Przetargi.pl
Nadzór inwestorski z kontrolowaniem inwestycji pn.: Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem wraz z zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10.

Gmina Wyry ogłasza przetarg

  • Adres: 43-175 Wyry, Główna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 325 68 00 , fax. 32 325 68 09
  • Data zamieszczenia: 2019-03-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wyry
    Główna 133
    43-175 Wyry, woj. śląskie
    tel. 32 325 68 00, fax. 32 325 68 09
    REGON: 27625773600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wyry.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski z kontrolowaniem inwestycji pn.: Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem wraz z zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie nadzoru inwestorskiego z kontrolowaniem inwestycji pn.: „Nadzór inwestorski z kontrolowaniem inwestycji pn.: Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem wraz z zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10”. 1. Zadanie 1 - Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10. 2. Zadanie 2 - Zagospodarowanie terenu przy sali gimnastycznej przy ul. Puszkina 10 w Wyrach. B. Zakres rzeczowy 1. Zadanie 1 - Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10. a) Budowa budynku sali gimnastycznej z złącznikiem „pod klucz” o poniższych parametrach: Liczba kondygnacji nadziemnych: - 2 dla części z siłownią i oddymianą klatką schodową; - 1 dla pozostałej części budynku, w tym sali gimnastycznej wraz z zapleczem sanitarno-szatniowym, z antresolą techniczną ponad nimi; Liczba kondygnacji podziemnych: – 0 Wysokość zabudowy: – 11,30 m Gabaryty budynku: – 65,19 x 39,00 m Spadek połaci dachowych: – 3-5° (zależnie od rozpatrywanej połaci) Powierzchnia użytkowa: – 1.852,94 m² Powierzchnia całkowita: – 3.166,10 m² Powierzchnia zabudowy: – 1.638,31 m² Kubatura: – 14.850,00 m3 b) Budowa zewnętrznych przyłączy do obiektu tj.: - przyłącze energetyczne, - sieć wodociągowa wraz przyłączem wodociągowym, - sieć kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami, - sieć kanalizacji deszczowej wraz z podłączeniami odbiorników, c) Budowa zewnętrznego zagospodarowania terenu: - budowa pochylni i schodów zewnętrznych, - budowa chodników i utwardzeń d) Sporządzenie dokumentacji projektowej w zakresie zjazdu z ul. Puszkina w Wyrach dla budowy budynku Sali gimnastycznej z łącznikiem oraz budowa tegoż zjazdu w oparciu o w/w dokumentację projektową. e) Dostawa i montaż wyposażenia sportowego oraz pozostałego (jak biurka, krzesła itd.) w budynku sali gimnastycznej z łącznikiem. f) Przeszkolenie personelu w zakresie użytkowania urządzeń i wyposażenia obiektu. g) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu sali gimnastycznej z łącznikiem. h) Sporządzenie książki obiektu wraz z wymaganymi dokumentami i przekazanie jej użytkownikowi. i) Wykonanie w okresie udzielonej przez oferenta gwarancji, wszystkich niezbędnych przeglądów wynikających z Ustawy Prawo Budowlane, oraz przeglądów i prac konserwacyjnych wynikających bezpośrednio z gwarancji, producentów zabudowanych urządzeń i wyposażenia zamontowanego w ramach realizacji inwestycji. 2. Zadanie 2 - Zagospodarowanie terenu przy sali gimnastycznej przy ul. Puszkina 10 w Wyrach. a) Obiekty sportowe wraz z wyposażeniem, tj.: - Boisko wielofunkcyjne: boisko wielofunkcyjne o nawierzchni z trawy syntetycznej piłkarskiej posiadające wydzielone powierzchnie do gry: w piłkę nożną i ręczną o wymiarze 48,00x36,00m, wyznaczone liniami białymi o grubości 10cm, dwa boiska do koszykówki o wymiarze 28,0x15,0m, wyznaczone liniami koloru żółtego o grubości 5cm. - Boisko do siatkówki i tenisa: kort do tenisa posiadający wydzielone powierzchnie do gry w tenisa ziemnego o wymiarach 23,77x10,97m z liniami gr. 5cm w kolorze białym oraz boisko do gry w siatkówkę o wymiarach 9x18m wyznaczone liniami gr. 10cm w kolorze żółtym. - Bieżnia pięciotorowa do biegu na 60m:bieżnia o nawierzchni poliuretanowo - gumowej o wymiarach 5,00x74,00 m z pięcioma torami wydzielonymi liniami w kolorze białym gr. 5cm. Szerokość toru 1,00m. - Bieżnia do skoku w dal wraz z zeskocznią: rozbieżnia o nawierzchni poliuretanowo - gumowej o wymiarach 1,50x22,00 m z 20cm pasem pod belkę jako miejsce odbicia. Zeskocznia w formie prostokątnej piaskownicy o wymiarach 3,00x9,00m z piaskiem drobnym, spulchnionym, miękkim. Płaszczyzna piasku oraz rozbieżni i belki powinny znajdować się na tym samym poziomie. b) Plac zabaw wraz z wyposażeniem, tj.: Plac zabaw zostanie wykonany w formie swobodnie rozmieszczonych urządzeń. Gabaryty poszczególnych urządzeń mogą się nieznacznie różnić, w zależności od dobranego producenta. Każde urządzenie posiada swoją strefę funkcjonalną, rozumianą jako strefa odstępu do kolejnych elementów placu zabaw oraz jako obszar pozwalający na bezpieczne korzystanie z urządzenia. Proponowane sprzęty placu zabaw zostały oznaczone w części graficznej w niniejszym projekcie literami alfabetu w następującej kolejności: A. Zestaw zabawowy „A” - jest to zestaw zawierający elementy składające się z wielu drabinek, siatek i elementów służących wspinaczce oraz zjeżdżalnie i worek treningowy B. Zestaw zabawowy „B” - jest to zestaw składający się z wielu elementów służących ćwiczeniu równowagi Proponowane urządzenia terenowe powinny być wykonane ze stali nierdzewnej i pokryte kolorową farbą proszkową, z ewentualnymi elementami gumowymi lub drewnianymi - zgodnie z zestawieniem urządzeń oraz częścią rysunkową. W części rysunkowej przedstawiono minimalne strefy bezpieczeństwa dla poszczególnych urządzeń oraz sposób ich kotwienia do podłoża. Na placu zabaw znajdować będą się także elementy małej architektury tj. ławki i kosz na śmieci. Bezpośrednio pod urządzeniami zabawowymi zaproponowano bezpieczną dla dzieci posadzkę poliuretanowo - gumową. Wina ona być nawierzchnią przepuszczalną dla wody o zwartej strukturze, przyjazną dla środowiska, winna posiadać dobre właściwości użytkowe, nawet przy złych warunkach atmosferycznych. c) Ogrodzenie. Ogrodzenie zewnętrzne należy zastosować jako systemowe, kratowe ze stalowych prętów ocynkowanych w kolorze szarym, a wzdłuż granicy wschodniej wykonać jako systemowe ze stalowych prętów ocynkowanych z elementami metaloplastyki, kolor szary na podmurówce. Wysokość ogrodzenia zewnętrznego przy zastosowaniu podmurówki h=1,6m, bez podmurówki h=1,3m, max. rozstaw słupków 2,6m. Przy ogrodzeniu od strony drogi ul. Puszkina należy wykonać prefabrykowaną podmurówkę betonową. Wszystkie typy ogrodzenia zewnętrznego wykonane zostaną z elementów rozbieralnych. W ogrodzeniu zewnętrznym zaprojektowano jedną bramę wjazdową oraz jedną furtkę. Ogrodzenie zostało podzielone na odcinki w sposób pokazany na mapie. Długość ogrodzenia kratowego L = 194 mb, ogrodzenia z elementami metaloplastyki 48,10 mb. Z uwagi na zróżnicowanie poziomów terenu dla realizowanego ogrodzenia zewnętrznego, przed rozpoczęciem prac należy wykonać pomiary niwelatorem. Poziomem odniesienia będzie projektowana nawierzchnia z kostki brukowej, w miejscu bramy wjazdowej na teren o rzędnej 232,40m n.p.m (odcinek DE). Różnicę poziomu należy niwelować poprzez zastosowanie uskoków ogrodzenia zgodnie ze szczegółowymi rysunkami. d) Oświetlenie i monitoring Oświetlenie zewnętrzne terenu objętego realizacją Zadania 2 należy wykonać z zastosowaniem lamp parkowych. Zakłada się montaż 23 szt. słupów CC 3m 60/104/3 oraz montaż opraw dekoracyjnych LED 5200 Lm 40w. Monitoring obiektów zewnętrznych zostanie włączony do monitoringu wewnętrznego obiektu sali gimnastycznej z łącznikiem zrealizowanego w ramach Zadania 1. e) Sieci zewnętrzne W ramach realizacji Zadania 1 zostaną wykonane główne ciągi dla kanalizacji sanitarnej, deszczowej, sieci wodociągowej oraz przyłącza gazu i przyłącze prądu. W czasie wykonywania robót związanych z zagospodarowaniem terenu oraz obiektów sportowych, oferent wykona stosowne podłączenia do wykonanej w ramach Zadania 1 kanalizacji deszczowej w postaci drenów oraz wpustów deszczowych. C. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie robót budowlanych stanowi Dokumentacja Projektowa oraz załącznik A do SIWZ tj. Uszczegółowiony opis przedmiotu zamówienia D. Zakres przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie nadzoru inwestorskiego polegającego na nadzorze i kontroli inwestycji pn.: Nadzór inwestorski z kontrolowaniem inwestycji pn.: Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem wraz z zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10. Do obowiązków Inspektora należy pełny zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 ze zm.) w tym: 1. Nadzór nad wykonaniem robót, kontrola i ocena zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SIWZ z Wykonawcą robót w tym m.in.: a) uczestnictwo w procesie przekazania placu budowy; b) reprezentowanie inwestora na budowie, szczególnie w zakresie kontroli nad robotami, poprzez obecność na budowie z częstotliwością min. 1 x w tygodniu, a także w wyjątkowych sytuacjach dodatkowo na żądanie Wykonawcy lub Zamawiającego; c) sprawowanie kontroli prowadzonych robót w zakresie: - zgodności ich realizacji z dokumentacją projektową i Ustawą Prawo Budowalne, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, - dotrzymania terminów realizacji; d) ochrona interesu Zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umów o realizacji robót budowlanych; e) zgłaszanie projektantowi i Zamawiającemu zastrzeżeń do dokumentacji projektowej, wniesionych przez wykonawcę robót i dokonania z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień; f) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich odstępstw i zmian technologii robót, materiałów i urządzeń, zgłaszanych przez wykonawcę robót szczególnie, gdy zmiany te mogą skutkować rozszerzeniem zakresu rzeczowego określonego umową lub podwyższeniem kosztów realizacji robót; g) monitorowanie postępu robót budowlanych; opiniowanie i potwierdzanie rzeczywistego ich zaawansowania w odniesieniu do przedstawionych przez Wykonawcę robót budowalnych w harmonogramie rzeczowo-finansowym oraz składnia Zamawiającemu stosownych raportów; h) uzgadnianie z zamawiającym wszelkich odstępstw i zmian technologii robót, materiałów i urządzeń, zgłaszanych przez Wykonawcę robót szczególnie, gdy zmiany te mogą skutkować rozszerzeniem zakresu rzeczowego określonego umową lub podwyższeniem kosztów realizacji robót; i) wycena poleceń zmian w porozumieniu z zamawiającym, z uwzględnieniem przepisów prawa zamówień publicznych i ustawy o finansach publicznych oraz zapisów umowy na wykonanie robót budowlanych; j) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów i materiałów budowlanych; k) sprawdzenie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; l) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; m) nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dziennika budowy, oraz dokumentacji budowy, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót; n) potwierdzanie ilościowe i jakościowe robót zanikających i ulegających zakryciu, po zgłoszeniu przez Wykonawcę, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od daty zgłoszenia; o) odbiór (częściowy/techniczny/końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania; p) wnioskowanie do zamawiającego wraz z kierownikiem budowy o konieczności dokonania zmian jakości, ilości lub technologii robót lub ich części na wykonanie robót zamiennych, które zostaną uznane za niezbędne dla uzyskania celu oznaczonego w umowie z Wykonawcą robót. Przedmiotowy wniosek należy przedstawić zamawiającemu do zaakceptowania; q) potwierdzenie konieczności wykonania ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych przez podpisanie protokołu konieczności (określającego min. zakres robót oraz szacunkową ich wartość), zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym szczególnie ustawą Prawo zamówień publicznych; oraz ich nadzorowanie w ramach ceny umownej tj. bez dodatkowego wynagrodzenia; r) potwierdzenie wystąpienia robót nie ujętych, pomyłkowo przez Zamawiającego, w przedmiarze robót przekazanym Wykonawcy w ramach postępowania przetargowego, lecz ujętych w przekazanej dokumentacji projektowej i STWiOR (oszacowanie ilości i wartości tych robót); s) potwierdzenie wystąpienia robót zaniechanych i sporządzenie na tą okoliczność protokołu z oszacowaniem ilości i wartości tych robót; t) weryfikacja i potwierdzenie sporządzonych przez Wykonawcę obmiarów faktycznie wykonanych robót, a następnie sprawdzenie kosztorysów powykonawczych, pod względem rachunkowym i merytorycznym (w terminie 5 dni od daty otrzymania); u) uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, przedstawicieli Instytucji współfinansującej i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli; v) zatwierdzenie rozliczenia końcowego budowy. 2. Udział w odbiorach: a) sprawdzenie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych; b) weryfikacja pod względem prawidłowości i kompletności dokumentów wymaganych do odbioru przygotowanych przez wykonawcę dla zamawiającego oraz dla PINB w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie; c) zgłoszenie gotowości inwestycji do odbioru; d) udział w odbiorach; a ponadto: 3. Udział w naradach roboczych na budowie, które Zamawiający organizował będzie z częstotliwością uzależnioną od postępu robót, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu i nie częściej niż jeden raz w tygodniu (za wyjątkiem sytuacji szczególnie uzasadnionych). 4. Bieżące informowanie Zamawiającego o postępie robót, opracowywanie dla Zamawiającego informacji ze zrealizowanego zadania inwestycyjnego w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca za poprzedni miesiąc, podając procentowo zaawansowanie robót dla każdego z asortymentów, będących elementem rozliczenia Wykonawcy robót z Zamawiającym. 5. Udział w przeglądach gwarancyjnych przed upływem terminów rękojmi i gwarancji (Zamawiający przyjął, że wykonawca robót udzieli od 60 miesięcy do 84 miesięcy gwarancji na roboty budowlane). 6. Rozliczenie Umowy na roboty budowane w przypadku jej wypowiedzenia, rozwiązania lub odstąpienia; 7. Udział przy rozpatrywaniu roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawiania zamawiającemu stanowiska w odniesieniu do nich. W przypadku, gdy wszczęty zostanie spor sądowy między zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji Umowy na roboty, Inspektor zapewni wsparcie zamawiającemu poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących tematu sporu. 8. Inspektorowi nie wolno bez zgody Zamawiającego wydawać Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych, nie objętych umową o roboty budowlane, bez pisemnej zgody Zamawiającego. E. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny kod: 71.52.00.00-9 Usługi nadzoru budowlanego F. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp Wykonywanie czynności związanych z pełnieniem nadzoru inwestorskiego z kontrolowaniem rozliczeń budowy pn.: „Budowa budynku sali gimnastycznej z łącznikiem wraz z zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Wyrach przy ul. Puszkina 10” przez osoby do tego uprawnione, nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2018.917 ze zm.). G. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. H. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) załącznik nr 1 – Formularz Oferty, b) załącznik nr 2 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, c) załącznik nr 3 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, d) oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeśli dotyczy), e) oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; f) zobowiązanie podmiotu trzeciego w trybie art. 22a ust. 2 Pzp (jeśli dotyczy). g) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VI pkt. 3 SIWZ Wykonawca złoży dokumenty w przypadku, gdy: 4.1. Wykonawca samodzielnie bierze udział w postępowaniu i nie polega na zasobach innych podmiotów: a) Wykonawca składa dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.4. SIWZ 4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie (konsorcjum): a) każdy konsorcjant składa: – dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.4. SIWZ b) konsorcjant, który wykazuje spełnianie warunków: – odpowiednio dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.3. SIWZ 4.3. Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów: a) Wykonawca składa dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.4. SIWZ – podmiot trzeci składa dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.3. SIWZ w zakresie w jakim udostępnia swoje zasoby – podmiot trzeci składa dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.4. SIWZ 4.4. Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału, ale zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom: a) Wykonawca składa dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.4. SIWZ b) Wykonawca składa dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.4. SIWZ dla każdego z podwykonawców. 5. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów (art. 26 ust. 2f Pzp). 6. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: a) Rozdz. VI pkt 3.4. SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. VI pkt 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie, Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument dotyczy, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia i dokumenty tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2017.570 ze zm.). W tym wypadku Zamawiający dla potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału określonego w art. 24 ust. 5 pkt. 1 Pzp skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych, tj.: a) Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (art. 4 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o krajowym rejestrze sądowym (Dz.U.2017.700 ze zm.), b) Informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (art. 38 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2017.2168 ze zm.). I. Informacja dotycząca podwykonawców 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Przez kluczową część zamówienia rozumie się usługę Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, pełniącego jednocześnie funkcję Kierownika zespołu tj. koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego na budowie. 4. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku braku takiego oświadczenia, zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców. 5. Powierzenie wykonawcy części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 6. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowalnych. 7. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. J. Informacja dotycząca wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego 1. Zamawiający dopuszcza wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Zgodnie z art. 23 Pzp podmioty występujące wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo. Powinno ono jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika (może to być lider). 4. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5. Wszelka korespondencja między zamawiającym a Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia będzie kierowana do ustanowionego Pełnomocnika ze skutkiem dla mocodawców. 6. W sytuacji gdyby została wybrana jako najkorzystniejsza oferta podmiotów występujących wspólnie Pełnomocnik zobowiązany jest przed terminem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego dostarczyć umowę regulującą współpracę tych podmiotów tj.: a) przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są do przedstawienia umowy spółki cywilnej, b) podmioty występujące wspólnie jako konsorcjum zobowiązane są do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 7. Umowa podmiotów występujących wspólnie jako konsorcjum musi zawierać co najmniej: a) cel gospodarczy, b) czas trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, c) solidarną odpowiedzialność każdego członka konsorcjum wobec zamawiającego za wykonanie umowy, d) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia, e) zakaz zmian w umowie bez zgody zamawiającego. 8. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. 9. W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach