Przetargi.pl
Najem pomieszczeń i wyposażenia oraz prowadzenie stołówki i kuchni szkolnej w Gimnazjum w ŁUKOWICY z możliwością świadczenia usług gastronomicznych dla ludności oraz realizację programu: Pomoc państwa w zakresie dożywiania - przygotowanie posiłków dla osób uprawnionych na terenie Gminy ŁUKOWICA.

Urząd Gminy Łukowica ogłasza przetarg

  • Adres: 34-606 Łukowica, Łukowica 334
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 3301521 , fax. 018 3335411
  • Data zamieszczenia: 2016-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Łukowica
    Łukowica 334 334
    34-606 Łukowica, woj. małopolskie
    tel. 018 3301521, fax. 018 3335411
    REGON: 00054750800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lukowica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Najem pomieszczeń i wyposażenia oraz prowadzenie stołówki i kuchni szkolnej w Gimnazjum w ŁUKOWICY z możliwością świadczenia usług gastronomicznych dla ludności oraz realizację programu: Pomoc państwa w zakresie dożywiania - przygotowanie posiłków dla osób uprawnionych na terenie Gminy ŁUKOWICA.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Oferent zobowiązany będzie do prowadzenia stołówki na następujących zasadach1/codzienne przygotowanie /zgodnie z normami żywieniowymi/ i wydawanie obiadów dla żywienia zbiorowego dla uczniów Gimnazjum w Łukowicy,2/dożywianie uczniów szkół szczegółowe zasady w tym zakresie zawiera pkt.3.3.1.do 3.38. niniejszej SIWZ.3/dla osób innych niż uczniowie w ustalonych godzinach i wg odrębnej kalkulacji. Po wydzierżawieniu pomieszczeń kuchni, stołówki oraz wyposażenia Oferent zobowiązany będzie do1/uiszczania miesięcznej stawki czynszu w kwocie 1330 zł brutto.2/poza czynszem, będzie uiszczał opłaty stałe za liczniki oraz koszty opłat eksploatacyjnych takich jak energia elektryczna/licznik/,woda/licznik/,ścieki/wg wskazań licznika zużycia wody/,wywóz nieczystości/50% wartości faktur wystawionych przez wykonawcę usług/,c.o./wskaźnik zużycia ciepła w szkole /m2 dla ogrzewanej powierzchni dzierżawionej,tj.445.m2 ustalony na podstawie kosztów zużycia ciepła za poprzedni sezon grzewczy/związanych z prowadzeniem działalności gastronomicznej z terminem płatności do 10 każdego miesiąca.3/utrzymania czystości i porządku na terenie stołówki i kuchni zgodnie z wymogami odpowiednich służb, 4/doposażenia na własny koszt wynajętego pomieszczenia w urządzenia niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej /urządzenia te pozostają przez okres trwania umowy i są po jej wygaśnięciu własnością Oferenta/,przeprowadzania na własny koszt konserwacji, remontów bieżących i kapitalnych urządzeń wydzierżawionych z częstotliwością zgodną z technologią użytkowania tych urządzeń,6/przeprowadzania na własny koszt niezbędnych napraw i remontów dzierżawionych pomieszczeń w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły,7/do oddania po zakończeniu umowy przez komisyjny odbiór dzierżawionych przez oferenta pomieszczeń i wyposażenia,8/przestrzegania zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.2.Strony zastrzegają sobie prawo wcześniejszego rozwiązania umowy, za uprzednim 3 miesięcznym wypowiedzeniem.3.Zamawiający przewiduje prowadzenie działalności gastronomicznej i handlowej z możliwością organizowania imprez przez Oferenta w dni nauki po godz.15.00 i w dni wolne od nauki. W zakresie udostępnienia szatni i toalet do tej działalności Oferent zawrze odrębną umowę z Dyrektorem Gimnazjum.4. Łączna powierzchnia kuchni, stołówki wraz z pomieszczeniami pomocniczymi wynosi 445,37 m2.Zestawienie pomieszczeń objętych powyższym zakresem usług zawarte jest załączniku nr 9 do SIWZ.5.Szczegółowy wykaz sprzętu i wyposażenia znajdującego się w wynajmowanych pomieszczeniach zawarty jest w załączniku nr 10 do SIWZ.3.1.Realizacja programu Pomoc państwa w zakresie dożywiania przygotowanie posiłków, dostarczanie i podawanie dla osób uprawnionych na terenie Gminy Łukowica.3.3.Przedmiotem tej części zamówienia jest dożywianie około 330 osób uprawnionych na terenie Gminy Łukowica, które obejmuje 3.3.1/ Przygotowanie ciepłych jednodaniowych posiłków z programu pomoc państwa w zakresie dożywiania dla osób objętych programem dożywiania w placówkach oświatowych a/Szkoła Podstawowa Jadamwola 29 osób, orientacyjna odległość od stołówki 3,8 km, b/Szkoła Podstawowa Świdnik 32 osób, orientacyjna odległość od stołówki 3,5 km, c/Szkoła Podstawowa Stronie 26 osób, orientacyjna odległość od stołówki 3,6 km, d/Szkoła Podstawowa Roztoka 33 osób, orientacyjna odległość od stołówki 4,2 km, e/Szkoła Podstawowa Nr 2 Przyszowa 16 osób, orientacyjna odległość od stołówki 9,6 km, f/ Szkoła Podstawowa Młyńczyska 71 osób, orientacyjna odległość od stołówki 10 km, g/ Szkoła Podstawowa Jastrzębie 31 osoby, orientacyjna odległość od stołówki 3,0 km, j/ Gimnazjum Łukowica 90 osób.3.3.2/ Posiłek jednodaniowy gorący składający się z a/zupa z wkładką mięsną, + chleb lub bułka na deser jogurt lub owoc 2 razy w tygodniu b/mięso /ryba/ lub jego porcja + ziemniaki, kasza, ryż, makaron + surówka lub warzywa gotowane/ Wykonawca może zaplanować dodatek w formie klusek śląskich/kopytek zamiast kaszy/ryżu/ziemniaków/- 3 razy w tygodniu. W przypadku podawania II dania obiadowego Zamawiający wymaga dodatkowo kompotu lub soku.3.3.3/ustala się obowiązującą gramaturę posiłku zupa 350 gram z wkładka mięsna 100gram chleb 2 kromki lub bułka 80 gram mięso lub jego porcja 100 gram, ziemniaki 200 gram lub kasza, ryż, makaron, surówka lub warzywa gotowane 150 gram, sos 50 gram. raz w tygodniu posiłek mogą stanowić placki ziemniaczane ze śmietaną, krokiety, pierogi, naleśniki z serem i słodkim sosem, mięsem lub powidłami lub danie z makaronem o minimalnej gramaturze 400 gram. kompot 200 ml lub napój lub sok w kartoniku.3.3.4/Posiłki nie mogą się powtarzać w danym tygodniu.3.4. Do szkół wymienionych poniżej wykonawca będzie dowoził posiłki w opakowaniach jednorazowych przystosowanym transportem, w tym napoje lub soki w kartoniku /uprawnienia do cateringu/ i je wydawał. Posiłki będą wydawane zgodnie z zasadami sanitarno epidemiologicznymi przez pracownika wykonawcy dysponującego uprawnieniami do tego rodzaju pracy. Posiłki nie mogą być przetwarzane /krojone, nalewane itp./w miejscach podawania posiłków w wymienionych szkołach w pkt.3.3.1 litera a do g.Szkoły posiadają miejsce do spożywania posiłków za przygotowanie, których zgodnie z ustawą o ustanowieniu programu wieloletniego /Pomoc państwa w zakresie dożywiania/ są odpowiedzialni Dyrektorzy szkół. 3.5.Posiłki muszą posiadać wymagalną przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej dla żywienia zbiorowego i z przepisami prawa oraz dostarczane i wymagane z normami sanitarno epidemiologicznymi. 3.6. Wykonawca jest zobowiązany odbierać pojemniki jednorazowe, w których dowozi posiłki do szkół, w których nie ma stołówek ani punktów wydawania posiłków i utylizować je na swój koszt.3.7.Zamawiający wymaga sporządzania list osób dożywianych w poszczególnych szkołach w danym miesiącu i dołączenia do rachunku za dany miesiąc, który Wykonawca przedkłada w GOPS w Łukowicy do ostatniego dnia każdego miesiąca, ponieważ jest to wydatek z danego miesiąca i musi być zrealizowany w danym miesiącu, wprowadzenie do systemu informatycznego informacji o realizacji dożywiania za dany miesiąc jest niezbędne do sprawozdawczości z wydatkowania środków na dożywianie. 3.8. Szacunkowa ilość dni od września 2016r do czerwca 2017r, w których będą dzieci dożywiane wynosi 190 dni tj. 10 mcy roku szkolnego szacunkowa ilość w okresie trwania umowy /przewidywana ilość dni może ulec zmianie w przypadku zobowiązania Wykonawcy przez Zamawiającego do realizacji dożywiania w dni wolne, święta i ferie /Wykonawca ma obowiązek wykonać usługę również w te dni, jeżeli taka będzie wola Zamawiającego/.3.9.Wytwarzanie i dostarczanie posiłków do szkół podstawowych wymienionych w pakt.3.3.1 odbywać się będzie od godziny 10.00 do godziny 11.30., w Gimnazjum od 11.00 do 13.00. Szczegółowy harmonogram dostarczania posiłków do poszczególnych szkół zostanie ustalony z Wykonawcą. 3.10.Ilość osób korzystających z posiłków może ulec zmianie /zwiększeniu i zmniejszeniu/i wykonawca każdorazowo będzie o tym informowany.3.11.Wytwarzanie i serwowanie posiłków dla uczniów nieobjętych Pomocą państwa w zakresie dożywiania, które nie będą finansowane w ramach niniejszego zamówienia, będzie wykonywane na zasadach określonych w umowie stanowiącej zał.do SIWZ.3.12.Do obowiązków Wykonawcy należało będzie zapewnienie naczyń jednorazowych i sztućców dla uczniów w szkołach wymienionych w pkt.3.3.1 lit. a do g.3.13. Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania posiłków, mycia termosów i innych pojemników wielokrotnego użytku w wynajmowanych kuchniach w specjalnie przystosowanych basenach.3.14. Zamawiający wymaga dostarczenia jadłospisów na dany miesiąc najpóźniej w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego, z podziałem na następujące dane kaloryczność, gramatura gotowego posiłku z podziałem na części składowe wyrażone w gramach.3.15.W wyjątkowych sytuacjach w przypadku konieczności dokonania zmian w jadłospisie przez Wykonawcę, zobowiązany jest on do przekazania takiej informacji wraz z uzasadnieniem Zamawiającemu za pośrednictwem faksu lub pisemnie, celem zaakceptowania jej przez Zamawiającego.3.16.Dostawa posiłków odbywać się będzie środkiem transportu wykonawcy i na jego koszt i ryzyko. Wykonawca dołączy do oferty wykaz środków transportu dopuszczonych do przewozu posiłków przez Inspekcję Sanitarną wraz z dokumentem, z którego wynika zgoda Inspekcji Sanitarnej na przewóz posiłków. Każdorazowo na prośbę zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Książki kontroli sanitarnej samochodu.3.17.Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad wynikających z systemu HACCP oraz zapewnienie właściwej jakości zdrowotnej żywności, a także za przestrzeganie zasad dotyczących przygotowania i dostarczania posiłków zgodnie z wymogami i przepisami sanitarno epidemiologicznymi.3.18.Naczynia transportowe, w których przewożona jest żywność muszą być czyste, bez uszkodzeń, bez znaczących zmian fizycznych mogących przyczynić się do zagrożenia epidemiologicznego, a pojemniki /termosy, opakowania jednorazowe/ zamykane szczelnie tak, by podczas transportu posiłki w formie płynnej nie uległy rozlaniu.3.19.Wykonawca będzie dostarczał posiłek do szkół, w których nie ma punktów wydawania posiłków w pojemnikach przeznaczonych tylko do tego celu, zapewniających utrzymanie właściwej jakości i temperatury potraw, a także własnym transportem, spełniającym wymagania sanitarne, który musi być dopuszczony decyzja właściwego inspektora sanitarnego do przewozu posiłków dla potrzeb żywienia zbiorowego.3.20.Wykonawca musi dostarczać posiłki do szkół, w których nie ma punktów wydawania posiłków odpowiednio zabezpieczone przed skażeniem, utratą wartości odżywczych i temperatury. Wykonawca jest odpowiedzialny za prawidłową temperaturę posiłków tj: zupy co najmniej75?C, drugie danie co najmniej 63?C, a surówki nie wyższej niż 4?C.3.21.Osoba dostarczająca posiłki musi posiadać aktualne badania lekarskie i ubranie robocze/fartuch/.3.22.Wykonawca zobowiązany jest do rozładunku i wniesienia posiłków do budynku w wskazane przez Zamawiającego miejsca. 3.23. Przed przyjęciem posiłków Zamawiający w szkołach, w których nie ma punktów wydawania posiłków sprawdzi czy zgadza się ilość potraw. W razie stwierdzenia braków lub niezgodności w dostawie Wykonawca ma obowiązek dostarczyć posiłki zgodnie z zamówieniem w ciągu godziny.3.24.Posiłki będą wydawane przez pracowników Wykonawcy.3.25.Zamawiający nie dopuszcza wykonania posiłków z półproduktów.3.26.Odpowiedzialność za ciągłość żywienia ponosi wykonawca.3.27.Wykonawca jest zobowiązany posiadać ważną decyzję /zezwolenie, opinię, protokół/ lub inny dokument właściwego inspektora sanitarnego o dopuszczeniu do przygotowania posiłków i wydawania posiłków w zbiorowym żywieniu, w tym zezwolenie do prowadzenia cateringu.3.28.Wykonawca odpowiedzialny będzie za właściwe przechowywanie środków spożywczych, utrzymanie temperatury i innych warunków przechowywania, stan opakowań itd., higienę produkcji, sposób transportu posiłków.3.29.Posiłki oraz miejsce ich przygotowania muszą spełniać wymogi ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia /tj. Dz. U. z 2010 Nr 136, poz. 914 z późn. zm./ wraz z aktami wykonawczymi.3.30.Koszty leczenia ucznia, jakie powstaną na skutek zatrucia pokarmowego z winy wykonawcy, a także związane z zatruciem roszczenia odszkodowawcze ucznia, będą obciążały całkowicie wykonawcę.3.31.Zamawiający będzie miał prawo do przeprowadzenia kontroli żywienia uczniów pod względem gramatury, jakości, sposobu i warunków przyrządzania posiłków itp. Reklamacja, co do jakości posiłków będzie składana pisemnie.3.32.Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia podczas kontroli dokumentów potwierdzających dopuszczenie przez Inspektora Weterynarii wyrobów i artykułów mięsnych.3.33.Wykonawca musi posiadać odpowiednio wykwalifikowany personel oraz doświadczenie w żywieniu zbiorowy.3.34.Wszelkie reklamacje, co do wadliwego wykonywania usługi, nieterminowej realizacji zamówienia oraz innych zawinień leżących po stronie wykonawcy wskazujących na nienależyte wykonanie umowy składane będą pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną.3.35.Wykonawca jest zobowiązany do pobierania i przechowywania próbek potraw w zakładzie, w którym potrawy te zostały wyprodukowane. Pobierane próbki są udostępniane organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na żądanie tych organów. 3.36. Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego odbierania odpadów pokonsumpcyjnych raz dziennie.3.37.Ze względu na specyficzne położenie Szkół, do których maja być dostarczane posiłki oraz zdarzające się w okresie zimowym trudności z przejazdem, dopuszcza się na ten czas niewielkie opóźnienia w dostawie do 30 minut. O ewentualnym opóźnieniu, Zamawiający musi bezwzględnie zostać odpowiednio wcześniej poinformowany.3.38.W wyjątkowych sytuacjach /nieprzewidziane poważne awarie, katastrofy, itp./w przypadku braku możliwości przygotowania posiłku przez Wykonawcę, jest on zobowiązany zapewnić posiłki o wyznaczonym czasie i nie gorszej jakości na swój koszt, z innych źródeł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 5 000,00 zł (słownie:pięć tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lukowica.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach