Przetargi.pl
Kompleksowe utrzymanie terenów zieleni miejskiej Gminy Skoczów.

Miejski Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 43-430 Skoczów, ul. Mickiewicza 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 487 49 43, 487 49 44 , fax. 33 487 49 43, 487 49 44
  • Data zamieszczenia: 2016-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg
    ul. Mickiewicza 14 14
    43-430 Skoczów, woj. śląskie
    tel. 33 487 49 43, 487 49 44, fax. 33 487 49 43, 487 49 44
    REGON: 24138096400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.skoczow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe utrzymanie terenów zieleni miejskiej Gminy Skoczów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi związane z kompleksowym utrzymaniem terenów zieleni miejskiej Gminy Skoczów. Zamawiający przewiduje wykonywanie następujących robót związanych z przedmiotem zamówienia: 1. Wiosenne grabienie trawników, skarp i terenów nierównych wraz z zagospodarowaniem powstałych odpadów (3) - 390 892,62 m2. 2. Jesienne grabienie trawników, skarp i terenów nierównych wraz z zagospodarowaniem powstałych odpadów (3) - 390 892,62 m2. 3. Mechaniczne koszenie trawników + zagrabienie + roboty porządkowe wraz z zagospodarowaniem skoszonej trawy (3) - 1 735 248,33 m2. 4. Mechaniczne koszenie skarp i terenów nierównych + zagrabienie + roboty porządkowe wraz z zagospodarowaniem skoszonej trawy (3) - 431 483,46 m2. 5. Wiosenne grabienie skupin wraz z zagospodarowaniem powstałych odpadów (3) - 5 072,43 m2. 6. Jesienne grabienie skupin wraz z zagospodarowaniem powstałych odpadów (3) - 5 072,43 m2. 7. Obcinanie żywopłotów lub krzewów form wolnostojących + zagrabienie obciętych pędów wraz z zagospodarowaniem powstałych odpadów (3) - 60 878,79 m2. 8. Obsada rabat, gazonów, donic kwiatami (kolorystyka w uzgodnieniu z Zamawiającym) w zagęszczeniu 25-30 szt./1m2, wraz z likwidacją obsady, przeryciem gleby, przygotowaniem gleby, nawożeniem oraz rozwiezienie sadzonek kwiatów z miejsca wskazanego przez Zamawiającego do 4 km (1) - 406,32 m2. 9. Obsada kwiatami rabat i gazonów bez przygotowania gleby (uzupełnienia po kradzieżach, zniszczeniach) (1) - 60,00 m2. 10. Obsada donic o średnicy 20-22 cm pelargoniami wiatroodpornymi w ilości 4 sztuk (przeznaczonych na latarnie na Rynek) wraz z likwidacją starej obsady, przygotowaniem podłoża oraz umieszczeniem ich na latarniach (1) - 102,00 szt. 11. Obsada 1 stojaka (typu piramida) pelargoniami wiatroodpornymi w ilości 110 sadzonek na jeden stojak wraz z likwidacją starej obsady, przygotowaniem podłoża (1) - 15,00 szt. 12. Pielęgnacja gazonów, rabat kwiatowych i donic poprzez przekopanie, napowietrzenie, odchwaszczenie wraz z uzupełnieniem gruntu (1) - 406,32 m2. 13. Pielęgnacja róż wraz z zagospodarowaniem powstałych odpadów chwastów (3): a/ Wiosenne rozkopcowanie - 453,42 m2, b/ Przekopywanie i odchwaszczanie - 906,84 m2, c/ Obcięcie po przekwitnięciu i zakopcowanie - 453,42 m2. 14. Sadzenie róży lub rośliny okrywowej w dole o średnicy do 20 cm (1) - 900,00 szt. 15. Obcinanie (formowanie) drzew i krzewów o formach kulistych + zagospodarowanie powstałych odpadów (3) - 20 659,38 m2. 16. Podlewanie gazonów, donic, rabat (obsadzonych kwiatami - 2 obsady) + nawożenie dolistne nie rzadziej niż 2 x w miesiącu (1) - (wodę zapewnia Zamawiający) - 7 110,60 m2. 17. Podlewanie donic z drabiny na lampach na wysokości do 3 m + nawożenie dolistne nie rzadziej niż 1 x w tygodniu (1) - (wodę zapewnia Zamawiający) - 6 120,00 szt. donic. 18. Podlewanie 1 stojaka (o którym mowa w pkt 11) + nawożenie dolistne nie rzadziej niż 1 x w tygodniu (1) - (wodę zapewnia Zamawiający) - 600,00 szt. stojaków. 19. Podlewanie gazonów (obsadzonych krzewami) oraz skupiny Skwer Mały Rynek + nawożenie dolistne nie rzadziej niż 2 x w roku (1) - (wodę zapewnia Zamawiający) - 7 717,05 m2. 20. Odchwaszczanie skupin oraz gazonów obsadzonych krzewami + nawożenie + zagospodarowanie powstałych odpadów (3) - 10 532,40 m2. 21. Odmładzanie żywopłotów twardych + zagospodarowanie gałęzi i pędów (3) - 600,00 m2. 22. Rozścielanie kory z uprzednim przygotowaniem gruntu (1) - 600,00 m2. 23. Rozścielanie ziemi urodzajnej z uprzednim przygotowaniem gruntu (1) - 300,00 m2. 24. Sadzenie drzew liściastych i iglastych z zaprawą dołów - drzewa o objętości bryły korzeniowej do 20 l - 90,00 szt. 25. Sadzenie krzewów liściastych i iglastych z zaprawą dołów - 75,00 szt. 26. Palikowanie drzew z przywiązaniem (1) - 165,00 szt. palika. 27. Opryskiwanie środkiem chwastobójczym (nawożenie dolistne, przeciwko szkodnikom, itp.), przygotowanie cieczy roboczej i transport pomiędzy terenami oprysku (1) - 900,00 l cieczy roboczej. 28. Odmładzanie drzew o średnicy pnia do 10 cm, bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 29. Odmładzanie drzew o średnicy pnia od 11 - 20 cm, bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 30. Odmładzanie drzew o średnicy pnia od 21 - 30 cm, bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 31. Odmładzanie drzew o średnicy pnia 31 - 40 cm, bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 32. Odmładzanie drzew, bez użycia zwyżki: za każde 5 cm średnicy drzewa (2) - 3,00 szt. 33. Ścinanie drzew o średnicy pnia do 16 cm bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 34. Ścinanie drzew o średnicy pnia 16 - 20 cm bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 35. Ścinanie drzew o średnicy pnia 21 - 30 cm bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 36. Ścinanie drzew o średnicy pnia 31 - 40 cm bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 37. Ścinanie drzew o średnicy pnia 41 - 65 cm bez użycia zwyżki (2) - 6,00 szt. 38. Ścinanie drzew: Dodatek za każde dalsze 5 cm średnicy pnia (2) - 3,00 szt. 39. Karczowanie krzewów o średnicy korony do 1 m + zagospodarowanie powstałych odpadów (3) - 90,00 szt. 40. Karczowanie krzewów o średnicy korony powyżej 1 m + zagospodarowanie powstałych odpadów (3) - 90,00 szt. 41. Zagospodarowanie odpadów - gałęzi - o średnicy poniżej 5 cm z wycinki i przycinki drzew i krzewów (3) - przy zastosowaniu przelicznika 1mp/m3 x 0,25 - 180,00 m3. 42. Wykonanie trawników z nawożeniem bez względu na kategorie gruntu. Prace obejmują rozplantowanie ziemi, wyrównanie terenu, wygrabienie kamieni, wysiew nasion i nawozów, zawalcowanie po wysiewie (1) - 300,00 m2. 43. Gracowanie ścieżek parkowych (utwardzonych porfirem) + oprysk + uzupełnienie porfirem (1) - 7 740,84 m2. 44. Wartość 1 r-g brutto (z narzutami) do wyceny prac nie występujących w powyższych pozycjach, a uzgodnionych z Zamawiającym (np. prace związane z usuwaniem skutków silnego wiatru, powodzi, usuwanie nadmiaru śniegu z krzewów, demontaż donic i kwietników po sezonie wegetacyjnym, itp.) - 270,00 r-g. Objaśnienia: 1) Materiał zapewnia Zamawiający po wcześniejszym zapotrzebowaniu przez Wykonawcę. 2) W cenę należy wkalkulować zabezpieczenie (oznakowanie) odpowiedniej strefy ochronnej w obrębie robót. 3) Powstające podczas wykonywania w/w prac odpady, takie jak: trawa, liście, gałęzie, pędy i inne odpady biodegradowalne należy zagospodarować w sposób zgodny z przepisami. Zabrania się palenia gałęzi, liści, trawy, itp. Wskazane ilości będą przyjęte do porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej. Zamawiający zastrzega, iż usługi będą realizowane do wysokości podanych ilości, co oznacza, że Zamawiający nie musi zrealizować ich w pełnej wysokości. Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu stosuje się prawo opcji do ilości wskazanych powyżej. Oznacza to, że podane ilości są ilościami maksymalnymi ustalonymi na podstawie przewidywanego zapotrzebowania, a Zamawiający gwarantuje zapłatę za realizację 80% przedmiotu zamówienia. Wykonawcy nie przysługują roszczenia o realizację usług w podanych powyżej ilościach. Na obszarze zadania występuje Staromiejski Układ Urbanistyczny Skoczowa, wpisany do rejestru zabytków dawnego województwa bielskiego na podstawie WKZ w B-B z dnia 27.03.1981r., znak KI.IV-5340/22/81 poz. A 389/81. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenów zieleni miejskiej Gminy Skoczów, w celu lepszego zaznajomienia się z przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia w formie graficznej do wglądu jest dostępny w siedzibie Zamawiającego, po wcześniejszym ustaleniu z Zamawiającym terminu udostępnienia w/w materiałów. Przed złożeniem oferty Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty ponosi Wykonawca. Zamawiający może wykluczyć z postępowania Wykonawcę jeżeli stwierdzi, że przedstawione przez niego informacje nie odpowiadają prawdzie. Wykonawca jest zobowiązany do kompleksowego wykonywania robót związanych z utrzymywaniem terenów zieleni w sposób zapewniający jej prawidłowe funkcjonowanie, łącznie z zagospodarowaniem odpadów (ziemi, kamieni, liści, trawy, gałęzi, pędów i innych odpadów biodegradowalnych) powstałych podczas prowadzenia robót. Zamawiający zastrzega, że zlecone przez siebie roboty, w formie pisemnej lub elektronicznej, Wykonawca rozpocznie w terminie do 3 dni kalendarzowych od momentu ich zlecenia. Każde rozpoczęcie prac wymaga uprzedniego zgłoszenia pisemnego lub w formie elektronicznej (dzień wcześniej lub najpóźniej do godz. 8:00 tego dnia, w którym mają być prowadzone prace) na adres mailowy anna.macura@mzd.skoczow.pl. W zgłoszeniu Wykonawca powinien dokładnie określić teren, na którym wykonywane będą prace, termin rozpoczęcia i przewidywany termin ich zakończenia. Zakończenie prac wymaga zgłoszenia pisemnego lub w formie elektronicznej na adres mailowy anna.macura@mzd.skoczow.pl. W czasie wykonywania prac Zamawiający prowadzić będzie ciągłą kontrolę poprawności wykonania, zwracając szczególną uwagę na zgodność wykonywanych prac z szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 13 do SIWZ), zleceniem oraz sztuką ogrodniczą. Wykonawca zobowiązany jest realizować pilne interwencje przekazane telefonicznie przez Zamawiającego równolegle z innymi zleconymi przez niego pracami. Zamawiający zastrzega sobie prawo do cząstkowego wskazywania zakresu robót w trakcie trwania umowy. Decyzję o wykonywaniu nowych nasadzeń drzew, krzewów i róż należy do Zamawiającego. Obsadę rabat, gazonów i donic należy każdorazowo uzgodnić z Zamawiającym. Koncepcja obsady powinna być przedstawiona Zamawiającemu, na minimum 2 tygodnie przed wykonaniem obsady. Zamawiający gwarantuje zaopatrzenie Wykonawcy w materiały potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: - sadzonki kwiatów, krzewy i drzewa, - paliki, - nawozy mineralne, wapno, kora, ziemia, torf, itp., - nasiona traw, - środki chwastobójcze i grzybobójcze, - materiały kamienne np. grys, porfir, - wodę. Rodzaj materiałów używanych przy konserwacji zieleni na terenie Gminy Skoczów oraz źródła zaopatrzenia ustala Zamawiający w ilościach zapotrzebowanych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia Zamawiającemu stosownego pisemnego zamówienia na potrzebne materiały, wyprzedzająco w terminie: - sadzonki kwiatów, krzewy i drzewa - 2 tygodnie, - paliki - 1 tydzień, - nawozy mineralne, wapno, kora, ziemia - 1 tydzień, - nasiona traw - 1 tydzień, - środki chwastobójcze i grzybobójcze - 1 tydzień, - materiały kamienne np. grys, porfir - 1 tydzień. Uporządkowanie terenu prac, po ich zakończeniu należy do Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego uzgadniania odbioru odpadów, a przy ich przekazywaniu do pisemnego raportu o pochodzeniu i ilości odpadów z podaniem kodu odpadu. Pod pojęciem nienależytego wykonania przedmiotu umowy rozumie się m. in.: a) w trakcie prac zniszczeniu ulega trawnik, pracujący sprzęt robi na nim koleiny, zagłębienia i inne zniszczenia, b) trawnik po koszeniu ma nierówną wysokość trawy, c) koszenie odbywa się bez równoczesnego: dokaszania/podkaszania, grabienia skoszonej trawy, sprzątania trawy z terenów sąsiadujących z miejscem koszenia, tzn. jezdni, chodników, alejek, schodów i innych, d) w trakcie koszenia ulegną zniszczeniu nasadzenia drzew i krzewów, e) niefachowe, nie zgodne ze sztuką ogrodniczą i przyjętymi normami oraz ustawą o ochronie przyrody przycięcie krzewów, f) materiał pozyskany w trakcie prac nie jest złożony w pryzmy i zalega na terenie więcej niż jeden dzień. W momencie wystąpienia któregokolwiek w/w przypadku Wykonawca musi ponownie wykonać prace lub usunąć stwierdzoną wadę przedmiotu - uszkodzone młode nasadzenia drzew i krzewów wymienić na nowe tego samego gatunku i o tych samych parametrach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 18 360,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy trzysta sześćdziesiąt złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Skoczowie nr 07 8126 0007 0000 1094 2000 0040, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej zostanie uznane za skuteczne, jeśli wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej może być deponowane przed upływem terminu składania ofert w kasie Zamawiającego, albo załączone do ofert i składane w jednej kopercie z ofertą w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1 - 4 ustawy Pzp. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość usługi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzd.skoczow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach