Przetargi.pl
Nadbudowa piętra budynku szkoły wraz z dobudową zewnętrznej windy osobowej w Żukowie przy ul. Gdyńskiej 5 w celu przygotowania bazy do kształcenia zawodowego w ramach projektu „Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb branż kluczowych gospodarki poprzez modernizację i wyposażenie infrastruktury szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kartuskiego”

Powiat Kartuski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-300 Kartuzy, ul. Dworcowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6948280
  • Data zamieszczenia: 2017-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kartuski
    ul. Dworcowa 1
    83-300 Kartuzy, woj. pomorskie
    tel. 58 6948280
    REGON: 191674865
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadbudowa piętra budynku szkoły wraz z dobudową zewnętrznej windy osobowej w Żukowie przy ul. Gdyńskiej 5 w celu przygotowania bazy do kształcenia zawodowego w ramach projektu „Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb branż kluczowych gospodarki poprzez modernizację i wyposażenie infrastruktury szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kartuskiego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Teren inwestycji znajduje się w Żukowie przy ul. Gdyńskiej 5. Zakres zamówienia składa się z opracowania dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem ostatecznego pozwolenia na budowę do dnia 20 czerwca 2017 r. – etap I oraz wykonania robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą „Nadbudowa piętra istniejącego budynku szkoły wraz z dobudową zewnętrznej windy osobowej na terenie działek 740/12 i 740/15 w Żukowie przy ul. Gdyńskiej 5”, składających się z następujących etapów: II etap – termin wykonania rozbiórki stropodachu i wykonania stanu surowego zamkniętego nadbudowy budynku od dnia zakończenia zajęć szkolnych tj. od 23 czerwca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. (ze względu na rozpoczynające się zajęcia szkolne), III etap – roboty wykończeniowe – zakończenie robót do 31 maja 2018 r. Dojazd do istniejącego budynku szkoły odbywa się od ul. Gdyńskiej, teren wokół budynku jest utwardzony, budynek posiada własną kotłownię gazową i wyposażony jest w niezbędne instalacje i urządzenia potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. W zakres robót wchodzą roboty rozbiórkowe i roboty budowlane polegające na rozbudowie budynku - dobudowanie trzeciego piętra. Projekt architektoniczno – budowlany wraz z projektem wykonawczym winien zawierać architekturę z wizualizacją, instalacje sanitarne: kanalizację sanitarną; instalację wodociągową; centralne ogrzewanie, instalacje elektryczne, projekt aranżacji wnętrz, projekt robót rozbiórkowych, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla wszystkich branż, kosztorys inwestorski. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wszystkie wymagane uzgodnienia i opinie niezbędne do uzyskania ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę. 2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót w ciągu 7 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę. 3. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania pisemnej akceptacji Zamawiającego, ostatecznego kształtu kompletnej dokumentacji projektowej, przed złożeniem jej w Wydziale Budownictwa celem uzyskania pozwolenia na budowę. Zamawiający planuje przeprowadzenie co najmniej 2 konsultacji z kierownikiem pracowni projektowej, upoważnionym przedstawicielem Wykonawcy, celem ustalania szczegółowych rozwiązań projektowych. Konsultację odbędą się w siedzibie Zamawiającego. 4. W niniejszym przedmiocie zamówienia uwzględniono wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych poprzez zaprojektowanie i dobudowę zewnętrznej windy osobowej, które to czynności wykona w ramach umowy Wykonawca. 5. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób bezpośrednio realizujących niniejsze zamówienie na podstawie umowy o pracę w myśl ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.), dalej zwanej KP: 1) Wymóg ten dotyczy czynności w trakcie realizacji zamówienia w szczególności: a) robót murowych, b) robót betonowych, c) robót zbrojeniowych, d) robót posadzkarskich, e) robót malarskich, f) robót tynkarskich, g) robót dekarskich, h) robót wodno – kanalizacyjnych, i) robót elektrycznych, o ile wykonywanie w/w czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 KP. Zgodnie z treścią art. 22 § 1 KP przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca zobowiązuje się do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. 2) Powyższy obowiązek dotyczy również Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących w/w czynności. 3) W terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w pkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wskazane w pkt 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922) (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników ). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922). 6) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości ustanowionej w karach umownych. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. Ewentualne zastosowanie w programie funkcjonalno - użytkowym nazw własnych poszczególnych materiałów należy traktować jako podanie przykładowych propozycji materiałowych, które każdorazowo należy czytać z dopiskiem „lub inne równoważne o nie gorszych parametrach”. Podanie konkretnych nazw materiałowych stanowi jedynie wyznacznik pożądanego standardu i jakości materiałów, które zostaną zastosowane do realizacji zamówienia. 7. Przedmiot zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do SIWZ, który stanowi program funkcjonalno – użytkowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 140 000,00 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, lecz nie później niż do dnia 14.03.2017 r. do godz. 10:00. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Kartuzach - Bank PKO BP o/Kartuzy, nr konta: 53 1020 1866 0000 1802 0002 6948, z podaniem tytułu „Wadium - przetarg nieograniczony - nadbudowa piętra budynku szkoły wraz z dobudową zewnętrznej windy osobowej w Żukowie przy ul. Gdyńskiej 5 w celu przygotowania bazy do kształcenia zawodowego w ramach projektu „Dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb branż kluczowych gospodarki poprzez modernizację i wyposażenie infrastruktury szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kartuskiego”. 5. Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego, a do oferty - wymóg porządkowy, należy załączyć opisaną zgodnie z ust. 4 kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w ust. 2, beneficjentem jest Powiat Kartuski przy ul. Dworcowej 1 w Kartuzach, dokument wadium należy złożyć w osobnej opisanej kopercie (kopertę wadium spiąć z kopertą oferta), natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. 7. Wadium składane w formie określonej w ust. 6 musi mieć datę początkową ważności równą, co najmniej terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą. W razie zawieszenia postępowania lub przedłużenia terminu związania ofertą, końcowy termin ważności wadium wniesionego w formie niepieniężnej albo zostanie przedłużony przez Wykonawcę albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 8. Zamawiający zastrzega, że w razie składania gwarancji lub poręczeń jako wadium przetargowego, w treści tych gwarancji i poręczeń nie mogą być żadne postanowienia ograniczające prawo Zamawiającego do ich realizacji. Z treści gwarancji powinno wynikać, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą oraz zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium do upływu terminu składania ofert lub wniosą wadium w sposób nieprawidłowy zostaną odrzuceni z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwraca wadium w przypadkach oraz na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach