Przetargi.pl
„Kompleksowa termomodernizacja wraz z wymianą oświetlenia wewnętrznego budynku biurowo-magazynowego przy ul. Krzywej 3 w Zawierciu”.

ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Podmiejska 53
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. + 48 32 / 672 34 81
  • Data zamieszczenia: 2023-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
    ul. Podmiejska 53
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. + 48 32 / 672 34 81
    REGON: 270198636
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgkzawiercie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa termomodernizacja wraz z wymianą oświetlenia wewnętrznego budynku biurowo-magazynowego przy ul. Krzywej 3 w Zawierciu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Kompleksowa termomodernizacja wraz z wymianą oświetlenia wewnętrznego budynku biurowo-magazynowego przy ul. Krzywej 3 w Zawierciu.2. Stan istniejący:Istniejący budynek przemysłowy (produkcyjno – magazynowy) o prostej formie.Budynek dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony.Stropodach budynku płaski z odwodnieniem zewnętrznym.3. Stan projektowany:- przebudowa budynku poprzez nowe rozmieszczenie pomieszczeń,- przebudowa elewacji poprzez nowe rozmieszczenie stolarki zewn.,-przebudowa dachu poprzez zmniejszenie świetlika dachowego,-ocieplenie budynku tj. ścian zewnętrznych oraz stropodachu.-remont wewnętrznych instalacji w budynku użytkowanym:- wodociągowej,- kanalizacji sanitarnej,- centralnego ogrzewania.- zewnętrzna instalacja elektryczna.W wyniku przebudowy „otwarta” zostanie przestrzeń w części produkcyjnomagazynowejco umożliwi lepsze rozplanowanie funkcjonalne techn.pracy zakładu.. Podłużne ściany wyposażone będą w naturalne doświetlenie w postaci okien oraz luksferow. Nad częścią produkcyjno – magazynową w dachu znajduje się dodat. doświetlenie w postaci świetlika dachowego. Dwa wejścia główne do zakładu na elewacji płd.-zach. osobne dla mężczyzny oraz kobiet i osób niepełnosprawnych.Wejścia główne posiadają wiatrołapy wytw. z nieużytkowanych klatek schodowych (druga kondygnacja w budynku jest wyłączona z użytkowania). Poziom wejść do budynku znajduje się do 2cm powyżej poz. przyległego terenu.Osoby niepełnosprawne mają zapewniony dostęp do budynku.Zaplecze socjalno – biurowe stanowi integralną część zakładu i jest powiązane z nim funkcjonalnie.W części centralnej budynku na parterze wyk. zostanie także kotłownia na pellet oraz przyległy skład podręczny opału..3. Zakres robót budowlanych obejmuje:3.1. Branżę konstrukcyjną:1) Prace rozbiórkowe.2) Remont elementów stalowych.3) Przebudowa wnętrza budynku:- Prace murarskie.- Wykonanie nowych otworów drzwiowych.- Prace budowlane.4) Przebudowa elewacji budynku:- Prace murarskie.- Wykonanie rdzeni żelbetowych.- Wykonanie nowych otworów okiennych i drzwiowych.5) Przebudowa i remont świetlika dachowego.6) Konserwacja kondygnacji nieużytkowej.7) Remont drabiny stalowej – elewacja płn.-zach.8) Ocieplenie budynku:- Prace przygotowawcze.9) Wymiana stolarki / ślusarki zewnętrznej:- Demontaż istniejącej stolarki zewnętrznej.- Montaż nowej stolarki okiennej i ślusarki drzwiowej.- Montaż luksferów z przekładką termiczną.- Montaż bram.- Prace wykończeniowe wewnętrzne.10) Ocieplenie stropodachu:- Ocieplenie stropodachu styropapą.- Nadbudowanie i ocieplenie ścian attykowych.- Przygotowanie podłoża.- Montaż okapu.- Wykonanie izolacji stropodachu.- Montaż nasad kominowych.- Montaż kominków wentylujących pokrycie.- Montaż obróbek blacharskich.11) Ocieplenie ścian budynku: - Gruntowanie powierzchni.- Izolacja przeciwwilgociowa.- Zaprawa klejąca.- Izolacja cieplna:- Płyty styropianowe:- Wełna mineralna.- Wełna mineralna-Zbrojenie.- Powłoka pośrednia.12) Masa tynkarska:- Cokół oraz strefa wejściowa- Ściana powyżej cokołu.13) Technologia postępowania przy wykonaniu ocieplenia.14) Prace przygotowawcze.15) Przygotowanie masy klejącej.16) Przyklejenie płyt termoizolacji.17) Wykonywanie warstwy zbrojącej:- Zbrojenie strefy wzmocnionej.- Zbrojenie narożników okien.- Zbrojenie powierzchni elewacji.18) Ocieplenia w miejscach szczególnych:- Ściana w strefie cokołu.- Narożniki.-Ościeża okienne i drzwiowe.- Instalacja odgromowa.- Kratki wentylacyjne.19) Wykonanie warstwy pośredniej:- Wykonanie wyprawy elewacyjnej.20) Montaż zadaszeń wejść.21) Montaż rynien i rur spustowych.22) Montaż kratki wentylacyjnej.23) Wykonanie nowych obróbek blacharskich.24) Montaż oświetlenia zewnętrznego.25) Elementy zewnętrzne.26) Prace końcowe.3.2. Branżę sanitarną:1) Instalacja wodna:Doprowadzenie wody zimnej do budynku istniejące z istniejącego przyłącza wodociągowego.2) Instalacja kanalizacji sanitarnej:Odprowadzenie ścieków sanitarnych z budynku za pomocą instalacji wewnętrznej podłączonej do istniejącego przyłącza kanalizacji sanitarnej.3) Wentylacja grawitacyjna:W części pomieszczeń projektowane jest wykonanie nowych kominów wentylacji grawitacyjnej.4) Instalacja c.o.: Kotłownia na paliwo stałe:Dla zasilania instalacji grzewczych w obiekcie projektuje się kotłownię na paliwo stałe (pellety) o mocy nominalnej ok. 60 kW, zlokalizowaną na parterze budynku w miejscu po zlikwidowanej kotłowni. Instalacja centralnego ogrzewania: Dla pokrycia strat ciepła pomieszczeń w budynku, przy założonych temperaturach wynikających z obowiązujących przepisow, przewiduje się ogrzewanie wodne pompowe systemu dwururowego.3.3. Instalację elektryczną:1) Zasilanie elektryczne obiektu:Dla potrzeb zasilania przewiduje się wykorzystanie dotychczasowego zasilania poprzez przyłącz napowietrzny do budynku.2) Tablica pożarowego wyłącznika prądu:Dla całości obiektu przewidziano zabudowę na elewacji tablicy głównego wyłącznika prądu. Tablica zostanie dostarczona w wykonaniu zewnętrznym odporna na działanie warunków atmosferycznych oraz środków gaśniczych.3) Pośredniczące tablice elektryczne:Zastosowane na obiekcie tablice elektryczne należy dostarczyć jako dostosowane do instalacji aparatury elektrycznej w wykonaniu modułowym.4) Oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne:Ze względu na charakter obiektu przewidziano instalację oświetlenia awaryjnego.5) Oświetlenie awaryjne:Na obiekcie przewiduje się zastosowanie opraw oświetleniowych typu LED.6) Instalacja gniazd wtyczkowych 230V.7) Ochrona przeciwporażeniowa .8) Instalacje wyrównawcze.9) Bilans mocy.4. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, spec. techn.wykonania i odbioru robót bud. oraz przedmiary robót (jako element pomocniczy do kalkulacji ceny), które stanowią zał. do SWZ.5. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zam., dokumentacją proj. oraz spec. tech.wykonania i odbioru robót.6. Rozliczenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy.7. Wykonawca jest obowiązany udzielić gwarancji na przedmiot zam. na nie mniej niż 3 lata licząc od daty odbioru końcowego.8. Okres rękojmi na przedmiot zam. wynosi 5 lat.9. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Celem wykonania obowiązków określonych w art. 95 ustawy Pzp Z. wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezp.związane z przedmiotem umowy wchodzące w tzw. koszty bezp. wynikające z zał. do SWZ przedmiaru robót (t.j. roboty konstrukcyjne, roboty sanitarne, roboty elektryczne), były. wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał W., podw. lub dalszy podw. (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dot.osób: kierujących budową, wyk. usługi transportowe, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządz. lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Z. bądź W..Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Z. oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szcz. okr. w PPU stanowiącymi zał. nr 4 do SWZ.10. Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Katowicach.11. Przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełn.zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp. Dostęp do budynku dla osób niepełn. jest umożliwiony. Drzwi wejściowe znajdować się będą do 2cm powyżej poz. przyległego terenu. Zaplecze socjalno – biurowe stanowi integralną część zakładu i jest powiązane z nim funkcjonalnie. W części socjalnej - szatnia dla kobiet i osób niepełnosprawnych. umywalkę. W toalecie zamontowane zostaną także poręcze stalowe dla osób niepełnospr. (...)Ze wzgl. Na ogr. Ilość znaków pozostałe informacje w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 25 000,00 PLN.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).4. Termin wnoszenia wadium upływa w terminie składania ofert.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy: 41 1050 1142 1000 0023 5893 6843.Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę e-Zamówienia - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.Uwaga:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.7. Zwrot wadium z urzędu:Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy.8. Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy:Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.Uwaga:Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie oraz rozdziale XXVI SWZ.9. Zatrzymanie wadium.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:9.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.9.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.9.3. Zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.10. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;4) Zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą budowę lub przebudowę lub remont budynku/ów o wartości robót min. 1 500 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych).Pojęcia „budowa”, „przebudowa”, „remont” oraz „budynek” należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).UWAGA: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.b) Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą/ami niezbędną/ymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: posiadającą/ymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń; uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Zamawiający dopuszcza łączenie w/w funkcji.Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach