Przetargi.pl
„Kompleksowe zorganizowanie działań skierowanych do 29 rodzin – uczestników projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom” o charakterze diagnostycznym, edukacyjno-terapeutycznym i edukacyjno – społecznym”

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, ul. Kruszcowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 7716345 , fax. 32 2496229
  • Data zamieszczenia: 2019-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kruszcowa 22
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 7716345, fax. 32 2496229
    REGON: 34479020000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.bip.chorzow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowe zorganizowanie działań skierowanych do 29 rodzin – uczestników projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom” o charakterze diagnostycznym, edukacyjno-terapeutycznym i edukacyjno – społecznym”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Kompleksowe zorganizowanie działań skierowanych do 29 rodzin – uczestników projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom” o charakterze diagnostycznym, edukacyjno-terapeutycznym i edukacyjno – społecznym. Działania w ramach usługi skierowane będą do rodzin zamieszkałych na terenie miasta Chorzowa wobec których jak zakłada cel główny projektu istnieje konieczność zastosowania wsparcia w postaci usług społecznych, przejawiających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, zagrożonych umieszczeniem dzieci w pieczy zastępczej oraz takie, które chcą współpracować na rzecz odzyskania opieki nad dziećmi. Realizacja działań określonych w przedmiocie zamówienia jest kluczowym elementem wsparcia w ramach projektu. Wszystkie formy wsparcia wynikają z Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej są komplementarne i wzajemnie się uzupełniają. Aby wsparcie przyniosło oczekiwane efekty zasadnym jest, aby system pracy zespołu wybranego Wykonawcy do realizacji usługi oparty był na indywidualnym podejściu, ścisłej współpracy pomiędzy specjalistami prowadzącymi poszczególne formy wsparcia polegającym na wymianie informacji, konsultowaniu indywidualnego przypadku oraz wypracowaniu wspólnego modelu pomocy dla konkretnej rodziny tzn. dostosowaniu rodzaju i ilości form oraz godzin wsparcia. Osoby realizujące zamówienie zobowiązane są również do współdziałania z Asystentami Rodzin uczestniczących w projekcie. Mając na uwadze specyfikę zamówienia tj. całokształtu realizowanych działań pod kątem celu, funkcji, efektu projektu, względów organizacyjnych, a przede wszystkim dobra rodzin uczestniczących w projekcie, zasadnym jest nie dzielenie niniejszego postępowania. 1. Zadania Wykonawcy 1.1. Praca z rodziną etap diagnostyczny 1.1.1. Zapewnienie 1 psychologa i 1 pedagoga, którzy w ramach swoich obowiązków będą zobowiązani do przeprowadzenia diagnozy zasobów i potrzeb każdej rodziny zrekrutowanej do projektu w kontekście trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo – wychowawczych rodziny. Każda rodzina zostanie objęta 6 godzinami diagnozy. Powyższe ma na celu właściwe zdefiniowanie problemów danej rodziny i dobór adekwatnych działań wspierających, terapeutycznych i społeczno-edukacyjnych. 1.1.2. Zapewnienie odpowiednich narzędzi pracy psychologa w ilości dostosowanej do grupy docelowej tj min. a) Kwestionariusza dla rodziców b) Kwestionariusza Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi c) Test Komunikacji Zadaniowej Rodzic-Dziecko d) Inwentarz postaw w domu e) inne jeśli w ocenie Wykonawcy są niezbędne 1.1.3. Wytworzone dokumenty podczas realizacji działań muszą być opatrzone logotypami projektu zgodnie z Zasadami promocji i oznakowania projektów. 1.2. Praca z rodziną etap edukacyjno - terapeutyczny 1.2.1 Zapewnienie min. 1 psychologa i min. 1 pedagoga do prowadzenia zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych, zajęć skierowanych do rodziców i dzieci, razem oraz osobno do rodziców i dzieci. W ramach maksymalnej ilości 1160 godzin Wykonawca musi zapewnić, w proporcjach uzależnionych od merytorycznie uzasadnionych potrzeb uczestników Projektu, łącznie: a) 20 godzin terapii indywidualnej dla każdej rodziny w projekcie – łącznie 580 b) 580 godzin terapii grupowej - w ramach której Wykonawca zapewni m.in. wsparcie w zakresie terapii psychologicznej dla dzieci i rodziców dostosowanych do wcześniej zdiagnozowanych potrzeb i problemów w szczególności w obszarze uzależnienia, przemocy, agresji, zaburzeń zachowania, stanów lękowych, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci. Powyższy podział i ilość godzin są zakładane, dlatego tez Wykonawca podczas realizacji zamówienia może w uzasadnionych przypadkach, wynikających z diagnozy, zweryfikować i dostosować godziny do potrzeb danej rodziny, rodzica, dziecka. 1.2.2. Zapewnienie osoby uprawnionej do prowadzenia mediacji rodzinnej, rówieśniczej, której celem będzie skłonienie rodziców i dzieci do wzajemnych rozmów w sytuacji konfliktu uniemożliwiającego porozumiewanie się stron bez pomocy osób z zewnątrz. Metody/formy: indywidualne rozmowy ze stronami sporu, mediacje, kontrakt. Przyjęto że na każdą rodzinę (łącznie 29) przypadnie 6 godzin mediacji (3 spotkania po 2 godziny). Jednak przy założeniu że nie każda rodzina będzie wymagała tego typu wsparcia dopuszcza się dostosowanie i regulowanie ilości godzin czasu trwania spotkania do indywidualnych potrzeb i konkretnego przypadku w danej rodzinie. 1.2.3. Zapewnienie osób uprawnionych do przeprowadzenia sesji muzykoterapii i arteterapii. Wykonawca zapewni realizację po 1 edycji 15 godzinnych zajęć z każdej formy dla grup około 15 os. w zależności od zapotrzebowania i preferencji uczestników. 1.2.4. Zapewnienie narzędzi pracy, materiałów, przyborów oraz innych elementów pomocniczych niezbędnych do realizacji zadań określonych w pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3. Wytworzone dokumenty podczas realizacji działań muszą być opatrzone logotypami projektu zgodnie z Zasadami promocji i oznakowania projektów 1.3. Działania o charakterze społeczno - edukacyjnym 1.3.1. Zapewnienie realizacji min. 7 warsztatowych form wsparcia dot. kompetencji społecznych liczących min. 15 godzin 1 edycja (w podziale na dwie grupy czyli 14 edycji) w oparciu o zidentyfikowane wcześniej indywidualne potrzeby i predyspozycje społeczne rodzin. Warsztaty powinny odbywać się min. 2 razy w tygodniu i powinny trwać min 3 godziny zegarowe lub 4 godziny lekcyjne w jednym dniu. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować min. a) trening kompetencji i umiejętności społecznych, b) trening kompetencji rodzicielskich, c) warsztat zarządzania budżetem domowym którego celem będzie zdobycie umiejętności rozsądnego gospodarowania budżetem domowym, zwiększenie kompetencji w zakresie planowania i kontrolowania stanu własnych finansów, d) warsztat dot. zarządzania domem w tym m.in. określenie zadań związanych np. z utrzymaniem czystości i higieny w domu, podziałem obowiązków wśród domowników itp. e) warsztat dot. metod stymulowania rozwoju dziecka - rodzice powinni nabyć wiedzę psychologiczną na temat skutecznych strategii wspierania rozwoju dzieci, z uwzględnieniem ich wieku i potrzeb, w ramach warsztatu Wykonawca zobowiązany jest zorganizować min. 3 godzinne spotkanie rodziców z lekarzem pediatrą, f) warsztat dot. aspektów prawnych związanych z pełnieniem roli rodzica. g) warsztaty z zakresu profilaktyki uzależnień, 1.3.2. Zapewnienie osoby uprawnionej do prowadzenia indywidualnych konsultacji prawnych głównie w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego ok.5 godz. na rodzinę - regulowane do potrzeb rodziny. 1.3.3. Zapewnienie osoby uprawnionej do prowadzenia zajęć korekcyjno-edukacyjnych dla dzieci rodziców uczestniczących w warsztatach wymienionych w pkt 1.3.1. Zajęcia powinny odbywać się w tym samym czasie kiedy będą odbywać się warsztatowe formy wsparcia tak, aby rodzice swobodnie mogli uczestniczyć w zajęciach przeznaczonych dla nich. 1.4. Dodatkowo Wykonawca zapewni 1.4.1. Zapewnienie narzędzi pracy( m.in. kwestionariuszy, ankiet, testów, dzienników zajęć, list obecności, potwierdzeń odbioru, zaświadczeń, harmonogramów poszczególnych form wsparcia i innych które w ocenie Wykonawcy są niezbędne) materiałów, przyborów oraz innych elementów pomocniczych niezbędnych do realizacji zadań określonych w pkt 1.1, 1.2, 1.3. Wytworzone dokumenty podczas realizacji działań muszą być opatrzone logotypami projektu zgodnie z Zasadami promocji i oznakowania projektów. 1.4.2. W trakcie wszystkich realizowanych działań i wydarzeń im towarzyszących Wykonawca zapewni obsługę fotograficzną. Wykonawca przekaże Zamawiającemu zdjęcia z realizacji zamówienia (min. 50 szt , maks. 100 szt.) oraz reportaż filmowy (3 - 5 minut) z zadania, zawierający wypowiedzi reporterskie uczestników projektu(w tym dzieci ok. 10). Film oraz zdjęcia będzie wykorzystywany przez Ośrodek Pomocy Społecznej do celów dokumentacyjnych projektu unijnego "Moje nowe życie, mój nowy dom”, w ramach którego jest realizowane zadanie. Wszystkie materiały lub projekty materiałów niezbędnych do realizacji usługi muszą zostać przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. 1.4.3. Wszystkie grupowe formy wsparcia powinny zostać zaplanowane na dni robocze, co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach pomiędzy godz. 8.00 a godz. 18.00 i powinny trwać min 3 godziny zegarowe lub 4 godziny lekcyjne w jednym dniu i powinny być dostosowane do możliwości czasowych dzieci i rodziców. Wszystkie indywidualne formy wsparcia powinny być uzgadnianie indywidualnie z rodzinami. Przewidywana liczba osób: 29 rodzin, łącznie 68 osób. Podana liczba ma jedynie charakter orientacyjny, dlatego też Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby uczestników z przyczyn niezależnych od niego. Zamawiający pomimo przyjmowania deklaracji uczestnictwa w zajęciach składanych przez uczestników projektu, nie jest w stanie przewidzieć ostatecznego skutku przedmiotu zawartej umowy tzn. dokładnej ilości uczestników. Miejsce realizacji zamówienia: jednostki OPS znajdujące się na trenie miasta Chorzów tj. 1. Centrum Aktywizacji Społecznej w Chorzowie, ul. Powstańców 70 2. Centrum Pracy Socjalnej w Chorzowie, ul. Kasprowicza 2 3. Centrum Inicjatyw Społecznych w Chorzowie ul. 3-Maja 18 2. Zamawiający zapewni 2.1. Miejsce realizacji działań. OPS w Chorzowie w swoich zasobach posiada placówki znajdujące się w różnych dzielnicach Chorzowa, tj. Centrum Aktywizacji Społecznej w Chorzowie Centrum, Centrum Pracy Społecznej w Chorzowie Starym i Centrum Inicjatyw Społecznych w Chorzowie II. Placówki wyposażone są w sale wykładowe spełniające wszelkie wymogi związane z realizacja warsztatów, treningów, terapii indywidualnych i grupowych czy szkoleń z zakresu aktywizacji społecznej, edukacyjnej, salę komputerową, pomieszczenie przystosowane dla dzieci, wyposażone w zabawki i sprzęt edukacyjny, zaplecze gastronomiczne. 2.2. Ubezpieczenie NNW uczestników projektu „Moje nowe życie, mój nowy dom” 2.3. Poczęstunek w trakcie realizowanych zajęć pod warunkiem, że czas trwania formy wsparcia w jednym dniu będzie obejmował min. 4 godziny lekcyjne lub 3 zegarowe. 2.4. Dostęp do ologowania projektowego, niezbędnego na wytworzonych dokumentach. Ologowanie pomieszczeń, w których realizowane będą poszczególne formy wsparcia 2.5. Koszty dojazdu uczestników na zajęcia tam i z powrotem III. Termin wykonania zamówienia: Obejmuje okres od dnia zawarcia umowy do 29 lutego 2020r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisem art. 25 ust. 1 PZP (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Parafowany przez Wykonawcę projekt umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) 3. Oświadczenie o zapoznaniu się przez Wykonawcę z warunkami zamówienia (załącznik nr 3 do SIWZ). 4. Oświadczenie o związaniu Wykonawcy ofertą (załącznik nr 4 do SIWZ). 5. Oferta Wykonawcy sporządzona wg wzoru zgodnego z załącznikiem nr 5 do SIWZ 6. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, (załącznik nr 6 do SIWZ) 7. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (załącznik nr 7 do SIWZ) 8. Oświadczenie w sprawie Rejestru Sprawców Przestępstw Na Tle Seksualnym (załącznik nr 8 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach