Przetargi.pl
Monitoring wybranych gatunków ptaków na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2018-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Monitoring wybranych gatunków ptaków na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w roku 2018, na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422 „Ochrona siedlisk mokradłowych doliny Górnej Biebrzy”, monitoringu gatunków ptaków: derkacz (Crex crex), wodniczka (Acrocephalus paludicola) oraz ptaków lęgowych ekosystemów nieleśnych. Zamówienie obejmuje: a) prace terenowe; b) prace kameralne: opracowanie i przekazanie raportu pn. „Raport z monitoringu wybranych gatunków ptaków na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422 w roku 2018”; II. Przepisy i wytyczne Prace należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, instrukcjami i wytycznymi, w szczególności: a) ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2017 r. poz. 519 ze zm.); b) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2018 r. poz. 142, 10); c) Chylarecki P., Sikora A., Cenian Z., Chodkiewicz T. (red.) 2015. Monitoring ptaków lęgowych. Poradnik metodyczny. Wydanie 2. GIOŚ, Warszawa. III. Harmonogram prac Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był wykonany z podziałem na następujące etapy: a) prace terenowe Lp. Gatunek/grupa ptaków Terminy kontroli 1. derkacz I kontrola: 20 maja – 05 czerwca II kontrola: 20 czerwca – 05 lipca 2. wodniczka I kontrola: 20 maja – 10 czerwca II kontrola: 20 czerwca – 10 lipca (odstęp między kontrolami ok. 2 tygodnie) 3. ptaki lęgowe ekosystemów nieleśnych I kontrola: 1–15 maja II kontrola: 20–31 maja III kontrola: 6–20 czerwca (odstęp między kontrolami nie mniej niż 10 dni) b) prace kameralne Opracowany raport pn. „Raport z monitoringu wybranych gatunków ptaków na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422 w roku 2018” należy przekazać Zamawiającemu w terminie do dnia 30 listopada 2018 roku. IV. Wytyczne do monitoringu wybranych gatunków ptaków 1. Monitoring derkacza (Crex crex) należy przeprowadzić na sześciu monitoringowych powierzchniach próbnych (załącznik nr 10 do SIWZ). Powierzchnia próbna to kwadrat o bokach 2x2 km, zlokalizowany na turzycowiskach, podmokłych łąkach oraz pozostałych zbiorowiskach nieleśnych, będących potencjalnymi miejscami występowania derkacza, na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422. Konieczne jest przeprowadzenie dwóch kontroli na każdej powierzchni monitoringowej, w godzinach od 22.00 do wschodu słońca, w terminach: I kontrola: 20 maja – 05 czerwca, II kontrola: 20 czerwca – 05 lipca. 2. Monitoring wodniczki (Acrocephalus paludicola) należy przeprowadzić w trzech znanych ostojach występowania gatunku na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422 (załącznik nr 10 do SIWZ). W ramach monitoringu wodniczki należy wykonać pełne liczenia wszystkich śpiewających samców, penetrując całość potencjalnych siedlisk w okresie ich szczytowej aktywności, t.j. w terminie od 20 maja do 10 lipca, w godzinach od 19.00 do 21.30. Każda powierzchnia monitoringowa musi zostać skontrolowana dwukrotnie. Odstęp pomiędzy pierwszą i drugą kontrolą powinien wynieść około 2 tygodni. Szacunkowa powierzchnia obszarów do monitoringu wynosi: dla lokalizacji Krasnybór – Jastrzębna około 432 ha, Nowy Lipsk około 229 ha, Szuszalewo około 196 ha. 3. Monitoring derkacza i wodniczki powinien uwzględniać stan siedlisk w okresie badań, m.in.: użytkowanie lub jego brak, charakter runi (%), szacunkową wysokość runi, obecność zakrzaczeń i drzew (%), poziom wody gruntowej (poniżej/powyżej poziomu gruntu), obecność rowów melioracyjnych, oraz istotne informacje i uwagi o siedliskach gatunków. 4. Monitoring ptaków lęgowych ekosystemów nieleśnych należy przeprowadzić na trzech powierzchniach monitoringowych, zlokalizowanych na obszarze projektu LIFE11 NAT/PL/422 (załącznik nr 10 do SIWZ). Powierzchnia monitoringowa to kwadrat o bokach 1x1 km. Wymagane jest wykonanie trzykrotnego liczenia na każdej z powierzchni w terminach: I kontrola: 1–15 maja, II kontrola: 20–31 maja, III kontrola: 6–20 czerwca. Odstęp czasowy pomiędzy kontrolami nie powinien być krótszy niż 10 dni. Szczegółową metodykę monitoringu przedstawia załącznik nr 11 do SIWZ. 5. Podczas prac terenowych należy zapisywać obserwacje gatunków rzadszych i/lub cenniejszych wraz z lokalizacją punktową w warstwie .shp. 6. Zamawiający po podpisaniu umowy z Wykonawcą dostarczy lokalizacje powierzchni monitoringowych oraz transektów w formie plików .shp, a także formularze w formacie elektronicznym do zapisywania danych z liczeń ptaków lęgowych ekosystemów nieleśnych. V. Raport 1. Raport opracowany przez Wykonawcę zawierać powinien m.in.: a) opis przyjętej metodyki; b) skład zespołu prowadzącego monitoring; c) sprawozdanie z prac terenowych (terminy, warunki pogodowe itp.); d) opis wyników monitoringu oraz ich analizę, z odniesieniem do opracowanych danych, uzyskanych z badań prowadzonych w latach poprzednich. Dane zostaną udostępnione przez zamawiającego po podpisaniu umowy; e) spis literatury; f) streszczenie w języku angielskim; g) dokumentację fotograficzną z prac terenowych; h) wyniki liczeń ptaków lęgowych w postaci wypełnionych formularzy liczeń oraz kart opisu transektów, zgodnie z przyjętą metodyką (Załącznik nr 11 do SIWZ). 2. Raport musi być przygotowany także w wersji elektronicznej oraz musi zawierać materiały w wersji edytowalnej – w formie plików .doc. 3. Dodatkowo do wersji elektronicznej raportu dołączone zostaną: a) baza danych przestrzennych – w formie plików .shp z określonymi lokalizacjami stwierdzeń derkacza i wodniczki, a także rzadszych i cenniejszych gatunków ptaków oraz, w przypadku wodniczki, z obszarami rzeczywistego występowania gatunku i obszarami potencjalnymi, na których przeprowadzane były badania (układ odniesienia 92). Warstwy wektorowe i bazy danych powinny być wykonane zgodnie ze „Standardem GIS w ochronie przyrody”. Tabele atrybutów powinny zawierać co najmniej zestaw danych przedstawiony w Załączniku nr 12 do SIWZ, b) pliki z trasą przejścia w formacie .gpx lub .shp, zgodne z przyjętą metodyką do monitoringu ptaków lęgowych ekosystemów nieleśnych BbPN (załącznik nr 11 do SIWZ), c) dokumentacja fotograficzna z prac terenowych (co najmniej 1 zdjęcie z każdej powierzchni monitoringowej) w formie plików graficznych (.jpg, .jpeg), o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi. 4. Zamawiający wymaga, aby raport został wykonany i przekazany w następującej formie i ilości: 3 egzemplarze w wersji papierowej (spięte w sposób trwały), 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na nośnikach CD/DVD lub pendrive (pliki w formie edytowalnej). 5. Wszystkie egzemplarze raportu muszą być opatrzone logiem Instrumentu LIFE+, sieci Natura 2000, NFOŚiGW i Biebrzańskiego PN z dopiskiem „Wykonano dla projektu LIFE11 NAT/PL/422 Ochrona siedlisk mokradłowych doliny Górnej Biebrzy, współfinansowanego przez Instrument LIFE+ Komisji Europejskiej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Biebrzański Park Narodowy”, umieszczonym na okładce lub na stronie technicznej (druga strona strony tytułowej). Loga zostaną dostarczone Wykonawcy po podpisaniu umowy. 6. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę wykonujących wskazane czynności, w tym: 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP (zatrudnionych na umowę o pracę), 2) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający wskazuje, iż w zakresie wykonywania usługi nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. 7. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90711500-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie jest wymagane wniesienie wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji (zgodnie z Rozdziałem XVIII pkt 8), o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP (załącznik nr 6 do SIWZ - oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg załącznika nr 9). Dla zobowiązania, o którym mowa powyżej wymaga się zachowania formy pisemnej (musi zostać złożone w oryginale). Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP. (zgodnie z treścią art. 22a ust 4 ustawy PZP): W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 1. W celu oceny, czy Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający zastrzega prawo żądania dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie dotyczące tych podmiotów. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - zgodnie z postanowieniami zawartymi w Rozdziale X pkt 1 SIWZ. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że: Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2017 r. poz. 570, ze zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach