Przetargi.pl
MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO

GMINA ŁYSOMICE ogłasza przetarg

  • Adres: 87-148 Łysomice, Warszawska 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŁYSOMICE
    Warszawska 8
    87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 871118738
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w formule zaprojektuj i wybuduj pod nazwą „modernizacja szkoły podstawowej w miejscowości Turzno”, gmina Łysomice, powiat toruński, województwo kujawsko - pomorskie.2. W zakres robót wchodzi wykonanie dwóch zadań:• Zadanie nr 1) pod nazwą: „rozbudowa budynku szkoły podstawowej w Turznie wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej”, zwane dalej Rozbudową,• Zadanie nr 2) pod nazwą:„remont szkoły podstawowej w Turznie”, zwane dalej Remontem.3. Projekt i roboty budowlane powinny być wykonane w sposób zapewniający sprawność i funkcjonalność całego obiektu (wraz z niezbędną infrastrukturą). 4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następującego zakresu:1) weryfikację w terenie stanu istniejącego mającego wpływ na wykonanie projektów i realizację inwestycji, w tym: stanu budynku szkoły podstawowej, instalacji wewnętrznych, infrastruktury podziemnej, stanu powierzchni utwardzonych, ogrodzeń, oświetlenia, zieleni itp., oraz uwzględnienie wyników powyższego sprawdzenia w procesie projektowym; w szczególności należy zbadać sprawność i zdolność do obsłużenia budynku po rozbudowie; instalacji elektroenergetycznych (rozdzielnie, WLZ, itp.), źródła ciepła (moc kotłów; wydajność pomp, itp.); wody (ciśnienia, itp.) oraz wentylacji; w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków w ww. zakresie należy zaprojektować i wykonać dodatkową infrastrukturę; w związku z powyższym konieczna jest wizja lokalna budynku zespołu międzybranżowego;2) uzyskanie ewentualnych decyzji zezwalających na wycinkę drzew i krzewów;3) wykonanie projektu zieleni i realizację nowych nasadzeń;4) pozyskanie niezbędnych podkładów mapowych do celów projektowych;5) wykonanie odwiertów i badań geotechnicznych oraz sporządzenie wymaganej prawem, dla ustalonej kategorii geotechnicznej i warunków gruntowych, dokumentacji geologicznych, geotechnicznych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi w zakresie robót geologicznych, odwodnień itp.; 6) weryfikacja możliwości wykorzystania istniejących przyłączy dla celów przedmiotowych zadań lub uzyskanie na rzecz Inwestora nowych warunków technicznych, zapewnień przyłączenia do sieci zewnętrznych oraz uzyskanie warunków usunięcia ewentualnych kolizji technicznych;7) uzyskanie na rzecz Inwestora wszystkich koniecznych do realizacji zadania: decyzji, opinii, uzgodnień, sprawdzeń rozwiązań projektowych i zatwierdzeń w zakresie wynikającym z przepisów i wymagań uprawnionych władz, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów sanitarnych oraz bezpieczeństwa pożarowego;8) wykonanie i uzgodnienie projektów związanych z pracami rozbiórkowymi i usunięciem kolizji, w tym wykonanie i uzgodnienie projektów budowlanych (wraz z niezbędnymi decyzjami) i wykonawczych obiektów i infrastruktury przeznaczonych do przebudowy;9) opracowanie projektu budowlanego wraz z niezbędnymi decyzjami, opiniami, ekspertyzami i uzgodnieniami oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę;10) opracowanie wielobranżowych projektów wykonawczych;11) opracowanie koniecznych przedmiarów, ekspertyz, kosztorysów i specyfikacji technicznych;12) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej i innych zagrożeń w przypadku gdy opracowanie takie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów;13) wykonanie projektu w zakresie układu drogowego;14) przygotowanie projektu na czasową organizację ruchu w czasie budowy, o ile będzie taka potrzeba, pełnienie nadzorów autorskich;15) przygotowanie terenu do realizacji inwestycji, w tym: uzgodnienia z Zamawiającym i/lub Użytkownikiem szczegółów realizacji Inwestycji, których oddziaływanie może mieć wpływ na normalną pracę Szkoły; zapewnienia wszelkich mediów niezbędnych na czas realizacji inwestycji; przeprowadzenie wszystkich niezbędnych, wcześniej zaprojektowanych prac rozbiórkowych; przygotowanie placu i zaplecza budowy zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi Zamawiającego oraz zapewnienie ochrony terenu w trakcie realizacji;16) sporządzenie harmonogramu ogólnego i tygodniowych harmonogramów szczegółowych oraz uzgadnianie ich z Zamawiającym i/lub Użytkownikiem;17) analiza strefy odziaływania robót (m.in. wykopy, roboty rozbiórkowe) na obiekty sąsiadujące z inwestycją wraz z opracowaniem projektu zabezpieczenia tych obiektów oraz metody monitoringu ich stanu w trakcie wykonywania robót; 18) wykonanie Rozbudowy i Remontu oraz oddanie do użytkowania budynku szkoły po wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą;19) przygotowanie, organizacja, zabezpieczenie oraz uprzątnięcie po zakończeniu Inwestycji zaplecza budowy oraz terenu budowy;20) zapewnienia wszelkich mediów niezbędnych do użytkowania Inwestycji (woda, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, energia elektryczna, ogrzewanie, telekomunikacja itp.);21) przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej;22) uzyskanie dla Zamawiającego ostatecznej decyzji administracyjnej - pozwolenia na użytkowanie całości zamierzenia budowlanego;23) wykonanie rozruchu i sprawdzenia wszelkich instalacji i systemów (wraz ze sprawdzeniem ich efektywności w stosunku do założeń projektowych) stanowiących zakres zamierzenia budowlanego, wraz ze szkoleniem przedstawicieli Zamawiającego z zakresu ich obsługi;24) prowadzenie analizy ryzyk, w tym środowiskowych wraz z oceną następstw i prawdopodobieństwem ich wystąpienia;25) wykonanie przeglądów gwarancyjnych i napraw gwarancyjnych w okresie gwarancji;26) Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto:a) wykonania własnym kosztem i staraniem wszystkie wymagane prawem próby i badania, a ich wyniki, zezwolenia, zaświadczenia i certyfikaty przedłożyć wraz z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego;b) inne prace związane z procesem budowy.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Program funkcjonalno – użytkowy wraz z załącznikami dla zamierzenia budowlanego pn.: REMONT I ROZBUDOWA SZKOŁY W RAMACH ZADANIA PN. "MODERNIZACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TURZNO" – stanowiący dokumentację techniczną Załącznik nr 8 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy – stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ.6. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): a) Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane b) Dodatkowe kody CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę; 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach;45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych;45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne;71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne;71300000-1 Usługi inżynieryjne;71500000-3 Usługi związane z budownictwem7. Niniejsze zamówienie publiczne (w zakresie zadania nr 2 pn. remont szkoły podstawowej w Turznie) wykonane będzie przy udziale środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przyznanych w ramach ósmej edycji programu. Szczegółowe informacje oraz regulamin programu pod adresem strony internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego:35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 Nicolaus Bank Spółdzielczy w Toruniu o/Łysomicez dopiskiem: „WADIUM SP TURZNO - ZP.271.7.2024”.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu dokumentu sporządzonego na podstawie art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, uznane jest przez Zamawiającego za oryginał;9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać Zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków i na jego pierwsze wezwanie.10. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy z postępowania (art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy Pzp).11. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:– Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:– Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:– Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie;4) zdolności technicznej lub zawodowej:- w celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawcy zobowiązany jest wykazać, iż wykonał roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.Wymagane jest wykonanie jednej roboty budowlanej w ramach jednego zamówienia (umowy) odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegającej na budowie, i/lub rozbudowie, i/lub przebudowie, i/lub remoncie i/lub modernizacji obiektu kubaturowego, a wartość tej roboty była nie mniejszaniż 2 500 000,00 zł brutto (dwa miliony pięćset tysięcy złotych brutto). W niniejszym postępowaniu zamawiający nie określa szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu.2. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach