Przetargi.pl
„Kompleksowa termomodernizacja energetyczna kompleksu budynków użyteczności publicznej – Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Sala Sportowo-Widowiskowa w Dłutowie”

Gmina Dłutów ogłasza przetarg

  • Adres: 95081 Dłutów, ul. Pabianicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 340 521 , fax. 446 340 521
  • Data zamieszczenia: 2019-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dłutów
    ul. Pabianicka 25
    95081 Dłutów, woj. łódzkie
    tel. 446 340 521, fax. 446 340 521
    REGON: 59064796000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dlutow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa termomodernizacja energetyczna kompleksu budynków użyteczności publicznej – Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Sala Sportowo-Widowiskowa w Dłutowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na kompleksowej termomodernizacji energetycznej kompleksu budynków użyteczności publicznej – Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Sala Sportowo-Widowiskowa w Dłutowie. Przedsięwzięcie swym zakresem obejmuje roboty budowlane polegające na: 1) dociepleniu części stropodachu, 2) wykonaniu otworów w ścianach zewnętrznych, 3) montażu pompy ciepła na powietrze zewnętrzne, 4) przebudowie części instalacji wody zimnej i ciepłej wody użytkowej, 5) remoncie części instalacji wody zimnej i ciepłej wody użytkowej, 6) remoncie części instalacji c.o., 7) remoncie kotłowni, 8) remoncie instalacji elektrycznej oświetlenia wewnętrznego. Uwaga: Biorąc pod uwagę, iż roboty prowadzone będą na terenie funkcjonowania szkoły i w związku z tym, powinny być zachowane wszelkie możliwe środki maksymalnej ostrożności, w szczególności zabezpieczenie placu budowy oraz dróg dojazdowych. Wykonawca musi liczyć się z utrudnieniami w prowadzeniu robót, wynikającymi z ich realizacji trakcie roku szkolnego, co z kolei wiązać się może z koniecznością pracy przemiennej z pracą szkoły oraz w dni wolne od pracy. Głównie chodzi o prace uciążliwe dla funkcjonowania szkoły, tj. hałas, zapylenie, wibracje. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia organizacji robót z Dyrektorem Szkoły, Inspektorem Nadzoru i Zamawiającym. 2. Lokalizacja przedmiotu zamówienia: Dłutów ul. Głowna 9, działka nr ew. 210, obręb Dłutów. 3. Zamawiający informuje, iż przesunięcie lub ewentualne przenoszenie umeblowania leży po stronie Wykonawcy. 4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w: 1) projekcie budowlanym - stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ, 2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ, 3) przedmiarach robót - stanowiących załącznik nr 10 do SIWZ. 5. Wykonawca dla określenia ceny oferty dokonuje wyceny robót na podstawie SIWZ i załączników do SIWZ, a w szczególności na podstawie danych zawartych w dokumentacji projektowej, w tym na podstawie przedmiarów robót, które stanowią załącznik nr 10 do SIWZ. Przedmiary robót i kosztorysy stanowią jedynie materiał pomocniczy i mogą nie obejmować w całości przedmiotu zamówienia. 6. Wykonawca zobowiązany jest przed złożeniem oferty do dokładnego zapoznania się z zakresem robót wynikającym z przedstawionej w załącznikach dokumentacji projektowej. 7. Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty dokonanie przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zmówienia i jego otoczenia, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. 8. Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przedstawioną dokumentacją projektową. Wykonawca musi być świadomy, iż oferowanie materiałów/urządzeń/wyrobów równoważnych uzależnione będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w SIWZ, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz akceptacji przez przedstawiciela Zamawiającego. 9. Wycena kosztów zamówienia musi również uwzględniać oznakowanie placu budowy zgodnie z instrukcją oznakowania – jeśli jest konieczne. 10. Forma wynagrodzenia ustalona przez Zamawiającego za realizację przedmiotu zamówienia to RYCZAŁT. Przy dokonywaniu wyceny przedmiotu zamówienia należy uwzględnić łącznie wszystkie dane z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót oraz wnioski wypływające z ewentualnej wizji lokalnej. 11. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy odbędzie się fakturą końcową wystawioną po zakończeniu robót, tj. po podpisaniu protokołu odbioru końcowego. 12. Zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oraz potrzebami Zamawiającego, Wykonawca przyjmując do realizacji przedmiot zamówienia zobowiązuje się do: 1) szczegółowego zapoznania się z załączoną dokumentacją projektową, jak również przeprowadzenia szczegółowej wizji w terenie, 2) wykonania robót z należytą starannością zgodnie z dokumentacją projektową, a także ze sztuką budowlaną, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego, 3) protokolarnego przejęcia obiektu robót, 4) zapewnienia kompetentnych pracowników oraz specjalistycznego sprzętu w zakresie zapewniającym prawidłowego pod względem jakościowym i terminowym wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z aktualnymi zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności przepisami techniczno – budowlanymi, normami oraz zasadami i przepisami BHP i przeciwpożarowymi, przez wykwalifikowaną kadrę i należytą starannością; 5) angażowania odpowiedniej liczby osób, posiadających niezbędne uprawnienia, wiedzę i doświadczenie do wykonywania powierzonych im robót i innych czynności w ramach wykonania przedmiotu umowy; 6) wykonania wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, towarzyszących i zabezpieczających koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia a wynikających z umownego zakresu zamówienia, 7) zorganizowania i należytego zabezpieczenia miejsca realizacji przedmiotu umowy wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie, jak również przed dostępem osób trzecich; 8) utrzymania miejsc wykonywania robót w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, gromadzenia wszelkich urządzeń pomocniczych i materiałów w sposób nie powodujący kolizji; 9) wykonania przedmiotu umowy z materiałów i urządzeń stanowiących własność Wykonawcy; 10) materiały i urządzeni, o których mowa w pkt 9, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu stosowania w budownictwie określonych w art. 10 Prawa budowlanego, a także wymogom dokumentacji projektowej oraz powinny być nowe; 11) skompletowanie i przedstawienie na dzień umownego zakończenia wszystkich żądanych dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia, 12) dostarczenie niezbędnych dokumentów, potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników pomiarów, badań prób, protokoły badań, atesty, aprobaty, deklaracje, 13) wywozu ewentualnych odpadów powstałych w trakcie robót we własnym zakresie i na własny koszt, 14) bieżącego usuwania zanieczyszczeń powstałych w trakcie wykonywanych robót, 15) przyjęcia podczas trwania robót odpowiedzialności od następstw i wyników działalności w zakresie: organizacji robót budowlanych, ochrony środowiska, warunków BHP i p-poż, zabezpieczeniem terenu budowy, 16) odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia w obrębie budowy, spowodowane jego działalnością, 17) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy; 18) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego, którzy wykonują czynności kontrolne określone ustawą Prawo Budowlane oraz udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą oraz umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, 19) poniesienia odpowiedzialności za szkody wyrządzone zarówno Zamawiającemu, użytkownikowi obiektu, jak i osobom trzecim podczas wykonywanych robót, 20) uporządkowania terenu po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia, przywrócenia do stanu pierwotnego zajętych pomieszczeń, pozostawienia obiektu czystego i nadającego się do użytkowania, 21) opracowania dokumentacji powykonawczej, w ilości 3 egz. w formie papierowej, z naniesieniem wszystkich zmian dokonanych w toku budowy, 22) uwzględnienia kosztów innych czynności, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 23) zgłoszenia gotowości do odbioru przedmiotu umowy i brania udziału w wyznaczonym terminie w odbiorze przedmiotu zamówienia; 24) terminowego usuwania wad ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbioru oraz w czasie obowiązywania gwarancji; 25) uzyskania wszelkich przewidzianych prawem decyzji, uzgodnień, opinii, zezwoleń właściwych organów, jeżeli będą konieczne, 26) złożenia zawiadomienia o zakończeniu robót do właściwego organu, tj. do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Pabianicach. 13. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty przygotowawcze, - roboty ogólnobudowlane, - roboty sanitarne i instalacyjne, - roboty wykończeniowe. W przypadku, kiedy w/w roboty nie będą wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, aby Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę zatrudniał we własnym przedsiębiorstwie osoby na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest w każdej umowie o podwykonawstwo zawrzeć stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli wykonywania tego obowiązku i sankcje z tytułu jego niewykonania określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Uwaga: Jeśli gdziekolwiek w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia materiałów/wyrobów/urządzeń, to Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów/wyrobów/urządzeń równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zachowaniem nie gorszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych – art. 30 ust. 4 ustawy Pzp. Przez pojęcie materiałów/wyrobów/urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały/wyroby/urządzeń gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Materiały/wyroby/urządzeń równoważne powinny spełniać wymagania określone w SIWZ oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym. Obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15 000,00 zł ( piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz.110). 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy załączyć w oryginale do oferty w sposób umożliwiający zdeponowanie go w referacie finansowym w siedzibie Zamawiającego. 4. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą, przed upływem terminu składania ofert. 5. Brak wniesienia wadium, skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego. 7. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 20 8788 0009 0300 1948 2050 0010 a w tytule wpisać: „Wadium – Kompleksowa termomodernizacja... IZP.271.2.2019”. 8. Zwrot wadium, zatrzymanie wadium. a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem lit. f). b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie lit. a) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń, o których mowa w art. 25 a ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełnienia w/w warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty składające się na ofertę: 1) Wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. W swojej ofercie, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić należną stawkę podatku od towarów i usług. 2) Wypełniony załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. 3) Wypełniony załącznik nr 3 do SIWZ, stanowiący oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. 4) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy. 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby w postępowaniu, składa w oryginale zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę. 6) Informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – załącznik Wykonawcy. 7) Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiarów robót – załącznik Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach