Przetargi.pl
KPP Wałcz - budowa nowej siedziby przy al. Zdobywców Wału Pomorskiego

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 70-515 Szczecin, ul. Małopolska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 8211479 , fax. 91 8211477
  • Data zamieszczenia: 2017-04-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Małopolska 47
    70-515 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 8211479, fax. 91 8211477
    REGON: 810903040
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KPP Wałcz - budowa nowej siedziby przy al. Zdobywców Wału Pomorskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji przy al. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu. 2. Zakres robót obejmuje: 1) przygotowanie terenu (w tym rozbiórka istniejącej budowli – ok. 50,00.m³) i przyłączenie obiektów do sieci elektrycznej, wodociągowej i kanalizacyjnej; 2) budowę budynku głównego KPP Wałcz o kubaturze 11 423,00 m³ wraz z masztem antenowym o wysokości 24 m oraz pozostałych obiektów towarzyszących o łącznej kubaturze 2.242,48 m³; 3) budowę elementów zagospodarowania terenu i infrastruktury technicznej. Szczegółowy opis robót budowlanych został zawarty w projekcie budowlanym, wykonawczym, przedmiarach robót, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - branże budowlana, sanitarna i elektryczna stanowiących załącznik nr 6 do siwz. 3. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia Wykonawcy, zgodnie z treścią art. 151a ust. 1 uPzp, zaliczki na poczet wykonania zamówienia, o której mowa w § 10 ust.1 umowy. 5. Wykonawca musi dysponować na etapie realizacji umowy osobami zdolnymi do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290) posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają posiadanie takich uprawnień w specjalności: 1) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub równoznaczne zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi w dniu ich wydania) - co najmniej 1 osoba; 2) sanitarnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub równoznaczne zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi w dniu ich wydania) - co najmniej 1 osoba; 3) instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub równoznaczne zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi w dniu ich wydania) - co najmniej 1 osoba. 6. Cena oferty jest ceną ryczałtową stanowiącą wynik kalkulacji własnej Wykonawcy dokonanej na podstawie dokumentacji projektowej, przedmiarów robót, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. 6.1. Do wyliczenia ceny ryczałtowej, Wykonawca kierując się własną oceną, doświadczeniem oraz wiedzą – ma prawo dokonać niezbędnej weryfikacji podstaw wyceny. 6.2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy ujęcia w ofercie wszystkich kosztów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia w tym w szczególności kosztów organizacji i utrzymania zaplecza, opłat za media, opracowania dokumentacji powykonawczej, operatów geodezyjnych i innych opracowań niezbędnych do wykonania zamówienia, kosztów zakupu materiałów, wszelkich opłat administracyjnych związanych z realizacją prac budowlanych, rozruchy instalacji i urządzeń, odbiorów wykonanych robót, w tym kosztów między innymi przeglądów gwarancyjnych i serwisu urządzeń w okresie gwarancji i rękojmi. 6.3. Za prawidłowe oszacowanie tych kosztów odpowiedzialność ponosi tylko i wyłącznie Wykonawca. 6.4. Zamawiający wymaga przedłożenia nie później niż 5 dni po podpisaniu umowy szczegółowych kosztorysów, opracowanych na podstawie załączonych do specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedmiarów robót. Wycena kosztorysów powinna być wykonana z zachowaniem proporcji między poszczególnymi elementami scalonymi i działami. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego rozbieżności wielkości 20% w proporcjach między cenami elementów lub działów w stosunku do takich samych elementów lub działów w kosztorysie inwestorskim, (co może stanowić świadome zawyżenie wartości części robót kosztem np. robót wykończeniowych lub innych robót wykonywanych w ostatnich etapach realizacji budowy) Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania naniesienia przez Wykonawcę stosownych poprawek, z zachowaniem bez zmiany ogólnej kwoty wartości kosztorysowej. Wykonawca ma wówczas obowiązek dokonania na bazie wskazanych przez Zamawiającego nieprawidłowości korekty przedłożonych kosztorysów, pod rygorem odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy. 6.5. Cena całkowita podana przez Wykonawcę nie będzie podczas wykonywania umowy waloryzowana, z wyjątkiem zdarzeń, o których mowa w art. 142 ust. 5 uPzp dotyczących zmian: a) stawki od towarów i usług; b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu o pracę (Dz. U. nr 200 poz. 1679 z późn. zm.); c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. d) w § 19 ust. 2 pkt 4 Umowy w przypadku zwiększenia kosztów budowy wskutek powstania konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, e) w § 19 ust. 2 pkt 5 Umowy, związanym z inną niemożliwą do przewidzenia okolicznością prawną, ekonomiczną lub techniczną skutkującą niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem Umowy. 7. Szczegółowe wymagania odnośnie odbioru, warunków gwarancji i płatności przedmiotu zamówienia określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do siwz. 8. Kody i nazwy dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): CPV: 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów, roboty ziemne, CPV: 45100000-8 Roboty budowlane z przygotowaniem terenu pod budowę, CPV: 45216111-5 Roboty budowlane w zakresie posterunków policji, CPV: 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne, CPV: 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne, CPV: 45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, CPV: 45321000-3 Izolacja cieplna, CPV: 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania, CPV :45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych. 9. Wszelkie „nazwy własne” dotyczące materiałów i urządzeń zawarte w dokumentach przetargowych należy traktować jako jedne z możliwych, co oznacza możliwość zastosowania materiałów, urządzeń (w tym technologii) innych producentów o równoważnych parametrach, cechach i właściwościach. Ilekroć w niniejszej dokumentacji przedmiot zamówienia został określony przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp., jak również w przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zostały użyte normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia (nazwa handlowa, producent) itp. oznacza to, iż intencją Zamawiającego było przedstawienie „typu” towaru spełniającego wymagania Zamawiającego, a co za tym idzie Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, które zagwarantuje nie gorsze normy, parametry i standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w złożonej ofercie, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez określenie jakiego zakresu (materiału) dotyczą oraz złożyć dokumenty dotyczące rozwiązania równoważnego zawierające dane techniczne, w celu wykazania równoważności. 10. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) lub analogicznych przepisów państw członkowskich UE, EOG, przy realizacji zamówienia osób wykonujących czynności fizyczne bezpośrednio związane z wykonywaniem wszystkich robót budowlanych na cały okres realizacji zamówienia. 11. Zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 10 nastąpi przed dniem rozpoczęcia wykonywania przez te osoby czynności w ramach realizacji niniejszej umowy. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu poszczególnych osób na podstawie umowy o pracę przy realizacji zadania z podaniem terminów ważności umów oraz stanowisk pracy zatrudnionych osób, nie później niż trzy dni robocze przed zamiarem wprowadzenia ich na teren budowy. 12. Pozostałe wymagania dotyczące zatrudnienia określone zostały w § 6 wzoru umowy będącej załącznikiem nr 5 do siwz. 13. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który zadeklaruje w ofercie zatrudnienie przy realizacji zadania osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2016 poz. 2046 z późn. zm.), na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy) w wymiarze pełnego wymiaru czasu pracy, na cały okres realizacji zamówienia, za co Wykonawca otrzymał dodatkowe punkty do kryterium wyboru oferty: 1) przedłożył Zamawiającemu zgodnie z art 29 ust.4 pkt 3 ustawy Pzp oświadczenie o zatrudnieniu przy realizacji zadania osoby niepełnosprawnej w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) lub analogicznych przepisów państw członkowskich UE, EOG, na cały okres realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę z podaniem terminów ważności umowy oraz funkcji jaką będzie pełniła osoba niepełnosprawna, nie później niż trzy dni po podpisaniu umowy na roboty i nie później niż trzy dni robocze przed zamiarem wprowadzenia tej osoby na teren budowy; 2) przedłożył Zamawiającemu na każde jego żądanie, na każdym etapie realizacji budowy stosownych dokumentów potwierdzających zatrudnienie przy realizacji zadania osoby niepełnosprawnej zgodnie z zapisami § 6 ust. 9 wzoru umowy pod rygorem naliczenia kar umownych. 14. Zamawiający przewiduje wymagania związane z zapewnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, o których mowa w art. 29 ust. 5 uPzp w tym do użytku osób fizycznych i pracowników Zamawiającego, które zostały uwzględnione w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do Umowy. Przedmiot zamówienia sporządzony jest z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych dla wszystkich użytkowników. 15. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 16. Podwykonawcy: 1) Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom Wykonawcy; 2) w przypadku powierzenia realizacji zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę (zgodnie z art. 36 b ust. 1 uPzp) w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców i danych kontaktowych (załącznik nr 3 do siwz). Zapisy dotyczące podwykonawców znajdują się w rozdziale V ust. 3 siwz oraz we wzorze umowy (załącznik nr 5 do siwz). W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienia bez udziału podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216111-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 490 000,00 zł. 2. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert. Decyduje data wpływu wadium do Zamawiającego. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 uPzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 33 1010 1599 0025 0913 9120 0000, decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: - zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i ust. 5 uPzp bez potwierdzania tych okoliczności. 6. Zamawiający dokona zwrotu wadium w trybie art 46 z zastrzeżeniem art. 148 ust 4 uPzp. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 3 uPzp. 8. W przypadku wnoszenia wadium w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 uPzp winno być ono złożone w kasie zamawiającego, pokój 232 ul. Małopolska 47, Szczecin. Kasa Zamawiającego czynna jest codziennie w godzinach od 11.00 – 14.00.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach