Przetargi.pl
Kompleksowe wykonanie obsługi bankowej budżetu gminy Solec Kujawski i jednostek organizacyjnych gminy, w tym samorządowych instytucji kultury

Gmina Solec Kujawski ogłasza przetarg

  • Adres: 86-050 Solec Kujawski, ul. 23 Stycznia
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 387 01 00 , fax. 523 871 253
  • Data zamieszczenia: 2020-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Solec Kujawski
    ul. 23 Stycznia 7
    86-050 Solec Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 387 01 00, fax. 523 871 253
    REGON: 52888200000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe wykonanie obsługi bankowej budżetu gminy Solec Kujawski i jednostek organizacyjnych gminy, w tym samorządowych instytucji kultury
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie obsługi bankowej budżetu gminy Solec Kujawski i jednostek organizacyjnych gminy, w tym samorządowych instytucji kultury: a. Urząd Miejski w Solcu Kujawskim, ul. 23 Stycznia 7 b. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu Kujawskim, ul. 29 Listopada 12 c. Środowiskowy Dom Samopomocy w Solcu Kujawskim, ul. 29 Listopada 10 d. Ośrodek Sportu i Rekreacji w Solcu Kujawskim, ul. Generała Stefana Roweckiego „Grota” 3 e. Szkoła Podstawowa nr 1 w Solcu Kujawskim, ul. Tartaczna 25 f. Szkoła Podstawowa nr 4 w Solcu Kujawskim, ul. Słowackiego 4 g. Przedszkole Publiczne nr 1 „Promyczek” w Solcu Kujawskim, ul. Tartaczna 10 h. Szkoła Muzyczna I st. im. Fryderyka Chopina w Solcu Kujawskim, ul. 23 Stycznia 13 i. Biblioteka Publiczna w Solcu Kujawskim, ul. 23 Stycznia 9, j. Muzeum Solca im. Księcia Przemysła w Solcu Kujawskim, ul. Toruńska 8 k. Soleckie Centrum Kultury w Solcu Kujawskim, ul. Generała Stefana Roweckiego „Grota” 1 l. Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa przy Urzędzie Miejskim w Solcu Kujawskim, ul. 23 Stycznia 7. Zamówienie obejmuje w szczególności: 1. Bieżącą obsługę bankową: a) otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i rachunków pomocniczych, b) realizację poleceń przelewu w dniu złożenia zlecenia płatniczego lub najpóźniej w następnym dniu roboczym poprzez obciążenie wskazanego rachunku bankowego, c) generowanie codziennie wyciągów bankowych, d) przyjmowanie wpłat gotówkowych, e) dokonywanie wypłat gotówkowych, f) obsługa świadczeniobiorców z terenu gminy Solec Kujawski (świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, stypendiów i innych): -przy wykorzystaniu elektronicznej wysyłki zleceń do odbioru w dowolnej placówce Wykonawcy przez wskazanego Beneficjenta w oparciu o dokument tożsamości, -przy wykorzystaniu kart przedpłaconych. g) otwarcie kont w ramach tzw. płatności masowych, h) otwieranie w trakcie trwania umowy rachunków pomocniczych na wniosek Zamawiającego i jej jednostek organizacyjnych, i) obsługa wpłat gotówkowych realizowanych w formie zamkniętej, w tym łącznie z transportem j) możliwość lokowania wolnych środków, k) obsługa i rozliczenia transakcji dokonywanych przy użyciu instrumentów płatniczych. 2. Pozostałe usługi bankowe a) wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym oraz innych opinii i zaświadczeń, b) przyjmowanie depozytów i ich przechowywanie, c) dostęp do historii operacji wykonanych przelewów bankowych przez okres minimum jednego roku w trakcie obowiązywania umowy, d) dzierżawa urządzeń mobilnych wraz z oprogramowaniem do obsługi transakcji dokonywanych przy użyciu instrumentów płatniczych. 3. Oprocentowanie środków na rachunku bieżącym i rachunkach pomocniczych: a) oprocentowanie rachunków gminy – oparte ma być na stawce WIBID 1M, b) oprocentowanie lokat typu overnight obliczone w oparciu o stawkę - WIBID ON dla kwot od 100.000 zł. 4. Możliwość zaciągania w okresie obsługi bankowej budżetu, kredytu w rachunku bieżącym do wysokości określonej upoważnieniem w uchwale budżetowej (na rok 2021 kwota 5.000.000 zł), na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy na podstawie odrębnego złożonego wniosku do banku (dodatkowa coroczna umowa). Kredyt w następnych latach może ulec zmianie w przypadku, gdy uchwała na dany rok budżetowy określać będzie niższą lub wyższą wartość kredytu. Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym zmienne. Oprocentowanie stanowić będzie suma stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Kredyt spłacany na koniec każdego roku kalendarzowego. Jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanego kredytu. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 5. W ramach obsługi bankowej budżetu Gminy, przewidywane jest świadczenie usługi bankowości elektronicznej: a) wykonawca, w przypadku takiej konieczności w ramach zamówienia, bezpłatnie, zainstaluje w siedzibie Zamawiającego pełne oprogramowanie związane z systemem bankowości elektronicznej, b) wykonawca bezpłatnie przeszkoli wskazanych pracowników w zakresie obsługi systemu bankowości elektronicznej, c) wykonawca świadczyć będzie doradztwo i pomoc techniczną w godzinach pracy 7.30 – 15.15 od poniedziałku do piątku i od 7.30-16.30 we wtorki, z zakresu obsługi systemu, a w przypadku awarii systemu wymagane jest bezzwłoczne podjęcie działań w celu jego usunięcia. Zamawiający zastrzega, że zakres rzeczowy świadczonych usług będzie zmienny w okresie trwania umowy. Zamawiający stawia następujące wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zapewnia kompleksową obsługę Zamawiającego w oddziale, placówce, filii lub agencji na terenie miasta Solec Kujawski (stanowisko kasowe czynne od poniedziałku do piątku). 2) Naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach powinno następować co najmniej raz w miesiącu. 3) Wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach bankowych oraz zmiana karty wzorów podpisów bez prowizji i opłat. 4) Przyjmowanie wpłat gotówkowych własnych Zamawiającego i od osób trzecich na rachunki Zamawiającego bez prowizji i opłat. 5) Dokonywanie wypłat gotówkowych przez Zamawiającego ze wszystkich rachunków Zamawiającego bez prowizji i opłat. 6) Nienaliczanie prowizji i opłat od przelewów dokonywanych przez Zamawiającego wewnątrz banku pomiędzy rachunkami Gminy i jej jednostkami organizacyjnymi. 7) Wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk oraz przeszkolenie pracowników bez prowizji i opłat. 8) Z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Gminy zostaną zawarte odrębne umowy bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki. Zamawiający wymaga aby bank stosował warunki podane w ofercie, dotyczące opłat i oprocentowania środków w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy, które posiadają lub otworzą rachunki w banku wybranym w wyniku rozstrzygnięcia zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby tych podmiotów wskutek ewentualnych zmian organizacyjnych. W przypadku powołania nowych podmiotów ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach nie gorszych niż w ofercie Wykonawcy. 9) Wykonawca nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej Gminy Solec Kujawski i jej jednostek żadnych innych opłat niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. 10) W razie zapłaty odsetek przez Zamawiającego z tytułu opóźnienia w spełnianiu świadczenia pieniężnego należnego wierzycielom z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia powstałej szkody. 11) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnych z dyspozycją Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru wysokości i terminu zaciągania kredytu w rachunku bieżącym. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji oprocentowania lokat terminowych. 14) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania środków w innych bankach. UWAGA Wykonawca w dniu rozpoczęcia świadczenia usług dysponował będzie na terenie miasta Solec Kujawski oddziałem, filią, placówką banku (zwane dalej punktem), lub zobowiąże się, iż w terminie jednego miesiąca od podpisania umowy, otworzy odpowiedni punkt banku w Solcu Kujawskim. Do momentu otwarcia punktu zagwarantuje możliwość prowadzenia wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Warunek dysponowania na terenie miasta Solec Kujawski odpowiednim punktem banku wynika z dbałości o bankową obsługę budżetu w sposób funkcjonalny. Informacje dodatkowe dla wykonawcy (szacunkowe): - Ilość systemów (dostęp do bankowości elektronicznej) – 42 szt. (w tym 7 stanowisk w urzędzie miejskim, 35 stanowisk w jednostkach organizacyjnych), - Liczba rachunków – 78 szt., - Liczba przelewów elektronicznych – 5.500 miesięcznie. - Wpłaty gotówkowe dokonywane przez osoby trzecie na rachunek zamawiającego – 400 miesięcznie, - Wypłaty gotówkowe – 50 miesięcznie (ok. 100.000 zł miesięcznie), - Liczba kont do obsługi płatności masowych – 15.000 kont, - Ilość wpłat gotówkowych realizowanych w formie zamkniętej wraz z transportem (1 jednostka, 3 razy w tygodniu: poniedziałek, środa, piątek). Wykonawca zobowiązuje się do: a) codziennego przygotowania wyciągów bankowych, b) prowadzenie operacji bankowych do ostatniego dnia kalendarzowego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych za: a) udzielenie i uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym, b) wpłaty gotówkowe dokonywane przez Zamawiającego na rachunki bieżące i pomocnicze, c) wpłaty gotówkowe dokonywane przez osoby trzecie na rachunek Zamawiającego, d) wpłaty gotówkowe i bezgotówkowe w ramach wpłat masowych, e) wypłaty gotówki lub do rąk własnych odbiorców na zlecenie Zamawiającego z rachunków bieżących i pomocniczych Zamawiającego, f) dokonywanie wszystkich przelewów w ramach banku Wykonawcy, g) otwarcie rachunków bankowych (w PLN i walucie obcej) budżetu gminy, h)opłat za zaświadczenia i opinie bankowe, i) transakcje (płatności za towary i usługi) i wypłaty gotówki z bankomatów przy użyciu kart przedpłaconych, j) niewykorzystany kredyt w rachunku bieżącym. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia wykonawca zatrudniał na umowę o pracę wszystkich pracowników bezpośrednio związanych z wykonywaniem usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PEKAO SA Nr 60 1240 3507 1111 0000 3057 6548, przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wadium wnoszonego w formie bezgotówkowej, dokument wadium należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w siedzibie Urzędu Miejskiego w Solcu Kujawskim w budynku B, pokój nr 26, a kopię dołączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Przedstawienia stosownych uprawnień do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 1896 z poźn. zm.) tj. aktualne zezwolenie uprawniającego do wykonywania czynności bankowych lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, wydany przez Komisje Nadzoru Finansowego;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Wykonawcy (wszyscy) występujący wspólnie muszą upoważnić na piśmie pod rygorem nieważności (art. 99 § 2 K.C.) swojego przedstawiciela jako przedstawiciela pozostałych, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców. Z pełnomocnictwa jw. wynikać musi wprost, że zostało ono udzielone przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jednemu z nich lub innej osobie – do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach