Przetargi.pl
Kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu ich zamieszkania w Gminie Swarzędz

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 62020 Swarzędz, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 651 26 50 , fax. 61 651 26 54
  • Data zamieszczenia: 2018-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Poznańska 25
    62020 Swarzędz, woj. wielkopolskie
    tel. 61 651 26 50, fax. 61 651 26 54
    REGON: 63100018700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsswarzedz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu ich zamieszkania w Gminie Swarzędz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie 55 fabrycznie nowych zestawów urządzeń abonenckich do teleopieki oraz kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, w ramach projektu pn.: „Nowoczesne usługi asystenckie i opiekuńcze w Gminie Swarzędz” w ramach Poddziałania 7.2.2. Usługi społeczne i zdrowotne - projekty konkursowe, Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zakres świadczenia kompleksowej usługi całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, obejmuje w szczególności: 1) Dostarczenie 55 fabrycznie nowych zestawów urządzeń abonenckich do teleopieki o następujących parametrach (tabela nr 1 i 2): Tabela nr 1 – wymagania dla opaski podstawowej Tabela nr 1 – wymagania dla opaski podstawowej Wymagana łączna ilość: 53 Lp. Parametr wymagany 1 Wodoodporna opaska na rękę dla osoby w podeszłym wieku, niepełnosprawnej, schorowanej. 2 Trzy przyciski programowalne (możliwe ustawienie funkcji) w tym - SOS wywołujący połączenie z zaprogramowanym numerem. Zalecane rozwiązanie zabezpieczające przed przypadkowym naciśnięciem przycisku. 3 Możliwość prowadzenia rozmowy z opaski w sytuacji awaryjnej z zaprogramowanym numerem centrum. 4 Gniazdo karty SIM. 5 Czujnik upadku wywołujący połączenie z zaprogramowanym numerem 6 Uśredniona pojemność baterii wystarczająca na minimum 72 godziny czuwania oraz minimum 100 minut rozmowy. 7 Możliwość rozszerzenia funkcji urządzenia o pomiar tętna. 8 W komplecie ładowarka. Nie obligatoryjne, ale zalecane ładowanie indukcyjne, bez kabla podłączeniowego. 9 Komunikaty głosowe generowane przez opaskę w języku polskim w sytuacji próby połączenia, uruchomieniu urządzenia 10 Możliwość monitorowania z poziomu Centrum Monitorowania stanu naładowania baterii opasek 11 Dostępność punktu serwisowego urządzeń w odległości max. 20km od siedziby Zamawiającego z zapewnieniem czasu pracy pon.-pt. 8.00-16.00. Wykonawca wskazuje adres punktu w formularzu oferty. Tabela nr 2 – wymagania dla opaski niewymagającej ładowania Tabela nr 2 – wymagania dla opaski niewymagającej ładowania Wymagana łączna ilość: 2 Lp. Parametr wymagany 1 Opaska na rękę dla osoby w podeszłym wieku, niepełnosprawnej, schorowanej z detekcją upadku. 2 Zgodność z normą IP67, silikonowa konstrukcja. 3 Możliwość używania w innej formie niż opaska tj. brelok, wisiorek. 4 Przycisk - SOS wywołujący połączenie z zaprogramowanym numerem. 5 Bransoletki kompatybilne z przenośnym aparatem telefonicznym. Komunikacja z aplikacja na smartfonie za pomocą technologii Bluetooth. 6 Czujnik upadku wywołujący połączenie z zaprogramowanym numerem 7 Możliwość aktywowania lokalizacji GPS położenia opaski i odczytania jej w centrum. 8 Nie wymagająca ładowania. Wymienialna bateria (żywotność baterii nie mniej niż 6 miesięcy). 9 Smartfon do obsługi bransoletki: • System Operacyjny, • Przekątna ekranu co najmniej 4,5 cala, • Ekran dotykowy, • Obsługa NFC • Komunikacja Bezprzewodowa komunikacja Bluetooth ver. min. 4.0 10 Aplikacja na smartfon: • komunikacja z bransoletką • komunikacja z Centrum Monitoringu • możliwość bezpośredniego wywołania funkcji SOS • możliwość wprowadzania i przekazywania do centrum monitoringu wybranych parametrów zdrowia (min. ciśnienie krwi, temperatura). 11 Dostępność punktu serwisowego urządzeń w odległości max. 20km od siedziby Zamawiającego z zapewnieniem czasu pracy pon.-pt. 8.00-16.00. Wykonawca wskazuje adres punktu w formularzu oferty. 2) Usługę całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, będącą elementem wsparcia, dzięki której osoby niesamodzielne, mają zapewnione poczucie bezpieczeństwa oraz możliwość zgłoszenia nagłego pogorszenia stanu zdrowia w celu wezwania członka rodziny lub opiekuna faktycznego, osoby świadczącej usługi opiekuńcze lub profesjonalnej pomocy medycznej dzięki jednemu przyciskowi, pozostając faktycznie w miejscu zamieszkania (opis – tabela nr 3). Tabela nr 3 – usługi telekomunikacyjne – mobilne, świadczone w oparciu o dostarczone karty SIM ( Data + Głos ) Tabela nr 3 – usługi telekomunikacyjne – mobilne, świadczone w oparciu o dostarczone karty SIM ( Data + Głos ) Wymagana łączna ilość: 55 Lp. Parametr wymagany 1 Taryfa no limit na sms i połączenia krajowe na wszystkich kartach 2 Transfer danych do 3 GB/miesiąc 3 Możliwe zamówienia uzupełniające na aktywacje nowych usług w tej samej stawce i specyfikacji usług co w ofercie pierwotnej, będzie możliwe w każdym czasie obowiązywania umowy. 4 Naliczanie sekundowe od pierwszej sekundy połączenia. 5 Usługa identyfikacji numeru przychodzącego. 6 Powiadomienie o próbie połączenia. 7 Włączanie i wyłączanie usługi roamingu 8 Bezpłatna blokada połączeń o podwyższonych opłatach PREMIUM na życzenie klienta. 9 Możliwość ograniczenia wykonywania połączeń z kart sim do zamkniętej grupy abonentów 10 Blokada reklam przychodzących. 11 Bezpłatna wymiana kart SIM (na wypadek uszkodzenia, kradzieży, itp.). 12 Bezpłatny dostęp do aplikacji do zarządzania kontem abonenta. 13 Bezpłatny biling w formie elektronicznej 14 Karta SIM posiada możliwość wyłączenia kodu PIN 15 Karty SIM typu wieloformatowego ( standard, mikroSIM, nanoSIM) 3) Zapewnienie świadczenia usług całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz oraz zapewnienie bezawaryjnego działania dostarczonego wyposażenia przez cały okres trwania projektu, tj. od podpisania umowy do dnia 31.08.2021r. (szacunkowo 32 miesiące) (opis – tabela nr 4). Tabela nr 4 – usługi monitoringu zestawów do zdalnej opieki Wymagana łączna ilość w miesiącach: 55 urządzeń x 32 msc Lp. Parametr wymagany 1 System monitorujący zarządzany przez dostawcę usługi. Dostęp do systemu dla uprawnionych pracowników Zamawiającego w roli Opiekun. 2 System monitorujący gwarantuje pracę 24hx7 dni w tygodniu. 3 System monitorujący powinien być zaprojektowany w sposób zapewniający gromadzenie danych w tym danych wrażliwych w sposób bezpieczny zgodny z dobrymi praktykami normy ISO27001. 4 System monitorujący musi zapewniać możliwość integracji oraz migracji danych do innych systemów w razie potrzeby poprzez przejrzystą i udokumentowaną strukturę bazy danych, moduł exportu danych zgromadzonych w systemie w szczególności danych pacjentów do formatu XML. Dodatkowo dane skanowane muszą być gromadzone w plikach graficznych o powszechnych formatach, a w ich nazwie muszą być zaszyte identyfikatory pacjentów, których dotyczą te pliki. 5 Dostęp do danych systemu monitorującego ograniczony w zależności od uprawnień użytkowników (role). Minimum następujące grupy uprawnień: 1. Administrator – konfiguracja systemu i uprawnień 2. Ratownik - dostęp do danych medycznych gromadzonych w systemie, możliwość ich podglądu, zmiany, gromadzenia itp. 3. Opiekun – dostęp do podstawowej karty pacjenta 4. Koordynator – pełny dostęp do bazy danych 6 Funkcjonalności niezbędne do zapewnienia integracji z zestawami do zdalnej opieki – opaskami i zapewniające integralność danych. 1. Indywidualny numer pacjenta, którym oznaczane będą wszelkie rekordy w bazie oraz dołączana dokumentacja skanowana 2. Powiązanie z numerem karty sim znajdującej się w przydzielonej pacjentowi. 3. Powiązanie z innymi numerami (telefon stacjonarny, komórkowy ) z których podopieczny może dzwonić. 7 System powinien umożliwiać odbieranie sygnałów z przycisku SOS, czujnika upadku, pozycji GPS, czujnika tętna, dostarczonych podstawowych i niewymagających ładowania opasek do zdalnej opieki. 8 Usługa monitorowania świadczona przez ratowników medycznych z minimum rocznym doświadczeniem w realizacji usług zdalnej opieki. 9 Wykonawca zapewni kontakt telefoniczny ratownika z beneficjentem jeden raz w miesiącu celem nadzoru stanu zdrowia 10 Wykonawca będzie przetwarzać i zabezpieczać dane użytkowników opasek zgodnie z RODO 11 Wykonawca zapewnia szkolenie dla beneficjentów (w miejscu zamieszkania beneficjenta) pod nadzorem pracownika OPS 12 Wykonawca zapewnia przeszkolenie nowego beneficjenta w przypadku zmiany użytkownika opaski 13 Wykonawca zapewnia możliwość ciągłości usługi po zakończonym projekcie (po 32 m-ch) 4) Zainstalowanie u wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Swarzędzu, 55 podopiecznych, urządzeń abonenckich wraz z opaskami z „czerwonym przyciskiem” w miejscu ich zamieszkania. W przypadku wystąpienia zmiany podopiecznych, którym będzie świadczona kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieka, Wykonawca zobowiązany będzie do przeniesienia urządzenia abonenckiego i aktywację usługi u nowego podopiecznego, w ciągu 1 miesiąca od dnia zgłoszenia takiego przypadku. Przypadki zmiany podopiecznych dotyczą sytuacji: zgonu podopiecznego, zmiany miejsca zamieszkania podopiecznego poza Gminę Swarzędz i/lub umieszczenia podopiecznego w Domu Pomocy Społecznej, a także w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym oraz rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie. 5) Utrzymywanie w gotowości przez okres trwania umowy Centrum operacyjno-alarmowego, wyposażonego w nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne, pozwalające na monitorowanie dostarczonych urządzeń abonenckich w miejscu ich zamontowania, przez cały okres trwania projektu, tj. od podpisania umowy do dnia 31.08.2021r. (szacunkowo 32 miesiące) 6) Wprowadzenie do bazy danych Centrum operacyjno-alarmowego danych identyfikujących podopiecznych, ich opiekunów i sytuacji zdrowotnej z „karty identyfikacyjnej podopiecznego”, w celu właściwej obsługi zgłoszeń pochodzących od podopiecznych wyposażonych w urządzenia abonenckie w ciągu 1 miesiąca od dnia podpisania umowy. 7) Podejmowanie stosownych interwencji przez Centrum operacyjno-alarmowe w przypadku odebrania sygnału z identyfikacją podopiecznego na skutek wciśnięcia przez niego „czerwonego przycisku” (np.: nawiązuje kontakt z podopiecznym, powiadamia wskazane osoby z listy kontaktu oraz w razie konieczności powiadamia odpowiednie służby ratunkowe), przez cały okres trwania projektu, tj. od podpisania umowy do dnia 31.08.2021r. (szacunkowo 32 miesiące). 8) Zatrudnienie w odpowiedniej ilości przeszkolonych pracowników do obsługi Centrum operacyjno-alarmowego, gwarantujące ciągłość obsługi przez 24 godzinny, 7 dni w tygodniu, przez cały okres trwania projektu, tj. od podpisania umowy do dnia 31.08.2021r. (szacunkowo 32 miesiące). 9) Raportowanie zdarzeń zgłaszanych przez podopiecznych i podjętych interwencji w ramach, kompleksowej usługi całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, za każdy miesiąc świadczenia usługi. Nie rzadziej niż raz w miesiącu, do 8 dnia następnego miesiąca za poprzedni miesiąc. 10) Warunki wykonywania, kompleksowej usługi całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, określać będzie umowa zawarta pomiędzy zlecającym a wybranym wykonawcą. 11) Wszystkie urządzenia, sprzęty oraz elementy wyposażenia powinny spełniać obowiązujące wymogi BHP. 12) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia, montażu oraz uruchomienia objętych zamówieniem urządzeń i sprzętów oraz przeprowadzenia podstawowego szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi w siedzibie Zamawiającego. 13) Wykonawca zagwarantuje, że w przypadku awarii/usterki danego urządzenia, na czas naprawy/wymiany, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni, dostarczone zostanie urządzenie zastępcze o tych samych parametrach technicznych. 14) Opaski muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi w zakresie oznakowania projektów oraz Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji. 15) Zamawiający nie dopuszcza naliczania dodatkowej opłaty za aktywację usług będących przedmiotem ofert. 16) Równoważnymi są produkty lub rozwiązania, które odpowiadają pod względem jakości produktom lub rozwiązaniom wskazanym przez Zamawiającego w powyższych tabelach. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Oferencie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64200000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Forma wadium. Wadium może być wniesione w:  pieniądzu;  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 4. Miejsce wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy: konto nr 97 1600 1462 1849 8439 1000 0026 – wadium wnoszone w pieniądzu uznaje się za wniesione, jeśli (przed terminem składania ofert) kwota określona w pkt. 1 powyżej znajduje się na powyższym rachunku Zamawiającego. 2) Miejsce wniesienia wadium w innej dopuszczalnej formie: – w przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.); – Zamawiający wymaga złożenia oryginału gwarancji lub poręczenia w Sekcji Finansowo – Księgowej Ośrodka Pomocy Społecznej pok. 206 (wadium w tych formach wnosi się przed upływem terminu składania ofert). 5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż w pieniądzu dokument ten musi zawierać następujące zapisy: 1) dane gwaranta; 2) gwarancję wypłacenia całej kwoty w następujących przypadkach:  gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,  gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, • gdy zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,  gwarancję wypłacenia całej kwoty w okresie związania ofertą, określonym w pkt 10 specyfikacji istotnych warunków zamówienia,  podpisy umożliwiające identyfikację osób podpisujących (czytelne lub potwierdzone imienną pieczątką). 6. Zwrot albo utrata wadium następować będzie zgodnie z treścią art. 46 Ustawy Pzp. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniu lub gwarancji, wykonawca winien przedłożyć zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela do bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp tj. zatrzymania wadium przez Zamawiającego wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach