Przetargi.pl
Montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach szkolnych na terenie Gminy Postomino w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Termomodernizacja budynków szkolnych w miejscowościach Postomino, Pieszcz, Staniewice, Jarosławiec, Korlino

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2019-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach szkolnych na terenie Gminy Postomino w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Termomodernizacja budynków szkolnych w miejscowościach Postomino, Pieszcz, Staniewice, Jarosławiec, Korlino
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na montażu instalacji fotowoltaicznych na obiektach poddanych termomodernizacji. Roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem realizowane są w ramach projektu „Termomodernizacja budynków szkolnych w miejscowościach Postomino, Pieszcz, Staniewice, Jarosławiec i Korlino” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Oś priorytetowa II – Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 2.5 – Modernizacja energetyczna obiektów użyteczności publicznej. 3.2. Wykaz placówek edukacyjnych przeznaczonych do montażu instalacji fotowoltaicznych: 1) Zespół Szkół Społecznych w Korlinie, Korlino 4A 76-113 Postomino – o mocy zainstalowanej 24,2kW, 2) Szkoła Podstawowa w Pieszczu, Pieszcz 46 76-113 Postomino – o mocy zainstalowanej 29,8kW, 3) Szkoła Podstawowa w Staniewicach, Staniewice 61 76-113 Postomino – o mocy zainstalowanej 28,18kW, 4) Szkoła Podstawowa w Postominie (Budynek Szkoły Podstawowej), Postomino 15C 76-113 Postomino – o mocy zainstalowanej 32,2kW, 5) Szkoła Podstawowa w Postominie (Budynek Gimnazjum z salą sportową), Postomino 15C 73-113 Postomino – o mocy zainstalowanej 101,20kW, 6) Szkoła Podstawowa w Jarosławcu (Budynek Główny z salą sportową), Bałtycka 65B, 76-107 Jarosławiec – o mocy zainstalowanej 50,7kW, 7) Szkoła Podstawowa w Jarosławcu (Budynek pawilonu), Bałtycka 65B 76-107 Jarosławiec – o mocy zainstalowanej 26,57kW. 3.3. Zakres realizacji zadania wymaga opracowania zamiennej dokumentacji projektowej z uwagi na rozbieżności projektowanej mocy instalacji uwzględnionej w istniejącej dokumentacji projektowej, a mocą instalacji jaką należy wykonać wynikającą z opracowanych audytów elektrycznych. Zakres prac projektowych objętych zamówieniem obejmuje w szczególności: 1) koncepcja projektowa z podaniem rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych – przedłożona Inwestorowi do uzgodnienia i akceptacji, 2) zamienny projekt budowlany – po 5 egzemplarzy dla każdego obiektu, 3) przedmiary robót – po 1 egzemplarzu dla każdej instalacji, 4) kosztorys inwestorski – po 1 egzemplarzu dla każdej instalacji, 5) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – po 1 egzemplarzu, 6) stosowne decyzje zgłoszenia/pozwolenia na budowę, uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne pozwalające na realizację robót wymagane odrębnymi przepisami, 7) protokolarne przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzające złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 7 dni od złożenia dokumentacji projektowej dokona jej weryfikacji i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru. 3.4. Zakres realizacji instalacji fotowoltaicznych obejmuje, w szczególności: 1) montaż paneli fotowoltaicznych na dachu lub w przypadku braku możliwości montażu na dachu budynku - montaż na gruncie, wraz z konstrukcją wsporczą, 2) wykonanie niezbędnej instalacji elektrycznej, 3) montaż inwerterów fotowoltaicznych, 4) montaż innych elementów niezbędnych do prawidłowej pracy instalacji wynikających z rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych instalacji, 5) wykonanie uziemienia urządzeń zainstalowanych, 6) uruchomienie instalacji fotowoltaicznej zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych instalacji fotowoltaicznych. 3.5. Każda instalacja, o mocy znamionowej zgodnie z wykazem powyżej, składać się będzie z modułów polikrystalicznych niewymagających izolacji galwanicznej, o mocy nie mniejszej niż 255Wp każdy i sprawności min. 15,7% oraz elementów niezbędnych do prawidłowej pracy instalacji, w szczególności: inwertera, urządzenia do odczytu produkcji energii elektrycznej, skrzynki z ogranicznikiem przepięć DC/AC. Należy używać konektorów przystosowanych do instalacji fotowoltaicznych oraz przewodów solarnych odpornych na wysokie temperatury i promieniowanie UV. Należy zastosować inwertery trójfazowe, beztransformatorowe, przystosowane do pracy sieciowej. 3.6. Panele fotowoltaiczne powinny pochodzić od producentów oferujących min. 10 lat gwarancji na wady ukryte i 25 lat gwarancji na moc paneli. Moduły fotowoltaiczne powinny pochodzić z bieżącej produkcji i posiadać stosowne certyfikaty CE, deklaracje i aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie. W przypadku montażu modułów fotowoltaicznych przeznaczonych na dach płaski – montaż wg systemu dostawcy, należy wykonać z profili aluminiowych. 3.7. Wyprodukowana przez instalację fotowoltaiczną energia elektryczna wykorzystana będzie na własne potrzeby. W związku z tym zaprojektować należy układ antypompujący do sieci, oparty o mikrosterownikach programowalnych, w celu zabezpieczenia przed „wypływem” energii elektrycznej do sieci. 3.8. Przedmiot zamówienia określony został w: a) Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, b) Audytach elektrycznych w zakresie modernizacji oświetlenia i instalacji elektrycznej dla każdego obiektu szkolnego – 7szt., c) Projektach budowlano-wykonawczych branży elektrycznej w zakresie prac elektrycznych dla każdego obiektu szkolnego – 7szt.: Zespół Szkół Społecznych w Korlinie, Szkoła Podstawowa w Pieszczu, Szkoła Podstawowa w Staniewicach, Szkoła Podstawowa w Postominie (Budynek Szkoły Podstawowej), Szkoła Podstawowa w Postominie (Budynek Gimnazjum z salą sportową), Szkoła Podstawowa w Jarosławcu (Budynek Główny z salą sportową), Szkoła Podstawowa w Jarosławcu (Budynek pawilonu). 3.9. Zaznacza się, że prace polegające na wymianie wewnętrznej instalacji elektrycznej oraz instalacji odgromowej zostały już wykonane na każdym z w/w obiektów w trakcie robót budowlanych wykonanych w 2018 r. Ponadto informuje się, że w/w projekty budowlano-wykonawcze są dokumentacją archiwalną, pomocniczą i nie odzwierciedlają całości robót budowlanych w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznych. Stanowią jedynie informację o wbudowanych urządzeniach wentylacji mechanicznej na dachach budynków, istniejącej instalacji odgromowej oraz propozycji lokalizacji projektowanych urządzeń: szafki zabezpieczeń, inwertera oraz licznika energii elektrycznej. Załączona dokumentacja stanowi element pomocniczy przy określeniu zakresu robót oraz przygotowania oferty na realizację zadania. 3.10. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 3.11. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności: koszty uzyskania niezbędnych badań, opinii i uzgodnień, koszty uzyskania map do celów projektowych oraz koszty obsługi geodezyjnej (jeśli wymagane), protokołów badań i sprawdzeń, w tym protokoły z pomiarów instalacji elektrycznej i fotowoltaicznej, koszty zużycia energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, doprowadzenia terenu do stanu nie gorszego niż przed przystąpieniem do robót, wszystkie koszty wywozu i utylizacji odpadów związanych z przedmiotem zamówienia. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji powykonawczej (w tym geodezyjnej, jeśli wymagana), a także podatek VAT. 3.12. Kierownik budowy jest zobowiązany do sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia realizowanego zadania, programu zapewnienia jakości przed przystąpieniem do realizacji robót oraz opinii technologicznej (operat kolaudacyjny). 3.13. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych. Po zakończeniu budowy należy przedstawić w formie wykazu - certyfikaty i świadectwa jakości, atesty lub równoważne na wbudowane materiały budowlane, dokumenty będące podstawą gwarancji producenta, dokumenty wymagane do zgłoszenia instalacji u dostawcy energii elektrycznej oraz instrukcji określającej zasady obsługi instalacji. 3.14. Cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać nazw handlowych, znaków towarowych wraz z nazwami firm. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu nie ma na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie technologicznym, wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. 3.15. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji projektowej za pomocą norm, europejskich ocen technicznych aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp. 3.16. Kod CPV: 09331200-0 słoneczne moduły fotoelektryczne 45261215-4 pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych 45310000-3 roboty instalacyjne elektryczne 3.17. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 3.18. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. Kodeksu pracy, co najmniej jednej osoby wykonującej czynności polegające na wykonywaniu prac fizycznych budowlanych lub montażowych. 3.18.1. Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, w którym potwierdzi, że zatrudnił na podstawie umowy o pracę co najmniej jedną osobę wykonującą czynności, o których mowa w pkt 3.18. 3.18.2. W przypadku konieczności zmiany - w okresie trwania umowy z Wykonawcą - osoby zatrudnionej na umowę o pracę wykonującą wskazane czynności, wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oświadczenia dotyczącego zatrudnienia nowej osoby. 3.18.3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 3.18. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.18.4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający może, w wyznaczonym terminie, żądać przedłożenia przez Wykonawcę dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby wykonującej wskazane w punkcie 3.18. czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. 3.19. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 3.18. czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.18. czynności. 3.20. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. Dokumenty oraz załączniki do SIWZ składane przez wszystkich Wykonawców w terminie składania ofert: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, 4) Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy, 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia - jeżeli dotyczy, 6) Oryginał zobowiązania, o którym mowa w pkt 8.2. – jeżeli dotyczy. 5.2. Załącznik do SIWZ składany przez Wykonawców w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert: Oryginał oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach