów, c) opracowaniu części formalno-prawnej SWZ, w tym w zakresie stawianych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu i kryteriów oceny ofert, d) opracowaniu wzorów umów załączonych do SWZ, w tym wszelkich umów związanych z procesami inwestycyjnymi, e) opracowaniu lub uaktualnieniu wzorów SWZ wraz z załącznikami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, f) pomoc polegająca na doradztwie prawnym lub formułowaniu stanowisk w zakresie opracowania odpowiedzi na zapytania wykonawców do części formalno-prawnej SWZ oraz wzoru umowy, g) pomoc polegająca na doradztwie prawnym lub formułowaniu stanowisk na etapie wyłonienia wykonawców, oceny ofert i innych dokumentów składanych przez wykonawców, weryfikowania spełniania kryteriów formalnych i merytorycznych, h) weryfikowaniu pism kierowanych do wykonawców i innych pism na etapie prowadzenia postępowania, i) pomocy prawnej w rozstrzyganiu zagadnień proceduralnych w toku postępowania, j) doradztwie prawnym dla komisji przetargowych , k) udziale w negocjowaniu warunków umów zawieranych w trybie zamówienia z wolnej ręki jeśli zajdzie taka potrzeba, l) konsultacji w zakresie postępowań odwoławczych, ł) wydawaniu opinii prawnych, udzielaniu konsultacji i wyjaśnień ( każda pisemna opinia prawna powinna zawierać co najmniej analizę stanu prawnego oraz wnioski wskazujące prawidłowe i najbardziej korzystne dla Zamawiającego rozwiązanie wraz z opisem zagrożeń i konsekwencji) , m) reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach przez Krajową Izbą Odwoławczą, sądami powszechnymi wszystkich instancji; 2) doradztwie prawnym na etapie realizacji umów, rozliczenia umów zawieranych m.in. w trybie ustawy prawo zamówień publicznych (odnosi się do umów, których stroną będzie, już jest lub był Zamawiający), polegającego w szczególności na: a) kompleksowej obsłudze prawnej w zakresie realizacji umów zawartych m.in. w trybie pzp, ze szczególnym uwzględnieniem kompleksowego doradztwa prawnego na etapie realizacji inwestycji, obejmującego także zagadnienia związane z inwestycją, b) uczestniczeniu (polegającym również na formułowaniu stanowisk) w przygotowywaniu projektów pism wymagających posiadania wiedzy prawniczej, w tym odpowiedzi na pisma dot. roszczeń wynikających z realizacji umów, c) opiniowaniu, poprawianiu - w tym proponowaniu prawidłowych lub korzystniejszych zapisów i potwierdzaniu parafą prawidłowości projektów pism przygotowanych przez Zamawiającego na etapie realizacji umów zawartych w trybie ustawy pzp, d) świadczeniu pomocy prawnej, w tym m.in. opiniowania umów, wydawaniu opinii, udzielaniu porad prawnych w sprawach innych niż określone w niniejszym punkcie, a związanych z realizacją umów zawartych w trybie pzp, ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji; e) reprezentowaniu przed organami podatkowymi, instytucją wdrażającą oraz innymi instytucjami kontrolnymi, przygotowanie uwag do protokołów, f) weryfikowaniu dokumentów związanych z realizacją umów, w tym związanych z dochodzeniem odszkodowań, naliczeniem kar umownych i ich egzekwowaniem, g) udziale w radach budowy w razie zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego, h) opiniowaniu umów podwykonawczych, i) udzielaniu bieżących konsultacji prawnych w zakresie procesów inwestycyjnych realizowanych przez Zamawiającego, j) udziale w negocjacjach dotyczących umów, wprowadzanie zmian do projektów oraz umów już zawartych, k) opiniowaniu i doradztwie prawnym w zakresie zmian do umów zawartych w trybie pzp, l) informowaniu niezwłocznie osób odpowiedzialnych za realizację umowy po stronie Zamawiającego o dostrzeżonych zagrożeniach dla prawidłowej realizacji umowy, w szczególności w zakresie inwestycji, m) udziale w negocjacjach, rokowaniach, rozmowach, spotkaniach itp. w sprawach związanych. z realizacją umów, w tym inwestycji, bez względu na to jakie podmioty będą brały w nich udział, w przypadku uznania przez Zamawiającego, że obecność prawnika jest uzasadniona; n) udzielaniu na bieżąco porad prawnych ustnie, pisemnie (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej) w sprawach związanych z realizacją umów, w tym związanych z realizacją inwestycji, o) opiniowaniu lub przygotowywania pism wychodzących od zamawiającego związanych z realizacją umów, w szczególności inwestycji, pod kątem prawnym, w tym wskazania potencjalnych zagrożeń, skutków przekazania pism, itp. p) reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach administracyjnych we wszystkich instancjach, przed organami wydającymi decyzje administracyjne w sprawach związanych z realizacją umów zawieranych w trybie ustawy prawo zamówień publicznych, w tym w szczególności umów inwestycyjnych . 3) doradztwie prawnym w zakresie prawa zamówień publicznych jak również kompleksowej obsłudze prawnej w zakresie dotyczącym i związanym z umowami zawartymi w trybie ustawy pzp, w szczególności polegającym na: a) zastępstwie prawnym i procesowym Gminy Miasto Świnoujście oraz Skarbu Państwa - Prezydenta Miasta Świnoujście - o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej i Prezydenta Miasta Świnoujście jako zarządcy dróg publicznych, w sprawach związanych z udzielaniem zamówień publicznych lub realizacją umów zawartych w trybie pzp; w tym zastępstwie przed sądami powszechnymi wszystkich instancji, sądami administracyjnymi wszystkich instancji, sądami polubownymi, ogólnymi i szczególnymi organami administracji państwowej i samorządowej, organami podatkowymi, w szczególności przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym (SKO), RIO, NIK oraz przed Krajową Izbą Odwoławczą. Reprezentacja dotyczy spraw wszczętych w okresie obowiązywania umowy, jak również wszczętych wcześniej i przekazanych do dalszego prowadzenia Wykonawcy, b) przygotowaniu pism w zakresie w jakim okaże się to niezbędne dla realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowanie wszelkich wniosków i środków odwoławczych, c) przygotowywanie projektów umów, opiniowanie projektów umów otrzymanych od innych podmiotów, d) informowania niezwłocznie osób odpowiedzialnych za udzielenie zamówienia lub realizację umowy po stronie Zamawiającego o dostrzeżonych uchybieniach (niezgodności z prawem) działań Zamawiającego oraz wskazywania dróg zapobieżenia skutkom takich naruszeń, e) przygotowywaniu na zlecenie Zamawiającego dokumentów wewnętrznych, w tym procedur wewnętrznych Zamawiającego (regulaminów, zarządzeń,) itp., f) wsparciu i doradztwie prawnym w przygotowywaniu pism, stanowisk itp. w związku z kontrolami działań Zamawiającego w zakresie związanym z udzielaniem zamówień, realizacją umów zawieranych w trybie pzp, w tym prowadzeniem inwestycji (wsparcie dotyczyć będzie wyników kontroli przeprowadzonych oraz działań w trakcie postępowań kontrolnych); wsparcie obejmować będzie również usługi prawne w zakresie postępowań dyscyplinarnych i sądowych; g) informowaniu na bieżąco osób odpowiedzialnych za realizację umowy po stronie Zamawiającego o zmianie przepisów prawa wpływającą na działania Zamawiającego w zakresie realizacji umów, w tym prowadzenia inwestycji, h) uczestnictwie w spotkaniach, konsultacjach, naradach oraz wszelkich innych zdarzeniach, podczas których niezbędna będzie obsługa prawna w zakresie objętym umową; i) udzielaniu pomocy prawnej pracownikom Zamawiającego przy czynnościach wykonywanych przez organy ścigania lub inne instytucje, w związku z udzielaniem zamówień publicznych lub realizacją umów zawartych w trybie pzp , j) sporządzaniu pisemnych i ustnych opinii prawnych na polecenie oraz w terminach wskazanych przez Zamawiającego; każda pisemna opinia prawna powinna zawierać co najmniej: analizę stanu prawnego oraz wnioski wskazujące prawidłowe i najbardziej korzystne dla Zamawiającego rozwiązanie –wraz ze wskazaniem zagrożeń i konsekwencji, k) prowadzenie rejestru prowadzonym spraw sądowych, l) sporządzenie projektów dokumentów oraz redagowanie pism w ramach oficjalnej korespondencji z wykonawcami, oraz pozostałymi podmiotami zaangażowanymi w realizację umów, w tym inwestycji, m) sporządzanie projektów pism dotyczących roszczeń wynikających z realizacji umów, n) opiniowaniu i wskazywaniu prawidłowych dla Zamawiającego ścieżek postępowania związanych z wykonywaniem czynności polegających na dochodzeniu roszczeń, w tym w szczególności naliczaniu kar umownych przewidzianych w umowach zawartych przez Zamawiającego, dochodzeniu odszkodowań; o) świadczeniu pomocy prawnej w zakresie badania zasadności oraz sposobu załatwiania skarg i wniosków; p) reprezentowanie Zamawiającego w zakresie czynności formalnoprawnych związanych z realizacją umów zawartych w trybie pzp w relacjach umownych z podmiotami trzecim, q) udzielanie Zamawiającemu bieżących konsultacji i sygnalizowania zagrożeń związanych z formalnoprawnymi aspektami realizacji umów, w tym w zakresie inwestycji; r) udziale w ramach pełnomocnictw uzyskanych od Zamawiającego w spotkaniach i naradach z organami administracji publicznej, innymi podmiotami, w tym podmiotami gospodarczymi; s) opracowaniu projektów pism sądowych, projektów pism do organów ścigania oraz innych instytucji w związku z toczącymi się postępowaniami cywilnymi, gospodarczymi, karnymi i administracyjnymi, w zakresie w jakim dotyczą one zamówień publicznych udzielanych przez Zamawiającego lub umów zawartych w trybie pzp, t) sporządzanie przedsądowych wezwań do zapłaty, u) uczestnictwie w spotkaniach, konsultacjach, naradach zwoływanych przez naczelników wydziałów w zakresie w jakim dotyczą one zamówień publicznych lub umów zawartych w trybie pzp , v) wsparciu prawnym w weryfikacji w zakresie formalno-prawnym zapisów gwarancji ubezpieczeniowych należytego wykonania umowy pod kątem ich zgodności z wymaganiami umowy głównej; w) doradztwie prawnym w rozstrzyganiu kwestii spornych w sprawach realizacji zobowiązań umownych związanych z gwarancją i rękojmią, x) opiniowaniu projektów udzielanych pełnomocnictw i upoważnień; y) niezwłocznym informowaniu Sekretarza Miasta oraz w osób kierujących komórkami organizacyjnymi o uchybieniach w działalności Urzędu Miasta w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień, z) doradztwie prawnym w innym nie wymienionym wyżej zakresie, o ile pozostaje ono w związku z przedmiotem i celem niniejszej umowy. 4. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6b do INSTRUKCJI DLA WYKONAWCY . Informacja dodatkowa do Części 2 Zamawiający informuje , iż w okresie poprzednich , pełnych 3 lat budżetowych poziom zaangażowania inwestycyjnego Gminy Miasto Świnoujście kształtował się następująco : 2017: - ilość postępowań przetargowych w oparciu o Pzp (uwzględniając również, że niektóre postępowania dopuszczały składanie ofert na części) – 82, - ilość zawartych umów (w tym umów wynikających z rozstrzygniętych postępowań Pzp) - 164 (43), - ilość realizowanych zadań inwestycyjnych (wartość w danym roku) – 49 (39,92 mln zł), 2018: - ilość postępowań przetargowych w oparciu o Pzp (uwzględniając również że niektóre postępowania dopuszczały składanie ofert na części) – 122, - ilość zawartych umów (w tym umów wynikających z rozstrzygniętych postępowań Pzp) - 228 (47), - ilość realizowanych zadań inwestycyjnych (wartość w danym roku) – 57 (180,74 mln zł), 2019: - ilość postępowań przetargowych w oparciu o Pzp (uwzględniając również że niektóre postępowania dopuszczały składanie ofert na części) – 81, - ilość zawartych umów (w tym umów wynikających z rozstrzygniętych postępowań Pzp) – 151 (52), - ilość realizowanych zadań inwestycyjnych (wartość w danym roku) – 49 (297,80 mln zł). Uwaga ! Powyższa informacja ma charakter poglądowy, nie jest elementem opisu przedmiotu zamówienia i nie określa ani dolnego, ani górnego poziomu ilościowego zaangażowania obsługi prawnej w zakresie części 2 w okresie objętym niniejszym postępowaniem. Zamawiający informuje również , iż na stronie internetowej Urzędu Miasta Świnoujście ( http://bip.um.swinoujscie.pl/ ) w zakładce Miasto Świnoujście dostępne są m.in. informacje na temat strategii rozwoju miasta, wysokości i wykonania budżetu Zamawiającego ( w tym zadania i wydatki inwestycyjne ) i wieloletniej prognozy finansowej ( zakładka Finanse Miasta ) oraz zamówień publicznych ( zakładka Urząd Miasta/Przetargi i ogłoszenia ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79100000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości: a) Dla części 1 – 2.000,00 (słownie: dwa tysiące złotych) b) Dla części 2 – 2.000,00 (słownie: dwa tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu do Zamawiającego. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: 1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego: Gmina Miasto Świnoujście 27 1240 3914 1111 0010 0965 1187 Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego zadania wadium dotyczy (Wadium w postępowaniu nr BP.271.7.2020 „Obsługa prawna Gminy Miasto Świnoujście w latach 2021 - 2023 - Część nr …”,)
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1) formularz oferty (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Instrukcji dla Wykonawcy ); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 10.2) Oświadczenie, zgodnie z rozdziałem V pkt 8 ppkt 1) Instrukcji dla Wykonawcy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale 10.2) Oświadczenie, zgodnie z rozdziałem V pkt 8 ppkt 2 Instrukcji dla Wykonawcy W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale 10.3) zobowiązanie podmiotu trzeciego,(w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część wykonawca winien złożyć odrębne zobowiązanie do każdej z nich) zgodnie z Rozdziałem VII pkt 2 Instrukcji dla Wykonawcy, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów (wzór stanowi załącznik nr 10 do Instrukcji dla Wykonawcy ); 10.4) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale V pkt 11 ppkt 8) INSTRUKCJI DLA WYKONAWCY lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 Instrukcji dla Wykonawcy ); Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 10.5) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do INSTRUKCJI DLA WYKONAWCY wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców), W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. 10.6) dowód wniesienia wadium przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz (tzn. w formie gwarancji lub poręczenia), wówczas wraz z ofertą należy złożyć oryginał dokumentu wadialnego – w osobnej wewnętrznej kopercie, natomiast kserokopie dokumentu wadialnego poświadczone przez wykonawcę za zgodność z oryginałem – należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który zamawiający winien zwrócić wadium;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach