Przetargi.pl
Kompleksowe świadczenie usługi ochrony w zakresie stałej ochrony fizycznej osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Ropczycach wraz z usługą ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych.

Sąd Okręgowy w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35959 Rzeszów, Pl. Śreniawitów
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 178 756 200 , fax. 178 756 299
  • Data zamieszczenia: 2018-06-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Rzeszowie
    Pl. Śreniawitów 3
    35959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 178 756 200, fax. 178 756 299
    REGON: 32425700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://rzeszow.so.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Sąd powszechny

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe świadczenie usługi ochrony w zakresie stałej ochrony fizycznej osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Ropczycach wraz z usługą ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usługi ochrony w zakresie stałej ochrony fizycznej osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Ropczycach wraz z usługą ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych. 2. Przedmiot zamówienia został opisany przez dwa zakresy które odnoszą się do następujących usług: 2.1. Zakres I zamówienia obejmujący ochroną fizyczną osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Ropczycach, przy ul. Słowackiego 7, 39-100 Ropczyce. 2.2. Zakres II zamówienia obejmujący usługę ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych obiektu Sądu Rejonowego w Ropczycach, przy ul. Słowackiego 7, 39-100 Ropczyce. 2.3. Zamawiający wymaga przy realizacji przedmiotowego zmówienia stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz stosownie do art. 29 ust. 4 pkt. 1 ustawy Pzp zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników według poniższych zasad: 2.3.1. zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności zarówno związane z ochroną fizyczną osób, mienia i budynków jak również czynności związane z ochroną budynków i mienia w systemie monitorowania z transmisją danych, stanowiących przedmiot zamówienia w zakresie I i II zamówienia, gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016r., poz. 1666, 2138 oraz z 2017r., z późn. zm. - stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017, poz. 1579 ze zmianami – zwanej dalej w skrócie ustawą Pzp). a/ Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia ich do realizacji przedmiotowego zamówienia. Nie może stanowić spełnienie warunku określonego w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1. niniejszego opisu przedmiotu zamówienia - samo tylko zatrudnienie osób z pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1., którzy następnie nie będą uczestniczyli w wykonaniu przedmiotowego zamówienia. W związku z tym Wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. b/ W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności odnoszące się do zakresu I i II zamówienia. Zamawiający może i uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. c/ W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie i wskazanym zakresie odnoszącym się do odpowiedniego zakresu zamówienia Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; • poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 maja 2018 roku – o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018. 1000). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje w zanonimizowanych kopiach umów takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu czy okres zatrudnienie powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie danego pracownika wykonującego w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 maja 2018 roku – o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018. 1000). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. d/ Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1. czynności. e/ W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2.3.2. zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w zakresie realizacji zamówienia co najmniej 1 osobę bezrobotną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. 2017.1065, ze zm.), w pełnym wymiarze czasu pracy na okres min. 12 miesięcy - zgodnie z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia i ofertą Wykonawcy. a/ Nie może stanowić spełnienie warunku określonego w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.2. samo tylko zatrudnienie bezrobotnego, który następnie nie będzie uczestniczyli w wykonaniu przedmiotowego zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnianie bezrobotnych osób, o których mowa w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.2. W związku z tym Wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. b/ W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób bezrobotnych wskazanych w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.2. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: b1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, b3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. oraz pomocniczo do żądania: b4) poświadczonego za zgodność z oryginałem i zanonimizowanego przez Wykonawcę dokumentu - odpisu skierowania osoby bezrobotnej przez właściwy terenowo urząd pracy do pracodawcy (Wykonawcy). b5) poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii umowy o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. dokument-odpis (wskazany w ppkt. 2.3.2 lit. b4) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia odpowiedniej umowy powinna zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 maja 2018r. - o ochronie danych osobowych. Informacja w zanonimizowanej kopii umowy taka jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu, a przede wszystkim okres zatrudnienia (nie krótszy niż 12 miesięcy) powinna być możliwa do zidentyfikowania; b6) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby bezrobotnej za ostatni okres rozliczeniowy; b7) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie danego pracownika (osoby bezrobotnej) wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności odnoszące się do zakresu I i/lub II zamówienia, przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 maja 2018r. - o ochronie danych osobowych c/ W sytuacji, gdy bezrobotny w okresie realizacji zamówienia rozwiąże stosunek pracy lub gdy uczyni to Wykonawca lub podwykonawca, Wykonawca czy podwykonawca zobowiązany jest do spełnienia warunków określonych w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.2. poprzez zatrudnienie w miejsce tej osoby innej osoby bezrobotnej. d/ Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osoby bezrobotnej wskazanych w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.2. Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osoby bezrobotnej traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia osoby bezrobotnej wykonującej wskazane w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.2. czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust.1b pkt1) ustawy Pzp w następujący sposób: a) poprzez złożenie wraz z ofertą (art. 25a ust.1 ustwy Pzp) w zakresie niniejszego warunku oświadczenia/eń (zgodnie z załącznikiem Nr 3 do SIWZ) aktualnego/nych na dzień składania ofert. Informacje zawarte w powyższym/ch oświadczeniu/niach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu i b) poprzez złożenie Zamawiającemu (w terminie wyznaczonym w trakcie postępowania w wezwaniu Zamawiającego – zgodnie z art. 26 ust.2 ustawy Pzp) aktualnej/nych na dzień złożenia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 2213 ze zm.), zwanej dalej ustawą o ochronie osób i mienia. UWAGA: Aktualna na dzień złożenia w/w koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia musi potwierdzać okoliczności spełnienia warunku udziału w postępowaniu j.w. w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – (art.22 ust.1b pkt 1) ustawy Pzp ) w dniu złożenia jej przez Wykonawcę, zachowując niezmienność i aktualność tych okoliczności w zakresie spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu przez cały okres trwania postępowania o udzielenie zamówienia począwszy od dnia składania ofert. Informacje dodatkowe: - Wykonawca zgodnie z zapisami VIII.5.1) SIWZ musi również posiadać w okresie wykonywania całego zamówienia aktualną/ne koncesję/e, i przedłożyć ją/je Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. - W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia niniejszy warunek udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą spełniać wspólnie w taki sposób, że działalność wymagająca w/w koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia może być wykazana poprzez złożenie w/w koncesji przez tego/tych Wykonawcę/ców, który/rzy będzie /dą wykonywał/li czynność/ci w procesie realizacji zamówienia, co do których wymagane jest posiadanie w/w koncesji. - Wstępnie potwierdzająca ocena, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego/nych przez Wykonawcę wraz z ofertą wymaganego/nych oświadczenia/eń (zał. Nr 3 do SIWZ)- na zasadzie : spełnia- nie spełnia. Następnie ocena potwierdzająca, że Wykonawca (zgodnie z art.26 ust.2 ustawy Pzp) spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu w zakresie wymaganego/nych wezwaniem Zamawiającego w trakcie postępowania oświadczenia/eń, dokumenu/ntów zostanie dokonana - na zasadzie : spełnia- nie spełnia. - Wykonawca nie może w celu wykazania spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu skorzystać z zasobów innych podmiotów (w związku z art.22a ust.1ustawy Pzp).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. WYKONAWCA składa Zamawiającemu (na podstawie art.24 ust.11 ustawy Pzp) w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji (po otwarciu ofert), o których mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp – aktualne na dzień złożenia oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej każdy z wykonawców może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. Powyższe oświadczenie/nia Wykonawca składa pisemnie w oryginale w języku polskim. II. PODMIOT TRZECI a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w swoich składanych wraz z ofertą (aktualnych na dzień składania ofert) oświadczeniach z art. 25a ust.1pkt1 ustawy Pzp tj.: - w swoim oświadczeniu dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ, podpisanym przez Wykonawcę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie na mocy art.25a ust.6 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. Powyższe oświadczenia Wykonawca składa w formie pisemnej w oryginale w języku polskim. i - w swoim oświadczeniu dotyczącym spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ , podpisanym przez wykonawcę . W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie na mocy art.25a ust.6 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu . Powyższe oświadczenia Wykonawca składa w formie pisemnej w oryginale w języku polskim. oraz b) wraz ze złożeniem oferty Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W powyższym celu Wykonawca składa wraz z ofertą (aktualne na dzień składania ofert ) powyższe zobowiązanie z art. 22a ust.2 ustawy Pzp podmiotu trzeciego, z którego musi wynikać: zakres udostępnianych zdolności przez podmiot trzeci oraz to w jaki sposób i w jakim zakresie podmiot ten będzie wykonywał zamówienie, jak również musi wynikać, że zdolności te będą dostępne przez cały czas realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie , zapewniającym należyte wykonanie zamówienia. Zobowiązanie z art. 22a ust.2 ustawy Pzp podpisane przez Podmiot trzeci Wykonawca składa wraz z ofertą w formie pisemnej w oryginale w języku polskim. c) Ponadto w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda również od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty tj.: - zgodnie z wymaganiami SEKCJI III aktualny na dzień złożenia odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawyPzp. II. PODWYKONAWCY niebędący PODMIOTEM, na którego zasoby powołuje się wykonawca Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w swoim składanym wraz z ofertą (aktualnym na dzień składania ofert) oświadczeniu z art. 25a ust.1pkt1 ustawy Pzp tj. - w swoim oświadczeniu z pkt VIII.3.1) SIWZ dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ, podpisanym przez Wykonawcę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie na mocy art. 25a ust.6 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. Powyższe oświadczenia Wykonawca składa w formie pisemnej w oryginale w języku polskim. IV. WYKONAWCY ZAGRANICZNI a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w SEKCJI III.4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) Dokumenty, o których mowa w pkt. a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. b) stosuje się. d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. e) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. f) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymaganych w niniejszym postępowaniu w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu. V. FORMA OŚWIADCZEŃ i DOKUMENTÓW. 1. Oświadczenia, o których mowa w SEKCJI III pn INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM. (dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (w tym zobowiązanie tych podmiotów, o którym mowa w art.22a ust.2 ustawy Pzp) oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale w języku polskim. 2. Dokumenty, o których mowa w SEKCJI III pn INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM. (inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem). 3.Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4.Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w SEKCJI III pn: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM (innych niż oświadczenia), wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. (zgodnie z par.10 ust.1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia(Dz. U. z dnia 27 lipca 2016 r.). VI. UZUPEŁNIANIE DOKUMENTÓW. 1. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 2. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 3. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. Ustawy Pzp. 4. Podmiot trzeci. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp (na którego zasoby powołuje się wykonawca), nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia (w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania), zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach