Przetargi.pl
Kompleksowy odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Radomsko w okresie 01.01.2019 r. – 31.12.2019 r.

Gmina Radomsko ogłasza przetarg

  • Adres: 97500 Radomsko, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6832707, 6834683 , fax. 446 851 360
  • Data zamieszczenia: 2018-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radomsko
    ul. Piłsudskiego 34
    97500 Radomsko, woj. łódzkie
    tel. 044 6832707, 6834683, fax. 446 851 360
    REGON: 59064820900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gmina-radomsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowy odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Radomsko w okresie 01.01.2019 r. – 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2.1 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować każdą ilość odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku, znajdujące się na terenie Gminy Radomsko. Wymaga się również odbierania odpadów, które zostały umieszczone obok pojemników w workach, gdy się nie zmieściły w pojemnikach oraz opróżniania dodatkowych pojemników prywatnych. 3.2.2 Powierzchnia gminy: 85,6 km2. 3.2.3 Dane dotyczące liczby mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy wg stanu na dzień 30.09.2018 r.: Lp. miejscowość liczba mieszkańców 1 Amelin - 213, 2 Bobry - 125, 3 Cerkawizna - 4, 4 Dąbrówka - 350, 5 Dziepółć - 511, 6 Grzebień - 161, 7 Kietlin - 811, 8 Klekotowe 0 30, 9 Klekowiec - 87, 10 Lipie - 188, 11 Okrajszów - 190, 12 Płoszów - 676, 13 Podcerkawizna - 13, 14 Strzałków - 1793, 15 Szczepocice Prywatne -149, 16 Szczepocice Rządowe -283. Razem: 5584. Ilość i pojemność pojemników, w które są aktualnie wyposażone nieruchomości zamieszkałe (zapewniane przez obecnego Wykonawcę): - pojemniki o pojemności 110 l - 893 szt. (+ 20 szt. prywatnych), - pojemniki o pojemności 120 l - 690 szt. (+ 26 szt. prywatnych), - pojemniki o pojemności 200 l - 7 szt. (+ 1 szt. prywatny), - pojemniki o pojemności 240 l - 388 szt. (+ 63 szt. prywatne), - pojemniki o pojemności 700 l - 5 szt., - pojemniki o pojemności 770 l - 4 szt. (+ 1 szt. prywatny), - pojemniki o pojemności 1100 l - 3 szt. (+ 2 szt. prywatne). Uwaga: Wyżej wymienione ilości pojemników dotyczą tylko odpadów zmieszanych powstających na zamieszkałych posesjach na terenie Gminy Radomsko. Ilość i pojemność pojemników, w które są wyposażone nieruchomości zamieszkałe okresowo (domki letniskowe): - aktualnie jest 10 zgłoszonych posesji, przewiduje się jednak, że w okresie obowiązywania umowy może zostać zgłoszonych do około 20 takich posesji i mogą to być pojemniki o pojemności 110 l, 120 l lub 240 l. 3.2.4 Wykaz wszystkich nieruchomości (stale) zamieszkałych na terenie Gminy Radomsko i liczby zamieszkujących w nich osób wyposażonych w pojemniki na odpady, aktualny na dzień 30.09.2018 r. – załącznik nr 3 do części V SIWZ. W okresie realizacji zamówienia dane objęte wykazem mogą ulec nieznacznej zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna. 3.2.5 Ilość odebranych odpadów komunalnych przez podmioty odbierające odpady komunalne z terenu Gminy Radomsko w 2015, 2016 i 2017 r.: KOD ODPADÓW, RODZAJ ODPADÓW, ILOŚĆ ODEBRANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH , w 2015 r. (Mg) w 2016 r. (Mg) w 2017 r. (Mg): 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 5,8 0,7 1,3, 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 6,1 7,8 11,4, 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 168,9 186,9 226,1, 15 01 07 Opakowania ze szkła 8,5 10,2 5,2, 16 01 03 Zużyte opony 7,4 5,2 9,3, 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 3,8 6,5 4,2, 17 01 02 Gruz ceglany 3,3 13,5 2,2, 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 4,7 2,7 9,3, 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 1,7 7,3 21,8, 17 03 80 Odpadowa papa 4,4 0,0 0,0, 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 b.d. b.d. 1,6, 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów 0,0 0,0 0,0, 19 12 12 Inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 12 438,7 364,3 263,8, 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 0,0 1,2 1,0, 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 5,0 19,7 41,0, 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 0,0 5,8 13,9, 20 03 01 Zmieszane odpady komunalne 4,5 (składowane) 4,5, (składowane) 4,5, (składowane) 20 03 01 Zmieszane odpady komunalne 1093,8 (poddane procesom innym niż składowane) 1115,0, (poddane procesom innym niż składowane) 1174,6, (poddane procesom innym niż składowane) 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 14,3 24,5 40,4, Razem: - 1.770,9 1775,8 1831,6. Wskazane ilości odebranych w 2015, 2016 i 2017 r. odpadów są podane w celu ułatwienia Wykonawcy wyceny zamówienia. 3.2.6 Ilość punktów adresowych wynosi 1781 szt., ale wobec tego że pod niektórymi adresami mieszkają np. dwie rodziny prowadzące osobne gospodarstwo domowe, łączna ilość gospodarstw domowych może wynosić 1936, tak jak to wynika z załącznika pt. Wykaz nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Radomsko z liczbą pojemników i ich pojemnością. 3.2.7 Wymaga się, aby pojemniki i worki dla każdego rodzaju odpadów były odpowiednio oznaczone i różniły się kolorem. 3.3 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: 3.3.1 z zamieszkałych posesji odpady o których mowa w tabeli w pkt 3.2.5, w tym m.in.: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, b) meble i inne odpady wielkogabarytowe, c) zużyte opony, d) papier i tekturę, e) szkło w tym szkło bezbarwne oraz szkło kolorowe, f) tworzywa sztuczne, g) opakowania wielomateriałowe, h) metal, i) odpady zielone i odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, j) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, w tym popiół z centralnego ogrzewania. 3.3.2 z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne: a) przeterminowane leki o kodzie 20 01 32, b) chemikalia o kodach z grupy 20, c) zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, e) zużyte opony o kodzie 16 01 03, f) szkło o kodzie 20 01 02, g) papier i tekturę o kodzie 20 01 01, h) tworzywa sztuczne o kodzie 20 01 39, i) meble i inne odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, j) odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach z grupy 17, k) odpady ulegające biodegradacji (zielone) o kodzie 20 02 01, l) opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach. 3.4 Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK): 3.4.1 W ramach zamówienia Wykonawca w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym, w terminie do dnia 31.12.2018 r. zorganizuje co najmniej 1 PSZOK na terenie Gminy Radomsko. Dopuszcza się zorganizowanie dodatkowych PSZOK-ów zlokalizowanych w odległości nie większej niż 5 km od granic Gminy Radomsko. Dopuszcza się również tymczasowe magazynowanie odpadów w bazie magazynowo-transportowej przed ich przekazaniem do miejsca ich zagospodarowania. W przypadku braku własnego PSZOK-u na terenie Gminy Radomsko bądź w odległości nie większej niż 5 km od jej granic, albo braku możliwości jego zorganizowania w w/w terminie, dopuszcza się możliwość zawarcia umowy z właścicielem PSZOK-u już istniejącego na terenie Gminy Radomsko bądź zlokalizowanego w odległości nie większej niż 5 km od jej granic. 3.4.2 PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki, tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Radomsko w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko. 3.4.3 Odpady, które mieszkańcy będą dostarczać do PSZOK-u, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji posiadającej mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów komunalnych, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. PSZOK powinien być całodobowo monitorowany, dozorowany, oświetlony, utwardzony, z miejscem do parkowania pojazdów. 3.4.4 Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK-u i wokół niego czystości i porządku oraz nie dopuszcza do jego przepełnienia. 3.4.5 PSZOK będzie przyjmował odpady od mieszkańców zgodnie z zaoferowaną w formularzu ofertowym częstotliwością, nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu przez cały okres trwania zamówienia. 3.4.6 Do PSZOK-u mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwalą Rady Gminy Radomsko w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko. 3.4.7 Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne od mieszkańców, którzy złożyli deklaracje według wykazu otrzymanego od Zamawiającego. 3.4.8 Na Wykonawcy spoczywa dodatkowo obowiązek prowadzenia ewidencji ilościowej selektywnie zbieranych odpadów w PSZOK. Prowadzący PSZOK jest obowiązany do sporządzenia rocznych sprawozdań do Wójta Gminy Radomsko o masie poszczególnych rodzajów zebranych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania, odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, przygotowanych do ponownego użycia i recyklingu oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych. 3.4.9 Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki, w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem obowiązujących przepisów i uchwały Rady Gminy Radomsko stanowiącej załącznik do SIWZ. 3.4.10 Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. 3.4.11 Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania regulaminu lub instrukcji obsługi PSZOK-u. W treści regulaminu bądź instrukcji powinny znajdować się informacje dotyczące: obowiązku obsługującego punkt, uprawnień przywożących odpady, wykazu odpadów przyjmowanych od mieszkańców i czasowo gromadzonych w punkcie, zakazu czyli wykazu odpadów, które nie będą przyjmowane lub od kogo nie będą przyjmowane odpady, godzin przyjmowania odpadów itp. 3.5 Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego, elektronicznego i opon: 3.5.1 Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do wywozu odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych co najmniej raz na kwartał w okresie obowiązywania umowy. 3.5.2 Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon w ramach umowy realizowany będzie co najmniej raz na kwartał w okresie obowiązywania umowy. 3.5.3 Szczegółowe terminy zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną wśród mieszkańców. 3.5.4 Odbieranie odpadów odbywać się ma w godzinach od 6.00 do 14.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 3.5.5 Zbiórka polega na: a) załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomością zamieszkałą, b) posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady, c) transporcie odebranych odpadów, d) zagospodarowaniu odebranych odpadów. 3.5.6 Wykonawca zobowiązany jest do selektywnego odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. 3.5.7 Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 3.5.8 Wykonawca wyposaży PSZOK w odpowiednią ilość i rodzaj pojemników. 3.6 Obowiązek zapewnienia pojemników: 3.6.1 Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do nieodpłatnego zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych stale oraz okresowo (domki letniskowe), pojemników na odpady zmieszane, przystosowanych do opróżniania mechanicznego, o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale Rady Gminy Radomsko w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko – załącznik nr 2 do części V SIWZ oraz systematyczne dostarczanie worków (w systemie 1:1, czyli nie mniej niż 1 szt. pozostawioną za jedną szt. odebraną) na odpady selektywnie zbierane: papier i tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i biodegradowalne. Odpowiednio dla danego rodzaju odpadów komunalnych, worki powinny różnić się kolorystycznie tj.: papier – kolor niebieski, szkło – kolor zielony, plastik oraz tworzywa wielomateriałowe i metal – kolor żółty, odpady biodegradowalne – kolor szary lub brązowy i posiadać stosowny napis informujący o rodzaju gromadzonych w nich odpadach. W przypadku zmian w przepisach w trakcie obowiązywania umowy, Wykonawca dostosuje system selektywnego zbierania odpadów. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, ale nie uszkodzone, czyste i estetyczne. 3.6.2 Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom w ilości i o pojemności stosownie do treści załącznika nr 3 do części V SIWZ. 3.6.3 Zamawiający zastrzega sobie w wyjątkowych sytuacjach możliwość zmiany ilości pojemników w stosunku do ilości mieszkańców na nieruchomości np. w okresie zimowym dodatkowe pojemniki na popiół. 3.6.4 Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczone mieszkańcom na posesje w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2018 r. W terminie do 02.01.2019 r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 31.12.2018 r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). Przewiduje się również dostarczanie pojemników po 01.01.2019 r., do nowo powstających gospodarstw domowych lub starych ale przed tą datą niezamieszkałych. 3.6.5 Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 3.6.6 Pojemniki, w trakcie trwania umowy będą dostarczane przez Wykonawcę terminowo, w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia, na podstawie zgłoszenia przesłanego drogą mailową przez pracownika Urzędu Gminy Radomsko. 3.6.7 Wykonawca jest zobowiązany do opróżniania nie tylko pojemników przez siebie dostarczonych ale również pojemników w jakie dodatkowo wyposażyli swoje nieruchomości mieszkańcy oraz odbieranie odpadów zmieszanych umieszczonych w workach w przypadku gdy te odpady nie mieszczą się w pojemnikach. 3.7 Częstotliwość, zasady odbioru i wywozu odpadów: 3.7.1 Odbiór odpadów komunalnych: 1) odbiór zmieszanych odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko tj. raz w miesiącu, ale dopuszcza się odbiór tych opadów z częstotliwością zwiększoną, 2) odbiór odpadów zbieranych selektywnie tj. metalu i opakowań wielomateriałowych, Wykonawca będzie realizował na zasadach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko tj. raz na kwartał ale dopuszcza się odbiór tych opadów z częstotliwością zwiększoną, wraz z innymi odpadami zbieranymi selektywnie, 3) odbiór odpadów zbieranych selektywnie tj. tworzyw sztucznych, Wykonawca będzie realizował na zasadach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko tj. raz w miesiącu, ale dopuszcza się odbiór tych opadów z częstotliwością zwiększoną, wraz z innymi odpadami zbieranymi selektywnie, 4) odbiór odpadów zbieranych selektywnie tj. szkła Wykonawca będzie realizował na zasadach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko tj. raz na dwa miesiące ale dopuszcza się odbiór tych odpadów z częstotliwością zwiększoną, wraz z innymi odpadami zbieranymi selektywnie, 5) odbiór odpadów zbieranych selektywnie tj. papieru i tektury Wykonawca będzie realizował na zasadach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko tj. raz na kwartał ale dopuszcza się odbiór tych opadów z częstotliwością zwiększoną, wraz z innymi odpadami zbieranymi selektywnie, 6) odbiór odpadów wielkogabarytowych Wykonawca ma obowiązek zrealizować co najmniej raz na kwartał w okresie obowiązywania umowy, ale dopuszcza się odbiór tych opadów z częstotliwością zwiększoną, 7) odbiór zużytego sprzętu elektrycznego, elektronicznego oraz zużytych opon Wykonawca ma obowiązek zrealizować co najmniej raz na kwartał, 8) odbiór odpadów zbieranych selektywnie tj. odpadów biodegradowalnych, Wykonawca będzie realizował raz w miesiącu, wraz z innymi odpadami zbieranymi selektywnie, ale w sezonie wegetacyjnym dopuszcza się odbiór tych opadów z częstotliwością zwiększoną po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym, 9) odbiór odpadów zielonych (w tym kuchennych), co najmniej raz w miesiącu, w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym. 3.7.2 Odbiór odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach z zachowaniem częstotliwości określonej w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomsko i niniejszej SIWZ. 3.7.3 Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów (wraz z numerem telefonu) do dnia 31.12.2018 r. 3.7.4 Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 3.7.5 Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK, tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców i nie dopuścić do przepełnienia się PSZOK. 3.7.6 Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, w miejscu umożliwiającym swobodny do nich dojazd. Odbiór odpadów bezpośrednio z przed posesji nie dotyczy nieruchomości, które zostały zgłoszone przez pracownika urzędu ze względu na zamieszkanie na danej posesji osoby starszej lub niepełnosprawnej. 3.7.7 W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić inne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości. 3.7.8 Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemników, a także utrzymania czystości w promieniu 3 metrów od nich. 3.7.9 Transport odpadów komunalnych zmieszanych oraz wszystkich odpadów selektywnie zbieranych powinien odbywać się pojazdami specjalistycznymi o konstrukcji zabezpieczonej przed rozwiewaniem i rozpylaniem oraz w sposób minimalizujący negatywne oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, jak również samych odpadów na otoczenie. 3.7.10 Wykonawca udostępni numer telefonu (w harmonogramie) pod który mieszkańcy będą mogli bezpośrednio zgłaszać zapotrzebowanie dotyczące odbioru odpadów bądź składać reklamacje w zakresie ich odbioru. 3.8 Kontrola obowiązku segregowania odpadów: 3.8.1 Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości, który to zadeklarował, obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 3.8.2 W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 3.8.3 O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, dołączając do comiesięcznego raportu. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis uzasadniający podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokółu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 3.9 Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1) raportu na dzień 31.12.2018 r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach, 2) raportów miesięcznych zawierających określenie ilości i rodzaje przekazywanych pojemników w danym miesiącu wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury), 3) sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ostatnie prawem wymagane sprawozdanie Wykonawca złoży do końca miesiąca następującego po ostatnim kwartale, 4) innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, 5) jako załączniki do faktury miesięcznej Wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj i wagę przekazanych odpadów komunalnych. Karty przekazania odpadów muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Radomsko, 6) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, 7) informację o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, 8) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, 9) wskazanie nieruchomości, na których zbierane są odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem lub zadeklarowano, że będą selektywnie zbierane odpady komunalne a tego nie czyni się (oprócz pisemnego wskazania nieruchomości należy w takich przypadkach dołączyć dokumentację fotograficzną), 10) przekazywania Zamawiającemu innych dokumentów związanych z realizacją zamówienia a mogących mieć znaczenie dla wykazania wywiązywania się przez Zamawiającego z obowiązków sprawozdawczości a dotyczących gospodarki odpadami, 11) zabrania się odbioru i transportu odpadów zmieszanych i segregowanych z terenu Gminy Radomsko wraz z odpadami pochodzącymi z innej gminy. 3.10 Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 3.10.1 Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U z 2017 r. poz. 1454 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 3.10.2 Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 3.10.3 Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych, należy kierować do RIPOK zgodnie z ustawą o odpadach. 3.10.4 Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 9e ust.1 pkt 1 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (j.t. Dz. U z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.). 3.10.5 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru – taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych). 9.2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 9.3. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 30.10.2017 r. o godzinie 8.30. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ESBANK Bank Spółdzielczy w Radomsku nr konta 77 89800009 2001 0000 0055 0001 z adnotacją: „Wadium na kompleksowy odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Radomsko w okresie 01.01.2019 r. – 31.12.2019 r.” 9.4. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.7. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.11. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.12. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczeń, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.15. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp. 9.16. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp, bez uprzedniego wezwania przez Zamawiającego, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp z innym Wykonawcą lub Wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) Ofertę należy sporządzić na Formularzu oferty zawartym w Części III SIWZ lub innym formularzu zawierającym oświadczenia zawarte w tym Formularzu. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, c) W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie jako najkorzystniejszej, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Do oferty należy dołączyć dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać upoważnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy, inne. Jeżeli dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 570 z późn. zm.) Wykonawca podaje tylko adres URL i jeśli potrzeba to również kod do pobrania dokumentu. Wykonawcy z Polski nie muszą podawać tych informacji. W/w dokumenty można złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Zamawiający wzywa także w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 570). W zakresie formy, okresu ważności i języka w jakim mogą być składane oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w rozdziale VII SIWZ obowiązują przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach