Przetargi.pl
Kredyt długoterminowy dla Gminy Czastary w 2018 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

Gmina Czastary ogłasza przetarg

  • Adres: 98-410 Czastary, ul. Wolności
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 62 7843111 , fax. 62 7843191
  • Data zamieszczenia: 2018-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czastary
    ul. Wolności 29
    98-410 Czastary, woj. łódzkie
    tel. 62 7843111, fax. 62 7843191
    REGON: 25685485000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czastary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt długoterminowy dla Gminy Czastary w 2018 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Czastary na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1.600.807,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy osiemset siedem złotych 00/100) zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Czastary Nr XXVII/186/2018 z dnia 25.06.2018 r. 2. Kredyt w kwocie 1.600.807,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy osiemset siedem złotych 00/100) postawiony do dyspozycji Zamawiającego od następnego dnia po podpisaniu umowy (dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć uruchomienie na dzień 30.08.2018 r.) Kredyt będzie uruchomiony w 2 transzach tj. od dnia 30 sierpnia 2018 r. w kwocie 900 000,00 zł i od dnia 15 października 2018 w kwocie 700 807,00 zł) 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt.2 . 4. Zgodnie z harmonogramem spłaty rat kapitałowych, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu w okresach kwartalnych, natomiast odsetki w okresach miesięcznych do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Karencja w spłacie kapitału - od daty udzielenia kredytu do 31.03.2019 r. 5. Kredyt zaciągany jest na realizację zadań inwestycyjnych w Gminie Czastary . 6. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty) powiększone o stałą marżę Banku 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu lub jego części i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat (poza prowizją przygotowawczą) od wartości, z których Zamawiający zrezygnował. 8. Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie: 8.1.prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna w dniu zawarcia umowy, 8.2. odsetki od wykorzystanego ( zgodnie z § 4 SIWZ) kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 20.07.2017 r. tj. 1,66%). 9. Bank nie będzie pobierał odsetek i innych opłat za spłatę kredytu przed terminem; 10. Zabezpieczenie udzielonego kredytu - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Czastary przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Czastary. 11. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe- które stanowią załącznik nr 4 do SIWZ : 11.1sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2016, 2017 oraz II kwartał 2018 roku 11.2.sprawozdanie Rb-27S- z wykonania dochodów budżetowych (zbiorczo) za rok 2016, 2017 i II kwartał 2018 roku, 11.3.sprawozdanie Rb-28S- z wykonania wydatków budżetowych (zbiorczo) za rok 2016, 2017 i II kwartał 2018roku, 11.4.sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za rok 2016, 2017 i II kwartał 2018roku, 11.5. sprawozdanie Rb-UZ za 2016 i 2017 rok 11.6.sprawozdanie Rb –N o należnościach za rok 2016, 2017 i II kwartał 2018roku, 11.7.sprawozdania Rb-PDP za rok 2016 i 2017, 11.8. sprawozdanie Rb-ST za 2016 i 2017 rok 11.9. sprawozdania finansowe za 2016 i 2017 rok 11.10.opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Czastary - za rok 2016, 2017. 11.11.opinia RIO o przedłożonym projekcie budżetu Gminy Czastary na rok 2018, 11.12.opinia RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Czastary 11.13.opinia RIO o przedłożonym projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Czastary, 11.14.oświadczenie o nie zaleganiu w podatkach i o nie zaleganiu w płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne 11.15.informacja dotycząca zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wg stanu na dzień 30.06.2018 r. 11.16.Uchwała Rady Gminy Czastary z dnia 25.06.2018 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 11.17.nadmieniamy ponadto, że uchwała budżetowa na 2018 rok wraz ze zmianami zawierająca upoważnienie Wójta Gminy do zaciągnięcia kredytu objętego niniejszym zamówieniem oraz określająca wysokość sumy do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania, a także sprawozdania Wójta Gminy z wykonania budżetu za 2016 i 2017 rok zamieszczone są na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Czastary www.bip.czastart.pl w zakładce Budżet, natomiast Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Czastary na lata 2017-2021 wraz ze zmianami, zamieszczone są na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Czastary www..bip.czastary.pl w zakładce Uchwały. 12. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć: 12.1.opinię RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciągniętego przez Gminę Czastary na spłatę kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich. 12.2.aktualne zaświadczenia z ZUS i US 12.3.zaświadczenie o nadaniu NIP i REGON 12.4.dokumenty wyboru Wójta i powołania Skarbnika 13. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt. 4 i 5 kpc
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek kompetencji lub uprawnień Zamawiający wymaga złożenia: - oświadczenia o spełnianiu warunków - zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ - dokumentu potwierdzającego że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach