Przetargi.pl
MODERNIZACJA ZESPOŁU BUDYNKÓW PANORAMY RACŁAWICKIEJ - DWUETAPOWE WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH.

Muzeum Narodowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-153 Wrocław, Pl. Powstańców Warszawy 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3435643, 3433308 , fax. 071 3725159
  • Data zamieszczenia: 2014-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe we Wrocławiu
    Pl. Powstańców Warszawy 5 5
    50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3435643, 3433308, fax. 071 3725159
    REGON: 00027846800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA ZESPOŁU BUDYNKÓW PANORAMY RACŁAWICKIEJ - DWUETAPOWE WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamierzeniem Muzeum Narodowego we Wrocławiu jest modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej, wraz z otoczeniem przy ulicy Purkyniego 11, który jako wybitne dzieło architektoniczne autorstwa Ewy i Marka Dziekońskich, decyzją z dnia 25.11.1991r. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, został wpisany do rejestru pod nr 464/Wm i aktualnie figuruje w księdze rejestru zabytków nieruchomych województwa dolnośląskiego pod numerem rejestru A/2281/464/Wm. Wobec powyższego, prace modernizacyjne będą wykonywane pod nadzorem konserwatora zabytków, zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim wydanym przez Miejskiego Konserwatora Zabytków decyzją nr 578/2013 z dnia 29.07.2013r., stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 2. Z powodów finansowych, logistycznych i konserwatorskich modernizacja Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej została podzielona na dwa etapy: I Etap w 2014r., na realizację którego Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma zagwarantowane środki w budżecie na rok 2014 oraz II Etap w 2015r., którego realizacja będzie uzależniona od uzyskania przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu środków finansowych (na dzień dzisiejszy Muzeum Narodowe we Wrocławiu nie ma zapewnionych funduszy na realizację Etapu II). Wykonanie Etapu II jest objęte prawem opcji i nastąpi wyłącznie w przypadku złożenia przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli o realizacji tej części zamówienia składanego w terminach określonych we wzorze umowy. 3. Panorama Racławicka we Wrocławiu to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie podziwiać można relikt dziewiętnastowiecznej kultury masowej. Wielkie malowidło (15 x 114 m), dzięki zespoleniu szczególnych zabiegów malarskich (specjalna perspektywa) i technicznych (oświetlenie, sztuczny teren, zaciemnione, kręte podejście), przenosi widza w inną rzeczywistość i inny czas. Panorama Racławicka to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju. Pomysłodawcą Panoramy był znany lwowski malarz Jan Styka, który zaprosił do współpracy znakomitego batalistę Wojciecha Kossaka. Autorom pomysłu zależało głównie na upamiętnieniu tradycji narodowych w setną rocznicę Insurekcji Kościuszkowskiej i zwycięskiej bitwy stoczonej 4 kwietnia 1794 pod Racławicami przez wojska powstańcze - z udziałem słynnych kosynierów - pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki - z wojskami rosyjskimi. Uroczyste otwarcie Panoramy Racławickiej nastąpiło 5 czerwca 1894. Od początku cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem widzów i od razu stała się głównym magnesem przyciągającym do Lwowa rzesze turystów. Po II wojnie światowej, w 1946 roku malowidło wraz z częścią zbiorów Ossolineum trafiło do Wrocławia. Obiekt, w którym można by zaprezentować płótno projektowano od roku 1957. Jednak z powodów politycznych budowa rotundy dla Panoramy rozpoczęta na początku lat 60. trwała niesłychanie długo, ponieważ była wstrzymywana i przerywana. Ostatecznie, po wydarzeniach sierpniowych w 1980, klimat wokół Panoramy poprawił się. Dzięki działalności zawiązanego w 1980, trzeciego już w historii malowidła, Społecznego Komitetu Panoramy Racławickiej podjęto ostateczną decyzję o wystawieniu jej we Wrocławiu, a nie w innym miejscu, a prace budowlane przy rotundzie wznowiono. Ponowne udostępnienie Panoramy nastąpiło 14 czerwca 1985. Ogromna atrakcja starego Lwowa stała się natychmiast główną atrakcją Wrocławia. Czas trwania oraz materiały użyte przy budowie obiektu do prezentacji Panoramy Racławickiej nie pozostał bez wpływu na dzisiejszy stan budynku, który wymaga przeprowadzenia modernizacji. Modernizacja ma za zadanie polepszenie warunków eksploatacji obiektu i poprawę jego funkcji wystawienniczej, która pozostaje bez zmian. 4. Szczegółowy opis całego przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa pn. Remont i przebudowa Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej, dz. 18/6 AM 28, (załącznik nr 9 do SIWZ) autorstwa METROPOLIS - Biuro architektoniczne Remigiusz Smolik, 70-240 Szczecin, ul. Narutowicza 12, w skład której wchodzą: 1) Projekt budowlany, 2) Projekty wykonawcze, branżowe: architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne; 3) STWiORB- ogólnobudowlane, sanitarne, elektryczne; 5. Poza zakresem robót budowlanych w dokumentacji projektowej są sieci zewnętrze oraz część dachu (nad budynkiem technicznym). Remont dachu nad budynkiem technicznym został przeprowadzony w 2013r. w oparciu o projekt biura architektonicznego METROPOLIS, zatwierdzony do realizacji pozwoleniem Prezydenta Wrocławia - decyzja nr 5464/2013 WAB-B1.6740.30367.3012.ZK-3 z dnia 05.11.2013. 5. W zakres robót budowlanych wchodzą w szczególności: 1) DUŻA ROTUNDA -wymiana konstrukcji świetlików dachowych rotundy - naprawa słupów nośnych rotundy i żelbetowych wiązarów -izolacja przeciwwilgociową przyziemia rotundy -renowacja posadzki rotundy -kratka ściekowa w najniższym miejscu posadzki w tunelu wejściowym -nowe studzienki odpływowe na dachu rotundy -wymiana oświetlenia ekspozycyjnego w rotundzie -montaż klap oddymiających w nowych poliwęglanowych pasmach świetlnych -renowacja kanałów wentylacyjnych nawiewnych i wywiewnych -wymiana konstrukcji dachu 2) PAWILON -szczelne pokrycie dachu nad pawilonem wejściowym -przebudowa wnętrza pawilonu -zabezpieczenie przed podsiąkaniem wody w północno-wschodniej części podziemnej pawilonu -wymiana stolarki okiennej świetlików nad częścią socjalną i techniczną -wymiana posadzki w części szatni -remont węzła sanitarnego dla publiczności - nowa instalacja odgromowa, - demontaż istniejącej instalacji odgromowej oraz kominów wentylacyjnych, - całkowite zerwanie starej warstwy papy z dachu i czap świetlików, - całkowite zdemontowanie istniejące obróbki blacharskie, - wyprofilowanie spadków dachu w kierunku nowych rynien doprowadzonych do studzienek kanalizacji deszczowej, - wygładzenie i zabezpieczenie betonowej powierzchni dachu i świetlików, - oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjnie stalową konstrukcję świetlików, - wymiana stolarki świetlików - nowa membrana dachowa na dachu i na wszystkich czapach świetlików, - wykonanie nowych wpustów dachowych, podłączając je do wewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej i instalacji elektrycznej (wraz z wykonaniem sterującej automatyki pogodowej), -modernizacja akumulatorowni i stacji prostownikowej -modernizacja rozdzielnic napięcia 24 V -modernizacja instalacji przewodowej urządzeń sygnalizacji zagrożenia pożarowego -wymiana instalacji C.O. wraz z grzejnikami - modernizacja istniejącej klimatyzacji pomieszczeń węzła sanitarnego 3) BUNKIER PPOŻ. -remont stropu bunkra ppoż. (szczelna izolacja przed przemakaniem stropu) -modernizacja WLZ oraz modernizacja rozdzielni elektrycznej zasilającej SUG w pom. pompowni ppoż. - wymiana urządzeń SUG 4) PAWILON TECHNICZNY -remont czerpni powietrza -wymiana wykończenia posadzki w pom. klimatyzatorni - zdemontowanie istniejącej instalacji odgromowej oraz kominków wentylacyjnych, - oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie stalową konstrukcję świetlików, -modernizacja WLZ wraz z rozdzielnicami -wymiana oświetlenia -wymiana instalacji przewodowej urządzeń sygnalizacji zagrożenia pożarowego -wymiana instalacji C.O. wraz z grzejnikami -montaż filtrów w otworach wlotowych w czerpni powietrza 5) STANOWISKO AGREGATU ZIĘBNICZYCH OBIEGÓW WODY LODOWEJ -wymiana pokrycia dachu -wykonać nową instalację odgromową, -wymiana linii zasilającej stanowisko agregatów wraz z rozdzielnicą -wymiana oświetlenia -wymiana instalacji przewodowej urządzeń sygnalizacji zagrożenia pożarowego -wymiana agregatu wody lodowej oraz urządzeń instalacji glikolowej układu ziębniczego 6) OGÓLNE - wykonać nowe kominki wentylacyjne, - wykonać nowe obróbki blacharskie, - wykonać nową instalację odgromową, 7) WOKÓŁ TERENU -remont chodników przy budynku rotundy od strony północnej i zachodniej -renowacja kamiennej posadzki na dziedzińcu przed wejściem głównym do pawilonu -odnowić brukowaną nawierzchnię przy stanowisku agregatów 8) ROBOTY INNE - przygotowanie realizacja Programu Konserwatorskiego, - przygotowanie planu BIOZ, - uzyskanie uzgodnień, pozwoleń i decyzji, - montaż urządzeń, przeprowadzenie dla nich prób, sprawdzeń, - dokonanie rozruchu końcowego obiektu, sprawdzeń, kontroli pomiarów, - przygotowanie i przekazanie Inwestorowi zastępczemu dokumentacji powykonawczej. 6. Charakterystyczne parametry techniczne obiektu budowlanego: Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej Dane ogólne zespołu budynków Panoramy Racławickiej: liczba kondygnacji 3 (w tym 1 podziemna) Pawilon i tzw. mała rotunda Wysokość: ok.5.50m Powierzchnia użytkowa: 1.269m? Kubatura: 5.682m? Rotunda i bunkier Wysokość: ok.24,10m Średnica koła: 43,3m Średnica platformy: 7,8m Powierzchnia użytkowa: 1.970,6 m? Kubatura rotundy: 29.362 m? Kubatura bunkra-wraz z tunelem: 548 m? W ramach projektu i wykonanej modernizacji charakterystyczne parametry techniczne obiektu nie ulegną zmianie. 7. Modernizacja realizowana w 2014r. (Etap I) i większość prac w 2015r. będzie wykonywana przy działającym (czynnym dla zwiedzających) obiekcie Panoramy Racławickiej, w związku z tym, wykonanie robót określonych w niniejszej specyfikacji powinno nastąpić po uprzednim zabezpieczeniu placu budowy. Wszystkie roboty winny być wykonywane nie zagrażając bezpieczeństwu ludzi i mienia. 8. Roboty budowlane zaplanowane do wykonania w 2015r we wnętrzu Rotundy wymagają od Wykonawcy zabezpieczenia płótna Panoramy Racławickiej i sztafażu wokół malowidła. Wobec powyższego obowiązkiem Wykonawcy jest przygotowanie w tym zakresie i zrealizowanie Programu Konserwatorskiego, zatwierdzonego przez Miejskiego Konserwatora Zabytków. Na czas wykonania robót budowlanych we wnętrzu Rotundy w 2015r., Zamawiający przewiduje zamknięcie budynku dla zwiedzających (od lipca 2015r.). 9. Szczegółowy podział robót budowlanych do wykonania w 2014r. i 2015r. zostanie ustalony pomiędzy stronami po podpisaniu umowy. W tym celu Wykonawca ma obowiązek w terminie 14 dni od daty podpisania umowy przedstawić Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu umowy, z którego powinna wynikać kolejność realizacji robót i dostaw materiałów z uwzględnieniem wymaganej technologii, elementów, ilości i ceny wyposażenia, czasu realizacji i terminów dostaw uzgodnionych materiałów oraz terminów wykonania elementów robót podlegających okresowym rozliczeniom po potwierdzeniu ich wykonania - z podziałem na dwa Etapy: Etap I w 2014r. i Etap II w 2015r. - ze wskazaniem ceny ryczałtowej za każdy etap, z zastrzeżeniem, że roboty budowlane wykonywane w 2014r. nie będą wymagały zamknięcia Panoramy Racławickiej dla zwiedzających (będą realizowane w obiekcie czynnym) oraz zakres tych robót w 2014r. nie może przekroczyć kwoty 2 900 000,00 zł. brutto. Etap II zakłada wykonywanie zarówno prac, które mogą być realizowane w czynnym obiekcie jak i we wnętrzu Rotundy - Zamawiający przewiduje zamknięcie Panoramy Racławickiej od lipca 2015r. 10. Wykonawca ma obowiązek opracować i załączyć do umowy najpóźniej w dniu jej podpisania, plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) na podstawie wytycznych zawartych w projekcie. 11. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby budowlane, spełniające wymagania określone w dokumentacji przetargowej. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aprobaty techniczne, certyfikaty, znaki bezpieczeństwa zgodne z wymaganiami obowiązującego prawa. 12. Wszystkie wskazane z nazwy urządzenia i materiały użyte w dokumentacji przetargowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych czyli wyznaczenie poziomu odniesienia w zakresie cech, jakości i wyglądu. Podany w dokumentacji przetargowej asortyment konkretnych producentów, Zamawiający traktuje zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych jako określenie parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania standardu, dopuszczając do zastosowania inne odpowiedniki rynkowe, równoważne ze wskazanymi, z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych i jakościowych od wymienionych w dokumentacji przetargowej, zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp 13. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ i jej załącznikami (w tym dokumentacją projektową: projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami prawa, stosownymi decyzjami i pozwoleniami niezbędnymi do wykonania projektu, w tym: 1) Pozwoleniem konserwatorskim - Decyzją Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 189/2014 z dnia 20 marca 2014r.- załącznik nr 10 do SIWZ. 2) Pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych - Decyzją nr 1505/2014 z dnia 8 kwietnia 2014r.- załącznik nr 11 do SIWZ. 3) Pozwoleniem na prowadzenie badań archeologicznych - Decyzją Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1774/2013 z dnia 19 listopada 2012r - załącznik nr 12 do SIWZ. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i realizacji niezbędnego projektu organizacji ruchu wraz z zajęciem pasa chodnika, terenu uzyskując niezbędne zgody w tym zakresie i ponosząc wszelkie koszty z tym związane, jeżeli taka konieczność zaistnieje w trakcie wykonywania robót budowlanych. 15. Umożliwia się wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca modernizacji w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna potencjalnego wykonawcy jest możliwa, po telefonicznym uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, panem Januszem Wielandem Tel. 71 3441317. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca. Uwaga, Zamawiający zaznacza, że podczas wizji lokalnej nie odpowiada na żadne pytania Wykonawcy. Zapytania i prośby o wyjaśnienia Wykonawcy są zobowiązani składać pisemnie do Zamawiającego, zgodnie z procedurą opisaną w Dziale VII SIWZ. 16. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie (na druku, którego wzór stanowi Załącznik nr 1) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Nie wskazanie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom będzie rozumiane, że zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi wykonawcy, bez udziału podwykonawców. 17. Pozostałe warunki podano we wzorze umowy załączonym do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jako załącznik nr 8 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowy lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem. Winna ona zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświadczenie: Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie, zawierające oświadczenie, że: (nazwa Wykonawcy) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013, poz. 907 z późniejszymi zmianami), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw lub w przypadku kiedy nie wywiązał się z zobowiązań wynikających z poniższych warunków zgodnie z art. 46 ust. 5 w/w ustawy: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy), - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Muzeum Narodowe we Wrocławiu ING BANK ŚLĄSKI Nr konta: 92 1050 1575 1000 0005 0269 5836 z adnotacją: Wpłata wadium - zamówienie nr sprawy: 7/2014. Modernizacja Panoramy Racławickiej. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w kopercie, jednakże dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą. 7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 8. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozdziale VI niniejszej SIWZ lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnwr.art.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach