Przetargi.pl
MODERNIZACJA SYSTEMU OŚWIETLENIA W GMINIE SKOCZÓW

Gmina Skoczów ogłasza przetarg

  • Adres: 43430 Skoczów, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 853 38 54 , fax. 33 853 91 52
  • Data zamieszczenia: 2018-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skoczów
    Rynek 1
    43430 Skoczów, woj. śląskie
    tel. 33 853 38 54, fax. 33 853 91 52
    REGON: 7218252200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.skoczow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA SYSTEMU OŚWIETLENIA W GMINIE SKOCZÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu oświetlenia ulicznego w gminie Skoczów, na którą Zamawiający uzyskał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa IV „Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna”. 2. Modernizacja systemu oświetlenia obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie wymiany elementów oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Skoczów, zgodnie z dokumentacją projektową pn.: „Remont oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Skoczów z wykorzystaniem technologii LED, remont sieci elektroenergetycznej do 1 kV wraz z oświetleniem ulicznym” opracowaną przez mgr inż. Michał Płonka ECO ENERGY POLAND, ul. Górna 29B, 43-400 Cieszyn. 3. Celem inwestycji jest osiągnięcie efektu ekologicznego polegającego na zmniejszeniu rocznego obliczeniowego zużycia energii i ograniczeniu emisji szkodliwego dla środowiska dwutlenku węgla (CO2) w okresie pełnych pięciu lat kalendarzowych od odbioru końcowego przedmiotu zamówienia zgodnie z założeniem przedstawionym w raporcie z audytu energetycznego (stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ). 4. Zakres robót budowlanych obejmuje: a) wymianę starych opraw oświetlenia na nowe oprawy oświetleniowe LED w ilości 1397 kpl. wraz z wysięgnikami, osprzętem (IZK/BZO, zaciski, przewody wysięgnikowe i słupowe), b) wymianę starych źródeł światła w stylowych lampach na nowe źródła światła (retrofit) w ilości 89 kpl. wraz z osprzętem (IZK/BZO, zaciski, przewody słupowe lub wysięgnikowe), c) wymianę 124 szt. słupów ze względu na bardzo zły stan techniczny, d) dostawę, montaż i uruchomienie systemu sterowania oświetleniem, e) konfigurację nowych opraw oświetleniowych LED z systemem sterowania i zarządzania oświetleniem, f) wykonanie i montaż 1szt. tablicy informacyjnej oraz naklejek na słupach oświetleniowych informujących o współfinansowaniu projektu ze środków EFRR. Tablica oraz naklejki powinny zostać wykonane zgodnie z wymaganiami Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji oraz Księgą identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020. Zamawiający wskaże miejsce wbudowania tablicy, g) wymianę kabla zasilającego oprawy, h) wykonanie wymaganych przepisami pomiarów fotometrycznych zgodnie z wymogami Polskiej Normy PN-EN 13201:2007 wraz z analizą uzyskanych wyników (powykonawczych natężenia i luminacji jezdni). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu komplet prawidłowo wykonanych protokołów z pomiarów fotometrycznych wykonanych po wymianie opraw, jak również wykona te pomiary w obecności przedstawiciela Zamawiającego, i) wykonanie i dostarczenie do Zamawiającego porealizacyjnego audytu energetycznego, potwierdzającego osiągnięcie zakładanych wskaźników realizacji projektu tj. szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych, ilość zmodernizowanych energetycznie punktów oświetleniowych oraz wielkość zaoszczędzonej energii elektrycznej, j) przeprowadzenie szkolenia min. dwóch pracowników wytypowanych przez Zamawiającego w zakresie systemu zarządzania oświetleniem ulicznym, trwającego minimum 10 dni po 8 godzin. 5. W granicach strefy ścisłej ochrony konserwatorskiej określonej w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Skoczowa (obręb 1 i 4) wzór opraw wraz z wysięgnikiem wymaga uzyskania akceptacji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W projekcie zostały zamieszczone poglądowe kształty opraw i wysięgników, które uzyskały wstępną akceptację. 6. Wykonawca w celu uzyskania zakładanych efektów oszczędności w zużyciu energii elektrycznej nie może stosować czasowych wyłączeń obwodów oraz musi zapewnić natężenie światła zgodne z obowiązującymi normami. 7. Wykonawca zobowiązany jest do kontroli zużycia energii elektrycznej poprzez generowanie tygodniowych, miesięcznych i rocznych raportów zużycia energii w celu potwierdzenia uzyskania zakładanych efektów oszczędności w zużyciu energii elektrycznej przez cały okres trwałości projektu tj. przez 5 lat od daty płatności końcowej dotacji. 8. Każdy nowy element wymieniany lub montowany (oprawa, słup oświetleniowy, elementy systemu sterowania) w ramach umowy na realizację zadania pn.: „Modernizacja systemu oświetlenia ulicznego w gminie Skoczów” muszą posiadać obowiązkowe oznakowanie zgodnie z wymogami Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji oraz „Księgi identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusz Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020”. Każde oznaczenie musi zawierać następujące znaki: • znak Funduszy Europejskich (właściwy dla danego programu), • znak Unii Europejskiej (właściwy dla danego funduszu), • herb województwa lub oficjalne godło promocyjne województwa. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od Wykonawcy odszkodowania w wysokości utraconego dofinansowania w przypadku stwierdzenia podczas okresu trwałości projektu nieosiągania wymaganych oszczędności zużycia energii elektrycznej zgodnie z wymogami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załączniki do specyfikacji. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót wraz z całym materiałem zawartym w dokumentacji projektowej, siwz, STWOiR oraz przedmiarach robót. Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej w tym w przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. Ilekroć w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Pzp. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać , co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego prac. W Formularzu ofertowym, (Załącznik nr 1 do SIWZ), należy podać pełną liczbę miesięcy oferowanej gwarancji nie mniejszą niż 60 miesięcy (minimalny okres gwarancji) i nie większą niż 120 miesięcy. Udzielenie dłuższego okresu gwarancji nie będzie dodatkowo punktowane. Okres gwarancji jest równy okresowi rękojmi. Okres udzielonej gwarancji stanowi kryterium oceny ofert, o którym mowa w rozdziale XVI SIWZ. Na podstawie art. 29 ust. 3a Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie (wskazane w przedmiarze robót) na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 40 000, 00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca przekazuje (w oryginale), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach