Przetargi.pl
Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi obejmującymi przebudowę skoczni K-85, K-65, K-35, K-15, budowę skoczni K-23 oraz przebudowę kolei linowej w COS-OPO w Zakopanem, realizowanych w systemie zaprojektuj i wybuduj

Centralny Ośrodek Sportu - Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Bronisława Czecha
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 012 274 , fax. 182 014 906
  • Data zamieszczenia: 2019-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Centralny Ośrodek Sportu - Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Zakopanem
    ul. Bronisława Czecha 1
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 182 012 274, fax. 182 014 906
    REGON: 14273335600042
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.cos.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja Gospodarki Budżetowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi obejmującymi przebudowę skoczni K-85, K-65, K-35, K-15, budowę skoczni K-23 oraz przebudowę kolei linowej w COS-OPO w Zakopanem, realizowanych w systemie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski nad robotami we wszystkich branżach (branża projektowa, branża konstrukcyjno-budowlana, branża geologiczna i geotechniczna, branża hydrogeologiczna, branża sanitarna, branża elektryczna) nad realizacją robót budowlanych dotyczących dwóch zadań: 1) przebudowy skoczni : K-85, K-65, K-35, K-15 i budowy skoczni K-23 wraz z infrastrukturą towarzyszącą w COS-OPO w Zakopanem oraz 2) przebudowy kolei linowej w COS-OPO w Zakopanem wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Nadzór inwestorski obejmuje ponadto kwerendę, weryfikację i koreferaty do projektów geologicznych (i innych obejmujących badania gruntu) i budowlanych, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót i kosztorysów ofertowych, a także innych opracowań i wniosków Wykonawcy związanych z procesem budowlanym we wszystkich branżach tj. w branży architektonicznej, w branży konstrukcyjno-budowlanej, w branży sanitarnej, w branży elektrycznej oraz w branży geologicznej i hydrogeologicznej. Każdorazowy wyznaczany czas na koreferat i weryfikację danego opracowania projektowo-kosztorysowego wynosi maksymalnie 7 dni od dnia przesłania elektronicznej wersji opracowania. Po wykonaniu koreferatu Wykonawca przedłoży wykaz ewentualnych wad i usterek dokumentacji oraz wykaz niezgodności dokumentacji w celu wezwania Wykonawcy do usunięcia wad i usterek. Wykonawca przyjmując wykonanie zamówienia gwarantuje należyty, bezstronny i obiektywny nadzór nad zadaniem (nad opracowanymi projektami i nad wykonaniem robót) w taki sposób, aby zadanie zostało prawidłowo ukończone oraz a aby budowane/przebudowywane obiekty zostały dopuszczone do użytkowania, w tym w szczególności uzyskały wszelkie homologacje (FIS/PZN) i inne dopuszczenia, opisane w SIWZ na roboty. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędne przyrządy, urządzenia i sprzęt specjalistyczny oraz możliwości i rozwiązania techniczne oraz organizacyjne do przeprowadzenia i weryfikacji badań gruntu (geologicznych, geotechnicznych, hydrogeologicznych) oraz zbadania prawidłowości dokumentacji projektowej (geologicznej) i gruntowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki terenu górskiego i istniejących w terenie prowadzonej inwestycji nachyleń zbocza. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że zapoznał się z dokumentacją postępowania na wykonanie robót budowlanych w zakresie obydwu zadań (w systemie zaprojektuj i wybuduj) tj. na: przebudowę skoczni: K-85, K-65, K-35, K-15 i budowę skoczni K-23 wraz z infrastrukturą towarzyszącą w COS-OPO w Zakopanem oraz przebudowę kolei linowej w COS-OPO w Zakopanem wraz z infrastrukturą towarzyszącą zamieszczonych na stronie www.bip.cos.pl pod linkami: 1) http://bip.cos.pl/1486/2-11-2018-r-przebudowa-kolei-linowej-w-cos-opo-w-zakopanem 2) http://bip.cos.pl/1487/2-11-2018-przebudowa-skoczni-k-85-k-65-k-35-k-15-budowa-skoczni-k-23-wraz-z-infrastruktura-towarzyszaca-w-cos-opo-w-zakopanem Wykonawca pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich wymaganych Prawem Budowlanym branżach w zakresie robót projektowych i budowlanych w trakcie realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego. Ponadto w ramach zamówienia Wykonawca wykona koreferaty dokumentacji projektowej wskazane w pkt. 3. Obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego: Nadzór nad dokumentacją dla obydwu zadań: Podstawowy cel inwestycji: uzyskanie obiektów skoczni narciarskich z homologacjami FIS i PZN oraz uzyskanie obiektu kolei linowej, zgodnej z przepisami Podstawowym obowiązkiem jest nadzór nad robotami budowlanymi, w tym w szczególności nadzór nad Wykonawcą robót budowlanych oraz nad jego projektantem/projektantami. Nadzór dotyczy fazy projektowej, fazy wykonawczej, w tym nadzór nad projektantem/projektantami sprawującym/i nadzór autorski z ramienia Wykonawcy robót budowlanych we wszystkich branżach. Sprawdzanie, weryfikacja założeń projektowych pod względem zgodności z PFU i wymaganiami Zamawiającego, a także pod względem zgodności z dokumentacją przetargową a także zgodnością z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w tym pod kątem uzyskania niezbędnych zgód i decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót a także dopuszczenia do użytkowania. Ocena przyjętych rozwiązań projektowych pod kątem spełnienia wymagań wynikających z WT (warunków technicznych)/przepisów budowlanych a także pod kątem użytkowym i eksploatacyjnym, w tym ocena pod kątem uzyskania homologacji FIS/PZN oraz pozwolenia na użytkowanie kolei linowej wydanej przez właściwe organy administracyjne, w tym TDT. Koreferat każdego elementu dokumentacji składanej przez Wykonawcę robót budowalnych (na żądanie Zamawiającego). Uwaga, jeżeli Zamawiający wyznaczy Inspektorowi nadzoru wniosek o zajęcie stanowiska w sprawie przyjętych założeń technicznych to Inspektor nadzoru zobowiązany jest do zajęcia stanowiska w każdej branży, w tym stanowiska pisemnego w terminie nie dłuższym niż wyznaczony przez Zamawiającego (7 dni). W ramach koreferatu Wykonawca zajmie pisemne stanowisko potwierdzające/nie potwierdzające, że zaprojektowany przedmiot zamówienia uzyska/nie uzyska homologacji skoczni i/lub decyzji TDT w zakresie dopuszczenia do użytkowania. Sprawdzanie i weryfikacja przyjętych założeń i rozwiązań projektowych, w tym pod względem doboru optymalnych rozwiązań pod względem kosztów eksploatacyjnych. Inspektor nadzoru obowiązany jest wystąpić do Wykonawcy i uzyskać analizę kosztów eksploatacyjnych. Analiza przedkładanej każdorazowo przez Wykonawcę dokumentacji, wydawanie poleceń zmian (wyłącznie w uzgodnieniu z Zamawiającym). Inspektor nadzoru pełni funkcję koordynacyjną w stosunku do prac projektowych tzn. współpracuje z Wykonawcą (w zakresie reprezentowania interesów Zamawiającego), koordynuje pracę projektantów (wydaje im polecenia, w uzgodnieniu z Zamawiającym), dba o uniknięcie kolizji i zapewnienie wymaganych parametrów użytkowych przedmiotu zamówienia. Obowiązkiem Wykonawcy jest czynnie uczestniczyć przy pracach odbiorowych jak również przy sporządzeniu danego rodzaju dokumentacji, w tym dokumentacji powykonawczej, w procedurach odbiorowych (sanepid, psp, FIS/PZN, TDT, inne). Umowa obowiązuje ponadto w okresie gwarancji i rękojmi za wady. Inspektor obowiązany jest uczestniczyć min. w trakcie dokonywanych przeglądów gwarancyjnych. Nadzór inwestorski obejmuje realizację obydwu zadań wykonywanych przez Wykonawcę robót budowalnych określonych w pkt. 2. Podstawowe terminy realizacji dla Inspektora nadzoru: Od dnia zawarcia Umowy do dnia ukończenia robót oraz w okresie gwarancji i rękojmi za wady. Zakres czynności nadzoru inwestorskiego: Prawa oraz obowiązki, jakie przysługują i ciążą na inspektorze nadzoru, określa ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1202, ze zm.). Niezależnie od wykonywania czynności określonych w zdaniu poprzednim, w tym czynności nadzoru geologicznego, hydrogeologicznego i geotechnicznego inspektor będzie zobowiązany do: dokonywania wizytacji i sprawdzenia placu budowy i prowadzonych robót nie rzadziej niż 2 razy w każdym tygodniu realizacji robót oraz kontrolowania realizacji przez Wykonawcę robót budowlanych, potwierdzonych wpisem w dzienniku budowy niezwłocznego stawiania się na terenie budowy na każde żądanie Zamawiającego w czasie nie dłuższym niż do 48 godzin od dnia powiadomienia przez Zamawiającego telefonicznie lub elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej (powiadomienia będą wysyłane najpóźniej do godziny 15.00 a wstawienie się na budowie nie może nastąpić później niż w 2 dniu do godziny 12.00). uzgadniania z projektantem (wyłącznie w przypadku wydania takiego polecenia przez Zamawiającego) zastosowania rozwiązań zamiennych w stosunku do pierwotnie przyjętych, lecz nie pogarszających jakości i nie zwiększających kosztów zadania, reprezentowania Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości wykonania robót projektowych i budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektem budowlano-wykonawczym oraz przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, koordynowania robót w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko mogących wystąpić kolizji, zagrożeń czy też innych sytuacji niebezpiecznych (np. w trakcie rozbiórek lub w trakcie wykonywania robót ziemnych itp.), koordynacji udziału w zamówieniu podwykonawców, oraz ich rozliczeń z Generalnym Wykonawcą, w tym zgłaszania ewentualnych stwierdzonych problemów w tym zakresie, sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów i materiałów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie, sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych, udziału w odbiorach częściowych i w odbiorze końcowym a także w sukcesywnie zwoływanych naradach technicznych na budowie, potwierdzanie usunięcia wad i usterek oraz protokolarne (w każdej branży) potwierdzanie wykonanych opracowań projektowych i robót budowlanych Wykonawcy, potwierdzanie poprawności rysunków powykonawczych, Informowanie Zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji, w tym zajmowanie stanowiska na piśmie, na każde żądanie Zamawiającego w zakresie: zgód, decyzji administracyjnych, innych decyzji i zezwoleń, jakie są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli w okresie realizacji robót budowlanych zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w Umowie z Wykonawcą, to Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy/lub zmiany w zakresie np. obniżenia wynagrodzenia / lub wprowadzenia robót zamiennych. bez zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy polecenia wykonania robót dodatkowych (pod rygorem odstąpienia od Umowy i zapłatą Kar Umownych), inspektor Nadzoru jest zobowiązany do przedstawiania Zleceniodawcy swojej opinii w sprawie możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych/równoważnych, wnioskowanych przez Wykonawcę. Bez osobnego upoważnienia lub wydania takiego polecenia przez Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do podejmowania decyzji w tych sprawach. Udział we wszystkich ustalanych i zwoływanych przez Strony przeglądach gwarancyjnych. Uwagi proceduralne: • Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Pod uwagę będą brane wyłącznie oferty obejmujące całość zamówienia, • Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. • Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. • Nie przewiduje się zastosowania aukcji lub licytacji elektronicznej. • Nie stawia się wymagań związanych z zatrudnieniem na podstawie umów o pracę (ze względu na specyfikę zamówienia).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (dziesięć tysięcy 00/100 zł). Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego (zaksięgowania przez bank). Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu–należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 94 1130 1017 0020 1470 8620 0021 tj. na rachunek bankowy Zamawiającego (posiadacz rachunku: Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Zakopanem) przeznaczony na kaucje, wadia i zabezpieczenia oraz depozyty) z dopiskiem ,,WADIUM –Nadzór inwestorski” Wadium może być wniesione również w następujących formach: a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, b) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, ze zm.). Pozostałe wymagania zgodnie z przepisami Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, ze zm.) oraz zgodnie z przepisami pokrewnymi.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca winien dokładnie zapoznać się ze wszystkimi zapisami SIWZ. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ i być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Wycenę należy sporządzić dla całości zamówienia. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (dla danej części zamówienia), ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. Oferta powinna być czytelna, napisana w języku polskim w formie wydruku komputerowego, na maszynie do pisania lub ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem. Zaleca się, aby każda kartka oferty była ponumerowana kolejnymi numerami i parafowana, a w Formularzu oferty winna być umieszczona informacja z ilu kolejno ponumerowanych kartek składa się oferta wraz z załącznikami. Ofertę należy złożyć wg następującej kolejności: Wypełniony formularz oferty. Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania i że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Dowód wniesienia wadium. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów (stosowne oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej). Odpowiednie pełnomocnictwo w przypadku składania oferty wspólnej (stosowne pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach