Przetargi.pl
Obsługa garnizonowej myjni pojazdów wojskowych w Ośrodku Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych Wędrzyn (PST II)

45 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 69-211 Wędrzyn,
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 7556236 , fax. 95 7556222
  • Data zamieszczenia: 2015-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 7556236, fax. 95 7556222
    REGON: 08052101800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa garnizonowej myjni pojazdów wojskowych w Ośrodku Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych Wędrzyn (PST II)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Obsługa garnizonowej myjni pojazdów wojskowych (PST II) Wędrzyn 2. Zatrudnienie: Czas eksploatacji myjni: 12h na dobę Ilość zatrudnionych osób: 5 1 etat. Technolog i inne stanowiska w zawodzie technicznym 4 etaty. Robotnicy wykwalifikowani, posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania prac samodzielnie Zamawiający przewiduje pracę zmianową. 3. Podstawowe parametry myjni: Myjnia przeznaczona jest do utrzymania w czystości pojazdów wojskowych. Myjnia przeznaczona jest do mycia pojazdów kołowych i gąsienicowych, takich jak: - czołgi - pojazdy ciężarowe i ciężarowe z przyczepami o gabarytach standardowych - pojazdy ciężarowe o dużej ładowności - pojazdy ciężarowe samowyładowcze - samochody specjalne - pojazdy ciężarowo-osobowe (wysokiej mobilności) - samochody opancerzone typu BRDM - transportery pływające na podwoziu gąsienicowym typu PTS Zamawiający zakłada, że dziennie mytych będzie maksymalnie 25 pojazdów. Proces mycia prowadzony będzie na stanowiskach mycia wstępnego i zasadniczego usytuowanych na przejazdach żelbetonowych płytach mycia, z kanałami odwodnieniowymi w środkowej części każdego z nich. Stanowiska dla pojazdów gąsienicowych dodatkowo posiadają kanały boczne. Myjnia pracuje w oparciu o zamknięty obieg oczyszczanej wody, z separacją zanieczyszczeń powstałych w procesie mycia. Do mycia będą używane tylko środki chemiczne podlegające biodegradacji. 4. Dokładne wytyczne obsługi i eksploatacji poszczególnych urządzeń układu technologicznego myjni winny być zamieszczone w DTR układu przekazanych Użytkownikowi przez jego dostawcę. Sporządzona przez dostawcę - wykonawcę wyposażenia technologicznego instrukcja, winna stanowić jedno spójne merytorycznie opracowanie, obejmujące swymi wytycznymi wszystkie eksploatowane elementy układu myjni 5. Wyposażenie stanowisk mycia: Mycie pojazdów prowadzone będzie za pomocą ręcznych ciśnieniowych lanc myjących zasilanych ze stacjonarnego wysokociśnieniowego agregatu myjącego. Zarówno mycie wstępne (mycie elementów jezdnych) jak i zasadnicze (mycie nadwozia) prowadzone będzie w jednym miejscu, na specjalnie do tego celu przystosowanej płycie mycia. Każde stanowisko mycia zostanie zaopatrzone w niezależne lance myjące zasilane elastycznymi wysokociśnieniowymi przewodami zwijanymi na nawijaki lub podłączane do ramion obrotowych umieszczonych centralnie nad każdym ze stanowisk mycia. Nawijaki umocowane są na stałe do ścian stanowiska mycia, natomiast ramiona obrotowe są podczepione do konstrukcji dachowej. Wszystkie cztery stanowiska mycia posiadają odrębne przyłącze nawijaka lub opcjonalnie ramienia obrotowego oraz oddzielny panel sterowniczy. Dodatkowo każde ze stanowisk mycia jest wyposażone w przyłącze umożliwiające podłączenie nawijaka z elastycznym przewodem niskiego ciśnienia (rurociągiem zasilanym z układu hydroforowego). Nad każdym stanowiskiem mycia jest zmontowane ramię obrotowe umożliwiające swobodne mycie pojazdu z każdej jego strony. Lanca myjąca jest zasilana tyko z jednego przyłącza tj. z nawijaka albo z ramienia obrotowego. Na końcach przewodów ciśnieniowych prowadzonych od agregatu myjącego zlokalizowanego w pomieszczeniu technicznym, są zamontowane 3-drogowe wysokociśnieniowe zawory, oddzielne dla każdego stanowiska mycia. Przełączenie zasilania nawijak/ramię obrotowe jest wykonywane za pomocą ww. 3-drogowego zaworu umieszczonego na ścianie stanowiska mycia. Dla ułatwienia i usprawniania pracy, układ mycia jest zaopatrzony w zestaw wymiennych lanc myjących o różnych parametrach funkcjonalnych. Przewidziano zastosowanie lanc myjących zaopatrzonych w osprzęt wymienny, ułatwiający mycie trudno dostępnych elementów pojazdu tj.: nadkoli, podwozia, elementów jezdnych, mycia wyższych partii pojazdu. Mycie pojazdów odbywać będzie się z poziomu posadzki stanowiska mycia lub pomostów roboczych. Projektuje się wykonanie pomostów stałych tylko w jednej nawie, tzw. zewnętrznej (pom. nr 1 na 1). Nawa przylegająca bezpośrednio do części socjalnej (pom. nr 1 na 2) wyposażona będzie w drabinę podestową z obustronnym lub jednostronnym wejściem. Każda z lanc myjących na stanowisku mycia zasilana jest ze stacjonarnego, wysokowydajnego agregatu myjącego. Agregat myjący wyposażony jest w cztery niezależne układy pompowe (moduły wraz z oddzielnymi czujnikami, zaworami, złączami), obsługujące niezależnie każde ze stanowisk mycia. Agregat myjący ma możliwość pracy na wodzie obiegowej zimnej lub podgrzanej oraz na czystej wodzie wodociągowej. Ze względu na środowisko pracy, agregat myjący wraz z szafą sterowniczą i podzespołami technologicznymi myjni usytuowany jest w pomieszczeniu technicznym. Do mycia podwozia jak i nadwozia pojazdów używana jest woda obiegowa uzdatniona w urządzeniach zamkniętego systemu oczyszczania. Nie dopuszcza się mycia czystą wodą wodociągową, wyjątkiem może być tylko proces spłukiwania (tzw. ostatnie spłukanie pojazdów z lakierem nabłyszczanym) oraz awaria układu oczyszczania. Każde stanowisko mycia wyposażone jest w instalację sprężonego powietrza ze złączem pozwalającym na przyłączenie osprzętu pneumatycznego. Przyłącze wykorzystywane będzie do ręcznego odmuchiwania pojazdu z resztek wody po zakończeniu mycia oraz do zasilania centralnego odkurzacza pneumatycznego. 6. Osprzęt myjący: Podstawowym osprzętem myjącym są lance mycia ręcznego (o różnych parametrach użytkowych) połączone elastycznymi przewodami ciśnieniowymi z agregatem myjącym. Podawanie środka myjącego realizowane jest z zasobników zapinanych na przystosowaną do tego typu prac lancę myjącą. Do mycia określonych partii pojazdu (podwozie, nadwozie itp.) powinny być używane środki myjące zgodne z zaleceniami producentów. Konieczne jest przygotowywanie określonych roztworów (stężeń) środka, dostosowanych do rodzaju mytych elementów i zabrudzenia pojazdu. Sposób przygotowania roztworu myjącego winien być zgodny z wytycznymi podanymi przez wytwórcę środka. Do mycia należy używać atestowanych środków myjących, ulęgających szybkiej biodegradacji, oznaczonych symbolem ASF. Do przewodu ciśnieniowego podłączane są, poprzez szybkozłącza, pistolety z przyłączem obrotowym. Do pistoletów podłączane będą wymienne lance myjące o różnych parametrach użytkowych. Operator obsługujący stanowisko mycia, ma możliwość wyboru, zasilania w medium myjące ramienia obrotowego lub nawijaka ciśnieniowego. a) Nawijaki przewodu wysokociśnieniowego: Nawijaki przewodu ciśnieniowego są na stałe umieszczone i przymocowane do ściany każdego ze stanowisk mycia. Przewody ciśnieniowe nawinięte na nawijak mają długość pozwalającą na swobodne mycie podwozia pojazdu oraz jego czoła i tyłu. Przewody nad stanowiskami mycia ułożone są w podczepionych do ścian i konstrukcji dachowej korytkach montażowych. Wysokość podwieszenia nawijaków jest ustalona przez wykonawcę z Użytkownikiem obiektu (zalecana wysokość montażu około 1,2 m nad poziomem posadzki). Nawijaki mają możliwość odchylania się w poziomie, posiadają atest, są wykonane z trwałego odpornego na uderzania i środowisko pracy materiału (np. stali nierdzewnej), posiadają możliwość swobodnego rozwijania i nawijania przewodu ciśnieniowego z możliwością blokowania przesuwu przewodu. b) Nawijaki niskociśnieniowego przewodu elastycznego: Każde stanowisko mycia jest wyposażone w przenośne nawijaki niskociśnieniowego przewodu elastycznego. Powinny być one podłączone do instalacji hydroforowej doprowadzonej do każdego ze stanowisk mycia. Nawijaki są podłączane za pośrednictwem złącza (odcinanego zaworem), umożliwiającego szybkie podpięcie lub odpięcie nawijaka. Nawijaki są wyposażone we wzmocniony wąż elastyczny, niskociśnieniowy o średnicy trzy czwarte i długości 20 m. Końcówki przewodu na nawijaku oraz przyłącze nawijaka są zakończone szybkozłączami metalowymi. Dodatkowo każdy z nawijaków jest zaopatrzony w pistolet z szybkozłączem z regulowanym strumieniem wypływu. c) Ramię obrotowe: Na każdym ze stanowisk mycia użytkownik ma możliwość podłączenia przewodów ciśnieniowych do ruchomego ramienia podwieszonego nad stanowiskiem mycia, powyżej mytego pojazdu (umożliwiającego obrót o 360? wokół mytego pojazdu). Rozwiązanie takie, daje myjącemu możliwość swobodnego poruszania się wokół mytego pojazdu bez konieczności zwijania, nawijania i przekładania przewodu ciśnieniowego. Konstrukcja ramienia wraz z elementami mocującymi wykonana jest ze stali nierdzewnej. Ramię jest zaopatrzone w niezbędny osprzęt podtrzymujący i napinający przewód ciśnieniowy. Ramię obrotowe jest mocowane do konstrukcji stalowej. Przełączenie zasilania nawijak- ramię obrotowe jest wykonywane za pomocą trójdrogowego wysokociśnieniowego zaworu umieszczonego na ścianie każdego stanowiska mycia. Dla obsługi wózków mycia bocznego (wykorzystywanych podczas mycia ciężkiego sprzętu) oraz niezależnie układu mycia ręcznego nadwozia pojazdu, celowe jest zastosowanie podwójnych niezależnych ramion obrotowych. Każde z ramion obsłuży niezależnie wózek mycia bocznego pojazdu lub pozostały osprzęt mycia standardowego. Każde z ramion jest zaopatrzone w niezbędny osprzęt podtrzymujący i napinający przewód ciśnieniowy. Ramię obrotowe (jego konstrukcja mocująca) jest podwieszone na wysokości nie niższej niż górna krawędź otworu wrót wjazd-wyjazd, ze stanowiska mycia. Do przewodu ciśnieniowego ze zwisającego z wysięgnika ramienia, są podłączane (poprzez szybkozłącza) pistolety z przyłączem obrotowym. Do pistoletów są podłączane wymienne lance myjące o różnych parametrach użytkowych, odpowiadających przeprowadzanym przez operatorów procesom mycia (w zależności od mytego elementu pojazdu oraz jego gabarytów). Jedno z ramion obsługuje wózek mycia bocznego elementów jezdnych i opcjonalnie platformę mycia podwozia, natomiast drugie ramię dedykowane jest dla mycia ręcznego nadwozia pojazdu. d) Pistolet typu ERGO 1000: Pistolet myjący jest wyposażony w końcówkę nyplową przystosowaną do podłączania szybkozłącza przewodu wysokociśnieniowego oraz w złącze typu KEW, które pozwala na szybkie wypięcie i wpięcie osprzętu wymiennego (wszystkie rodzaje lanc). e) Lance myjące: Myjnia wyposażona jest w niezależne zestawy myjące tj. lance myjące. Opis dobranych lanc, osprzętu mycia przedstawiono poniżej. Zestawienie osprzętu myjącego przewidzianego do obsługi myjni. Wszystkie użytkowane lance są zakończone końcówką nyplową typu KEW przystosowaną do podłączenia do pistoletu typu ERGO. Na stanowiskach mycia zamontowane będą również uchwyty przeznaczone do odkładania lanc podczas i po umyciu pojazdu. lanca rotacyjna typu Turbo Hammer: Lanca Turbo Hammer 3000 o długości 920 mm, przeznaczona jest do mycia mocno zastarzałych zabrudzeń występujących na pojazdach. Dzięki specjalnej konstrukcji głowicy rotacyjnej umieszczonej na końcu lancy, wypływający strumień wody wprowadzany jest w ruch obrotowy, co zwiększa skuteczność i siłę mycia. lanca prosta standardowa: Lanca prosta standardowa o długości 920 mm z dyszą myjącą typu Tornado przeznaczona do zwykłego mycia pojazdów. lanca długa: Lanca długa - długość 2000 mm z dyszą standardową. lanca wygięta: Lanca przeznaczona jest do mycia nadkoli oraz miejsc trudno dostępnych mytych pojazdów mechanicznych. Długość 1090 mm. lanca do pianowania - podawania środka myjącego: Lanca przeznaczona do nakładania roztworu chemicznego na pojazdy (posiada rozłączny zasobnik, zbiornik płynu myjącego (środek myjący zasysany jest eżektorowo). Zakończona końcówką nyplową typu KEW przystosowana do podłączenia do pistoletu typu ERGO przeznaczona do codziennego mycia pojazdów lanca - szczotka obrotowa: Szczotka obrotowa do mycia; plandek, okien podłączona do lancy mycia. Zakończona końcówką nyplową typu KEW przystosowana do podłączenia do pistoletu typu ERGO, przeznaczona jest do codziennego mycia pojazdów lanca krótka: Lanca z regulacją ciśnienia. Zakończona końcówką nyplową typu KEW przystosowana do podłączenia do pistoletu typu ERGO, przeznaczona jest do codziennego mycia pojazdów (elementów trudno dostępnych). f) Wózek platforma jezdna mycia bocznego pojazdu typu AWAS Rotajet-2: Dla mycia wstępnego pojazdu, głównie jego elementów jezdnych do wysokości nie wyższej niż 1,2 m, dobrano mobilny, przesuwany przez operatora dookoła mytego pojazdu wózek. W celu umożliwienia prawidłowej pracy wózka myjącego konieczne jest jego zasilenie w wodę o stałym wydatku nie mniejszym niż 1280l na h oraz ciśnieniu nie mniejszym niż 180 bar. Do współpracy z wózkiem mycia bocznego musi być dedykowana odpowiednio przystosowana pompa układ myjącego (kontrola pracy, odpowiednich obrotów) zasilającego instalację przyłączeniową układu. Proces mycia układem mycia bocznego winien być wykonywany, tylko przez osoby przeszkolone posiadające certyfikat szkolenia wydany przez dostawcę układu (dotyczy platformy mycia bocznego typu Rotajet. g) Ramię jezdne przeznaczone do mycia podwozia: lanca mycia podwozia pojazdów kołowych AWAS BWR: Lanca-ramię jezdne będzie przystosowane do mycia podwozia pojazdów kołowych. Zostanie zabudowane na mobilnej platformie jezdnej, posiadającej obrotowe kółka (dwa w tylnej części lancy oraz jedno w części czołowej). Kółko czołowe zapewni możliwość swobodnego przesuwu lancy pod mytym pojazdem w różnych jego miejscach. W celu prawidłowego efektu mycia lanca będzie zaopatrzona w trzy dysze mycia kątowego. Dobrano lancę typu AWAS BWR na ruchomym mobilnym zawieszeniu. Ramię jezdne zasilane jest z agregatu myjącego (podłączenie szybkozłączem po odpięciu lanc myjących). lanca mycia podwozia pojazdów gąsienicowych: Lanca-ramię jezdne będzie przystosowane do mycia podwozia pojazdów gąsienicowych zostanie zabudowane na mobilnej platformie jezdnej posiadającej obrotowe kółka (dwa w tylnej oraz jedno w czołowej części lancy). Kółko czołowe zapewni możliwość swobodnego przesuwu lancy pod mytym pojazdem w różnych jego miejscach. Lanca umożliwia umycie podwozia pojazdu (mycie od czoła lub od tyłu pojazdu). W celu prawidłowego efektu mycia lanca jest zaopatrzona w trzy dysze mycia kątowego ustawione pod kątem w stronę mycia w jednej płaszczyźnie mycia. Dobrano lancę typu AWAS BWR na ruchomym mobilnym zawieszeniu. Do mycia szczególne zbrudzonych podwozi pojazdów gąsienicowych dobrano lancę typu AWAS R-Tank. Lanca ta posiada obrotową, rotacyjną końcówkę myjącą z czterema dyszami strumieniowymi, zabudowaną na konstrukcji jezdnej. Dobrano też lancę typu AWAS P-Tank. Każde z ww. ramion jezdnych zasilane jest z agregatu myjącego (podłączenie szybkozłączem po odpięciu lanc myjących). 7. Stacjonarny wysokościowy agregat myjący: Układ pompowy wysokociśnieniowy zasilający instalację ciśnieniową, rozprowadzoną do poszczególnych podzespołów układu mycia, jest w stanie zapewnić odpowiedni wydatek i ciśnienie, odpowiadające zapotrzebowaniu systemu mycia. Dlatego też należy zastosować specjalistyczny układ wysokociśnieniowego agregatu pompowego, który zasila poszczególne elementy układu mycia, w tym stacjonarny wysokociśnieniowy układ mycia elementów jezdnych pojazdu. Dobrano stacjonarny wysokociśnieniowy agregat myjący typu AWAS MLX-SA 06, dostosowany do pracy na wodzie obiegowej i podgrzewanej. Wykonanie agregatu specjalne, wzmocnione, z pompami wysoko wydatkowymi. Agregat przeznaczony jest on do mycia ręcznego pojazdów wojskowych o różnych gabarytach, z możliwością pracy dwóch stanowisk myjących jednocześnie. Wszystkie główne elementy agregatu myjącego są zabudowane w ogrzewanym, odpowiednio wentylowanym pomieszczeniu. Planuje się umieszczenie wszystkich głównych elementów agregatu w pomieszczeniu technicznym myjni. Stacjonarny wysokociśnieniowy agregat myjący wyposażony jest w 6 niezależnych modułów tłoczących. Każdy moduł składa się z wolnoobrotowego silnika trójfazowego o obrotach 1450 na min i mocy od 7,2 do 11,2 kW, pompy wyposażonej w tłoki dającej ciśnienie od 180 bar przy wydatku wody od około 1150 - 1250 l na h z każdej z pomp. Obudowa agregatu wykonana jest z elementów panelowych np. blacha ocynkowana (malowana farbą proszkową o średniej strukturze) umieszczonych na stabilnej, stalowe konstrukcji. Konstrukcja urządzenia umożliwia łatwy dostęp do wszystkich podzespołów, co ułatwi montaż układu oraz usprawnia serwis (możliwość niezależnego demontażu poszczególnych modułów pompowych). Układ winien dawać możliwość awaryjnego odłączania jednej sekcji układu pompowego (np. na czas jej naprawy), bez konieczności unieruchamiania całego agregatu myjącego. Agregat myjący przystosowany jest do pracy na zimnej lub podgrzanej wodzie oraz na wodzie obiegowej, technologicznej. a) Podgrzewanie wody obiegowej: Operator na stanowisku mycia ma możliwość automatycznego przełączenia agregatu myjącego z pracy na wodzie zimnej do pracy na wodzie podgrzanej (40?C). Woda ciepła do agregatu myjącego podawana jest z 2 pojemnościowych podgrzewaczy wody, o pojemności 300 litrów każdy, zlokalizowanych w pomieszczeniu technicznym. Ze względów ekonomicznych i technologicznych związanych z eksploatacją agregatu oraz układem podczyszczania ścieków, zakłada się, iż temperatura mycia na stanowisku pracy nie powinna być wyższa niż 40°C. Zakłada się możliwość pracy wodą podgrzaną tylko na 3 jednocześnie pracujących stanowiskach mycia. Układ sterowania układu technologicznego myjni kontroluje ilość stanowisk mycia, do których podawana jest jednocześnie woda podgrzana. Liczy się tu kolejność wciśnięcia przez operatorów żądania pracy na wodzie ogrzanej (wciśnięcie na pulpicie operatorskim przypisanym dla danego stanowiska mycia przycisku praca na wodzie podgrzanej). Aby obniżyć koszty eksploatacji obiektu nie zaleca się ciągłej pracy myjni na wodzie ciepłej. Woda podgrzana będzie używana tylko w sporadycznych przypadkach, np. przy bardzo zabrudzonych trudnych do umycia powierzchniach lub w zimie w celu odmrożenia pojazdu. Przy normalnej codziennej pracy myjni wystarczy standardowe wysokociśnieniowe mycie z ewentualnym używaniem środków myjących wspomagających proces mycia. W celu ekonomicznego korzystania z systemu podgrzewania wody, pracą całego układu będzie sterował mikroprocesor. b) Mycie czystą wodą wodociągową: Operator na stanowisku mycia ma możliwość automatycznego przełączenia zasilania agregatu myjącego z pracy na wodzie obiegowej, do pracy na czystej wodzie wodociągowej. Po wciśnięciu przycisku na panelu sterowania na stanowisku mycia, elektrozawór wody obiegowej odetnie jej zasilanie, a automatycznie otworzy się elektrozawór wody czystej wodociągowej. Żeby zabezpieczyć układ przed niekontrolowaną pracą agregatu na wodzie wodociągowej, sterowanie układu automatycznie przełączy po około max. 10 minutach pracę agregatu myjącego na wodę obiegową. 8. Układ sterowania pracą myjni: Układ sterowania posiada pulpit operatorski (zabudowany na głównej skrzynce sterowania umieszczonej w pomieszczeniu technicznym), wyposażony w niezbędne przełączniki oraz wyświetlacz podający informację o pracy podzespołów układu technologicznego myjni, o funkcjach serwisowych oraz diagnostyce urządzeń. Myjnia jest wyposażona w układ rejestracji i wizualizacji procesów zachodzących na myjni. Sygnały przekazywane będą do komputera przemysłowego usytuowanego w pomieszczeniu obsługi obiektu, gdzie osoba nadzorująca pracę myjni (np. kierownik obiektu) będzie miała możliwości stałego nadzoru nad pracą poszczególnych podzespołów układu technologicznego. Dodatkowo układ będzie rejestrował wszystkie zdarzenia awaryjne występujące podczas pracy myjni. Dobrano układ typu AWAS DS-Automatic I. Szafa sterownicza zlokalizowana jest w pomieszczeniu technicznym myjni. Stany pracy, a zwłaszcza nieprawidłowości w działaniu są rejestrowane w pamięci układu sterowania i przekazywane do systemu wizualizacyjnego. Sterowanie układu posiada niezbędne zabezpieczania podzespołów agregatu myjącego oraz wykonuje podstawowe funkcje sterownicze tj.: samoczynne wyłączenie agregatu lub pomp, gdy obsługa myjni nie używa lancy myjącej przez czas dłuższy niż 5 minut; rozwiązanie takie znacznie obniży koszty eksploatacji urządzenia i wpłynie również na obniżenia jego awaryjności, samoczynne zwalnianie ciśnienia w instalacji ciśnieniowej po zakończeniu mycia przy danej lancy myjącej lub samoczynnym wyłączeniu agregatu myjącego; rozwiązanie takie znacznie obniży awaryjność układu (instalacja nie będzie stale pod ciśnieniem), samoczynne przełączenie agregatu z pracy na czystej wodzie wodociągowej, na wodę obiegową; czas ten nie powinien być dłuższy niż 6 minut. Obsługa podstawowych funkcji agregatu realizowana jest poprzez panele sterowania podstawowego, oddzielne dla każdego ze stanowisk mycia (w środkowej jego części), zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie nawijaków przewodu ciśnieniowego. Wszystkie panele sterownicze przystosowane są do pracy w środowisku wilgotnym agresywnym (jednostka sterująca z hermetycznymi łatwo dostępnymi przyciskami). 9. Wytyczne eksploatacyjne: Przed uruchomieniem urządzeń myjących jak i układu oczyszczania użytkownik powinien bezwzględnie zapoznać się z instrukcją obsługi poszczególnych urządzeń myjni. Obsługa myjni powinna być przeszkolona przez upoważnionych przedstawicieli producenta lub dostawcy urządzeń wchodzących w skład wyposażenia technologicznego. Nieumiejętne posługiwanie się urządzeniami może doprowadzić do ich trwałego uszkodzenia. Na obiekcie myjni powinien być wyznaczony opiekun obiektu, który będzie prowadził rejestr pracy mycia i użytkowania obiektu oraz książkę przeglądów poszczególnych podzespołów wyposażenia technologicznego myjni. Wszelkie usterki muszą być niezwłocznie zgłaszane do opiekuna obiektu. Wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez osoby pojadające kwalifikacje uprawniające do takich czynności. a) Czynności wykonywane codziennie przez obsługę obiektu: Przed uruchomieniem mycia na stanowisku obsługujący powinien sprawdzić kompletność oraz wizualnie ocenić stan techniczny urządzeń. Ocena powinna dotyczyć widocznych uszkodzeń. Wszelkie nieprawidłowości należy zgłosić niezwłocznie konserwatorowi - serwisowi dostawcy,Sprawdzić stan techniczny przewodów i osprzęt wysokociśnieniowy tzn. lance mycia, końcówki - dysze (sprawdzenie wycieków itp.). b) Czynności wykonywane przez opiekuna obiektu: W strefie konserwator - mechanik ma prawo przebywać tylko wyznaczona i przeszkolona osoba. Do obowiązków opiekuna - konserwatora należy: codzienny przegląd - przygotowanie modułu przed rozpoczęciem pracy, kontrola i wykonanie niezbędnych korekt nastawy pracy podczas użytkowania urządzenia, sprawdzenie poziomu oleju w pompie agregatu myjącego (zgodnie z wytycznymi producenta), sprawdzenie stanu zanieczyszczenia filtra na wlocie do agregatu myjącego, sprawdzenie, czy z poszczególnych elementów układu myjącego w pomieszczeniu technicznym nie wycieka woda, wydawanie osprzętu myjącego oraz sprawdzenie szczelności i kompletności osprzętu, kontrola właściwego użytkowania i przestrzegania zasad BHP przez użytkowników myjni, sprawdzenie agregatu myjącego po ukończeniu mycia np. na koniec dnia, sprawdzanie komunikatów wyświetlanych na wyświetlaczach sterownia poszczególnych elementów układu umieszczonych w pomieszczeniu technicznym, wizualne sprawdzenie parametrów wody obiegowej (kolor, mętność, zapach), przynajmniej dwa razy w roku sprawdzenie skuteczności zerowania elementów układu. Uwaga! Nie dopuszcza się używania układu mycia przy występowaniu w pomieszczeniach myjni temperatur ujemnych, grozi to trwałym uszkodzeniem zainstalowanych układów technologicznych. 10. Szkolenie pracowników: Obsługa myjni winna być przeszkolona przez upoważnionych przedstawicieli producenta - dostawcy urządzeń wchodzących w skład wyposażenia technologicznego myjni. Z ww szkolenia winien powstać protokół potwierdzający dokonanie przeszkolenia oraz imienny wykaz osób szkolonych, wraz przypisaną im funkcją w obsłudze myjni oraz zakresem przeprowadzonego przeszkolenia. Szkolenie winno być przeprowadzone w dwu zakresach zawansowania, tj. oddzielnie dla operatorów mycia podstawowego, oddzielnie dla opiekunów myjni - kierownika myjni. Osoby postronne nieposiadające przeszkolenia nie powinny przebywać na terenie myjni. Na myjni winien być umieszczony wykaz osób dopuszczonych - przeszkolonych do obsługi układu technologicznego oraz do prowadzenia procesu mycia. 11. Wykonawca zapewnia pełną dyspozycyjność (dostępność oraz zastępowalność) pracowników w celu ciągłości pracy myjni pojazdów wojskowych (w razie potrzeby: święta, dni wolne od pracy)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501123006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.45wog.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach