Przetargi.pl
Modernizacja Dworu w Chocimowie

Gmina Kunów ogłasza przetarg

  • Adres: 27-415 Kunów, Warszawska 45B
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. +48 412613174 , fax. +48 412613194
  • Data zamieszczenia: 2023-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kunów
    Warszawska 45B
    27-415 Kunów, woj. świętokrzyskie
    tel. +48 412613174, fax. +48 412613194
    REGON: 291009805
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kunow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja Dworu w Chocimowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą: „Modernizacja Dworu w Chocimowie”. Dwór w zespole dworsko-parkowym jest wpisany do rejestru zabytków nieruchomych województwa świętokrzyskiego pod numerem A.606/2.Przedsięwzięcie dofinansowane w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz Konkursu „Nasz Zabytek” organizowanego przez Fundację Most the Most.Przedmiot zamówienia obejmuje wszelkie roboty budowlane, prace, badania i czynności niezbędne do wykonania inwestycji, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zam. Wyk. musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy, Wyk. nie może szacować wartości zamówienia tylko na jego podstawie. Zobowiązuje się Wyk. do uczestniczenia w wizji lokalnej (wymagana) w jednym z dwóch podanych w SWZ terminach. 2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany przy zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez zastosowanie racjonalnych usprawnień, usuwanie barier oraz zapobieganie ich powstawaniu, zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240). Wyk. będzie zobowiązany zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 6 wyżej wymienionej ustawy w zakresie dostępności architektonicznej:1)zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków: w obiekcie nie mogą występować obniżenia, ani stopnie niebezpieczne dla osób niewidomych;2)instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych: na parterze budynku znajduje się łazienka dla osób niepełnosprawnych, dostęp do budynku oraz piętro został już zapewniony poprzez zakup schodołazu;3)zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy: w cenie oferty należy uwzględnić również zakup i montaż tablicy tyflograficznej, z informacją o rozkładzie pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy albo głosowy;4)zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób: ewakuacja poprzez wyznaczone drogi ewakuacyjne (wejście do obiektu z trzech stron).3. Przedmiotem inwestycji jest modernizacja Dworu w Chocimowie, poprzez przebudowę budynku zlokalizowanego w Gminie Kunów, Chocimów 75B wraz z przebudową drogi dojazdowej. Dwór w zespole dworsko-parkowym jest wpisany do rejestru zabytków nieruchomych województwa świętokrzyskiego pod numerem A.606/2.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:a) roboty rozbiórkowe;b) roboty budowlane, w tym między innymi:-dach, kominy, orynnowanie, wymiana stolarki okiennej, parapety wewnętrzne z konglomeratu, parapety zewnętrzne, elewacja, szpachlowanie, malowanie ścian we wszystkich pomieszczeniach wewnątrz (z wyłączeniem ścian, które zostały wyszpachlowane w I etapie modernizacji obiektu), posadzki z paneli drewnopodobnych klasa AC6 12mm: parter (pomieszczenia 0.07, 0.08, 0.15 sala i komunikacja, 0.03), piętro (pomieszczenia 1.04, 1.05, 1.06, 1.07, 1.08, 1.01, 1.02), schowek na parterze pod schodami (usunięcie boazerii, posadzka z gresu, gładzie gipsowe i malowanie), wykonanie posadzek cementowych, licowanie ścian płytkami na piętrze w pomieszczeniu 1.03a, posadzki z płytek z kamieni sztucznych: parter (pomieszczenie 0.01, 0.02 i 0.12d), piętro (pomieszczenie 1.03 i 1.03a), modernizacja schodów drewnianych (2 klatki schodowe, cyklinowanie i malowanie lakierem), odnowienie parkietu w pomieszczeniu na parterze nr 0.09 (cyklinowanie i malowanie), biały montaż, sufity podwieszane, tynki renowacyjne, rozbiórka i odtworzenie bocznych schodów zewnętrznych na elewacji południowej, modernizacja schodów frontowych oraz tarasu, opaska wokół całego budynku, doprowadzenie c.w.u. (ciepłej wody użytkowej) z pomieszczenia kotłowni do kuchni, balustrady przy schodach i tarasie, czyszczenie przewodów kominowych, zapewnienie wymiany powietrza w budynku, zgodnie z warunkami technicznymi;c)roboty drogowe, przebudowa drogi dojazdowej z przystosowaniem do drogi pożarowej.Kolorystykę poszczególnych elementów budynku należy na roboczo uzgodnić ze Świętokrzyskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Kielcach oraz z Zam. Ostateczne ustalenia dotyczące kolorystyki w zakresie koloru elewacji, ścian wewnętrznych odbędą się w trybie roboczym, po wykonaniu próbek malarskich bezpośrednio na obiekcie. Uwaga: Projekt budowlany pod nazwą „Przebudowa budynku po szkole podstawowej ze zmianą sposobu użytkowania na świetlicę środowiskową wraz z remontem i przebudową drogi oraz wykonaniem hydrantu przeciwpożarowego” obejmuje szerszy zakres robót. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania (piwnice, parter i piętro) oraz robót budowlanych w pomieszczeniach na parterze budynku nr 0.05, 0.06, 0.07, 0.10, 0.11, 0.12a, 0.12c, 0.13, 0.14, a także wykonania przyłącza wodociągowego i hydrantu, bowiem powyższe zostało już zrealizowane. Zatem Wyk. podczas między innymi wymiany okien w wyżej wymienionych pomieszczeniach oraz podczas prowadzenia robót budowlanych na obiekcie zobowiązany jest do prowadzenia prac w taki sposób, aby nie spowodować zniszczeń w zakresie robót budowlanych wykonanych w poprzednich etapach.4. Zam. nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 punkt 15 ustawy Pzp. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:Na podstawie art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Pzp (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720) dokonano szczegółowej analizy przedmiotu zamówienia oraz rozważono celowość podziału zamówienia na części. Zam. nie dopuszcza składania ofert częściowych.Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części. Biorąc pod uwagę specyfikę zamówienia oraz zakres robót budowlanych Zam. stwierdził, iż podział zamówienia publicznego na części, dający możliwość wyboru różnych Wyk., mających równolegle zrealizować przedstawiony zakres zamówienia jest niezasadny. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wyk. realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia oraz dochodzeniu przez Zam. praw w okresie gwarancyjnym, tym bardziej, iż budynek jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych województwa świętokrzyskiego i pozostaje pod ścisłym nadzorem Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach. Brak podziału nie ogranicza w żaden sposób zasady konkurencyjności, gdyż Zam. dopuszcza w ramach niniejszego zamówienia podwykonawstwo, ponadto Wyk. mogą także wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Formuła ta zwiększa także efektywność i logistykę w zarządzaniu, pozwala również zoptymalizować koszty budowy. Należy również wskazać, iż kwestia podzielności świadczenia nie została uregulowana w ustawie Pzp, wobec czego zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy Pzp - Zam. stosuje w tym zakresie przepisy KC, w szczególności art. 379 § 2 „świadczenie jest podzielne, jeżeli może być spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu lub wartości”. Mając powyższe na uwadze należy uznać, iż świadczenie nie może zostać spełnione bez istotnej zmiany przedmiotu, a to oznacza, iż należy je traktować jako jedną całość. Jednocześnie brak podziału zamówienia na części nie powoduje ograniczenia konkurencji oraz zapewnia równy dostęp podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Należy również zauważyć, iż ewentualny podział niniejszego zamówienia na części byłby bezcelowy, gdyż ustalona wartość szacunkowa zamówienia (poniżej kwot od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej), nie jest wartością na tyle wysoką, by utrudniać udział małych i średnich przedsiębiorców w niniejszym postępowaniu.5. Wyk. składając ofertę w niniejszym postępowaniu zobowiązuje się wykonać zadanie opisane w projekcie budowlanym oraz w SWZ. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia (projekt budowlany, przedmiar robót oraz SWZ) należy traktować, jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wyk. nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.6. Zam. nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.7. Zam. nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 punkt 7 i 8 ustawy Pzp.8. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący załącznik numer 8 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Na potwierdzenie należy złożyć:- dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanejz przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego - to jest na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł. W przypadku posiadania umowy ubezpieczenia na krótszy okres niż termin realizacji zamówienia Wykonawca dodatkowo musi złożyć oświadczenie, że ubezpieczy się na pozostały okres.W przypadku opłacania polisy w ratach, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przedłożenia kopii kolejnych wpłat oraz polis.4)zdolności technicznej lub zawodowej:Na potwierdzenie należy złożyć:- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wrazz podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał:Co najmniej 2 roboty polegające na budowie i/albo przebudowie i/albo rozbudowie i/albo remoncie i/albo termomodernizacji i/albo modernizacji budynku, z której każda o wartości minimum 1.000.000,00 zł brutto;Do każdej pozycji wykazu robót należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznegoNa potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje niżej wymienioną osobą:•Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, o której mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 i 1963) i ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych czynności do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w powyższej specjalności oraz w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie pełnił funkcję inspektora nadzoru albo kierownika robót/budowy na między innymi jednej (od rozpoczęcia do zakończenia) robocie budowlanej związanej z budową i/albo przebudową i/albo rozbudową i/albo remontem i/albo termomodernizacją i/albo modernizacją budynku o wartości co najmniej 1.000.000,00 zł brutto.Uwaga. Obowiązki kierownika budowy może pełnić tylko osoba posiadająca kwalifikacje, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 oraz z 2023 r. poz. 1688).Do wykazu w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć:1)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;2)aktualne zaświadczenie właściwej izby samorządu zawodowego, jeśli dotyczy. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego, który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego;3)dokumenty potwierdzające spełnienie przez daną osobę wymagań, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 oraz z 2023 r. poz. 1688), który wskazuje, iż robotami budowlanymi kieruje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;4)oświadczenie kierownika budowy o przyjęciu obowiązku kierowania robotami budowlanymi.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach