Przetargi.pl
Montaż prosumenckich mikroinstalacji fotowoltaicznych na obiektach mieszkalnych w gminie Łask

Gmina Łask ogłasza przetarg

  • Adres: 98100 Łask, ul. Warszawska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 768 300 , fax. 436 768 388
  • Data zamieszczenia: 2017-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łask
    ul. Warszawska 14
    98100 Łask, woj. łódzkie
    tel. 436 768 300, fax. 436 768 388
    REGON: 73093451300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż prosumenckich mikroinstalacji fotowoltaicznych na obiektach mieszkalnych w gminie Łask
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie 59 mikroinstalacji fotowoltaicznych o łącznej zainstalowanej mocy 0,243 MWe, oraz 4 pomp ciepła o łącznej mocy zainstalowanej 35,2 kWt w ramach zadania pn. „Montaż prosumenckich mikroinstalacji fotowoltaicznych na obiektach mieszkalnych w gminie Łask” realizowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w ramach programu pn. „Wspieranie rozproszonych, odnawialnych źródeł energii, Część 4) Prosument - linia dofinansowania z przeznaczeniem na zakup i montaż mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii”. 2. W ramach realizacji zamówienia przewiduje się montaż instalacji paneli fotowoltaicznych na powierzchni dachowej budynków lub wolnostojącej w systemie bezinwazyjnym, tj. bez naruszania ciągłości izolacji termicznej oraz przeciwwilgociowej połaci dachu. Zakres prac obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie mikroinstalacji fotowoltaicznych z możliwością przyłączenia systemu do sieci energetycznej (w tym 25 instalacji z ogrzewaczami wody) oraz 3 pomp typu powietrze/woda i 1 pompy typu glikol/woda w tym: 2.1. dokonanie wizji lokalnej nieruchomości objętych zamówieniem wg wykazu PFU, przeprowadzenie analizy najefektywniejszej lokalizacji paneli, dobór odpowiedniej ilości i rodzaju paneli i innych elementów systemów fotowoltaicznych oraz przedłożenie wstępnych założeń projektowych do akceptacji Zamawiającemu, 2.2. wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną, w tym uzyskanie map do celów projektowych (jeżeli będzie taka potrzeba) oraz uzyskanie w imieniu inwestora decyzji zezwalającej na budowę albo dokonywanie niezbędnych zgłoszeń (zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych) – jeśli będzie taka potrzeba. Dokumentacja musi być wykonana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami, programem funkcjonalno-użytkowym zwanym dalej PFU, oraz wymogami technicznymi Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zwanej dalej NFOŚiGW, Projekt instalacji musi zawierać: 2.2.1. część opisową, 2.2.2. niezbędne obliczenia techniczne w tym sprawdzenie napięć w punkcie mocy maksymalnej (MPP) dla łańcucha w temperaturze +70ºC i -25ºC oraz napięcie łańcucha dla obwodu otwartego w temperaturze -25ºC, obliczone parametry powinny spełniać wymagania stawiane przez falownik, 2.2.3. dobór zabezpieczeń przepięciowych i ochrony przed porażeniem, 2.2.4. dobór kabli i zabezpieczeń nadprądowych, 2.2.5. współdziałanie z instalacją odgromową, 2.2.6. schematy, rzuty, rysunki konstrukcji montażowej pod panele, 2.2.7. sprawdzenia obciążeń konstrukcji oraz nośności dachu, 2.2.8. wypełnione zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci dystrybucyjnej PGE, 2.2.9. karty katalogowe oraz certyfikaty dopuszczenia do użytku zastosowanych komponentów, 2.2.10. certyfikaty potwierdzające uprawnienia wykonawcy do instalowania systemów fotowoltaicznych, 2.2.11. wszelkie wymagane prawem uzgodnienia. 2.3. dostarczenie oraz montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej oraz pomp ciepła wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi, w tym z przygotowaniem miejsc montażu, uprzątnięciem i przywróceniem do stanu pierwotnego miejsc po wykonanych pracach, 2.4. opomiarowanie zamontowanej mikroinstalacji w licznik umożliwiający gromadzenie i lokalną prezentację danych o ilości energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji oraz podłączenie modułu komunikacyjnego do przesyłania danych, montaż urządzeń odnawialnych źródeł energii, montaż liczników energii elektrycznej pobieranej przez wszystkie urządzenia instalacji służącej do zasilania pomp ciepła, 2.5. zapewnienie kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania robotami budowlanymi, 2.6. dokonanie przez wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu wybudowanej mikroinstalacji, 2.7. przyłączenie mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej – Operatora Systemu Dystrybucyjnego PGE wraz z dokonaniem w imieniu inwestora zgłoszenia i odbioru mikroinstalacji przez PGE, 2.8. uruchomienie mikroinstalcji fotowoltaicznej oraz pomp ciepła, 2.9. opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń (w języku polskim) oraz przeszkolenie użytkowników w zakresie bieżącej obsługi, 2.10. wykonanie dokumentacji powykonawczej, 2.11. przekazanie mikroinstalacji i pomp ciepła do użytkowania, 2.12. wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych zgodnie z wytycznymi NFOŚiGW (treść i miejsce zostanie ustalone z Zamawiającym na etapie realizacji), 2.13. udzielenie rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia i zapewnienie usług serwisowych na zasadach określonych w umowie stanowiącej załącznik do SIWZ, 2.14. w okresie 5 lat od daty odbioru mikroinstalacji fotowoltaicznej oraz pomp ciepła Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do przeprowadzenia dwa razy w roku (wiosna, jesień) przeglądów kontrolnych materiałów i części eksploatacyjnych oraz do przeprowadzania pomiarów instalacji elektrycznej zgodnie z przepisami i wymogami producenta urządzeń. 3. Wymagany okres odpowiedzialności Wykonawcy w zakresie roszczeń z tytułu rękojmi na oferowany przedmiot zamówienia wynosi 5 lat od daty od daty końcowego odbioru instalacji. 4. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na główne elementy urządzeń na okres nie krótszy niż: 4.1. gwarancja mocy na panel słoneczny: minimum 10 lat na 90% wydajności oraz minimum 25 lat na 80% wydajności, liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania, 4.2. gwarancja na falowniki: minimum 5 lat (Zamawiający informuje, że długość tego okresu gwarancji stanowić będzie kryterium oceny ofert), 4.3. gwarancja na konstrukcję: 10 lat, 4.4. gwarancja na pozostałe instalacje w tym na podgrzewacze wody: 5 lat, 4.5. gwarancja na pompy ciepła: 5 lat, 4.6. gwarancja na roboty montażowe: 5 lat. 5. Wykonawca jest zobowiązany w okresie gwarancji do nieodpłatnego dokonywania przeglądów urządzeń oraz sprawdzeń wymaganych przez producenta urządzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach