Przetargi.pl
Lokalny transport zbiorowy - Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta Oleśnicy oraz Gminy Oleśnica w 2020 r.

Miasto Oleśnica ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, Rynek-Ratusz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 717 982 100 , fax. 717 982 117
  • Data zamieszczenia: 2020-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Oleśnica
    Rynek-Ratusz
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 717 982 100, fax. 717 982 117
    REGON: 93193473300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olesnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Lokalny transport zbiorowy - Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta Oleśnicy oraz Gminy Oleśnica w 2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lokalny transport zbiorowy - Obsługa komunikacji miejskiej na terenie Miasta Oleśnicy i Gminy Oleśnica 1. Zakres usługi transportu zbiorowego komunikacji miejskiej w zakresie przewozów pasażerskich przewidywana łączna wielkość usług przewozowych w okresie obowiązywania Umowy wynosi ok. 50.501 km (na 3 miesiące), w tym: - wykonywanych na terenie Miasta Oleśnica: 47.029 km, - wykonywanych na terenie Gminy Oleśnica: 3.472 km. 2. Liczba kilometrów w okresie trwania umowy (3 miesiące) może wzrosnąć maksymalnie do 75.751 km w przypadku posiadania środków budżetowych i zawarcia aneksu w ramach zamówień uzupełniających na zwiększenie liczby kursów, dodanie, zmianę lub wydłużenie linii. 3. Wykonawca będzie świadczył przewozy w oparciu o rozkład jazdy stanowiący Załącznik do SIWZ. Rozkład jazdy może ulec zmianie np. w wyniku zmian rozkładu jazdy pociągów ewentualnie innych uzgodnień pomiędzy Organizatorem/ Partnerem a Wykonawcą. 4. Wykonawca zobowiązany jest do dołożenia należytej staranności, aby zaproponować dostosowanie rozkładów jazdy do zmian rozkładów jazdy pociągów. 5. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca otrzyma wynagrodzenie, wg stawki jednostkowej podanej w ofercie przetargowej za ilość kilometrów zrealizowanych wg rozkładu jazdy w okresie miesiąca rozliczeniowego. 6. Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić zasady korzystania z przystanków komunikacyjnych z ich właścicielami lub zarządcami. 7. Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania wyraźnego oznaczenia trasy i numeru linii w pojazdach na własny koszt. Zamawiający wymaga zastosowania tablic z wyświetlanym czytelnym numerem i nazwą trasy. 8. Wykonawca winien dysponować potencjałem technicznym tj. dysponować min. trzema pojazdami przystosowanymi do drogowego transportu osób (łącznie min. 38 miejsc, w tym min. 15 miejsc siedzących) zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. 9. Wykonawca zobowiązany jest zwiększyć liczbę środków transportu w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej w okresach zwiększonego natężenia ruchu pasażerów. 10. Wykonawca na własny koszt uzupełnia brakujące zalaminowane rozkłady jazdy i schematy linii komunikacji miejskiej wraz z elementem (nośnikiem) do ich umieszczenia. Elementy te Wykonawca zobowiązany jest wykonać w jednolitej formie i umieścić na wszystkich obsługiwanych przystankach komunikacji miejskiej niezwłocznie po podpisaniu umowy, nie później jednak niż w okresie 2 tygodni. 11. Operator zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z realizacji świadczonych usług, w tym informacji dotyczących liczby pasażerów korzystających ze środków transportu. Informacja winna być złożona na każdą linię komunikacyjną oddzielnie. Termin złożenia sprawozdania do 15 dnia miesiąca po terminie zakończenia umowy. 12. Wykonawca zobowiązany jest opracować regulamin przewozu osób zgodnie z art. 47 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2475 z późn. zm.). 13. W każdym pojeździe komunikacji miejskiej Wykonawca zobowiązany jest umieścić wyciąg regulaminu przewozu osób, oraz pouczenie o sposobach i miejscu zgłaszania oraz zasadach rozpatrywania skarg i reklamacji. 14. Wraz z fakturą za m-c czerwiec 2020r. Operator zobowiązany jest przekazać informację o liczbie i sposobie załatwienia skarg i reklamacji złożonych w okresie trwania umowy wraz z kopią ich ewidencji oraz liczbie i wysokości przyznanych odszkodowań. W przypadku niespełnienia tego obowiązku, Operator podlega karze pieniężnej zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2475 z późn. zm.) - co jest warunkiem zapłaty tej faktury. 15. Operator dołączy zamawiającemu do faktury za maj długości linii w km i długości sieci w km dla wszystkich linii komunikacji: - długość linii: odległość (w km) pomiędzy krańcowymi punktami (przystankami) przebiegu autobusu. - długość sieci: długość tych odcinków ulic (placów) w miastach, dróg poza granicami administracyjnymi miast (wsi), po których kursują autobusy powszechnie dostępne dla ludności niezależnie od tego, czy na danej trasie odbywa się ruch jedno- czy dwukierunkowy (tj. „tam” i „z powrotem” po tej samej drodze). W przypadku dwóch lub więcej linii komunikacyjnych przebiegających po danej ulicy (drodze) długość trasy należy uwzględnić tylko raz. - linia komunikacyjna: połączenie komunikacyjne na sieci dróg publicznych wraz z oznaczonymi miejscami do wsiadania i wysiadania pasażerów na liniach komunikacyjnych, po których odbywa się publiczny transport zbiorowy np. po określonej drodze miedzy przystankami wskazanymi w rozkładzie jazdy, po której odbywają się regularne przewozy osób, oznaczone wspólnym numerem, znakiem literowym itp. 16. W przypadku braku dostarczenia przez Operatora powyższych danych Organizator wstrzymuje płatność faktury do czasu dostarczenia powyższych danych, niezbędnych do sporządzenia sprawozdania (SG-01-1). 17. Zamawiający wymaga posiadania i stosowania systemu do monitorowania pozycji autobusu w czasie rzeczywistym – wg poniższego opisu: a) nie później niż w ciągu dwóch tygodni od zawarcia umowy zapewnić Zamawiającemu zdalny dostęp (podgląd dyspozytorski) do w/w systemu w zakresie, co najmniej poniższych funkcjonalności, przy czym dostęp ma być realizowany przez interfejs WWW: ̶ raportowanie w czasie rzeczywistym bieżącej pozycji śledzonych pojazdów na mapie, z co najmniej 5-sekundową częstotliwością, ̶ sygnalizowanie przy wykorzystaniu kolorów autobusów opóźnionych lub jadących przed czasem - przy użyciu, co najmniej dwóch niezależnie ustawianych progów (oddzielnie dla opóźnień i przyspieszeń), ̶ identyfikację pojazdów na mapie (poprzez wyświetlenie numeru bocznego, typu taboru, nazwy zadania przewozowego, kierunku jazdy oraz aktualnego stosunku do rozkładu jazdy dla wyświetlanych pojazdów), ̶ możliwość rozróżniania graficznego typów taboru (np. autobusów i minibusów), ̶ filtrowanie pojazdów obsługujących poszczególne linie, ̶ możliwość stosowania włączanych na stałe etykiet informacyjnych nad pojazdami (z konfiguracją zakresu wyświetlanej informacji), ̶ zbiorcze raportowanie odchyleń punktualności i pozycji w rozkładzie jazdy dla wszystkich realizowanych zadań przewozowych, z co najmniej 5-sekundową częstotliwością, ̶ raportowanie realizacji zadań przewozowych (z określeniem odrębnie dla każdego z kursów ujętych w rozkładzie jazdy punktualności odjazdu z wszystkich przystanków na trasie) z możliwością archiwizowania danych, ̶ dostęp do informacji statystycznych o międzyprzystankowych czasach przejazdów, ̶ raporty z wykonania zadań przewozowych umożliwiające, co najmniej:  identyfikację odjazdów wykonanych powyżej zdefiniowanego przez użytkowników progu opóźnienia / przyspieszenia (w tym przy założeniu ograniczenia wykazu wyłącznie do przystanków początkowych),  informacji o kursach niewykonanych lub wykonanych częściowo w żądanym przedziale czasu. b) nie później niż w ciągu dwóch tygodni od zawarcia umowy udostępnić pasażerom dostęp do w/w systemu, spełniający, co najmniej poniższe funkcjonalności: ̶ dostęp do informacji o statycznych rozkładach jazdy (widok tabliczki przystankowej dla wybranego dnia) poprzez dedykowaną stronę internetową dla dowolnego z przystanków w sieci komunikacyjnej Zamawiającego, ̶ dostęp do informacji o odjazdach pojazdów w czasie rzeczywistym (z uwzględnieniem ewentualnych opóźnień i przyspieszeń) dla dowolnego z przystanków w sieci komunikacyjnej Zamawiającego poprzez:  dedykowaną stronę internetową,  uproszczoną wersję serwisu przystosowaną do przeglądania w urządzeniach mobilnych,  informacje tekstowe (SMS) wysyłane pod dedykowany numer telefonu,  aplikacje mobilne dostępne, co najmniej dla platformy Android oraz Windows Phone. c) na życzenie Zamawiającego, Wykonawca udostępni interfejs programowania aplikacji API (application programming interface) umożliwiające prezentowanie informacji o najbliższych odjazdach w czasie rzeczywistym oraz wyświetlanie komunikatów tekstowych na tablicach zainstalowanych na przystankach autobusowych Operatora/ Partnera. d) w ramach realizacji usługi Wykonawca zapewni obsługę zarządzania rozkładami jazdy poprzez ich aktualizację w serwisie na wniosek Zamawiającego. e) Wykonawca zapewni zabezpieczony loginem i hasłem dostęp do modułu dyspozytorskiego na dowolnej liczbie stanowisk zgłoszonych przez Organizatora/ Partnera. Kody opisujące przedmiot zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): przedmiot główny: kod CPV: 60112200-8
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (pięć tysięcy złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego w I rozdziale SIWZ z dopiskiem: „wadium – ZP/PN/1/2020 Dowód wniesienia wadium w postaci kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się moment uznania rachunku bankowego zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Zamawiający zwraca wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Oferta niezabezpieczona wadium w jednej z w/w form zostanie odrzucona bez rozpatrywania, a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty zarówno oryginał dowodu wniesienia wadium (nie spięty z całością oferty - należy złożyć oddzielnie w Kancelarii Ogólnej), jak i jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (spięta w sposób trwały z pozostałymi stronami oferty). Wadium w formie niepieniężnej musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeśli wykaże, że: posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 2140) lub licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy – wg wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ, podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 2. Dowód wniesienia wadium. 3. Zobowiązanie lub inne dokumenty w formie pisemnej, potwierdzające oddanie zasobów podmiotów trzecich do dyspozycji wykonawcy, sformułowane w sposób pozwalający Zamawiającemu określić realność udostępnienia zasobów, w szczególności np. określające rodzaj i zakres zasobów udostępnianych, sposób ich udostępnienia, czasookres itp. – gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są do załączenia do oferty dokumentu, ustanawiającego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 5. W przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach