Przetargi.pl
"Naprawa schodów i murku oporowego w pasie drogowym ul. Powstańców Śląskich wraz z remontem chodnika"

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2020-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44-120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl oraz gmpyskowice.peup.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Naprawa schodów i murku oporowego w pasie drogowym ul. Powstańców Śląskich wraz z remontem chodnika"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn: "Naprawa schodów i murku oporowego w pasie drogowym ul. Powstańców Śląskich wraz z remontem chodnika" Zakres przedmiotu zamówienia stanowi etap II projektu pn:”Modernizacja chodników wokół Rynku” i obejmuje odcinek wzdłuż drogi powiatowej nr 2985 S -ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach. Zakres ten przedstawiony został na mapce zagospodarowania terenu stanowiącej zał. nr 9g do SIWZ. Zadanie zostało zgłoszone w Starostwie Powiatowym w Gliwicach, po uzyskaniu pozwolenia nr K/1390/2019 z dnia 25 października 2019 r. Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (zał. nr 11 do SIWZ). Chodniki wokół rynku zlokalizowane są w granicach układu urbanistycznego miasta Pyskowice objętego indywidualną ochroną konserwatorską. W zakresie zadania Wykonawca jest zobowiązany do: zawiadomienia Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach o terminie rozpoczęcia i zakończenia robót; niezwłocznego zawiadomienia Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia robót budowlanych; Zakres robót : rozebranie starej nawierzchni chodnika z płyt chodnikowych wraz z krawężnikami od strony jezdni wykonanie nowej nawierzchni chodnika z płyt granitowych płomieniowanych 40x40 cm grubości 6 cm (kolor jasny szary) o powierzchni 313,79 m2 ułożenie krawężników drogowych granitowych 20x30x100 cm, 20x25x100 cm na ławie betonowej z oporem o długości odpowiednio 66,16m i 9,35m, co daje sumę75,51 mb ułożenie oporników granitowych 20x6 cm od strony budynków, na podsypce piaskowo-cementowej o dł. 64,2 mb wykonanie schodów terenowych ze stopni blokowych granitowych, o łącznej długości stopni 33mb remont muru oporowego z kamienia wapiennego o powierzchni 101.4 m2 montaż barierki o dł. 39 mb na murku oporowym roboty uzupełniające w tym odtworzenie nawierzchni jezdni bitumicznych w sąsiedztwie wymienionych krawężników drogowych, regulacja 2 szt studzienek teletechnicznych i 2 szt wpustów ulicznych. Rozwiązania konstrukcyjne. CHODNIK warstwa ścieralna – płyta chodnikowa granitowa, płomieniowana 40x40 cm gr. 6cm podsypka cementowo-piaskowa (1/4) gr. 3cm wymiana istniejącej podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 gr. 10cm podłoże istniejące Elementy dróg i ulic Obramowania – krawężniki jako obramowanie chodników przylegających do jezdni należy zastosować krawężniki granitowe 20x30x100 cm, 20x25x100 cm (najazdowe) wyniesione odpowiednio: - na odcinkach poza przejściem dla pieszych – światło 10cm - na odcinkach obniżonych (przejścia dla pieszych, dojścia do budynków) – światło 2cm ławę betonową pod krawężniki należy wykonać z betonu C12/15 z oporem na dojściach do przejścia dla pieszych zastosowano żywiczne płytki ostrzegawcze 40x40 cm z wypustkami mocowane na klej epoksydowy (Zamawiający dopuszcza ułożenie pasa integracyjnego z płyt integracyjnych granitowych 40x40 cm z wypustkami). przy krawędzi budynków, chodnik należy ograniczyć opornikiem granitowym 6x20 cm Odtworzenie schodkowe warstw bitumicznych przy krawężniku Szerokość odtworzenia – wg rysunku przekroju Odtwarzane warstwy: Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8S gr. 5 cm Warstwa wiążąca z AC 16W gr. 6 cm Podbudowa zasadnicza z AC 22P gr. 8 cm Kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie (0/31,5) gr. 21 cm Mur oporowy i schody terenowe. Mur oporowy: oczyszczenie i renowacja kamienia wapiennego uzupełnienie fug wmurowanie ubytków (czapa z kamienia wapiennego) montaż barierek stalowych lub aluminiowych w kolorze czarnym (w przypadku barierki stalowej – powinna ona być zabezpieczona antykorozyjnie poprzez ocynkowanie) Niweleta muru pozostaje bez zmian, szerokość istniejąca 0,5 m pozostaje bez zmian, długość istniejąca (36 m) pozostaje bez zmian. Schody terenowe: uzupełnienie i wyrównanie podbudowy wykonanie nowych stopnic granitowych z bloków granitowych płomieniowanych 15x45x100 na podsypce cementowo piaskowej 1:4 Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zobligowany jest do przedłożenia certyfikatów, deklaracji użytkowych itp. i uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru powołanego przez Zamawiającego. Roboty należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowiącą załącznik nr 5a - 5n do SIWZ oraz przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Przedmiar robót ma charakter informacyjno – pomocniczy, gdyż ze względu na przyjętą formę wynagrodzenia ryczałtowego, Wykonawca ma obowiązek wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymaganiami określonymi we wzorze umowy. Jeżeli w SIWZ Zamawiający posługuje się przedmiarem robót, to dokument ten ma jedynie na celu łatwiejsze skalkulowanie wynagrodzenia Wykonawcy. Gwarancja będzie zgodna z ofertą, przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 5 lat licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia UWAGA: Cena ryczałtowa podana przez Wykonawcę obowiązuje w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega zmianie. Cena ryczałtowa obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia. Roboty będą prowadzone w pasie drogowym drogi powiatowej wobec czego wykonawca zobowiązany będzie do wprowadzenia czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót zgodnie z udostępnionym przez Zamawiającego projektem. 1. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 1.1. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w koszty bezpośrednie robót ujęte w przedmiarze robót) t.j.: - rozbieranie nawierzchni chodników, - rozbieranie krawężników i obrzeży, - korytowanie mechaniczne pod chodnik, - korytowanie ręczne pod chodnik, - układanie podbudowy z kruszyw łamanych wraz z zagęszczeniem - układanie nawierzchni chodników z płyt chodnikowych granitowych, - remont muru oporowego z kamienia wapiennego, były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami) oraz dostawców materiałów budowlanych. 1.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie (§ 9 zał. nr 6 do SIWZ). 2. Rozwiązania równoważne 2.1. Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) parametrów jakościowy, b) estetycznym, należy zachować walory estetyczne elementu c) funkcjonalnym d) materiałowym ( technologicznym), Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.266 ) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. e) gabarytowym, f) technologicznych g) bezpieczeństwa - wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać znaki bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, atesty lub aprobaty technicznej lub certyfikaty zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 2.2. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, ze oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego”. 2.3. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 3. Dostępność dla osób niepełnosprawnych: Nawierzchnia musi być równa, a wysokość ułożonej nawierzchni w miejscach przejść dla pieszych musi być dostosowana do wysokości istniejącego krawężnika w miejscu przejść dla pieszych i musi wynosić do 2 cm. W miejscach przejść dla pieszych należy zabudować żywiczne płytki ostrzegawcze 40x40 z wypustkami mocowane na klej epoksydowy (Zamawiający dopuszcza ułożenie pasa integracyjnego z płyt integracyjnych granitowych 40x40 cm z wypustkami).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111300-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Uwaga Proszę nie załączać oświadczenia do oferty. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późniejszymi zm. ), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach