Przetargi.pl
Modernizacja pomieszczeń biurowych w budynku Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim – Etap Ia – wykonanie instalacji klimatyzacji pomieszczeń drugiego piętra

Gmina Konstantynów Łódzki ogłasza przetarg

  • Adres: 95-050 Konstantynów Łódzki, Zgierska 2
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 211 11 73, 42 211 19 03 , fax. 42 233 80 32
  • Data zamieszczenia: 2023-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konstantynów Łódzki
    Zgierska 2
    95-050 Konstantynów Łódzki, woj. łódzkie
    tel. 42 211 11 73, 42 211 19 03, fax. 42 233 80 32
    REGON: 472057690
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-konstantynow-lodzki

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja pomieszczeń biurowych w budynku Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim – Etap Ia – wykonanie instalacji klimatyzacji pomieszczeń drugiego piętra
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie instalacji chłodu, instalacji wodno-kanalizacyjnej, instalacji elektrycznej, w tym dostawa i montaż jednostek klimatyzacyjnych w ramach modernizacji pomieszczeń biurowych drugiego piętra w budynku Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim – Etap Ia.2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności:1) wykonanie przekuć przez przegrody budowlane pod przejścia instalacji;2) wykonanie konstrukcji pod posadowienie jednostek zewnętrznych;3) zasilenie w energię elektryczną urządzeń chłodniczych – dla zasilenia nowej instalacji klimatyzacji Zamawiający nie przewiduje zwiększenia mocy przyłączeniowej. W budynku zaprojektowany jest system klimatyzacji, który składa się z jednostek zewnętrznych oraz jednostek wewnętrznych. Zasilanie dla tych urządzeń należy wyprowadzić z projektowanej Rozdzielnicy Elektrycznej R2 zgodnie ze schematem. Kable zasilające urządzenia zlokalizowane na dachu prowadzić wspólnie z instalacjami sanitarnymi przez wspólny przepust dachowy;4) wykonanie Rozdzielnicy Elektrycznej R2;5) wykonanie tras koryt kablowych mających na celu usprawnienie rozkładania kabli zasilających i oprzewodowania instalacji gniazd 230V i 400V dla zasilania urządzeń klimatyzacji;6) rozbudowę instalacji odgromowej;7) uziemienie oraz zabezpieczenie urządzeń chłodniczych przed porażeniem;8) przeprowadzenie prób montażowych obejmujących badania i pomiary zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:- pomiar rezystancji izolacji instalacji elektrycznej,- badanie i pomiar skuteczności instalacji ochrony przeciwporażeniowej,- sprawdzenie samoczynnego wyłączania zasilania.9) wykonanie instalacji chłodu. Na obecnym etapie należy dodatkowo przewidzieć fragmentaryczny demontaż sufitu podwieszanego z płyt gipsowo-kartonowych w pomieszczeniu 2.01 w celu doprowadzenia instalacji przez wspólny przepust dachowy oraz odtworzenie sufitu;10) wykonanie instalacji odprowadzenia skroplin dla wszystkich pomieszczeń drugiego piętra, w tym również pomieszczenia serwerowni 2.23 (nieujętego w dokumentacji projektowej);11) dostawę i montaż jednostek zewnętrznych klimatyzacji 01 i 02;12) dostawę i montaż jednostek wewnętrznych klimatyzacji pomieszczeń drugiego piętra, oprócz pomieszczenia serwerowni 2.23, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:- wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z montażem jednostek wewnętrznych kasetonowych 08, 09, 10, które docelowo będą montowana w suficie mineralnym w pomieszczeniach 2.03, 2.04, 2.05. Na obecnym etapie należy przewidzieć dostawę, montaż oraz zabezpieczenie jednostek;- wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z montażem jednostek wewnętrznych kasetonowych 06, 07, 11 w istniejącym suficie mineralnym w pomieszczeniach biurowych 2.06, 2.07, 2.08; Na obecnym etapie należy dodatkowo przewidzieć fragmentaryczny demontaż sufitu podwieszanego z płyt gipsowo-kartonowych do montażu klimatyzatorów oraz odtworzenie sufitu;- wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z montażem jednostek wewnętrznych naściennych 01, 02, 03, 04, 05, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 w pomieszczeniach biurowych 2.09, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13, 2.15, 2.16, 2.17, 2.18, 2.19, 2.20, 2.21, 2.22;13) wykonanie prób szczelności i płukania instalacji wodociągowych.3. Projektowane rozwiązania w zakresie: wydzielenia pomieszczeń poddasza użytkowego drugiego piętra, komunikacji ogólnej części nadbudowanej (pkt 16 Etap Ib Projektu Technicznego – Architektura) oraz podziału pomieszczeń w części użytkowanej (pkt 16 Etap Ic Projektu Technicznego – Architektura) nie wchodzą w zakres rzeczowy niniejszego przedmiotu zamówienia i nie należy ujmować ich wykonania w cenie ryczałtowej oferty.4. Szczegółowy zakres prac oraz sposób ich wykonania określa dokumentacja projektowa oraz Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), stanowiące załącznik nr 8 do SWZ, z uwzględnieniem wyjaśnień i zmian dokonanych przez Zamawiającego w czasie trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli miały miejsce.5. Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtu, który stanowi ekwiwalent świadczenia Wykonawcy opisanego w dokumentacji projektowej wskazanej w pkt 3 oraz w STWiORB. 6. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy, co oznacza, że w przypadku, gdy dany rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres został ujęty w dokumentacji projektowej lub w STWiORB – Wykonawca zobowiązuje się wykonać wskazany tam rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres zgodnie z dokumentacją projektową lub STWiORB w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, nawet jeżeli dany rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres nie został ujęty w przedmiarze robót.Uwaga: Przedmiar dotyczący instalacji wod.-kan. i chłodu należy rozpatrywać wyłącznie w zakresie poz. 2 „Instalacja chłodu” oraz poz. 1.1.4. Instalacji wod.-kan. dot. instalacji odprowadzenia skroplin („Rurociągi z PP kanalizacyjne o śr. 25-32 mm na ścianach w budynkach mieszkalnych o połączeniach klejonych”). Należy dodatkowo przewidzieć wykonanie instalacji odprowadzenia skroplin dla pomieszczenia serwerowni 2.23 (nieujętego w dokumentacji projektowej).7. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z dokumentacją projektową i STWiORB. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub STWiORB i wpłynie to na niezadowalającą jakość robót budowlanych, to takie materiały zostaną zastąpione innymi, a elementy wykonane będą rozebrane i wykonane ponownie na koszt Wykonawcy. 8. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, STWiORB oraz obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy.9. Gwarancja.Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały/urządzenia, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z Rozdziałem XX pkt 2.2 SWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały/urządzenia na okres 48 miesięcy (4 lat), licząc od dnia końcowego odbioru robót.10. Rozwiązania równoważne.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale V SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:2.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.4 Zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:2.4.1 1 (jedną) osobą na stanowisko kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;2.4.2 1 (jedną) osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.3. Definicje, pojęcia oraz zasady oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:3.1 Uprawnienia budowlane , o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.3.2 Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 z późn. zm.).3.3 W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.3.4 Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach