Przetargi.pl
Modernizacja pomieszczeń Przedszkola „Pod Zielonym Parasolem” i Przedszkola „Jedyneczka” w Morągu

Gmina Morąg ogłasza przetarg

  • Adres: 14300 Morąg, ul. 11 Listopada
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 757 22 31 w.17 , fax. 89 757 21 20
  • Data zamieszczenia: 2017-03-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Morąg
    ul. 11 Listopada 9
    14300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 757 22 31 w.17, fax. 89 757 21 20
    REGON: 51074358000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja pomieszczeń Przedszkola „Pod Zielonym Parasolem” i Przedszkola „Jedyneczka” w Morągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na modernizacji pomieszczeń (adaptacja pomieszczeń I piętra oraz remont trzech łazienek) Przedszkola „Pod Zielonym Parasolem” i modernizacji Przedszkola „Jedyneczka” w Morągu związana z wykonaniem: zabezpieczenia przeciwpożarowego w tym instalacji oświetlenia awaryjnego, remontu wybranych pomieszczeń oraz modernizacji instalacji zasilającej. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części Instrukcji dla Wykonawców „przedmiotem zamówienia”. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch części: 1) Część 1 – Modernizacja pomieszczeń Przedszkola „Pod Zielonym Parasolem” obejmuje w szczególności: a) Demontaż stolarki okiennej, b) Demontaż stolarki drzwiowej wewnętrznej, c) Demontaż istniejących przyborów sanitarnych oraz instalacji, d) Wybicie otworów drzwiowych w ścianach, e) Wyburzenie niektórych ścian działowych, f) Skucie glazury na ścianach i terakoty na podłogach w pomieszczeniach sanitarnych, g) Ułożenie glazury na ścianach i płytek ceramicznych na podłogach, h) Poszerzenie otworów drzwiowych, wstawienie nadproży i podciągów, i) Wykucie wnęk dla tablic elektrycznych, j) Skucie uszkodzonych i słabych tynków na wewnętrznych powierzchniach ścian, a w miejscach zawilgoconych dodatkowo wydłutowanie uszkodzonych spoin, k) Zeskrobanie i zmycie starych powłok malarskich, l) Szpachlowanie ścian i sufitów oraz malowanie, m) Zamurowanie jednego otworu okiennego i pięć otworów drzwiowych, n) Wybudowanie ścianek działowych w systemie szkieletowym karton gips, o) Zamontowanie stolarki drzwiowej wewnętrznej, p) Zamontowanie nowych przyborów sanitarnych, q) Wyrównanie istniejących podłóg masą samopoziomującą, r) Położenie wykończenia podłóg, s) Wykonanie cokolików zabezpieczających, t) W pomieszczeniach sanitarnych położenie terakoty, u) Wymiana istniejących okien PCV ze względu na zmianę standardów energetycznych budynków WT 2021, v) Zamontowanie parapetów wewnętrznych, w) Zamontowanie parapetów zewnętrznych, x) Dostawę i montaż drzwi wewnętrznych z klatki schodowej do Sali zabaw, y) Uzupełnienie ewentualnych ubytków tynków oraz wymiana słabych, z) Wykończenie tynków szpachlą gipsową, aa) Ułożenie na ścianach na płytek ceramicznych glazurowanych, bb) Malowanie ścian i sufitów farbami akrylowymi, cc) Malowanie farbami akrylowymi zmywalnymi ścian w pomieszczeniach przeznaczonych lub dopuszczających pobyt dzieci, dd) Przebudowę istniejącej instalacji zimnej i ciepłej wody wraz z odprowadzeniem ścieków gospodarczo – bytowych ee) Dostawę i montaż urządzeń oraz armatury czerpalno – odcinającej, ff) Przebudowę istniejącej instalacji centralnego ogrzewania gg) Demontaż istniejących grzejników oraz rozmieszczenie nowych aparatów grzejnych, urządzeń regulacyjnych, hh) Wymianę instalacji elektrycznej w adaptowanych pomieszczeniach I piętra Przedszkola tj. 1. demontaż starej instalacji elektrycznej 2. zasilanie i rozdziała energii elektrycznej 3. instalację oświetleniową 4. instalację oświetlenia awaryjno-ewakuacyjnego 5. instalację gniazd wtyczkowych 6. instalację sygnalizacji pożarowej 7. instalację ochrony od przepięć atmosferycznych i łączeniowych 8. instalację przeciwporażeniową ii) Remont łazienki na parterze- grupa „Żabki” jj) Remont łazienki na I piętrze- grupa „Słoneczka” kk) Remont łazienki na I piętrze- grupa „Ekoludki” 2) Część 2 – Modernizacja Przedszkola „Jedyneczka” w Morągu obejmuje w szczególności: a) wykonanie systemu oddymiania grawitacyjnego klatek schodowych b) wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego c) wymianę stolarki drzwiowej d) prace konstrukcyjno-budowlane e) prace wykończeniowe f) remont łazienki przy sali nr 5 g) remont łazienki przy sali nr 6 h) przebudowę łazienki na pokój logopedy i) wymianę posadzki w sali nr 3 j) modernizację instalacji zasilającej w Przedszkolu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót (element pomocniczy), SIWZ, wzorze umowy wraz załącznikami. Powyższy zapis dotyczy każdej części. UWAGA !!!: Z uwagi na fakt iż roboty budowlane prowadzone będą w obiekcie czynnym Wykonawca musi prowadzić roboty w sposób umożliwiający normalną działalność przedszkola a w przypadku wykonywania robót szczególnie uciążliwych dla przebywających dzieci i wychowawców, musi odbywać się w godzinach popołudniowych(tj. po godz. 16.00), w dni wolne od pracy lub w weekendy – dotyczy zadania częściowego nr 1. Jeżeli chodzi o zadanie częściowe nr 2 to rozpoczęcie prac może nastąpić dopiero od 1 lipca 2017 r. z uwagi na zakres prac objętych tym zadaniem. Wykaz dokumentacji: Zadanie częściowe nr 1 1. PROJEKT BUDOWLANY branża budowlana – Remont budynku Przedszkola „Pod Zielonym Parasolem” w Morągu- opracowany przez Biuro Projektowo-Inwestycyjne i Nadzoru Budowlanego S.C. Wanda i Waldemar Dziedziech z Morąga– październik 2016r. 2. PROJEKT BUDOWLANY branża sanitarna – Przebudowa istniejącej instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej –opracowany przez Biuro Projektowo-Inwestycyjne i Nadzoru Budowlanego S.C. Wanda i Waldemar Dziedziech z Morąga– październik 2016r. 3. PROJEKT BUDOWLANY branża sanitarna –Przebudowa istniejącej instalacji centralnego ogrzewania- opracowany przez Biuro Projektowo-Inwestycyjne i Nadzoru Budowlanego S.C. Wanda i Waldemar Dziedziech z Morąga– październik 2016r 4. PROJEKT BUDOWLANY branża elektryczna – Wymiana instalacji elektrycznej w adaptowanych pomieszczeniach I piętra budynku , oddział przedszkolny Przedszkola „Pod Zielonym Parasolem” opracowany przez Biuro Projektowo-Inwestycyjne i Nadzoru Budowlanego S.C. Wanda i Waldemar Dziedziech z Morąga– luty 2016r. Zadanie częściowe nr 2 1. PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY systemu oddymiania, instalacji oświetlenia awaryjnego wraz z wymianą drzwi budynku Przedszkola „Jedyneczka” – opracowany przez APPELT Artur Appelt, Al. Wojska Polskiego 74B/4, 10-290 Olsztyn– kwiecień 2016r. 2. PROJEKT BUDOWLANY KONSTRUKCYJNY- wykonanie zabezpieczenia przeciwpożarowego, w tym awaryjnego ewakuacyjnego budynku Przedszkola „Jedyneczka” – opracowany przez APPELT Artur Appelt, Al. Wojska Polskiego 74B/4, 10-290 Olsztyn– kwiecień 2016r. Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia, załączone do dokumentacji technicznej przedmiary robót stanowią element pomocniczy, a nie podstawę wyceny. Zgodnie z istotą wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty kosztorysów. (Kosztorys szczegółowy Zamawiający będzie wymagał dopiero przed zawarciem umowy z wybranym wykonawcą a także ma prawo żądania takiego kosztorysu od wykonawców, których oferty mogą zawierać rażąco niską cenę). Powyższy zapis dotyczy każdej części. UWAGA: Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w związku z powyższym zaleca się dokonania wizji w terenie. Informacja dotycząca harmonogramu: Wykonawca przedstawi harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Harmonogram podlega zaopiniowaniu i akceptacji Zamawiającego. Powyższy zapis dotyczy każdej części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty jest dokumentacja projektowa, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy. Powyższy zapis dotyczy każdej części. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. W przypadku wskazania dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentację projektową, STWiORB, przedmiarach, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej ani do zmiany ceny zamówienia ani do naruszenia przepisów prawa. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: zadanie częściowe nr 1 – 5.000,00 zł. w terminie do dnia 11.04.2017r. do godz. 9.00 zadanie częściowe nr 2 – 10.000,00 zł w terminie do dnia 11.04.2017r. do godz. 9.00 Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego: Urząd Miejski w Morągu Bank Millennium S.A. Warszawa o/Morąg Nr 32 1160 2202 0000 0000 6193 4146, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) Gwarancji bankowej 4) Gwarancji ubezpieczeniowej 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) W zależności od wybranej formy wadium (ust.2 pkt 2-5) – zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w kasie zamawiającego pok.12. W przypadku braku możliwości dostarczenia oryginału do kasy zamawiającego, oryginał dokumentu należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Morąg reprezentowaną przez Burmistrza Morąga, 2) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: a) gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust.5 ustawy pzp) 6) być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; (art.46 ust.4a ustawy pzp). 7) Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym paragrafie dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. Zamawiający odrzuci ofertę z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach