Przetargi.pl
Lokalny transport zbiorowy - Obsługa Oleśnickiej Komunikacji Miejskiej (OKM)na terenie Miasta Oleśnicy

Gmina Miasto Oleśnica ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, Rynek-Ratusz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Oleśnica
    Rynek-Ratusz
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    REGON: 931934733
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Lokalny transport zbiorowy - Obsługa Oleśnickiej Komunikacji Miejskiej (OKM)na terenie Miasta Oleśnicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres usługi transportu zbiorowego Oleśnickiej Komunikacji Miejskiej (OKM) w zakresie przewozów pasażerskich: ilość kilometrów ok. 165.592 na 10 miesięcy.2. Wykonawca będzie świadczył przewozy w oparciu o rozkład jazdy stanowiący Załącznik do SWZ. Rozkład jazdy może ulec zmianie np. w wyniku zmian rozkładu jazdy pociągów ewentualnie innych uzgodnień pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, zmian związanych z realizacją prowadzonych inwestycji na danym odcinku trasy Oleśnickiej Komunikacji Miejskiej (OKM).3. Wykonawca zobowiązany jest do dołożenia należytej staranności, aby zaproponować dostosowanie rozkładów jazdy do zmian rozkładów jazdy pociągów oraz zmian wynikających z realizacji prowadzonych inwestycji na danym odcinku, związanym ze zmianą trasy danej linii. Przesłana zmiana rozkładów ma mieć wygląd rozkładu, który będzie zamieszczany na stronie Operatora i Organizatora zgodnie z zał. 1 do umowy.4. Przed terminem rozpoczęcia wykonywania usług przewozowych OKM Operator:- przesyła do zatwierdzenia Organizatorowi sporządzone rozkłady jazdy i schemat OKM w ciągu 7 dni od zawarcia umowy lub 14 dni przed rozpoczęciem świadczenia usług OKM, jeżeli nie jest to możliwe – w terminie umożliwiającym Zamawiającemu zajęcie stanowiska,- uzgadnia z właścicielami lub zarządzającymi przystankami warunki i zasady korzystania z tych przystanków,- wyposaża przystanki w zalaminowane rozkłady jazdy wraz z elementem (nośnikiem) do ich umieszczenia. Elementy te Operator zobowiązany jest wykonać w jednolitej formie i umieścić na wszystkich obsługiwanych przystankach komunikacji miejskiej. Schematy linii komunikacji miejskiej Operator umieszcza we wiatach przystankowych i autobusach,- Operator zobowiązany jest opracować regulamin przewozów zgodnie z art. 47 ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1371 z późn. zm.) i przedłożyć go w ciągu 7 dni od zawarcia umowy lub 14 dni przed rozpoczęciem świadczenia usług OKM, jeżeli nie jest to możliwe – w terminie umożliwiającym Zamawiającemu zajęcie stanowiska.5. Operator zobowiązuję się do obsługi pasażerów w aspekcie kontaktów z pasażerami, bezpośrednich, telefonicznych, e-mailowych, poprzez stronę internetową oraz listownych (w oparciu o numer telefonu, adres e-mailowy, portale społecznościowe, (co najmniej Facebook) oraz adres pocztowy siedziby. Dane kontaktowe dostępne na zalaminowanych rozkładach jazdy umieszczanych na przystankach, a także na stronie internetowej Wykonawcy, w szczególności związanych z informacjami dotyczącymi bieżącego wykonywania przewozów przez Operatora.6. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca otrzyma wynagrodzenie, wg stawki jednostkowej wskazanej w ofercie Operatora za sumę ilość wozokilometrów zrealizowanych wg rozkładu jazdy w okresie miesiąca rozliczeniowego dla każdej linii (1, 11, 2 i 3) wskazanej w zestawieniu załączonym do faktury przekazanym Organizatorowi w wersji papierowej i elektronicznej.7. Operator dołączy zamawiającemu do faktury za miesiąc grudzień 2022 r. i za miesiąc kwiecień 2023 r. długości linii w km i długości sieci w km dla wszystkich linii komunikacji:- długość linii: odległość (w km) pomiędzy krańcowymi punktami (przystankami) przebiegu autobusu.- długość sieci: długość tych odcinków ulic (placów) w miastach, dróg poza granicami administracyjnymi miast (wsi), po których kursują autobusy powszechnie dostępne dla ludności niezależnie od tego, czy na danej trasie odbywa się ruch jedno- czy dwukierunkowy (tj. „tam” i „z powrotem” po tej samej drodze). W przypadku dwóch lub więcej linii komunikacyjnych przebiegających po danej ulicy (drodze) długość trasy należy uwzględnić tylko raz.- linia komunikacyjna: połączenie komunikacyjne na sieci dróg publicznych wraz z oznaczonymi miejscami do wsiadania i wysiadania pasażerów na liniach komunikacyjnych, po których odbywa się publiczny transport zbiorowy np. po określonej drodze między przystankami wskazanymi w rozkładzie jazdy, po której odbywają się regularne przewozy osób, oznaczone wspólnym numerem, znakiem literowym itp.8. Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania wyraźnego oznaczenia trasy i numeru linii w pojazdach na własny koszt. Zamawiający wymaga zastosowania tablic z wyświetlanym czytelnym numerem i nazwą trasy.9. Wykonawca winien dysponować potencjałem technicznym tj. dysponować min. trzema pojazdami przystosowanymi do drogowego transportu osób (łącznie min. 38 miejsc, w tym min. 15 miejsc siedzących) zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.10. Wykonawca zobowiązany jest zwiększyć liczbę środków transportu w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej w okresach zwiększonego natężenia ruchu pasażerów, a w szczególności w dniach 31 października, 1 i 2 listopada.11. Wykonawca na własny koszt uzupełnia brakujące zalaminowane rozkłady jazdy wraz z elementem (nośnikiem) do ich umieszczenia, w ciągu 24 h od otrzymania od Operatora lub mieszkańca zgłoszenia o jego braku. 12. Wykonawca na własny koszt uzupełnia brakujące schematy linii komunikacji miejskiej i sporządza nowe w przypadku zmiany trasy danej linii.13. Operator zobowiązany jest do złożenia Organizatorowi sprawozdania z realizacji świadczonych usług, w tym informacji dotyczących liczby pasażerów korzystających ze środków transportu. Informacja winna być złożona na każdą linię komunikacyjną oddzielnie. Termin złożenia sprawozdania do 15 stycznia 2023 r. i do 15 dnia miesiąca po terminie zakończenia umowy.14. W każdym pojeździe komunikacji miejskiej Wykonawca zobowiązany jest umieścić wyciąg regulaminu przewozów, oraz pouczenie o sposobach i miejscu zgłaszania oraz zasadach rozpatrywania skarg i reklamacji.15. Operator zobowiązany jest przekazać do 31.03.2023 r. i do 15.05.2023 r. Organizatorowi informację o liczbie i sposobie załatwienia skarg i reklamacji złożonych w okresie trwania umowy (umowy tj. 01.07.2022 r. do 31.12.2022 r. i od 01.01.2023 r. do końca umowy) wraz z kopią ich ewidencji oraz liczbie i wysokości przyznanych odszkodowań. W przypadku niespełnienia tego obowiązku, Operator podlega karze pieniężnej zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2475 z późn. zm.).16. W przypadku braku dostarczenia przez Operatora powyższych danych Organizator wstrzymuje płatność faktury do czasu dostarczenia powyższych danych, niezbędnych do sporządzenia sprawozdania (SG-01-1).17. W przypadku zaistnienia jakiejkolwiek przyczyny uniemożliwiającej wykonywanie przewozów autobusem liniowym, Wykonawca bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 30 minut od chwili unieruchomienia autobusu, wprowadzi do wykonywania usług przewozowych na linii obsługiwanej przez unieruchomiony autobus, autobus rezerwowy, przystosowany do drogowego przewozu osób, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Usługi przewozowe, wykonywane przez autobus rezerwowy, finansowane będą według stawki określonej dla unieruchomionego autobusu.18. Posiadanie aktualnego i opłaconego ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej przez Wykonawcę działalności, obejmującej przedmiot zamówienia.19. Zamawiający wymaga posiadania i stosowania systemu do monitorowania pozycji autobusu w czasie rzeczywistym - opis w SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach