Przetargi.pl
Montaż mikroinstalacji prosumenckich w Gminie Mniszków

Gmina Mniszków ogłasza przetarg

  • Adres: 26-341 Mniszków, Powstańców Wielkopolskich
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 561 522 , fax. 447 561 523
  • Data zamieszczenia: 2021-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mniszków
    Powstańców Wielkopolskich 10
    26-341 Mniszków, woj. łódzkie
    tel. 447 561 522, fax. 447 561 523
    REGON: 59064812600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mniszkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż mikroinstalacji prosumenckich w Gminie Mniszków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie mikroinstalacji fotowoltaicznych poprzez sporządzenie dokumentacji (planów zabudowy, określających usytuowanie przyłączanej mikroinstalacji względem istniejących sieci elektroenergetycznych, schematów instalacji z wewnętrznym źródłem oraz układem pomiarowym) i montaż 69 mikroinstalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy zainstalowanej 175 kWp w Gminie Mniszków, powiat opoczyński, województwo łódzkie wraz ze skutecznym ich zgłoszeniem do PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź i przygotowaniem ich do przyłączenia do sieci elektronergetycznej. Instalacje mają funkcjonować zgodnie z nowelizacją ustawy o OZE z dnia 22 czerwca 2016 r. Energia wytworzona w instalacjach będzie zużywana na potrzeby własne obiektów. 68 mikroinstalacji fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej min. 2,5 kWp każda montowane będą na konstrukcjach na dachach oraz gruntach należących do mieszkańców gminy Mniszków oraz 1 mikroinstalacja fotowoltaiczna, o mocy zainstalowanej 5 kWp montowana będzie na budynku użyteczności publicznej (świetlica w Strzelcach). W przypadku paneli PV montowanych na budynkach mieszkalnych, w których prowadzona jest zarejestrowana działalność gospodarcza lub rolnicza zapewniony ma być rozdział instalacji w tych budynkach na potrzeby własne oraz działalności poprzez zamontowanie osobnego licznika dla działalności gospodarczej/rolniczej (w tym przypadku mikroinstalacja może być przyłączona jedynie do tej części rozdzielonej instalacji, która służy zaspokajaniu potrzeb własnych w mieszkaniu). Na dwóch budynkach użyteczności publicznej należy przewidzieć w projekcie oraz przy montażu mikroinstalacji zastosowanie urządzeń blokujących możliwość przekazania nadwyżki energii do sieci zewnętrznej. Wykaz nieruchomości, na których zostaną zamontowane mikroinstalacje zawiera program funkcjonalno-użytkowy (PFU). PFU stanowi podstawę wymagań względem jednostki realizującej niniejsze zadanie w zakresie obejmującym realizację zamówienia. Inwerter powinien mieć możliwość podłączenia do sieci LAN uczestnika projektu, Wykonawca zapewni podłączenie inwertera do sieci LAN, o ile uczestnik projektu w miejscu instalacji inwertera zapewni gniazdo sieci Ethernet lub posiada WiFi. 2.Zakres ww. prac obejmuje zaprojektowanie, wybudowanie, przyłączenie mikroinstalacji do instalacji odbiorczych nn;, w tym : 1) dokonanie wizji lokalnej nieruchomości objętych zamówieniem wg PFU, dobór odpowiedniej ilości i rodzaju paneli monokrystalicznych oraz innych elementów systemu fotowoltaicznego, 2) wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną, po wcześniejszym uzyskaniu akceptacji wstępnych założeń projektowych przez zamawiającego, 3) zakup, dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych zgodnie z dokumentacją i z wymaganiami PGE Dystrybucja S.A, 4) uporządkowanie terenu po wykonanych pracach , 5) dokonanie wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, regulacji i rozruchu wybudowanych systemów instalacji fotowoltaicznych, 6)kompletne zgłoszenie przyłączenia wykonanych mikroinstalacji wraz z wymaganymi załącznikami do PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź, celem uzyskania potwierdzeń możliwości świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej, umożliwiających zawarcie umów: o świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej wprowadzanej do sieci dystrybucyjnej oraz o sprzedaży energii elektrycznej wprowadzanej do sieci dystrybucyjnej . 3.W skład wyposażenia technicznego, koniecznego do prawidłowego funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych wchodzić będą: 1) dokumentacja, 2) panele fotowoltaiczne 3) inwerter (falownik o nastawach zgodnych z tabelą PGE Dystrybucja S.A.), umożliwiający gromadzenie i lokalną prezentację danych o ilości energii elektrycznej wytworzonej w instalacji, gwarantujące poprawną, bezpieczną pracę mikroinstalacji i współpracy z siecią elektroenergetyczną Nn PGE Dystrybucja S.A., 4) konstrukcja montażowa, 5) rozdzielnia z łącznikami oraz zabezpieczeniami, uziemieniem, niezbędnym okablowaniem, ochroną przeciwporażeniową i przepięciową . 4.Program funkcjonalno użytkowy to dokument stanowiący część dokumentacji mikroinstalacji. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna obejmować pozostałą część dokumentacji projektowej mikroinstalacji (parametry techniczne źródeł fotowoltaicznych, charakterystyka ruchowa i eksploatacyjna przyłączanych urządzeń, schematy instalacji elektrycznej obiektów, na których przedstawiony będzie sposób podłączenia mikroinstalacji wraz z układem pomiarowym energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji, zgodnym z wymaganiami PGE Dystrybucja S.A., specyfikacje techniczne wg wzoru (załącznik C do wniosku W-3/Zgłoszenia – PGE Dystrybucja S.A.), karty katalogowe ogniw fotowoltaicznych i przekształtników DC/AC), certyfikaty, pisemne gwarancje oraz całość dostaw i usług koniecznych do wykonania przedsięwzięcia. 5. Wykonawca we własnym zakresie powinien ująć także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie wyszczególniono w PFU, lecz są ważne, bądź niezbędne dla właściwego i stabilnego działania oraz uzyskania oczekiwanej przez Zamawiającego wieloletniej gwarancji bezawaryjnego funkcjonowania instalacji. Wymagana jest wysoka jakość instalowanych urządzeń, potwierdzona dokumentami określonymi w wymaganiach technicznych oraz gwarancja producentów głównych urządzeń na okres nie krótszy jak w PFU, liczony od daty ich protokolarnego odbioru. 6.Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej z uwzględnieniem wytycznych w zakresie wymagań technicznych dla instalacji OZE PGE Dystrybucja Oddział Łódź (PGE Dystrybucja) w zakresie przyłączania do sieci, w szczególności dotyczącymi: 1)procedury przyłączania mikroinstalacji 2)wymagań dla układów pomiarowych energii elektrycznej w mikroinstalacjach 3)zgłoszenia przyłączenia do sieci mikroinstalacji 4)oświadczenia wykonawcy o wykonaniu mikroinstalacji 5) załącznika C do wniosku W-3 Zgłoszenia – Specyfikacja techniczna instalacji fotowoltaicznej 6)oświadczenia zamawiającego stwierdzające jego prawo do dysponowania nieruchomością na cele realizacji projektu. 7.Mikroinstalacja powinna być wybudowana zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz spełniać wymogi techniczne i eksploatacyjne zawarte w art. 7a ustawy Prawo energetyczne, Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego i Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej. Przy budowie mikroinstalacji zastosować należy zabezpieczenie przed pracą wyspową. Zabezpieczenie powinno być w stanie identyfikować fazy „zdrowe” i pochodzące z rewersu tzn. w sytuacjach gdy w sieci zasilającej wskutek uszkodzenia w jednej z faz napięcie innej z faz poprzez odbiorniki np. dwufazowe przez sieć wraca do instalacji odbiorczej. 8.Wycena oferty winna być poprzedzona wizją lokalną. Wszystkie dostarczone elementy instalacji i urządzenia muszą być nowe, nie noszące śladów uszkodzeń zewnętrznych i uprzedniego używania tzn. że żaden element instalacji, składający się na dostawę nie może być wcześniej używany, musi pochodzić z bieżącej produkcji, być sprawny i działać bez uwag, posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty, świadectwa jakości, musi odpowiadać wymogom ustawy o wyrobach budowlanych w zakresie dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie, i spełniać wszelkie wymogi norm określonych obowiązującym prawem. W tym celu kierownik, budowy będzie przedkładał inspektorowi nadzoru inwestorskiego niezbędne atesty lub dopuszczenie do stosowania w budownictwie, wyniki oraz protokoły badań i prób dotyczących realizowanego Przedmiotu umowy oraz deklaracje zgodności, certyfikaty, aprobaty techniczne i pozostałe dokumenty stwierdzające jakość zastosowanych materiałów budowlanych i do stosowania ich w budownictwie. Na każdym z powyższych dokumentów kierownik budowy złoży stosowne pisemne oświadczenie o miejscu, w którym zabudowano dany materiał, którego dokument dotyczy. 9.Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót, z którego wynikać będzie kolejność wykonywania prac oraz terminy rozpoczęcia i ich zakończenia. Każda istotna zmiana w przedłożonym harmonogramie może być dokonana wyłącznie za zgodą Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o postępie robót, zakresie robót w toku – na każdorazowe życzenie Zamawiającego. Realizowana inwestycja powinna być prowadzona w zgodzie z przepisami prawa pracy i BHP, sprawnie, bez zbędnej zwłoki i tylko uzasadnione przyczyny techniczno-organizacyjne, niekorzystne warunki pogodowe i inne zdarzenia losowe mogą spowodować przerwy w wykonywaniu robót. Montaż mikroinstalacji na nieruchomościach, wymienionych w PFU należy wykonywać zgodnie z w/w harmonogramem, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu telefonicznie z Inspektorem nadzoru inwestorskiego i właścicielem nieruchomości. Gotowość montażu wykonawca zgłosi Inspektorowi nadzoru inwestorskiego i właścicielowi nieruchomości na co najmniej 2 dni przed planowanym terminem dostawy. 10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zadośćuczynić prawnie i finansowo roszczeniom osób trzecich, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych przy wykonywaniu czynności objętych umową oraz z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie lub innych czynności pozostających w związku z wykonywaną umową przez Wykonawcę. W okresie realizacji Przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważne umowy ubezpieczenia OC delikt oraz OC kontrakt z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na cały okres realizacji Przedmiotu zamówienia. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z roszczeniami w stosunku do Zamawiającego, Zamawiający przekaże roszczenia do rozpatrzenia Wykonawcy jako przejmującemu od poszkodowanego odpowiedzialność prawną i finansową za wszystkie roszczenia. 11.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach