Przetargi.pl
Modernizacja dróg gminnych nr 187088G, 187091G i 187092G w Nowym Klinczu

Gmina Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, ul. Strzelecka 9
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6865980 , fax. 058 6865983
  • Data zamieszczenia: 2015-09-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościerzyna
    ul. Strzelecka 9 9
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 058 6865980, fax. 058 6865983
    REGON: 19167518400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.koscierzyna.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja dróg gminnych nr 187088G, 187091G i 187092G w Nowym Klinczu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na modernizacji części dróg gminnych nr 187088G, 187091G i 187092G zlokalizowanych w Nowym Klinczu w Gminie Kościerzyna. Całkowita długość modernizowanych dróg to ok. 1545 m. Planowane do modernizacji drogi łączą się ze sobą oraz każda z osobna z drogą wojewódzką nr 221. Zamówieniem objęte są następujące odcinki dróg: 1) Droga nr 187088G: od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 221 do skrzyżowania z drogą nr 187092G. 2) Droga nr 187091G: od skrzyżowania z drogą nr 187092G do części drogi 187091G, gdzie jest już nawierzchnia asfaltowa. 3) Droga nr 187092G od skrzyżowania z drogą nr 187088G do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 221. Parametry techniczne do uzyskania w wyniku realizacji zamówienia: 1) Droga 187088G: a) Nawierzchnia: 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, 7 cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego, 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, 23 cm ulepszone podłoże z kruszywa stabilizowanego cementem, b) grupa nośności podłoża: G3, c) Klasa drogi: D (dojazdowa), d) Ruch kategorii KR2, e) Prędkość projektowa: Vp=40km/h, f) Szerokość jezdni: 6,0m - na odcinku od DW221 do skrzyżowania z ul. Towarową, 5,5m - na odcinku od skrzyżowania z ulicą Towarową do szkoły (lokalnie 5,0m), g) pobocze - 1,5m, h) Chodnik jednostronny na całej długości drogi min, 1,5m. (6cm Kostka brukowa betonowa, 10 cm podbudowy z kruszywa łamanego). Chodniki przy szkole - istniejący bez zmian, i) Separacja chodnika od jezdni pasem zieleni o szerokości 1,0m na odcinku od DW221 do skrzyżowania z ul. Towarową, j) Zatoka autobusowa - istniejące bez zmian, do zatoki zostanie dopasowana niweleta nawierzchni asfaltowej, k) Kanalizacja deszczowa zgodnie z projektem budowlany, na odcinku od zabudowań ze spadkiem w kierunku do DW221 do istniejącego rowu, 2) Droga 187091G: a) Nawierzchnia: 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, 4 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, 12 cm ulepszone podłoże z kruszywa stabilizowanego cementem, poszerzenie jezdni do 5 m, lokalnie mniej z uwagi na niewielki pas drogowy, b) Chodniki: pozostają istniejące, wzmocnienie nawierzchni chodnika na zwężonym fragmencie drogi, 3) Droga 187092G: a) Nawierzchnia: 4cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, 4 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, 12 cm ulepszone podłoże z kruszywa stabilizowanego cementem, poszerzenie jezdni do 5 m. Ze względu na mrozoodporność łączna grubość konstrukcji nawierzchni dla ruchu KR1 i podłoża G2 winna wynosić 40cm. Na istniejących nawierzchniach asfaltowych ułoży się nową warstwę ścieralną o średniej grubości 5cm, b) Kategoria ruchu: K1, c) Nośność podłoża: G2, d) Chodniki: na odcinku od skrzyżowania z drogą 187091G do skrzyżowania z drogą 187088G pozostaje chodnik istniejący z kostki betonowej; na odcinku od skrzyżowania z drogą 187091G do drogi DW221 nowy chodnik jednostronny o szerokości 1,5m o konstrukcji: 8cm kostka brukowa betonowa, 3cm podsypki cementowo piaskowej, 15 cm podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowane mechanicznie, 6 cm warstwy odcinającej z pospółki, e) Na fragmencie drogi przewidziano wodościek. Ponadto na całym odcinku modernizowanych dróg przewiduje się realizację organizacji ruchu zgodnie z posiadaną dokumentacją, w tym ustawienie nowych znaków drogowych oraz malowanie przejść dla pieszych, linii zatrzymania pojazdów. Zamówienie obejmuje także ustawienie pomiaru prędkości w formie wyświetlacza elektronicznego na wysokości Szkoły Podstawowej w Nowym Klinczu. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - etap II BEZPIECZEŃSTWO - DOSTĘPNOŚĆ - ROZWÓJ. 4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: 1) Dokumentacja projektowa - załącznik nr 1 do SWIZ; 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załącznik nr 2 do SWIZ. 23.3. Ponadto na stronie internetowej Zamawiającego zamieszcza się przedmiar robót, lecz jedynie tylko i wyłącznie jako materiał informacyjny niebędący załącznikiem do SIWZ i nie będący dokumentem obowiązującym w niniejszym postępowaniu. Wykonawca może z niego skorzystać na zasadzie dobrowolności i na własną odpowiedzialność. Zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, w celu dokładnego opisania przedmiotu zamówienia, dla przyjętych w dokumentacji technicznej urządzeń zostały precyzyjnie podane typy, parametry techniczne, funkcjonalność oraz sposób wykonania. Wszędzie tam, gdzie w dokumentach specyfikacji istotnych warunków zamówienia, występują znaki, typy urządzeń, rozumie się przez to i dopuszcza materiały i urządzenia równoważne. Parametry techniczne materiałów i urządzeń muszą być zgodne z danymi zawartymi w dokumentacji projektowej. Dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych, tj. posiadających, co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe, jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w dokumentacji projektowej przykładów. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji przetargowej, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Należy w takim przypadku załączyć do oferty wykaz materiałów i urządzeń równoważnych z podaniem materiału lub urządzenia, którego dotyczą załączając komplet dokumentów dotyczących materiałów lub urządzeń równoważnych stwierdzających jednoznacznie ich równoważność. Wszędzie tam, gdzie w dokumentacji projektowej przywołuje się Polskie Normy dopuszcza się normy równoważne opisywanym, normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie, europejskie aprobaty techniczne, wspólne specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszące normy europejskie oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa wyżej, uwzględnia się w kolejności Polskie Normy, polskie aprobaty techniczne, polskie specyfikacje techniczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 20.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 20.2. Wadium należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie do 30.09.2015 r. do godz. 11:30. 20.3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 20.3.1.pieniądzu, 20.3.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 20.3.3.gwarancjach bankowych, 20.3.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 20.3.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.),. 20.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Kościerzynie 36832800072001000755160004; 20.5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu przelewu należy dokonać tak, aby wadium znalazło się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu określonego w pkt 20.2 SIWZ tj. 30.09.2015 r. godz. 11:30. 20.6. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca winien złożyć oryginał gwarancji lub poręczenia przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego lub zamieścić w osobnej kopercie - opisanej wadium dołączonej do oferty. Gwarancja bankowa, ubezpieczeniowa lub poręczenie winny posiadać ważność od dnia składania i otwarcia ofert. 20.7. Wadium zostanie zwrócone Wykonawcom w trybie i na zasadach określonych w art. 46 ustawy. 20.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 20.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.koscierzyna.pl/bip.aspx
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach