Przetargi.pl
Modernizacja energetyczna oświetlenia ulicznego w Rybniku

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2019-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 27625543000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja energetyczna oświetlenia ulicznego w Rybniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa zadania: Modernizacja energetyczna oświetlenia ulicznego w Rybniku. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 2.1 Zamówienie polega na modernizacji oświetlenia ulicznego na: a) ul. Gliwicka (od ul. Kpt.Janiego do granicy miasta); b) ul. Prosta (od ronda Boguszowickiego do ronda Żorskiego wraz z wjazdem od ul Żorskiej) c) Obwiednia Południowa (od ronda Lievin do ronda Chwałowickiego wraz z rondem Lievin) d) Obwiednia Północna (od ronda Wawok do ronda Larissa wraz z rondami) poprzez:  wymianę opraw oświetleniowych typu sodowego na oprawy typu ledowego (wyposażone w redukcję mocy min 3 stopniowa) oraz wymianę szaf oświetleniowych na szafy sterownicze wyposażone w kompensatory mocy biernej pojemnościowej. Zamawiający wymaga aby 4 szt. szaf oświetleniowych zabudować na nowych miejscach w pasie drogowym (miejsca wskazano na dołączonych mapach) na istniejącym okablowaniu oświetleniowym (Wykonawca przewidzi wykopy związane z zabudowa nowych szaf i w razie potrzeby wykonanie muf), pozostałe szafy należy wymienić w miejscach zabudowy istniejących szaf;  wymianę istniejących elementów zasilających i zabezpieczeń – przewody od oprawy do zabezpieczeń, skrzynki bezpiecznikowe, bezpieczniki;  wymianę słupów oświetleniowych (60 szt. na ul. Prostej oraz wjazd na rondo Żorskie od ul. Żorskiej). W przypadku uszkodzenia linii kablowej Wykonawca zobowiązany jest do jej wymiany i naprawy na własny koszt i ryzyko; wykonanie przewiertu pod drogą o dł. 25 m (po śladzie istniejącego kabla oświetleniowego). W ramach wykonania przebudowy oświetlenia należy: 1. Zdemontować istniejące oprawy, oraz przewody elektryczne 2. Zamontować oprawy zgodne z projektem lub równoważne zachowując istniejący system ochronny. 3. W przypadku linii kablowych stosować tablice wnękowe TB1 z mini bezpiecznikiem 6A. 4. W liniach kablowych należy wymienić przewód YDY 3x2,5 od tabliczki słupowej do oprawy. Do obowiązków Wykonawcy należy:  przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów,  wymiana zabezpieczeń we wnękach słupowych przy liniach kablowych,  wymiana słupów oświetleniowych (dotyczy ul. Prostej),  uzyskanie wszelkich zgód, opinii i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia,  przywrócenie terenu po zakończeniu prac budowlanych, odtworzenie nawierzchni dróg zniszczonych w czasie prowadzonych robót, utylizacja wymienionych materiałów,  utrzymanie i konserwacja wybudowanych urządzeń oświetleniowych w okresie gwarancji,  zastosowanie materiałów dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie,  wykonywanie robót po dotychczasowej trasie przy zachowaniu ciągłości oświetlenia. O przystąpieniu do wykonywania robót należy na bieżąco informować właściwego dla terenu konserwatora oświetlenia. Roboty wykonywać zgodnie z harmonogramem przedłożonym i zatwierdzonym przez właściciela sieci energetycznej i oświetleniowej. Realizacja inwestycji ma za zadanie zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców oraz użytkowników dróg korzystających z ulic objętych inwestycją, poprzez podniesienie jakości oświetlenia na tych drogach. Ponadto, istotnym efektem uzyskiwanym po jej zrealizowaniu, jest obniżenie jego energochłonności poprzez zastosowanie opraw LED, co prócz zmniejszenia zużycia energii i związanych z tym efektów ekonomicznych, pozwoli na uzyskanie dodatkowo efektu ekologicznego w postaci zmniejszenia emisji spalin związanych z produkcją energii elektrycznej. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek prawidłowego oznakowania przedsięwzięcia w związku z jego planowanym dofinansowaniem z programu „Sowa” - oświetlenie zewnętrzne zgodnie z „Instrukcją oznakowania przedsięwzięć dofinansowanych ze środków NFOŚiGW”. Instrukcje w zakresie informacji i promocji przedsięwzięcia współfinansowanych z NFOŚ i GW znajdują się: http://nfosigw.gov.pl/oferta-finansowania/srodki-krajowe/informacje-ogolne/instrukcja-oznakowania-przedsiewziec/ Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 60-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty i zastosowane materiały obejmującej również utrzymanie i konserwację zabudowanych punktów świetlnych i urządzeń przez cały okres jej trwania, w tym: a) usuwanie awarii powodujących nieświecenie całych obwodów bądź świecenie w niewłaściwych godzinach, w tym wszelkich usterek sterowników, w terminie do 24 godzin od zgłoszenia awarii, b) wymianę niesprawnych źródeł światła, wymianę uszkodzonych wkładek bezpiecznikowych wraz z ustaleniem przyczyn awarii, korekty położenia lampy w terminie do 3 dni od daty jej zgłoszenia, c) awarie wymagające wymiany całych elementów (konieczność zamówienia i sprowadzenia wadliwego elementu), z wyłączeniem awarii powodujących nieświecenie całych obwodów bądź świecenie w niewłaściwych godzinach, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, d) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oświetlenia bez względu na okres oczekiwania rozpatrzenia reklamacji przez sprzedawcę bądź producenta wadliwego elementu, e) przeglądy elementów sterujących oświetleniem lub ich wymiana, (raz w roku i w przypadku zgłoszenia awarii - w ciągu 24 godz. od jej zgłoszenia), f) wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej wraz z protokołami, (raz na 2 lata) i przekazania ich Zamawiającemu. O okres gwarancji wydłuża się uprawnienia z tytułu rękojmi. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od daty odbioru końcowego i przekazania w użytkowanie całego przedmiotu umowy. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: - zraszania wodą terenu prowadzenia robót (miejsce rozładunku, plac składowy materiałów) w okresach suszy, - stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), - transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, - stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: - wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Wymagania w zakresie dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych: realizacja inwestycji ma za zadanie utrzymanie lub zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców oraz użytkowników dróg korzystających z ulic objętych inwestycją, poprzez przywrócenie i utrzymanie jakości oświetlenia na tych drogach. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) demontaż opraw i słupów (praca na wysokości z użyciem sprzętu); 2) montaż opraw i słupów, montaż szaf oświetleniowych (praca na wysokości z użyciem sprzętu); 3) prace łączeniowe związane z podłączeniem urządzeń oświetleniowych do instalacji oświetleniowej oraz do sieci energetycznej; 4) wykonanie pomiarów wielkości elektrycznych i fotometrycznych; 5) prace związane z wykonaniem przewiertów pod drogami. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 36.000 PLN (trzydzieści sześć tysięcy PLN)
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu. 6. Kosztorys ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach