Przetargi.pl
NADZÓR INWESTORSKI PRZY REALIZACJI ROBÓT BUDOWLANYCH W RAMACH ZADANIA PT. „POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU TCZEWSKIEGO – POPRZEZ PRACE BUDOWLANE I DOPOSAŻENIE” (ZESPÓŁ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W TCZEWIE)

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 587 734 800
  • Data zamieszczenia: 2019-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 587 734 800
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    NADZÓR INWESTORSKI PRZY REALIZACJI ROBÓT BUDOWLANYCH W RAMACH ZADANIA PT. „POPRAWA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU TCZEWSKIEGO – POPRZEZ PRACE BUDOWLANE I DOPOSAŻENIE” (ZESPÓŁ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W TCZEWIE)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia w dwóch częściach jest pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych w Zespole Kształcenia Zawodowego w Tczewie w ramach zadania pt. „Poprawa jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Tczewskiego – poprzez prace budowlane i doposażenie”. 2.2 Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 4 Kształcenie zawodowe, Działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjal-nych szkół zawodowych, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2.3 Zamawiający dokonał podziału zamówienia w sposób następujący: 2.3.1 część zamówienia nr 1 – Nadzór inwestorski przy realizacji robót budowlanych związanych z budową budynku dydaktycznego ćwiczeń praktycznych Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie; 2.3.2 część zamówienia nr 2 – Nadzór inwestorski przy realizacji robót budowlanych związanych z przebudową pomieszczeń pracowni nr 24 i 25 na potrzeby pracowni symulatorów CNC i pracowni obrabiarek Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie. Zamawiający nie zastrzega liczby części, na które Wykonawca może złożyć ofertę. 2.4 Opis przedmiotu zamówienia odnoszący się do 1 części zamówienia: 2.4.1 Na przedmiot zamówienia składa się m.in. nadzór nad: a) rozbiórką obecnej wiaty magazynowej (obiekt wolnostojący, nie połączony z budynkiem głównym ZKZ), na miejscu której ma powstać nowy budynek dydaktyczny ćwiczeń praktycznych; b) budową od podstaw nowego budynku dydaktycznego ćwiczeń praktycznych w sposób kompleksowy z wszystkimi instalacjami wewnętrznymi, robotami wykończeniowymi, montażem stałego wyposażenia (umywalki, sedesy, prysznice, itp.) i podłączeniem do sieci uzbrojenia zewnętrznego (wodociąg, kanalizacja sanitarna, kanalizacja burzowa, sieć ciepłownicza, sieć elektryczna, odgromowa, itp.); c) wykonaniem nowej linii zasilającej elektrycznej (WLZ) z rozdzielni głównej (RG) budynku głównego ZKZ do nowej rozdzielni elektrycznej nowego budynku dydaktycznego (RP); d) wykonaniem nowego odcinka sieci ciepłowniczej od węzła ciepłowniczego w budynku głównym do nowego budynku dydaktycznego wraz z podłączeniem do źródła ciepła (GPEC Tczew); e) montażem instalacji wentylacji mechanicznej; f) montażem i uruchomieniem suwnicy z napędem elektrycznym; g) dokonaniem odpowiedniego podłączenia WLZ zasilającego rozdzielnię RP w RG; h) montażem instalacji elektrycznej przeciwpożarowej (w tym przycisków wyłączników p.poż.); i) montażem instalacji systemu sygnalizacji włamania i napadu; j) montażem instalacji systemu monitoringu wizyjnego, zintegrowanego z systemem obiektu; k) robotami malarskimi i wykończeniowymi. UWAGA: Ww. wykaz ma charakter pomocniczy dla Wykonawcy Nadzoru Inwestorskiego składającego ofertę w przetargu, a jego celem jest skrótowe przedstawienie zakresu robót budowlanych nad którymi sprawowany będzie nadzór inwestorski. Jakiekolwiek braki w tym opisie nie będą stanowić podstawy do przyjęcia przez Nadzór Inwestorski założenia, że można zrezygnować z pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanych wykonywanymi przez Wykonawcę RB, których nie obejmuje powyższy wykaz. 2.4.2 Szczegółowy opis robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie nadzór inwestorski, określa dokumentacja projektowa, obejmującą następujące pozycje: 1) „Budowa budynku dydaktycznego ćwiczeń praktycznych Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie PROJEKT BUDOWLANY OPRA-COWANIE WIELOBRANŻOWE”, zawierający branże: architektura, konstrukcja, sanitarna, elektryczna i teletechniczna; 2) „Budowa budynku dydaktycznego ćwiczeń praktycznych Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie PROJEKT WYKONAWCZY OPRA-COWANIE WIELOBRANŻOWE”, zawierający branże: architektura, konstrukcja, sanitarna, elektryczna i teletechniczna; 3) „Budowa budynku dydaktycznego ćwiczeń praktycznych Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie stadium: SPECYFIKACJA TECH-NICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH”. Ww. dokumentacja stanowi Załącznik Nr 5(1) do SIWZ – Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia (część 1). 2.5 Opis przedmiotu zamówienia odnoszący się do 2 części zamówienia: 2.5.1 Na przedmiot zamówienia składa się m.in. nadzór nad: a) wyjęciem z muru ościeżnicy drewnianej wraz z wrotami drewnianymi ze ściany oddzielającej pomieszczenia 24 i 25, a następnie – obróbką powstałego otworu – między ww. pomieszczeniami (bez montażu drzwi); b) montażem ściany działowej szklanej (z drzwiami) oddzielającej część dydaktyczną od części maszynowej w pomieszczeniu nr 25; c) montażem sufitów podwieszanych w obu pomieszczeniach; d) wymianą obu wrót wejściowych (do pomieszczeń 24 i 25) wraz z futrynami i wymianą nadproży (ze względu na zwiększone gabaryty nowych drzwi); e) wykonaniem nowych posadzek z żywicy epoksydowej; f) rozbudową instalacji c.o. w celu montażu dodatkowego grzejnika w części pomieszczenia nr 25, powstałej po montażu nowej ścianki szklanej. g) montażem dwóch umywalek (po jednej w każdym z pomieszczeń nr 24 i 25); Przy każdej umywalce zostanie zainstalowany podgrzewacz elektryczny podumywalkowy do ciepłej wody i pompa do ciśnieniowego odprowadzania ścieków (ścieki będą odprowadzane pod stropem korytarza komunikacyjnego do kompleksu sanitarnego poza pomieszczeniami nr 24 i 25). h) budową nowego elektrycznego złącza abonenckiego, które docelowo będzie podłączone do nowego złącza kontrolno-pomiarowego; Nowe złącze kontrolno-pomiarowe wykona na własny koszt dostawca energii w trakcie budowy nowego (o zwiększonej mocy) przyłącza do obiektu – w terminie późniejszym. Do czasu wykonania nowego przyłącza obiekt będzie zasilany z własnej trafostacji. i) budową nowej wewnętrznej linii zasilającej (WLZ) między nowym złączem abonenckim, a istniejącą Rozdzielnią Główną (RG); j) budową nowej WLZ od RG do 2 rozdzielni: RG 24 i RG 25 w pomieszczeniach, odpowiednio, nr: 24 i 25; k) montażem, wyposażeniem i uruchomieniem nowych rozdzielni RG 24 i RG 25; l) budową nowych instalacji zasilania gniazd i oświetlenia w pomieszczeniach nr 24 i 25; m) wymianą lamp oświetlenia w pomieszczeniach nr 24 i 25; n) wymianą gniazd elektrycznych w pomieszczeniach nr 24 i 25; o) podłączenie do instalacji elektrycznej przepływowych podgrzewaczy ciepłej wody przy umywalkach; p) dokonaniem odpowiedniego podłączenia WLZ zasilających rozdzielnie: RG24 i RG 25 w RG; q) montażem instalacji elektrycznej przeciwpożarowej (w tym przycisków wyłączników p.poż.); r) montażem instalacji systemu sygnalizacji włamania i napadu; s) montażem instalacji systemu monitoringu wizyjnego, zintegrowanego z systemem obiektu; t) robotami malarskimi i wykończeniowymi. UWAGA: Ww. wykaz ma charakter pomocniczy dla Wykonawcy Nadzoru składającego ofertę w przetargu, a jego celem jest skrótowe przedstawienie zakresu robót budowlanych nad którymi pełniony będzie nadzór inwestorski. Jakiekolwiek braki w tym opisie nie będą stanowić podstawy do przyjęcia przez Wykonawcę Nadzoru założenia, że można zrezygnować z pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanych wykonywanymi przez Wykonawcę RB, których nie obejmuje powyższy wykaz. 2.5.2 Szczegółowy opis robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie nadzór inwestorski, określa dokumentacja projektowa, obejmującą następujące pozycje: 1) „Przebudowa pomieszczeń pracowni nr 24 i 25 na potrzeby pracowni symulatorów CNC i pracowni obrabiarek Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie PROJEKT BUDOWLANY OPRACOWANIE WIELOBRAN-ŻOWE”, zawierający branże: architektura, konstrukcja, sanitarna, elektryczna i teletechniczna; 2) „Przebudowa pomieszczeń pracowni nr 24 i 25 na potrzeby pracowni symulatorów CNC i pracowni obrabiarek Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie PROJEKT WYKONAWCZY OPRACOWANIE WIELO-BRANŻOWE”, zawierający branże: architektura, konstrukcja, sanitarna, elektryczna i teletechniczna; 3) „Przebudowa pomieszczeń pracowni nr 24 i 25 na potrzeby pracowni symulatorów CNC i pracowni obrabiarek Zespołu Kształcenia Zawodowego w Tczewie stadium: SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH”. Dokumentacja projektowa stanowi Załącznik Nr 5(2) do SIWZ – Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia (część 2). 2.6 Zastrzeżenia dotyczące obu części zamówienia: 2.6.1 Wykonawca RB został uprzedzony, że w przypadku wyboru jego oferty – przed podpisaniem umowy – będzie musiał przedłożyć kosztorys ofertowy, obejmujący pełen zakres robót niezbędnych do wykonania w celu realizacji zadania. Zadaniem Wykonawcy Nadzoru Inwestorskiego będzie sprawdzenie tego kosztorysu ofertowego przed podpisaniem umowy z Wykonawcą robót budowlanych oraz późniejsze posługiwanie się tym kosztorysem w przypadkach określonych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (w tym weryfikacja wprowadzania do niego zmian, np. w wyniku przyjęcia robót zamiennych lub dodatkowych). Z uwagi na fakt, iż pozytywna weryfikacja przedmiotowego kosztorysu będzie warunkiem zawarcia umowy z Wykonawcą RB, Zamawiający będzie wymagać, aby Nadzór Inwestorski dokonał sprawdzenia i zatwierdzenia tego kosztorysu w możliwie najkrótszym czasie. 2.6.2 Zadaniem Wykonawców Nadzoru będzie m.in. nadzorowanie wykonania przez Wykonawcę RB pełnego zakresu robót budowlanych zawartych we wszystkich projektach (dla wszystkich branż), zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej tych projektów. Należy to rozumieć w taki sposób, że jeśli nawet jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu, a nie ma odzwierciedlenia na rysunku bądź w przedmiarze robót, to obowiązkiem Wykonawcy robót budowlanych będzie jej wykonanie. 2.6.3 Zaleca się, aby Wykonawcy Nadzorów dokonali wizji lokalnej w terenie przed sporządzeniem oferty przetargowej. 2.7 Wykonawcy RB w swojej ofercie zobowiązani zostali do zadeklarowania okresu gwarancji, przy następującym założeniu: 1) dot. 1 części zamówienia: min. 60 – maks. 96 miesięcy, 2) dot. 2 części zamówienia: min. 60 – maks. 72 miesiące. Zamawiający podkreśla, iż długości zdefiniowanych okresów gwarancji nie należy rozumieć jako sumy m-cy dla dwóch różnych okresów gwarancyjnych, ponadto długość ta jest identyczna dla obu rodzajów okresu. To oznacza, że Wykonawca deklaruje np. 60 m-czny okres gwarancji jakości i 60 m-czny okres gwarancji rękojmi za wady. 2.8 Wykonawcy RB w swojej ofercie zobowiązani zostali do zadeklarowania terminu wykonania danej części zamówienia, przy następującym założeniu: 1) dot. 1 części zamówienia: min. 24 – maks. 32 tygodnie, 2) dot. 2 części zamówienia: min. 12 – maks. 20 tygodni. Ponieważ termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów wyboru Wykonawców RB, informacja ta będzie znana dopiero po rozstrzygnięciu przetargu na roboty budowlane. 2.9 INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.: 2.9.1 Wybrany Wykonawca Nadzoru, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości: 1) dotyczy 1 części zamówienia: nie mniej niż 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100), 2) dotyczy 2 części zamówienia: nie mniej niż 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2.9.2 Polisy, o których mowa powyżej, Wykonawcy dostarczą Zamawiającemu przed podpisaniem umowy (zgodnie z pkt 14.4.2 SIWZ). 2.9.3 W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca Nadzoru będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę wskazaną w pkt 2.9.1 ppkt 1 SIWZ, tj. 100.00,00 PLN. 2.10 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.10.1 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy – o ile są już znane. W przypadku zaistnienia zmian w tym zakresie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie, w tym w szczególności do przekazania informacji na temat nowych podwykonawców, którym zamierza powierzyć realizację usług. 2.10.2 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.10.3 Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2.10.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 2.11 Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień w zakresie obu części zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, przy następujących założeniach: 2.11.1 powyższa okoliczność będzie miała zastosowanie wyłącznie w przypadku zlecenia wykonania dotychczasowym Wykonawcom RB – podobnych robót budowlanych w trybie zamówienia z wolnej ręki. W takim przypadku Wykonawca Nadzoru będzie zobowiązany nadzorować te roboty na zasadach i warunkach zamówienia podstawowego, objętego niniejszym postępowaniem przetargowym; 2.11.2 zamówienia będą polegały na wykonaniu podobnych prac/czynności, jak w zamówieniu podstawowym; 2.11.3 realizacja usługi odbywać się będzie na zasadach przewidzianych dla realizacji niniejszego zamówienia; 2.11.4 zostaną udzielone Wykonawcy, pod warunkiem spełnienia przynajmniej poniższych warunków: • dotychczas realizował usługę w terminie i z należytą starannością, • zapewni nie gorszy standard wykonywania nowego zamówienia niż zamówienia podstawowego, • zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy oraz w wyniku przeprowadzonych z Zamawiającym negocjacji uzgodni wynagrodzenie wyliczone w oparciu o procentowe zwiększenie wartości robót budowlanych, termin wykonania bądź inne warunki zamówienia; 2.11.5 przewiduje się, że wartość udzielanych zamówień podobnych zostanie ustalona biorąc pod uwagę zakres czynności zlecanych oraz proporcjonalnie do cen (stawek) zaoferowanych dla zamówienia podstawowego w zakresie obu części zamówienia, jednakże wartość ta nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego. 2.12 Realizacja niniejszego zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, gdyż brak jest czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WADIUM – dotyczy wyłącznie 1 części zamówienia 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 800,00 PLN (słownie złotych: osiemset 00/100). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późn. zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg nr ZP.272.9.2019 ” W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) – informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 7b Ustawy, to jest z uwagi na wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy, Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (część A w Załączniku Nr 2 do SIWZ) – w oryginale. Wyjaśnienie dla Wykonawców: 1. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert przetargowych, na swojej stronie internetowej zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy. 2. Wykonawca w ciągu 3 dni od zamieszczenia przedmiotowych informacji zobowiązany będzie do przekazania oświadczenia – Załącznika Nr 2 do SIWZ. 3. Wyjątkiem będzie sytuacja, w której zostanie złożona jedna oferta przetargowa w zakresie danej części zamówienia – wówczas Wykonawca, który ją złożył zwolniony będzie z obowiązku przekazania oświadczenia w przedmiocie przynależności do grupy kapitałowej w zakresie danej części zamówienia. UWAGI: 1) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. 3) W przypadku, gdy Wykonawca na dzień składania ofert nie jest powiązany z żadnym podmiotem, a zatem nie należy do jakiejkolwiek grupy kapitałowej, Wykonawca – w celu usprawnienia procedury przetargowej – może wraz z ofertą złożyć oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (część B w Załączniku Nr 2 do SIWZ) – w oryginale. 5.4 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 2 lub 3 Ustawy, będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: 5.4.1 w celu oceny, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów bądź inny dokument (przedstawione w oryginale), zawierające informacje w zakresie określonym w §9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1C do SIWZ. 5.4.2 oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu tego podmiotu, znajdujące się w jednej z części oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ. 5.5 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3.3 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Niniejszy dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.6 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.5 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy 5.5 SIWZ stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach